معرفی 5 مورد از محبوب ترین پیست های اسکی تهران

پیست های اسکی تهران، جایی هستند که پیر و جوان را به سمت خود جلب می کنند. در میان کوه های البرز، پیست های اسکی تهران می درخشند و در تمامی روز های سال، چه تابستان و چه زمستان، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کنند. به بیان بهتر، با گذشت سال های بسیار زیاد از محبوبیت پیست های اسکی تهران، رفته رفته در امکانات و جذابیت های آن افزوده شد. تا جایی که امروزه ،مهم نیست هوا سرد است یا گرم، مهم نیست برف است یا چمن، به هر حال، و در هر صورتی، افراد بسیار زیادی از گوشه نقاط این شهر به سمت پیست های اسکی تهران روانه می شوند تا بتوانند ساعاتی را به تماشای زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر بپردازند و با کیلومتر ها فاصله گرفتن از شهر، ساعاتی را به تفریح و خوش گذرانی بپردازند.

پیست های اسکی تهران، بسیار متعدد می باشند و هر کدام از آن ها، برای یکی از پایتخت نشینان، دارای خاطرات خوبی می باشد. به بیان بهتر، بدون شک تمامی پایتخت نشینان، تا به حال، یک بار به این پیست های اسکی تهران رفته اند و با استفاده از امکانات تفریحی آن ها، بهترین خاطره از زندگی خود را ثبت کرده اند. اما باید اشاره کنیم که تعدد پیست های اسکی تهران به حدی است که شاید برخی از آن ها، آن چنان هم شناخته شده نباشند. به همین سبب، مقاله ای را آماده کرده ایم تا با مطالعه آن، با تمامی پیست های اسکی تهران آشنا شوید.

پس از آشنایی با تمامی پیست های اسکی تهران نیز همه چیز را درباره این پیست ها و موقعیت مکانی آن ها بیان کرده ایم. به بیان بهتر، همه چیز را درباره پیست های اسکی تهران معرفی کرده ایم. در نتیجه اگر به دنبال مکانی برای گردش و تفریح هستید که ساعاتی را از این شهر شلوغ و ترافیک های همیشگی اش به دور باشید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. یقینا پس از آشنایی با پیست های اسکی تهران، در اولین فرصت اقدام به بازدید از ان ها خواهید کرد.

لیست پیست های اسکی تهران

پیست های اسکی تهران، با قرار داشتن در موقعیت های مکانی متفاوت، افراد خاصی را به سمت خود جذب می کنند. در واقع هر کدام از این پیست ها، مورد پسند سنین مختلف و افراد خاصی هستند و به همین سبب، توصیه می کنیم با تمامی آن ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین پیست های اسکی تهران که شباهت و نزدیکی بیشتری با شما دارند را پیدا کنید و برای بازدید از آن ها برنامه ریزی کنید. در نتیجه توصیه می کنیم لیست زیر را که نام های پیست های اسکی تهران در آن ذکر شده است را مشاهده کنید.

1.    پیست اسکی توچال، از مشهور ترین پیست های اسکی ایران

وقتی صحبت از پیست های اسکی تهران می شود، اولین نامی که به ذهن هر فردی خطور می کند، پیست اسکی توچال می باشد. شهر تهران، که در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد، دارای آب و هوای بسیار خوبی می باشد. زمستان که فرا می رسد، اولین جاهایی که برف را به خود می بینند، بخش های شمالی این شهر هستند. جایی که پیست اسکی توچال نیز در آن قرار دارد. درست در شمال شهر تهران، و درست در انتهای خیابان ولنجک، مجموعه ای وسیع به نام توچال تهران قرار دارد که مقصد بسیاری از پایتخت نشینان و گردشگران قرار می گیرد. بدون شک می توان گفت که پیست اسکی توچال، یکی از مشهور ترین پیست های اسکی تهران بوده و به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری متعدد، تبدیل به پاتوقی برای بسیاری از جمع های دوستانه و عاشقانه شده است.

در مجموعه توچال، دیدنی های متعددی قرار دارد اما اگر قصد اسکی کردن و یا حتی یاد گرفتن اسکی را داشته باشید، می توانید به سادگی، سوار تله کابین این مجموعه شوید و با پیاده شدن در ایستگاه 7، در ارتفاع 3962 متری از سطح دریا قرار بگیرید. پیست اسکی توچال، با داشتن طولی در حدود 1200 متر، یکی از بلند ترین پیست های اسکی ایران بوده که همه ساله، بسیاری از دوستداران اسکی را به سمت خود جذب می کند. کافی است وسط زمستان برای بازدید از پیست اسکی توچال اقدام کنید. در ان صورت با حجم بسیار زیادی از اسکی بازان و علاقه مندان به جاذبه های تفریحی را مشاهده خواهید کرد که با شوق و اشتیاق، اقدام به پیاده روی در مسیر جاده تندرستی توچال تهران می کنند.

