سفارت مکزیک در تهران کجاست؟

اگر جزو هر کدام از دو دسته مسافران و یا مهاجران مکزیک باشید، برای گرفتن ویزا و دسترسی به سفارت این کشور باید سری به منطقه زعفرانیه تهران بزنید. سفارت مکزیک در ایران به‌طور هم‌زمان نمایندگی ۵ کشور افغانستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان را هم به‌عهده دارد. 

روی نقشه ببینید!


انواع ویزاهای مکزیک

ویزای مکزیک مثل کشورهای دیگر با توجه به هدف سفر شما انواع مختلفی دارد، ویزای ترانزیت، تحصیلی، توریستی و کاری. ولی برای گرفتن هر نوع ویزای مکزیک باید در مرحله اول برای تعیین وقت سفارت مکزیک اقدام کنید.

برای تعیین وقت سفارت مکزیک وارد وب‌سایت https://citas.sre.gob.mx  بشوید و یک حساب کاربری بسازید. همه مراحل گرفتن وقت را انجام دهید و در انتها برگه الکترونیکی وقت را چاپ کنید چون بعدا برای ارائه به سفارت لازم‌تان می‌شود. در گرفتن وقت به تعداد افراد همراهان‌تان توجه کنید. هر شخص باید وقت مخصوص به خودش را بگیرد مگر این‌که عضو یک خانواده باشید. در این صورت این‌که یک نفر برای بقیه اعضای خانواده وقت بگیرد کافی است. درخواست وقت ویزای مکزیک کاملا رایگان است. حتما این نکته را به‌خاطر بسپارید که سفارت مکزیک امکان وقت فوری برای ویزا ندارد و لازم است که از قبل برای این مورد برنامه‌ریزی کنید.

پس از انجام مراحل تعیین وقت، نوبت ارائه مدارک است و توجه داشته باشید که اصل مدارک به‌همراه ترجمه آن‌ها به زبان انگلیسی یا اسپانیولی باشد. سفارت مکزیک در ایران فقط برای درخواست‌هایی مثل سفرهای توریستی، جلسات کاری، کنفرانس‌ها و از این دسته موارد ویزا صادر می‌کند. اگر قصد گرفتن ویزای کاری دارید لازم است که کارفرمای‌تان در مکزیک برای شما در یکی از نزدیکترین ادارات مهاجرت درخواست بدهد.

بیشتر بخوانید: معرفی تمامی محله های شهر تهران


 اطلاعات و راه های ارتباطی با سفارت مکزیک

ساعات کار سفارت مکزیک در تهران: این مجموعه از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ قابل دسترسی است.

آدرس: خیابان زعفرانیه، خیابان بهار، پلاک ۱۸

ایمیل و پست الکترونیک: embiran@sre.gob.mxconsularesirn@sre.gob.mx

آدرس وب‌سایت سفارت مکزیک در تهران: https://embamex.sre.gob.mx/iran

تلفن: ۰۲۱۲۲۷۵۱۲۲۲

نمابر : ۰۲۱۲۲۷۵۲۰۰۹

نام سفیر: گیرمو آلخاندرو پوئنته اوردوریکا


سوالات متداول

چگونه وقت سفارت مکزیک بگیریم؟
برای دریافت وقت سفارت مکزیک می‌توان به‌صورت آنلاین و از طریق سایت مخصوص دریافت وقت سفارت مکزیک، اقدام به تعیین وقت سفارت کنید.

برای تعیین وقت سفارت مکزیک چه مدارکی لازم است؟

مدارک موردنیاز برای تعیین وقت سفارت مکزیک گذرنامه، بیمه مسافرتی، برگه تمکن مالی، یک قطعه عکس، فرم درخواست ویزا و … است.

هزینه وقت سفارت مکزیک چقدر است؟
اگر برای گرفتن وقت سفارت خودتان اقدام کنید هزینه ای ندارد اما اگر زمان و تخصص این کار را ندارید، هزینه آن بستگی به تعرفه جاهایی است که این کار را به آن می‌سپارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.