معایب زندگی در تهران چیست؟

معایب زندگی در تهران، به گونه ای هستند که بیشترین آمار نارضایتی در خصوص سکونت در پایتخت را با خود به همراه داشته اند. در واقع باید اشاره کنیم که امروزه، مشکلات و مسائل بسیار زیادی وجود دارد که سبب شده تا تحمل پایتخت نشینان، به طور دائم کم تر شود. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که همه ی مردم از آن ناراضی هستند، ترافیک بیش از اندازه در این شهر است. در واقع باید اشاره کنیم که، مسائل بسیار زیادی وجود دارند که سبب شده اند تا حجم زیادی از افراد ناراضی باشند. اما یکی از مهم ترین و پر شکایت ترین مشکلات سکونت در تهران، مشکل ترافیک همیشگی این شهر است. همانطور که می دانید، تهران، پایتخت ایران، و قلب اقتصادی کشور است. این شهر بزرگ، از همه لحاظ دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و همه روزه، افراد بسیار زیادی به آن مهاجرت می کنند.

این شهر بزرگ، با داشتن، محبوبیت بسیار زیاد و به ویژه داشتن آمار بسیار بالای مهاجرت، دارای معایب بسیار زیادی نیز می باشد. به بیان بهتر، همانطور که می دانید، امروزه، آمار سفر به شهر تهران، و ورود هموطنان مختلف به این شهر، بسیار بالا می باشد. و این مساله نشان دهنده این است که شهر تهران، دارای بالا ترین حجم محبوبیت در میان مردم می باشد. و افراد بسیار زیاد علاقه مند به زندگی در شهر تهران هستند. چرا که مزایای زندگی در تهران، بسیار زیاد بوده و همچنین باید اشاره کنیم که کیفیت زندگی در این شهر نیز، بسیار متفاوت تر و بالاتر از کیفیت زندگی در سایر شهر ها می باشد.

این مساله نشان دهنده این است که همه روزه، افراد بسیار زیادی برای مهاجرت به شهر تهران و سکونت در آن اقدام می کنند. اما با این حال باید اشاره کنیم که در کنار مزایای زیاد در خصوص زندگی در تهران، معایب متعددی نیز در این شهر وجود دارد. امروزه، معایب زندگی در تهران، بسیار جدی می باشد. به طوری که همه روزه، آمار تقاضا برای مهاجرت از شهر تهران در حال افزایش است. این آمار نشان دهنده این است که، برخی از موارد، به طور جدی میزان راحتی و رفاه در خصوص زندگی در شهر تهران را کم کرده و به همین سبب، حجم بسیار زیادی از ساکنین شهر تهران، دیگر خواستار مهاجرت از این شهر هستند. این موارد بسیار جدی و مهم بوده و طبق نظر سنجی های متعددی که انجام شده، بارها و بار ها توسط ساکنین شهر تهران، گوش زد شده است.

اما با این حال، باز هم این مسائل و موارد، همچنان به صورت مشکلات جدی باقی مانده اند و در نهایت، سبب خواستار مهجرت پایتخت نشینان شده اند. در ادامه این مطلب، به طور جدی و کامل، تمامی معیب زندگی در شهر تهران را بیان کرده ایم. و تمامی مسائل و مشکلاتی که توسط پایتخت نشینان اشاره شده است را بیان کرده ایم. این موارد سبب شده اند تا کیفیت زندگی در این شهر، به میزان بسیار زیادی مورد تاثیر قرار بگیرد و در نهایت، یکی از جدی ترین و خطرناک ترین صدمات به قلب کشور ایران وارد شود. اگر قصد مهاجرت به شهر تهران را دارید، و یا حتی علاقه مند به زندگی در این شهر هستید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید و همه چیز را درباره معایب زندگی در تهران بدانید.

نرخ مهاجرت به تهران

شهر تهران، شهری است که نام آن، در کل دنیا بسیار مشهور می باشد. این شهر بزرگ، با داشتن لقب قلب اقتصادی کشور، مهم ترین شهر ایران به شمار می رود. اداره جات اصلی و مهم کشور، نماد های مهم شهری، و به طور کلی، مزایای زندگی در تهران، به حدی است که همه روزه، افراد بسیار زیادی برای زندگی، اقدام به مهاجرت به تهران می کنند. در واقع شهر تهران، یکی از بهترین شهر های ایران برای زندگی می باشد و امروزه، عمومی هموطنان بسیار علاقه مند به زندگی در این شهر هستند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه، شهر تهران، علاوه بر جمعیت چند ملیونی ای که دارد، به طور روزانه، میزبان حجم بسیار زیادی از مهاجران می باشد.

