پارک نیاوران؛ مسیر دسترسی، تصاویر و امکانات تفریحی

پارک نیاوران از قدیمی ترین پارک های شمال تهران است که در نزدیکی کاخ نیاوران قرار دارد. این پارک جایی برای دورهمی‌های دوستانه، ورزش‌های صبحگاهی، عصرنشینی‌های خانوادگی و بهترین لوکیشن عکاسی در تهران است. در پارک نیاوران شما می‌توانید از درخت ۱۵۰ ساله چنار دیدن کنید و در فضای زیبای پارک قدم بزنید و از آب‌وهوای خوش و امکانات تفریحی پارک تا دلتان می‌خواهد استفاده کنید.
حالا برای اینکه در مورد امکانات، مسیرهای دسترسی و جاهای دیدنی تهران در نزدیکی پارک نیاوران بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب تهران مبله با ما باشید.


آدرس پارک نیاوران و مسیرهای دسترسی به این پارک

اگر دقیق بخواهیم بگوییم‌، برای رفتن به پارک نیاوران شما باید به آدرس میدان باهنر(نیاوران) و انتهای شمالی خیابان پاسداران بروید.

  • دسترسی با ماشین شخصی

البته با توجه به زمانی که می‌خواهید به این پارک در نیاوران بروید، مسیرهای مختلفی پیش روی شماست. مثلا اگر در بعد‌از‌ظهر یک روز کاری دلتان هوس‌ گشت‌وگذار در پارک‌های نیاوران را کرده باشد و بخواهید‌ با ماشین شخصی راهی این پارک شوید، بهتر است که از خیابان پاسداران نروید. چون به جز ترافیک معمولی که حول‌و‌هوش ساعت ۵ تا ۶ عصر است چیزی نصیبتان نمی‌شود.
اما اگر از سمت غرب تهران می‌خواهید راهی پارک نیاوران شوید، خودتان را ابتدا به میدان تجریش برسانید و از آنجا وارد خیابان باهنر شوید. تا انتهای میدان نیاوران که ادامه دهید، به بوستان نیاوران می‌رسید. در همان ابتدای خیابان پاسداران امکان بیشتری برای پیدا کردن جای پارک ماشین است.

روی نقشه ببینید!

نزدیکترین مترو به پارک نیاوران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Shahin Persia

البته برای اینکه دغدغه جای پارک و ترافیک نداشته باشید، می‌توانید قید ماشین شخصی را بزنید و وسیله نقلیه عمومی خودتان را به پارک نیاوران برسانید.

  • دسترسی با مترو 

در صورتی که می‌خواهید از وسیله نقلیه عمومی مثل مترو یا اتوبوس استفاده کنید، سوار مترو خط یک تهران شوید. در این خط از ایستگاه مترو تجریش پیاده شده و به خیابان تجریش بروید و سوار تاکسی یا اتوبوس شده و به خیابان باهنر بروید.
ایستگاه مترو نوبنیاد هم از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به پارک نیاوران است. در این مسیر شما می‌توانید با تاکسی‌های میدان نیاوران استفاده کرده و به این پارک برسید.

  • دسترسی با اتوبوس

مسیر دسترسی با اتوبوس‌های تجریش (میدان قدس به دارآباد) از میدان نیاوران می‌گذرد، پس می‌توانید از اتوبوس‌های این مسیر استفاده کنید و بعد از پیاده شدن از ایستگاه اتوبوس میدان نیاوران با حدود ۳۵۰ متر پیاده‌روی خودتان را به پارک برسانید.
البته اتوبوس‌های مسیر بلوار صبا به ازگل هم گزینه خوبی هستند که می‌توانید در ایستگاه اتوبوس قنات از اتوبوس پیاده شده و بقیه مسیر را تا پارک پیاده‌روی کنید.
اتوبوس تندرو خط راه‌آهن به پارک وی و تجریش هم می‌توانند شما را به پارک نیاوران برسانند.



پارک نیاوران چه امکانات و تفریحاتی داره؟

  • داشتن فضای خوب برای ورزش، نرمش، تفریح و سرگرمی 

حال و هوای اول صبح این پارک دیدنی است. مثلا اگر شما ۷ صبح به محوطه استخر این پارم بروید، اکیپ‌های افراد مسن و جوان را می‌بینید که برای ورزش‌های صبحگاهی به اینجا آمدند. همه اینجا مشغول ورزش و نرمش هستند. از پیاده‌روی گرفته تا استفاده از زمین تنیس و بازی والیبال، ورزش‌های رزمی، پینگ پنگ و انواع ورزش‌هایی که شما را به چالش می‌کشد.