–    دانستنی های توچال تهران و خرید بلیت پیست اسکی توچال

یکی از نکات جالبی که باید در خصوص پیست اسکی توچال بدانید این است که پیست اسکی توچال، رتبه 5 در بین مرتفع ترین پیست های اسکی دنیا را دارد. به همین سبب، می توان گفت که یکی از اصلی ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری ایران است که در شهر تهران قرار دارد و همه ساله، بسیاری از توریستان و اسکی بازان خارجی به این شهر می آیند تا از نزدیک، هیجان اسکی بازی در این بخش از کوه های البرز را تجربه کنند. اگر اسکی بلد نیستید می توانید خود را به ایستگاه 7 برسانید و سپس، با اجاره لباس اسکی، به مدرسه اسکی این منطقه بروید و تجربه اسکی ای بی نظیر را کسب کنید. جالب است بدانید که در ایستگاه 7 توچال، هتل توچال قرار گرفته تا بازدید کنندگان بتوانند در ان استراحت کنند.

پیست اسکی توچال در فاصله 5 کیلومتری از شهر تهران قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. توصیه می کنیم بازدید از این پیست را از دست ندهید. برای خرید بلیت این مجموعه می توانید هم از طریق سایت این مجموعه به صورت اینترنتی اقدام کنید و هم به صورت حضوری، به سادگی اقدام به خرید بلیت پیست اسکی توچال کنید.

2.    پیست اسکی دیزین

پیست های اسکی تهران، دارای شهرت بسیار زیادی می باشند که پیست اسکی دیزین نیز از این قائده مستثنی نیست. پیست اسکی دیزین، با داشتن وسعت بسیار زیاد، لقب بزرگ ترین پیست اسکی در خاورمیانه را به خود گرفته است. در واقع یکی از شلوغ ترین و زنده ترین پیست های اسکی تهران، پیست اسکی دیزین می باشد که با فرا رسیدن ماه آذر، افتتاح می شود. پیست اسکی دیزین، دارای اعتبار بسیار زیادی در میان تمامی پیست های اسکی خاورمیانه و جهان می باشد. به صورتی که به عنوان معتبر ترین پیست اسکی خاورمیانه معرفی شده است. حتی فدراسیون جهانی اسکی نیز در میان تمامی پیست های اسکی تهران، پیست اسکی دیزین را به عنوان یک پیست اسکی بین المللی برای اسکی بازان معرفی کرده است و همچنین در این پیست، مراسم ها و مسابقات اسکی جهانی نیز برگزار می شوند.

پیست اسکی دیزین تهران، کاملا مجهز می باشد و به دلیل محبوبیت بسیار زیاد، و زمین های مناسب، گزینه بسیار خوبی برای مبتدیان و علاقه مندان به یادگیری اسکی است. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در پیست اسکی دیزین، دارای 4 خط تله کابین، 9 تله اسکی بشقابی، 1 تله اسکی چکشی، و همچنین 2 تله سیژ است. به همین سبب، با سفر به این پیست اسکی می توانید بهترین تجربه خود را از سفر و تفریح کسب کنید. پیست اسکی دیزین در فاصله 100 کیلومتری از شهر تهران، و در بخش شمالی این شهر قرار گرفته است و دسترسی به آن نیز بسیار آسان است.

3.    پیست اسکی شمشک، از قدیمی ترین پیست های اسکی تهران

اما در شهر تهران، پیست های اسکی با قدمت بالا نیز وجود دارند. پیست اسکی شمشک که در سال 1337 افتتاح شد، دارای قدمت بسیار زیادی می باشد و جالب است بدانید که این پیست اسکی نیز، به عنوان یکی دیگر از پیست های اسکی بین المللی در شهر تهران شناخته می شود. پس از دیزین که لقب بزرگ ترین پیست اسکی تهران را به دوش دارد، پیست اسکی شمشک، رتبه دوم در بزرگ ترین پیست اسکی را به خود نسبت داده است. نکته خوبی که در خصوص این پیست وجود دارد این است که نسبت به پیست اسکی دیزین، در فاصله کمتری به شهر تهران قرار گرفته و برای دسترسی به آن تنها با پیمودن مسیری در حدود 57 کیلومتر، به منطقه ای سفید پوش خواهیم رسید.

