سفارت ترکیه در تهران کجاست؟

ترکیه یکی از پرطرفدارترین کشور‌ها است و هر سال تعداد زیادی گردشگر برای تعطیلات یا خرید به این کشور سفر می‌کنند. از آنجایی که تمامی ایرانیان می‌توانند تا ۳ ماه بدون ویزا در خاک ترکیه اقامت داشته باشند و فقط باید به محض ورود به ترکیه گذرنامه‌ای با اعتبار حداقل شش ماهه با مهر ورود در یکی از پایانه‌های مرزی زمینی یا هوایی به همراه داشته باشند و شاید چون نیازی به ویزا برای سفر‌های توریستی نیست دلیلی باشد برای انتخاب مقصدی برای سفر.
برای آشنایی با انواع ویزا و آدرس سفارت ترکیه با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روی نقشه ببینید!


سفارت ترکیه چه نوع ویزاهایی را برای ایرانیان صادر می‌کند؟

همانطور که می‌دانید برای سفر توریستی به ترکیه ایرانیان نیازی به اخذ ویزا ندارد. اما خیلی از افراد هدفی غیر از گردشگری دارند و برای کار، تحصیل و تجارت ترکیه را انتخاب می‌کنند که باید قبل از رفتن به ترکیه از سفارت ویزا بگیرند.
با ویزا ترکیه اجازه ورود و اقامت در مدت زمان مشخص داده می‌شود. برای اخذ ویزا از سفارتخانه در تهران باید به خیابان فردوسی بروید. این سفارت علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز ارومیه هم فعالیت می‌کند.

  • ویزای کار

اگر برای کار به ترکیه سفر می‌کنید شرایط کمی متفاوت می‌شود و باید به سفارت ترکیه رفته و مدارک‌ ضروری و لازم مثل فرم تقاضا روادید، پاسپورت و نامه کارفرما را به سفارت ارائه دهد. سفارت مدارک را به وزارت کار و امور اجتماعی در ترکیه می‌فرستد و در صورت تایید مجوز صدور ویزا، شما تا ۹۰ روز فرصت دارید که ویزا را دریافت کنید.
توجه داشته باشید که ویزا کار در ترکیه یعنی اجازه کار مدت‌دار و یا نامحدود برای کارکنان مستقل و وابسته، البته مواردی هم استثنا دارد. 

ویزا کار فقط برای مدت یکسال اعتبار دارد اما می‌توانید برای همان کار تا مدت سه سال تمدید کنید. بعد از پایان این دوره ۳ سال هم تا ۶ سال دیگر امکان تمدید دارید. در پایان اگر این دوره را بدون مشکل بگذرانید امکان اجازه دائم برای کار در ترکیه دارید.

  • ویزا تحصیلی

با توجه به اینکه دانشگاه‌های ترکیه از لحاظ علمی رتبه خوبی دارند و خیلی از افراد هم از ایران برای تحصیل کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند. برای ویزا تحصیلی اول باید به دانشگاه مورد نظر مدارک بفرستید و بعد از پذیرش، گواهی پذیرش را به همراه مدارک لازم دیگر به سفارت ترکیه ارائه دهید.
توجه کنید که این ویزا اعتبار یکساله دارد . جهت دریافت ویزا تحصیلی هیچ مصاحبه‌ای برای اجازه تحصیل نیاز ندارد ولی در صورت تصمیم افسر ویزا ممکن است مصاحبه داشته باشید ولی معاینه پزشکی اجباری است.

بیشتر بخوانید: معرفی گران ترین مناطق تهران و آشنایی با آن ها


درخواست ویزا به صورت آنلاین

بدون حضور در سفارت و از طریق مراجعه به سایت هم می‌توانید درخواست ویزا دهید. ویزای الکترونیکی جایگزینی شده برای ویزای قدیمی و قبل از سفر به صورت آنلاین به وب‌سایت سفارت رفته و آن را دریافت می‌کنید.

www.evisa.gov.tr


سوالات متداول

مدت زمان اخذ ویزا چقدر است؟

ویزای ترکیه معمولا در مدت ۱۰ روز کاری زمان می‌برد ولی پیشنهاد می‌کنیم چهار هفته قبل از سفر اقدام به اخذ ویزا کنید.

آدرس سفارت ترکیه در تهران کجاست؟

تهران، خیابان فردوسی، پلاک ۳۳۷ 

برای گرفتن وقت از سفارت ترکیه در تهران با چه شماره‌ای تماس بگیرم؟

 ۰۲۱۳۵۹۵۱۱۰۰

ساعت و روزهای کاری در سفارت ترکیه به چه صورت است؟

ساعت کاری در سفارت از ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۰۰  عصر است و در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه می‌توانید به این سفارت مراجعه کنید و جمعه‌ها و شنبه‌ها تعطیل است.

سفارت ترکیه در تهران چه روزهایی تعطیل است؟

در جشن سال نو میلادی، یک ژانویه روز کودک و حاکمیت ملی، ۲۳ آوریل روز کار و همبستگی ملی، ۱ می عید فطر، ۱۳ می تا ۱۵ می سفارت ترکیه تعطیل است.

ایمیل سفارت ترکیه در تهران چیست؟

embassy.tehran@mfa.gov.tr

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.