مساحت پارک نیاوران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amin Noubahar

  • تیراندازی در باشگاه آریانا

اگر به تیراندازی علاقه دارید، باشگاه تیراندازی آریانا در ضلع شرقی پارک نیاوران، گزینه مناسب برای رسیدن به هدف‌تان است. چه بخواهید به صورت حرفه‌ای تیراندازی را آموزش ببینید و یا برای تفریح تیراندازی کنید، می‌توانید از امکان این باشگاه تیراندازی استفاده کنید.
راستی ساعت کاری باشگاه نیاوران از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است.

  • برخورداری از ورزشگاه مجهز شهدای نیاوران

ورزشگاه شهدای نیاوران پر از امکانات است. این ورزشگاه مجهز به مانژ اسب دوانی و زمین روباز اسکیت است. این باشگاه برای کسانی که در محله نیاوران هستند، پاتوق ورزش‌های مورد علاقه‌شان است. در این باشگاه انواع ورزش‌های بدنسازی، هندبال، والیبال، ژیمناستیک، رزمی، تنیس و… است.
حالا اگر شما بخواهید از باشگاه ورزشی نیاوران استفاده کنید، در کنار طبیعت پارک نیاوران، نان‌تان در روغن و حالتان خوش است.

مجموعه وزرشی نیاوران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس H Ras

  • سوژه‌ای برای عکاسی در تهران

شما اگر علاقه‌مند به عکاسی در جاهای دیدنی تهران هستید، این پارک می‌تواند گزینه خوبی برای بهترین سوژه‌های عکاسی باشد. کافی است که لباس‌های شیک‌تان را بپوشید و خودتان سوژه عکاسی‌تان شوید. پس زمینه‌های جذاب پارک زیبای نیاوران را انتخاب کنید و یکی از زیباترین عکس‌‌ها را از خود ثبت کنید.
البته در پارک نیاوران پیک نیک خانوادگی، آلاچیق‌های محدود و سکوهای چمن کاری شده، همه کنار هم هستند تا شما یک پیک نیک جذاب را تجربه کنید.

عکاسی در نیاوران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Tehrani

  • شکم گردی در اطراف پارک نیاوران

قبل از دوران کرونا اگر به این پارک می‌رفتید، بساط خوراکی‌های خوشمزه کافه پارک را می‌دیدید که در محوطه پارک بود. این روزها برای خرید تنقلات باید به  مغازه‌های مختلفی که جنب میدان باهنر هستند بروید تا از خجالت شکم‌ گرسنه خود درآیید.

  • برخورداری از کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان

 علاوه بر این امکانات، پارک مجهز به کانون فرهنگی آموزش کودک و نوجوانان است. می‌توانید کودک‌تان را در کلاس‌های آموزشی زبان آنجا ثبت نام کنید.
خوب است بدانید که پارک نیاوران تنها یک مکان تفریحی نیست و امکانات فرهنگی خوبی دارد. یکی از این امکانات فرهنگی، کانون فرهنگی نوجوانان و کودکان است که از کانون‌های فعال و شلوغ شهر تهران است. نوجوانان و کودکان می‌توانند از برنامه‌های مختلف این مجموعه و کلاس‌های زبان آن استفاده کنند.
این کانون به جز جمعه‌ها، همه روزها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۹:۳۰ باز است.

کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان شمال تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Piran

  • گیاهان و پرندگان پارک نیاوران تهران

اگر در این پارک قدم زده باشید می‌بینید که انواع گونه‌های گیاهی و پرنده اینجا هستند. گیاهانی مثل چنار، سدروس، نوئل، میخک هندی، اقاقیا، چنار، بید مجنون، گیلاس غازی، ایلکس و ….
چیزی که در این پارک برای همه جذاب است تک درخت چنار است که با قدمت حدود دویست ساله‌اش، قدیمی‌ترین درخت فسیل شده پارک است. البته جذاب‌ترین پرنده‌ها هم اینجا هستند، پرنده‌هایی که شاید هیچ کجا ندیده باشید، مثل طوطی اسکندر، مرغ مینا، دم جنبانک، کلاغ.

