مزایای زندگی در تهران چیست؟

شاید بخواهید برای کوتاه‌مدت و یا همیشه در تهران زندگی کنید، قبل از آمدن به تهران بدون شک آشنایی با مزایای زندگی در تهران به تصمیم‌گیری شما در جابه‌جایی کمک می‌کند. اگر این روزها قصد دارید تا در شهر تهران سکونت کنید و نمی‌دانید که زندگی در این شهر و مزایای آن چیست؟ توصیه می‌کنیم این مطلب از تهران مبله را حتما بخوانید.


تهران کجاست؟

تهران، در حال حاضر ایده‌آل‌ترین و مناسب‌ترین شرایط را برای اقامت در بین شهرهای ایران دارد. این شهر بزرگ و محبوب، از سال‌های خیلی قبل، مورد توجه بسیاری از پادشاهان و حکومت‌ها بوده و در پی آن، تبدیل به پایتخت ایران شد. پایتخت شدن این شهر مساوی با ساخت سازه‌ها و برج‌های بلند زیادی شد که در شهرهای دیگر نمی‌‌توان نمونه‌های آن را مشاهده کرد.
تا جایی که میزان پیشرفت در این شهر با اختلاف، از بسیاری از شهر‌های دیگر بیشتر بوده و در نتیجه، باید اشاره کنیم که امروزه شهر تهران، مورد توجه بسیاری از هموطنان برای سکونت قرار می‌گیرد. سفر به شهر تهران بسیار لذت‌بخش و عالی است. چرا که جاذبه های گردشگری موجود در این شهر، بسیار خاص و متفاوت است.
البته منحصر‌به‌فرد بودن جاذبه‌های گردشگری تهران، سبب شده تا افراد از شهر‌های مختلف، به این منطقه بیایند و اقدام به گشت‌و‌گذار و بازدید از جاذبه های گردشگری متعدد کنند. و در این سفر ها، توجه همگان به سبک زندگی و سازه های این شهر جلب می شود.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس M. Saeed Aghajani

بیشتر بخوانید: کافه های صبحانه دار تهران همراه با آدرس و تصاویر و منو


هر آنچه که باید در مورد شهر تهران بدانید

تهران، شهر بسیار بزرگی است که دسترسی به نقاط مختلف آن، زمان زیادی را می‌خواهد. در واقع با گذشت زمان، و افزایش جمعیت در این شهر، به طور روزانه بر وسعت و مساحت این شهر افزوده می‌شود.
به‌همین خاطر دسترسی به بخش‌های مختلف این شهر، کمی زمان بر می‌شود.
تهران، شهری بسیار خوش آب‌و‌هوا و سرسبز است که در دامنه‌های رشته کوه البرز واقع شده است. به‌خاطر همین آب‌وهوای خوب، مسافران و گردشگران زیادی به این شهر می‌آیند و اقدام به بازدید از زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری تهران می‌‌کنند.
همچنین باید بگوییم که الان به وسعت فضاهای سبز شهر تهران افزوده شده. در نتیجه می‌توان فهمید که شهر تهران، یکی از عالی‌ترین و بهترین امکانات را برای زندگی دارد.
زندگی در شهر تهران و بازدید از بخش‌های مختلف آن یکی از اقداماتی است که امروزه، افراد بسیار زیادی علاقه‌مند به انجام آن هستند. تمامی خیابان‌ها و اتوبان‌های شهر تهران، دارای زیباترین و بهترین چشم اندازها هستند و در اطراف آن‌ها، فضاهای سبز متعددی قرار دارد.
البته که پارک‌ها و امکانات بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد که می‌تواند زندگی بسیار جذاب و دوست داشتنی را با خود به همراه داشته باشد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Piran