طبق تحقیقات متعددی که انجام شده، مشخص شده است که به طور روزانه، بیش از 2 ملیون نفر به شهر تهران سفر می کنند. چرا که همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، تمامی اداره جات مهم، و حتی جاذبه های گردشگری خاص و متفاوت در این شهر واقع شده اند. به همین سبب، باید اشاره کنیم که این مساله، سبب شده است تا شهر تهران، روزانه میزبان حجم بسیار زیادی از مردمانی باشد که ساکن این شهر نیستند و به قصد انجام امور خود، به این شهر سفر می کنند. با توجه به بالا بودن نرخ مهارج به تهران، باید اشاره کنیم که به طور روزانه، بر تعداد معایب زندگی در تهران افزوده می شود. چرا که این شهر، به مقدار بالا تر از حجم تحمل خود، شاهد ورود مهاجران و مسافران می باشد.

معایب و سختی های زندگی در تهران چیست؟

معایب زندگی در تهران، مواردی هستند که این شهر را به طور جدی تهدید می کنند. در طول سال های اخیر، شهر تهران، به میزان بسیار زیادی پیشرفت کرده است. و همین پیشرفت سبب شده تا آمار مهاجران به این شهر بسیار زیاد شود. اما در کنار این مساله، مهایب زندگی در تهران نیز به طور روانه افزایش یافت. طوری که امروزه، بیش از نیمی از جمعیت پایتخت نشینان، قصد مهارجرت از شهر تهران را دارند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که طبق تحقیقاتی که انجام شده، مشخص شده که بیشترین آماری که قصد مهاجرت از شهر تهران را دارند و دیگر، زندگی در تهران را دوست ندارند، افراد بالای 50 سال می باشند.

این افراد که روز های بهتری را در شهر تهران دیده بودند، دیگر علاقه مند به سکونت در این شهر نیستند و معایب زندگی در تهران را غیر قابل تحمل می دانند. در لیست زیر، به طور کامل اصلی ترین و مهم ترین عواملی که جزو معایب زندگی در تهران بوده و سبب شده اند تا میزان نارضایتی از زندگی در تهران بسیار بالا تر رود ذکر شده اند. با مطالعه این لیست می توانید به راحتی، با سختی های زندگی در تهران و معایب سکونت در این شهر آشنا شوید.

1.    ترافیک

یکی از مهم ترین معضلات که در همین اواخر تبدیل به یکی از بزرگ ترین معایب زندگی در تهران شود، حجم بسیار بالای ترافیک در آن است. در واقع باید اشاره کنیم که امروزه، در تمامی ساعات روز، در تمامی خیابان ها و بخش های شهر تهران، با ترافیک رو به رو می شویم. حال تصور کنید که در برخی از ساعات خاص روز، مانند صبح ها و همچنین بعد از شهر ها، حجم این ترافیک، بسیار بسیار بیشتر شده. طوری که گاهی اوقات، دسترسی به برخی از مناطق این شهر، در حدود دو ساعت زمان می برد. این در حالی است که شاید بدون ترافیک، دسترسی به این مناطق در حدود نیم ساعت زمان ببرد. متاسفانه امروزه، شهر تهران، با معضل ترافیک رو به رو است.

دیگر قوانینی مانند منع تردد، تعیین محله هایی برای داشتن محدودیت برای ورود، تعیین محله هایی در خصوص پیاده سازی طرح ترافیک، و … پاسخ گو نیست. چرا که امروزه، آمار جمعیت شهر تهران، به میزان بسیار زیادی بالا می باشد. و هر چقدر هم که محدودیت های بیشتری اعمال شود، باز هم در کاهش حجم ترافیک این شهر تاثیر آن چنانی ندارد. جالب این حا است که شهرداری شهر تهران، نظرسنجی ای را در خصوص نارضایتی ها و معایب زندگی در تهران، اجرا کرده و در این نظر سنجی، بالاترین میزان نارضایتی، مربوط به ترافیک های بیش از اندازه در شهر تهران بود. در واقع، با رتبه بندی معایب زندگی در تهران، مشخص شد که ترافیک، در رتبه 1 این مشکلات قرار گرفت.