  • موزه پارک نیاوران محلی برای برگزاری گالری‌های فصلی

از دیگر جذابیت‌های این پارک در شمال شهر تهران، موزه آن است که قبلا برای تفریح خاندان سلطنتی بود و بعد از انقلاب موزه اینجا بیشتر برای برگزاری گالری‌های فصلی است که در فصل تابستان‌ و یا در روزهای خاصی سال برپا می‌شود.

فاصله تجریش تا نیاوران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Bita Nejati

بیشتر بخوانید: کافه های صبحانه دار تهران همراه با آدرس و تصاویر و منو


در اطراف پارک زیبای نیاوران کجاها را ببینیم؟

دیدنی‌های اطراف پارک زیاد هستند و همین دلیلی شده تا انگیزه افراد برای بازدید از پارک بیشتر شود.

  • مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران 

مجموعه فرهنگی نیاوران در چند قدمی‌ این پارک است. قدمت موزه‌ها و کاخ‌های این مجموعه به زمان قاجار برمی‌گردد. اگر اهل تهران باشید، برای یک بار هم که شده نام این مجموعه فرهنگی تاریخی را شنیدید.

مجموعه فرهنگی نیاوران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس jalal hosseini

  •  فرهنگسرای نیاوران

اینجا محل برگزاری انواع رویدادهای فرهنگی هنری است. شما برای اطلاع از تئاترهای زیبا و رویدادهای جذاب می‌توانید سایت فرهنگسرای نیاوران را چک کنید و بعد راهی این مجموعه شوید.

  • شهر کتاب نیاوران

 در نزدیکی این پارک شهر کتاب را از دست ندهید. حتی اگر قصد خرید کتاب را ندارید، بازدید در دل تنوع‌های جذابی که از محصولات فرهنگی هنری دارد می‌تواند حال و هوایتان را عوض کند.

  • اطلس مال

 اگر اهل برند‌بازهای لاکچری پوش هستید، از همین راستا، به سمت جنوب خیابان پاسداران که آهسته قدم بزنید، می‌توانید به اطلس مال برسید. اینجا می‌توانید از جذاب‌ترین برندهای پوشاک خرید کنید و در فضای لوکس آنجا پاساژگردی کنید.

اطلس مال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Akbar Gharaei

بیشتر بخوانید: لیست گل فروشی های شمال تهران با تحویل حضوری و آنلاین 


نظر شما در مورد پارک نیاوران چیست؟ آیا تا به حال برای ورزش و یا تفریح به پارک نیاوران رفته‌اید؟ جذاب‌ترین و به یادماندنی قیمت پارک کجاست؟ چه خاطره‌‌ای از این پارک دارید؟ نظرات و تجربیات خود را اینجا برایمان بنویسید.


این روزها ویژگی‌های خاص تهران و بودن مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن باعث شده که خیلی از افراد به تهران بیایند. با این حساب اگر به‌دنبال جایی جز هتل باشید که مثل خانه خودتان باشد، باید به‌ سراغ اجاره آپارتمان های مبله در تهران باشید. جاهایی که شما متناسب با کارتان می‌توانید در نزدیکی آن آپارتمان بگیرید و برای کوتاه مدت و طولانی‌مدت آنجا باشید.
تهران مبله با داشتن واحدهای مبله در همه لوکیش‌های پرتردد تهران می‌تواند به شما در اجاره آپارتمان مبله کمک کند، کافی است به وب سایت تهران مبله بروید و با یک تماس راهنمایی‌های لازم را از همکاران ما در خصوص رزرو آپارتمان مبله دریافت کنید.


سوالات متداول

آدرس پارک نیاوران کجاست؟
این پارک در شمال تهران و در نزدیکی کاخ نیاوران در میدان باهنر یا نیاوران، انتهای شمالی خیابان پاسداران قرار دارد.
چطور به پارک نیاوران تهران برویم؟
شما با سوار شدن به خط مترو تهران می‌توانید برای رسیدن به پارک از مترو تجریش و نوبنیاد استفاده کنید. اتوبوس تندرو خط راه‌آهن به پارک وی و تجریش، اتوبوس‌های دارآباد، بلوار صبا و ازگل و میدان رسالت به میدان قدس می‌توانند شما را به پارک نیاوران ببرند.
نزدیک‌ترین مترو به پارک نیاوران کدام ایستگاه است.
ایستگاه مترو تجریش در خط یک مترو تهران و ایستگاه مترو نوبنیاد نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به پارک نیاوران هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.