سایت سفارت ترکیه در تهران، آنلاین کارهای خود را انجام دهید

شما برای کار و تحصیل اگر بخواهید به کشوری مثل ترکیه بروید، نیاز است که از طریق سفارت اقدام کنید. برای این‌کار کافی است به سایت سفارت ترکیه در تهران بروید و از روزهای کاری سفارت و اینکه چطور وقت سفارت بگیرید باخبر شوید و بعد اقدام به انجام کار کنید.

ما در این مطلب تهران مبله برای شما از صفر تا صد سفارت ترکیه، تعیین وقت قبلی، مدارک و ساعت کاری خواهیم گفت پس در ادامه همراه ما باشید.


اسم سایت سفارت ترکیه در تهران چیست؟

شما برای رفتن به سایت سفارت ترکیه اول باید آدرس https://tehran-emb.mfa.gov.tr/Mission بروند و اطلاعاتی که برای دریافت ویزای ترکیه و انجام کارهای مهاجرتی لازم است را آنجا بخوانند و در زمان مراجعه به سفارت ترکیه در تهران آنها را به سفارت بدهند.

برای این کار بهتر است اول به سایت سفارت ترکیه در تهران مراجعه کرده و نوبت دریافت کنید. البته لازم به ذکر است که افراد از طریق مراجعه حضوری هم می‌توانند برای دریافت نوبت ویزای کاری و تحصیلی ترکیه اقدام کنند و محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: سفارت ترکیه در تهران کجاست؟


سفارت ترکیه در چه سالی در تهران شروع به کار کرد؟

ایران و ترکیه از قدیم باهم‌ رابطه خوبی داشتند و دائم در حال رفت و آمد و برقراری ارتباط‌های تجاری بودند. شاید به‌خاطر همین ارتباطات گسترده ایران با ترکیه، سال ۱۸۵۱ میلادی سفارتخانه ترکیه در ایران افتتاح شد و سفیر ترکیه رسما به ایران آمد.

در حال حاضر سفارت و کنسولگری‌های ترکیه در شهرهای مختلف ایران مثل تهران، تبریز، ارومیه و مشهد مشغول به فعالیت هستند. محل دائمی سفارتخانه ترکیه در تهران الان در خیابان فردوسی تهران و در باغ سفارت جمهوری ترکیه در خیابان اکبری قرار دارد.

سفارت ترکیه تهران از سال های پیش تاسیس شده و در حال حاضر جایگاه دقیق آن در خیابان اکبری تهران می باشد. آدرس و شماره تماس سفارت ترکیه در تهران و همچنین ساعت کاری آن در قسمت زیر آورده شده است.

روی نقشه ببینید!

هر چند سفارت ترکیه در شهرهای مختلف شعبه دارد و خوشبختانه همه کنسولگری های ترکیه وب سایت دارند و افراد از طریق مراجعه به وب سایت سفارت ترکیه در تهران و یا هر شهری که هستند، می‌توانند نوبت دریافت کرده یا خدماتی را دریافت نمایند. 

حواستان باشد که ساعت کاری کنسولگری‌ها و سفارت ترکیه در تهران با همدیگر فرق دارند و حتما قبل از مراجعه حضوری به سفارت با تماس و یا مراجعه به سایت سفارت ترکیه در تهران و یا سایر شهرهای ایران ساعت کاری مرکز را چک کنید تا معطل نشوید.

بیشتر بخوانید:‌


برای تعیین وقت سفارت ترکیه چه مدارکی لازم است؟

برای تعیین وقت سفارت ترکیه در مرحله اول باید به سایت سفارت ترکیه در تهران سر بزنید. در سایت به بخش مدارک بروید و اینجا برای شما مدارکی که نیاز است را قرار دادند تا شما بتوانید آنها را جمع‌آوری کنید و به سفارت تحویل دهید.

 این مدارک از فرم درخواست ویزا یا روادید، پاسپورت معتبر، عکس و بیمه گرفته تا تمکن مالی، معرفی‌نامه یا گواهی پذیرش و موارد مهم دیگری که لازم است برای شما گفته شده تا تکمیل کنید و به سفارت در زمان مراجعه حضوری بدهید.

بیشتر بخوانید: سفارت عراق در تهران


راه‌های ارتباطی با سفارت در تهران

آدرس: تهرانِ، خیابان فردوسی، خیابان اکبری، باغ سفارت جمهوری ترکیه

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۱۱۵۳۵۱/۰۲۱۳۳۱۱۱۲۰۲ /۰۲۱۳۵۹۵۱۱۰۰ 

ساعت کاری: روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ سفارت باز است.

آدرس وب‌سایت: https://tehran-emb.mfa.gov.tr/Mission


آیا شما تا‌به‌حال به وب سایت سفارت ترکیه برای انجام کار مراجعه داشته‌اید؟ آیا توانستید کارهایی که مربوط به سفارت بود را به صورت آنلاین انجام دهید؟ چه چیزی در این سایت برای شما بودنش رضایت بخش بود؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید تا خوانندگان ما بتوانند از راهنمایی شما استفاده کنند.