بیشتر بخوانید: هزینه های زندگی در تهران


زندگی در شهر تهران چگونه است؟

اقامت در پایتخت و زندگی در تهران، کاملا عالی و لذت‌بخش است. تا جایی که بالا بودن میزان تقاضا برای اقامت در شهر تهران، به گونه‌ای است که سبب شده تا مناطق بسیار زیاد و محله‌های متعددی در این منطقه وجود داشته باشد. اگر قصد دارید تا عالی‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین اقامت خود را در شهر تهران تجربه کنید، باید به خاطر داشته باشید که هر کدام از بخش‌های شهر تهران، جذابیت‌ها و زیبایی‌های مخصوص به خودش را دارد.
در نتیجه حتما قبل از تصمیم قطعی برای زندگی در تهران، باید در خصوص تمامی محله های تهران تحقیق کرده و محله‌ای ایده آل با شرایط مورد نظر خود را پیدا کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamid Sharif

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


تهران چه مزایایی برای زندگی دارد؟

شهر بزرگی مثل تهران، امکانات زیادی برای ساکنان خود به همراه دارد. چرا که با وجود معرفی نمودن این شهر به عنوان قلب اقتصادی تهران، می‌توان دریافت که هزینه‌ها و امکانات در این شهر با دیگر شهرهای ایران متفاوت است. پس اگر قصد دارید تا یکی از متفاوت‌ترین زندگی‌ها را در ایران تجربه کنید، به پایتخت بیاید و حس زندگی در تهران را تجربه کنید.
البته ما سعی کردیم لیستی از مزایای زندگی در تهران را برایتان معرفی کنیم و هر کدام را توضیح دهیم:

  • حقوق و درآمد بالا؛ یکی از فرصت‌ها و مزایای زندگی در تهران

یکی از دلایل مهاجرت به تهران حقوق و درآمد بالای مشاغل مختلف است. حضور شرکت‌های بزرگ و معتبر در تهران و وجود کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف در این شهر، امکان افزایش حقوق و مزایا را برای شاغلان تهرانی فراهم کرده است.
هرچند ممکن است تمام افراد شاغل در تهران، حقوق و درآمد بالاتری نسبت به شاغلان در دیگر مناطق کشور نداشته باشند. این در حالی است که دریافت حقوق و درآمد بیشتر در تهران، موضوعی غیرعادی نیست. به شکلی که با یک جستجوی ساده، می‌توانید از وجود فرصت‌های استخدامی با حقوق و درآمد بالا در شهر تهران مطلع شوید.

درآمد بالا از دیگر مزایای زندگی در تهران

منبع عکس وبسایت بانک ملت

  • داشتن امکانات بهداشتی و درمانی فوق‌العاده؛ از معروفترین مزایای زندگی در تهران

دسترسی به مراکز مختلف بهداشتی و درمانی در شهر تهران یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در تهران است. شهروندان تهرانی به‌راحتی می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن به یکی از درمانگاه‌ها یا بیمارستان‌های خصوصی یا دولتی دسترسی داشته باشند. همچنین داشتن داروخانه‌های متعدد امکان دسترسی به محصولات بهداشتی و دارویی را در شهر تهران به‌راحتی فراهم کرده است.

  • برخورداری از مراکز و موسسات آموزشی خوب؛ بهترین دانشگاه‌ها و مدارس در تهران است

بدون تردید شهر تهران مزیت‌های زیادی برای کار و زندگی دارد. در حوزه آموزش، بسیاری از افراد دوست دارند تا فرزندان خود را در بهترین مدارس و آموزشگاه‌های خصوصی ثبت‌نام کنند. مدارس غیردولتی با ارائه امکانات متنوع آموزشی و استفاده از مدرسان مجرب و توانمند، شرایط تحصیلی بسیار خوبی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند.
دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تربیت مدرس از بهترین دانشگاه‌های تهران هستند.
همچنین تعداد بسیار زیاد آموزشگاه‌های خصوصی و مدارس غیردولتی در شهر تهران، دسترسی به این مراکز آموزشی را برای دانش آموزان، هنرجویان و والدین آن‌ها بسیار راحت کرده است. از طرف دیگر بعضی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، در شهر تهران قرار هستند. این موضوع زندگی در تهران را برای دانشجویان و اساتید به یکی از ایده‌آل‌‌ترین فرصت‌ها تبدیل کرده است.