در این نظر سنجی، که به صورت منطقه ای انجام شده و تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران را مورد بررسی قرار داده، مشخص شده است که بالا ترین میزان نارضایتی در خصوص ترافیک، در مناطق 1، 19 و همچنین 21 می باشد. این مناطق با داشتن بیش از 97 درصد نارضایتی، در صدر مناطق ناراضی از ترافیک شهر تهران بوده اند و عقیده داشتند که یکی از اصلی ترین و مهم ترین معایب زندگی در تهران، وجود ترافیک سنگین در عمومی بخش های آن است. اگر چه که این معضل سبب نارضایتی تمامی مناطق تهران بوده و طبق نظر سنجی، پایین ترین  آمار نارضایتی که در خصوص ترافیک بوده، مربوط به منطقه 15 می باشد که دارای رقم 87 درصد ناراضی می باشد.

2.    فاصله طبقاتی

محله های بالاشهر تهران، که در واقع برخی از آن ها در بخش بالایی و شمالی شهر تهران قرار دارند، محله هایی بسیار شیک و لاکچری هستند. کیفیت زندگی در این محله ها بسیار بالا می باشد و بالطبع، میزان رفاه و راحتی سکوت در این مناطق نیز بیشتر است. به طور کلی، از لاکچری ترین و گران ترین مناطق تهران برای سکونت، می توان به بخش بالا شهر تهران اشاره کرد. بخشی که هزینه های زندگی در آن نیز بسیار بالا بوده و هر فردی توانایی خرید خانه و زندگی در این مناطق را ندارد. کیفیت و راحتی زندگی در این منطقه سبب شده است تا حجم بسیار زیادی از ساکنین شهر تهران، از وجود اختلاف طبقاتی در این منطقه، بسیار نارضی باشند.

در واقع در نظر سنجی ای که انجام شد، مشخص شد که یکی از مهم ترین معایب زندگی در تهران، و نارضایتی ساکنین آن، وجود اختلاف طبقاتی مشهود و زیاد بین بخش های شمالی و جنوبی آن است. سطح رفاه و راحتی در مناطق بالا شهر تهران، به وضوح بالاتر و بهتر است، و همین مساله، تبدیل به یکی از مهم ترین و اصلی ترین معضلات و معایب زندگی در تهران است. چرا که در برخی محله ها، ان طور که باید، میزان رفاه و راحتی در منطقه وجود ندارد، و همین مساله ناشی از اختلاف طبقاتی در شهر تهران است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه، میزان اختلاف طبقاتی در شهر تهران، یکی از جدی ترین و مهم ترین معایب زندگی در تهران به شمار می رود و سبب شده تا درصد بسیار بالایی از ساکنین شهر تهران، از این مساله احساس نارضایتی کنند.

3.    تراکم جمعیت و جمعیت زیاد

در پی سال های گذشته، وسعت شهر تهران، به میزان قابل توجهی بیشتر شده. در واقع سازه های متعددی در بخش های شمالی و غربی ساخته شده است. این امر بر اساس بالا بودن میزان تقاضا برای خرید خانه و همچنین بالا بودن آمار مهاجران به این شهر می باشد. امروزه، برخی از مناطق شهر تهران، دارای تراکم جمعیت بسیار زیادی هستند. به گونه ای که تمامی شرایط این مناطق، تحت تاثیر تراکم بسیار بالای جمعیت آن می باشد. برای مثال، این مناطق با حجم ترافیک بسیار بیشتری رو به رو هستند، آمار دزدی و یا کاهش امنیت نیز رقم بالایی را در این مناطق دارد، این مناطق در اکثر مواقع با کمبود امکانات رفاهی رو به رو می شوند، و در نهایت، کیفیت زندگی در این مناطق به وضوح مشخص می شود.

در نهایت، ساکنین این مناطق، با حجم بسیار زیاد از نارضایتی رو به رو می شوند و اقدام به مهاجرت به خارج از شهر تهران می کنند. معایب زندگی در تهران، شاید بسیار کم تر از مزایای زندگی در آن باشد. اما باید اشاره کنیم که میزان آسیب رساندن این معایب بسیار بسیار بیشتر است. در نتیجه این مسائل سبب می شوند تا شهر تهران، با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شود و در نهایت، ساکنین آن از کیفیت و رفاه در زندگی خود ناراضی بوده و در نهایت، اقدام به مهاجرت به شهر های دیگر کنند. تراکم جمعیت یکی از مهم ترین و اصلی ترین معضلات امروزی شهر تهران بوده و رتبه بالایی را در بین تمامی معایب زندگی در تهران به خود اختصاص داده است.