در پیست اسکی شمشک، 2 تله اسکی چکشی، 3 تله اسکی بشقابی و 2 تله سیژ وجود دارد. همچنین وجود 2 هتل و رستوران های متعدد سبب شده تا افراد زمان بیشتری را در این منطقه بگذرانند. لازم به ذکر است که پیست اسکی شمشک، در میان تمامی پیست های اسکی تهران و ایران، تنها پیستی است که امکان اسکی در شب را برای دوستداران اسکی فراهم کرده است. پس اگر دوست دارید تجربه ای متفاوت را کسب کنید، توصیه می کنیم بازدید از پیست اسکی شمشک را از دست ندهید.

4.    پیست اسکی آبعلی

پیست های اسکی تهران تمام نشده اند. در این استان، پیست های اسکی دیگری وجود دارد که از آن ها می توان به پیست اسکی آبعلی اشاره کرد. با وجود قدمت بسیار زیادی که پیست اسکی شمشک دارد، اما در میان تمامی پیست های اسکی تهران، پیست اسکی آبعلی دارای قدمت بیشتری است. این پیست اسکی، که در فاصله 57 کیلومتری از شهر تهران قرار گرفته، مکان بسیار مناسبی برای گشت و گذار و تفریح می باشد. وجود بسیاری از جوانان که در این منطقه به اسکی می پردازند، بسیار دیدنی و لذت بخش است. علاوه بر این باید اشاره کنیم که پیست اسکی آبعلی تهران، در ارتفاع 2650 متری از سطح دریا قرار دارد و اسکی در این پیست بزرگ بسیار لذت بخش است. جالب است بدانید که در پیست اسکی آبعلی، پیست های اسکی متعددی وجود دارد که از آن ها می توان به 3 پیست اسکی خصوصی، 1 پیست اسکی متعلق به سازمان تربیت بدنی، و یک پیست اسکی دیگر که متعلق به شرکت نفت است اشاره کرد. لازم به ذکر است که در پیست اسکی آبعلی، امکانات رفاهی و گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که از آن ها می توان به هتل، رستوران، و بسیاری از مجموعه های تفریحی اشاره کرد.

5.    پیست اسکی دربند سر، یکی از متفاوت ترین پیست های اسکی تهران

اما از دیگر پیست های اسکی تهران که امروزه بسیار شهرت دارد، می توان به پیست اسکی دربندسر اشاره کرد. این پیست اسکی، دارای شرایط متفاوت تر و جدید تری بوده و  علاوه بر این باید اشاره کنیم که در ارتفاع 3050 متری از سطح دریا قرار دارد. این پیست اسکی، که مسیر بسیار خوبی را برای اسکی بازان فراهم کرده است، از سمت فدراسیون جهانی اسکی، لقب پیست اسکی بین المللی را به خود گرفت و در این راستا، شاهد برگزاری بسیاری از مراسم های اسکی بین المللی نیز بوده است.
جالب است بدانید که پیست اسکی دربند سر نیز همانند پیست اسکی شمشک، دارای امکان اسکی در شب می باشد و به دلیل قرار داشتن در فاصله بسیار کمی از شهر تهران، افراد بسیار

زیادی را به سمت خود جذب می کند. فاصله پیست اسکی دربندسر تا شهر تهران 60 کیلومتر بوده و به دلیل داشتن 2 خطر تله سیژ، 3 تله اسکی و همچنین تله کابین، محبوبیت بسیار زیادی را در بین اسکی بازان و دوست داران تفریح در برف دارد. از امکانات موجود در پیست اسکی دربند سر می توان به رستورانی بسیار مشهور و عالی اشاره کرد.

کلام آخر

پیست های اسکی تهران، با داشتن بهترین و به روز ترین امکانات، گزینه بسیار مناسبی برای فاصله گرفتن از محیط های شهری و استفاده از بهترین و زیبا ترین نعمات الهی هستند. توصیه می کنیم، بازدید از این پیست های اسکی مشهور را از دست ندهید و با بی نظیر ترین و زیبا ترین مناظر در اطراف شهر تهران آشنا شوید. بدون شک از اقدام خود پشیمان نخواهید شد و با سفر و بازدید از پیست های اسکی تهران، بهترین خاطره از سفر را برای خود به یادگار خواهید گذاشت. همچنین می توانید با استفاده از امکاناتی که در این پیست های اسکی تهران در اختیارتان قرار می گیرد، برای اولین بار اسکی را تجربه کنید و لذت وصف نا پذیر آن را در ارتفاعات رشته کوه های البرز کسب کنید. اگر تا به حال، تجربه سفر به یکی از پیست های اسکی تهران که در مطالب بالا ذکر شده است را داشته اید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید و خاطرات خود از سفر به این پیست های اسکی تهران را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.