بهترین دانشگاه تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Syed Ammar Gillani

  • تنوع جاذبه های گردشگری تهران؛ با جاهای دیدنی تمام نشدنی

شهر تهران، به عنوان پایتخت کشور جاذبه‌های گردشگری زیادی برای گردشگران و ساکنان دارد.
تقریبا در همه محله‌های تهران مکان‌ها و جاهای دیدنی زیادی هستند که نه‌تنها باعث جذب توریسم بلکه همیشه پایتخت‌نشینان را به سمت خود جذب می‌کشاند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید امروزه، تنوع جاذبه‌های گردشگری و سازه‌های شهری تهران به حدی متنوع و پیشرفته شده که حتی در خاورمیانه هم شناخته شده است.
طوری که بعضی از جاذبه‌های گردشگری تهران، اولین رتبه را در نمونه های مشابه خود در کشور‌های دیگر داشته که این مساله یک امتیاز حساب می‌شود.
چرا که برای بازدید از این جاذبه‌های گردشگری، دیگر لازم نیست که مسافت‌های طولانی را طی کرده و مدت زمان بسیار زیادی را در راه باشید.
بلکه نهایتا با یک ساعت رانندگی می‌توان به تمامی جاهای دیدنی و تفریحی تهران دسترسی پیدا کرد.
از معروف‌ترین و محبوب‌ترین دیدنی های تهران می‌توان به ایران مال، دریاچه چیتگر، بام لند، بام تهران، پارک ملت، پارک جمشیدیه، باغ گیاه شناسی ملی ایران، و بسیاری از کاخ‌های سلطنتی و تاریخی تهران اشاره کرد.
حالا اگر اقدام به زندگی در شهر تهران کنید، می‌توانید در هر زمانی که خواستید، به راحتی به بازدید از مشهور‌ترین جاذبه های گردشگری ایران بپردازید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ehsan Ahmadi

  • دسترسی به بازار کار، یکی از مهمترین مزایای زندگی در تهران

دسترسی به شغل یکی از بهترین مزایای زندگی در تهران است. چون این شهر پر از فرصت‌های شغلی است.
از طرفی هم امروزه پیدا کردن شغل در بسیاری از شهر‌های دیگر ایران، کمی زمان‌بر و سخت است.
اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید که شهر تهران، بیشترین فرصت‌های شغلی را دارد. تا جایی که پیدا کردن شغل در این شهر بسیار راحت تر از پیدا کردن شغل در شهر های دیگر است.
پس اگر شاغل هستید و نگران پیدا کردن شغل جدید در شهر تهران هستید، باید اشاره کنیم که جای هیچ نگرانی برای این مساله نیست و می‌توانید در مدت زمان کوتاهی شغل مناسب خود را پیدا کنید.

  • تهران شهر شرکت‌ها و موسسات مختلف؛ اینجا قلب اقتصادی ایران است

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم، شهر تهران، قلب اقتصادی کشور است. به همین دلیل بیشتر شرکت‌ها و موسسه‌های دولتی و خصوصی در آن وجود دارد. بخش های مختلفی از شهر تهران، به مناطق اداری مشهور است. اما باید اشاره کنیم که در این مناطق و یا حتی در نزدیکی این منطقه اداری تهران، محله‌های زیادی هستند که برای سکونت فوق‌العاده هستند.
بسیاری از افراد شاغل که برای رسیدگی به امور اداری و یا درمانی و حتی برای خرید و تفریح اگر به تهران آمده‌ باشند، می‌توانند در کوتاه ترین زمان و به راحتی با اجاره آپارتمان مبله در تهران به محل کار خود بروند و مسافت‌های طولانی و پر ترافیک را برای دسترسی به محل کار خود طی نکنند.