سوالات متداول

آدرس سایت سفارت ترکیه چیست؟

شما برای اینکه به سایت سفارت ترکیه بروید باید آدرس https://tehran-emb.mfa.gov.tr/Mission را در گوگل جستجو کنید.

سفارت ترکیه در چه سالی در ایران افتتاح شد؟ 

سال ۱۸۵۱ میلادی سفارتخانه ترکیه در ایران افتتاح شد و سفیر ترکیه رسما به ایران آمد.

آدرس سفارت ترکیه در تهران کجاست؟

این سفارتحانه در تهران، خیابان فردوسی، خیابان اکبری و پلاک ۳۳۷ قرار دارد.

برای گرفتن وقت از سفارت ترکیه در تهران با چه شماره‌ای تماس بگیرم؟

شما می‌توانید برای گرفتن وقت سفارت به سایت سفارت ترکیه بروید و یا با شماره  ۰۲۱۳۵۹۵۱۱۰۰ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

ساعت کاری سفارت ترکیه به چه صورت است؟

ساعت کاری در سفارت از ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۰۰  عصر است و در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه می‌توانید به این سفارت مراجعه کنید و جمعه‌ها و شنبه‌ها تعطیل است.

سفارت ترکیه در تهران چه روزهایی تعطیل است؟

در جشن سال نو میلادی، یک ژانویه روز کودک و حاکمیت ملی، ۲۳ آوریل روز کار و همبستگی ملی، ۱ می عید فطر، ۱۳ می تا ۱۵ می سفارت ترکیه تعطیل است.

ایمیل سفارت ترکیه در تهران چیست؟

embassy.tehran@mfa.gov.tr

12 نظرات
  1. یوسف طاهری می گوید

    سلام من اتباع هستم آیا میتوانم با پاسپورت افغانستان الکترونیک دارم میتوانم ویزا توریستی ترکیه را دریافت کنم؟

    1. فاطمه دولتی می گوید

      سلام ممنون که همراه ما بودین.
      در رابطه با سوال شما با سفارت تماس گرفته شد.
      شما برای اخذ ویزای توریستی ترکیه چنانچه اقامت ایران و پاسپورت دارید، می‌توانید از طریق خود سفارت ترکیه در ایران به صورت حضوری اقدام کنید. در غیر این صورت باید از طریق سفارت ترکیه در افغانستان پیش قدم شوید.

  2. خیرالله محمدی می گوید

    درود بر شما دیپلومات های عزیز ! من خیلی علاقه من گردشگری هستم به کشور های اسلامی و میخواهم ویزه داشته باشم .
    سوال دارم در رابطه افغانهای که خواهان تجارت و گردشگری هستن به کشور دوست کشور ترکیه چه اسناد لازم داشته باشم در سفارت مراجعه کنم. و من فعلا دارنده اقامه یکاله کشور جمهوری اسلامی ایران را دارم

    1. فاطمه دولتی می گوید

      برای اطلاعات بیشتر سعی کنید با خود سفارت ترکیه که شمارش داخل مطلب است تماس بگیرید تا دقیق به شما اسنادی که لازم است رو اطلاع دهند.

  3. مینا می گوید

    سلام من ماه پیش به دلیل ویزای جعلی از ترکیه دیپورت شدم و تا دو ماه وقت تجدید نظر دارم چگونه باید اقدام کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. فاطمه دولتی می گوید

      سلام دوست عزیز شما با سفارتخانه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  4. Hamzeh می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم سفارت ترکیه در تهران برای افغان ها ویزا میدن چون با این شماره هرچی تماس میگیرم جواب نمیدن لطفا راهنمایی کنید تشکر

    1. فاطمه دولتی می گوید

      سلام شما باید ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ با سفارت تماس بگیرید تا به شما پاسخ دهند.
      تلفن‌های سفارت سه تا شماره هست و حتما یکیشون جواب مبده سه مورد رو هم بگیرید.
      ما با روال کار سفارت در رابطه با اتباع اطلاعاتی نداریم که راهنمایی کنیم. با سفارت در ارتباط باشید تا اطلاعات کامل را دریافت کنید.

  5. مریم می گوید

    وقت بخیر ، برای گرفتن برگه های مربوط به فرمول ب که مربوط به ازدواج هست ، میتونیم از سفارت های ترکیه در ایران درخواست بدیم یا باید بریم ترکیه ؟

    1. فاطمه دولتی می گوید

      سلام وقت شما هم بخیر.
      شما سعی کنید اول با موسسه‌های بین المللی حقوقی و مهاجرتی در مورد برگه‌های فرمول ب در ارتباط باشید. اونا بهتون راهنمایی می کنند که کجا درخواست بدید.

  6. مریم می گوید

    برای مراجعه حضوری به سفارت باید وقت گرفته بشه ؟ یا میتونیم ساعت های تعیین شده به سفارت مراجعه کنیم ؟

    1. فاطمه دولتی می گوید

      سلام ممنون از اینکه مطالب ما رو دنبال می‌کنید.
      شما برای حضور در سفارت نیازه که حتما وقت قبلی بگیرید. لطفا با سفارت تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.