4.    کیفیت پایین سازه ها در خصوص مقاومت در برابر زلزله

متاسفانه در سال های اخیر، به دفعات بسیار زیادی در پایتخت شاهد زلزله بوده ایم. و همین مساله نشان دهنده کیفیت بسیار پایین سازه های شهر تهران در خصوص مقاومت در برابر زلزله بود. تمامی انسان ها دوست دارند تا در بهترین و ایده آل ترین شرایط زندگی کنند و هیچ گونه نگرانی ای در هنگام وقوع اتفاقات نا گوار مانند زلزله نداشته باشند. اما مشخصا، بیشتر سازه های شهر تهران، بر اساس مقاومت در برابر زلزله ساخته نشده اند. و همین مساله یکی از نگران کننده ترین و خطرناک ترین مسائلی بود که سبب شد تا بسیاری از پایتخت نشینان در خصوص آن احساس ناراحتی و نگرانی کنند.
در پی انجام نظر سنجی های متعدد در خصوص معایب زندگی در تهران، مشخص شد که آمار بسیار زیادی از پایتخت نشینان به میزان بسیار زیادی از مقاوم نبودن ساختمان های موجود در شهر تهران در خصوص زلزله ناراضی بوده و به همین سبب، قصد مهاجرت از این شهر را دارند.

5.    آلودگی هوا در تهران

معایب زندگی در تهران، بسیار جدی و خطرناک هستند. یکی دیگر از مهم ترین معایب زندگی در تهران که اتفاقا، میزان نارضایتی بسیار زیادی در شهروندان تهرانی دارد، آلودگی هوای تهران است. امروزه، شهر تهران، با داشتن جمعیت بسیار زیاد، حجم بیش از اندازه و ظرفیت ماشین ها در خیابان های شهر، و مهم تر و خطرناک تر از همه، وجود کارخانه های متعدد در محدوده ی شهر، دارای بالا ترین میزان آلودگی می باشد. این آلودگی در چند سال اخیر، رشد صعودی داشته و به طور دائم، بر شدات آلودگی افزایش می یابد. به طوری که گشت و گذار در شهر تهران، بدون استفاده از ماسک، موجب وارد شدن آسیب های جدی به ریه ها می شود.

این حجم از آلودگی در شهر تهران بسیار خطرناک بوده. و متاسفانه باید اشاره کنیم که شاخص آلودگی هوای تهران، در اکثر روز ها بر روی ناسالم قرار دارد. و این مساله یکی از اساسی ترین معایب زندگی در تهران به شمار می رود. با وجود حجم بسیار زیاد آلودگی ها، حتی رنگ آبی آسمان نیز همانند گذشته نیست و حتی در برخی از روز ها، بالا ترین طبقات برج های بلند تهران نیز قابل مشاهده نیستند. این میزان از آلودگی بسیار بسیار خطرناک بوده و صدمات جدی ای را به انسان ها وارد می کند.

در پی آمار نارضایتی های پایتخت نشینان در خصوص معایب زندگی در تهران، مشخص شد که آلودگی تهران، در رتبه دوم نارضایتی ها قرار دارد. و این آلودگی یکی دیگر از عواملی است که سبب شده تا بیشتر جمعیت ساکن تهران، قصد مهاجرت از این شهر را داشته باشند. با توجه به این که آمار کسانی که تصور می کنند تهران دیگر جای مناسبی برای زندگی نست و قصد مهاجرت از شهر تهران را دارند، بیش از 58 درصد می باشد، درصد بسیار بالایی از این نارضایتی ها مربوط به آلودگی بیش از اندازه پایتخت است.

نگرانی های مهاجران در خصوص معایب زندگی در تهران

به طور کلی، معایب زندگی در تهران، امروزه تبدیل به اصلی ترین و مهم ترین معضلات این شهر شدهاست. چرا که این معایب، تاثیرات مستقیمی را بر روی کیفیت زندگی ساکنین این شهر گذاشته که در نهایت، سبب شده تا بسیاری از افرادی که در حاص حاضر در این شهر زندگی می کنند در فکر مهاجرت از شهر باشند. در کنار این قضیه بسیاری از علاقه مندان به زندگی در تهران نیز در خصوص مهاجرت به تهران با شک رو به رو شوند. ار شما نیز فکر هایی را در خصوص مهاجرت به تهران در ذهن دارید، توصیه می کنیم حتما قبل از انجام این کار، به طور کامل در این خصوص تحقیق کنید و در نهایت، با توجه به خواسته های خود، بهترین و عالی ترین نوع زندگی را در تهران و یا سایر شهر ها تجربه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.