بازار کار از مزایای زندگی در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ali karbasi

  • امکانات خوب و مجهز؛ از بیمارستان و مراکز آموزشی گرفته تا تفریح و خوش‌گذرانی

شاید یکی از جذاب‌ترین مزایای زندگی در تهران، داشتن امکانات تفریحی و اقامتی بسیار متعدد و زیاد است. در واقع باید بگوییم که تهران، تنوع امکانات بسیار بالایی دارد. شما با زندگی در تهران، می‌توانید از جنبه‌های مختلفی از امکانات بهره مند شوید و بهترین اوقات خود را در این شهر بگذرانید.
در شهر تهران، تنوع امکانات رفاهی بسیار زیاد بوده و به‌همین‌خاطر تمامی ساکنان این شهر، زندگی راحت و خوبی را تجربه می‌کنند. طوری که تا حدودی می‌توان گفت کیفیت زندگی در تهران بالاتر از دیگر شهرهای ایران است.



  • امکانات لاکچری و لوکس؛ از فروشگاه‌ها و مراکز خرید گرفته تا پارک‌ها و بوستان‌های دیدنی

در تهران مراکز خرید لاکچری و فروشگاه‌های لوکس زیاد است. پس اگر قصد دارید تا بهترین نوع زندگی را تجربه کنید، می‌توانید به شهر تهران آمده و در نهایت، بهترین اوقات خود را در این شهر سپری کنید.
به خاطر داشته باشید که شهر تهران، فضاهای سبز، پارک‌های جنگی، بوستان‌ها و پارک‌های زیادی دارد که می‌توان تعطیلات آخر هفته خود را در این بوستان ها گذراند و اوقاتی عالی و لذت بخش را تجربه کرد.
با توجه به بالا بودن جمعیت در شهر تهران، فروشگاه‌ها و مغازه‌های بسیار زیادی وجود دارد تا هر فرد بتواند در کم ترین زمان، به فروشگاه مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

  • داشتن فضای سبز؛ شمال تهران و تا حدودی غرب تهران چنین ویژگی دارند

در هر منطقه از شهر تهران پروژه‌های متعددی در خصوص احداث فضای سبز در حال اجرا است. البته از سال‌های بسیار قدیم، بخش‌های متعددی از شهر تهران به منظور ایجاد باغات و پارک‌های وسیع در نظر گرفته می‌شد. تا جایی که این باغ‌ها و فضاهای سبز، تا به امروزه باقی مانده و فضای بسیار خاص و دیدنی را ایجاد کرده‌اند.
اگر قصد دارید تا در سرسبز‌ترین مناطق و محله‌های تهران زندگی کنید، مناطق ۱، ۲، ۵ و ۲۲ را برای سکونت انتخاب کنید. چرا که این مناطق بیشترین میزان سرسبزی را دارند و می‌تواند از مزایای زندگی در تهران برای هر کسی باشد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Moradi

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران در تابستان

  • دسترسی آسان به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی و بین‌المللی

تهران با داشتن دو فرودگاه بین المللی مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، ترمینال‌های اتوبوس‌رانی در غرب و شرق و مرکز و همچنین ایستگاه راه آهن و خمل و نقل درون شهری، توانسته مسیرهای دسترسی خوبی را ایجاد کند. شما با زندگی در تهران در هر نقطه که باشید می‌توانید با مترو، اتوبوس و تاکسی‌های شهری راهی هر یک از آن‌ها شوید.


اگر شما هم علاقه‌مند به زندگی در تهران هستید و دوست دارید تا زندگی در محله‌های زیبا و لاکچری تهران را تجربه کنید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که دوست دارید تا در کدام منطقه از شهر تهران سکونت کنید.


سوالات متداول

مزیت های زندگی در تهران کدام است؟
امکانات خوب و مجهز، داشتن فضای سبز عالی، مراکز آموزشی خوب، بازار کار ایده‌آل، تنوع جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی، فروشگاه‌های و مال‌های بزرگ از مزایای زندگی در تهران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.