قهوه خانه حاج علی درویش، کوچکترین قهوه‌خانه جهان

قهوه خانه حاج علی درویش در سال ۱۲۹۷ توسط حاج علی مبهوتیان تاسیس شد. بعد از فوت او قهوه‌‌خانه توسط حاج کاظم پسرش تا همین الان اداره می‌شود. اینجا برای همه با هر قیمتی چای و قهوه خوب و باکیفیت دارد. تا جایی که شما می‌توانید با نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه حاج علی درویش می‌توانید خستگی بازارگردی را از تن بیرون کنید.


قهوه خانه معروف بازار کجاست و به کدام ایستگاه مترو نزدیک است؟

قهوه خانه حاج علی درویش در بازار بزرگ تهران، راسته بزازها، کنار ورودی مسجد عبدالله‌خان و کاشی ۷۸ قرار دارد. شما می‌توانید آدرس دقیق آن را در لینک روی نقشه زیر پیدا کنید.

روی نقشه ببینید!

از آنجا که منطقه پانزده خرداد در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد، دسترسی به قهوه خانه حاج علی درویش با مترو بسیار ساده و راحت است.
برای استفاده از مترو کافی است خودتان را با خط‌های مترو تهران به خط یک و ایستگاه مترو ۱۵ خرداد برسانید. بعد از سبزه میدان و نرسیده به خیابان ناصرخسرو شما می‌توانید به راسته بزازها بروید.
در بازار بزازها بعد از پیاده‌روی کوتاهی در کنار مسجد عبدالله‌خان در تیمچه حاجب الدوله می‌توانید تابلوی قهوه‌خانه حاج علی درویش را ببیند. اینجا درست است که کوچک و نقلی است اما همیشه شلوغ است.
شما می‌توانید در جلوی این قهو‌ه‌خانه همه را چای به‌دست آن هم در استکان‌های کمر باریک ببینید.

قهوه خانه حاج علی درویش

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behnam Rastaak

بیشتر بخوانید: تیمچه های بازار بزرگ، هم خرید کنید و هم تماشاچی باشید


راستی اگر می‌خواهید چند روزی را مهمان تهران باشید و به فکر اجاره آپارتمان مبله تهران هستید، ما در تهران مبله با داشتن واحدهای خوب با دسترسی فوق‌العاده در نقاط مختلف تهران می‌توانیم اقامت به‌یادماندنی را برایتان رقم بزنیم. واحدهای شیک و تمیزی که حس بودن در خانه خودتان را دارد.


چرا باید به قهوه خانه حاج علی درویش رفت؟

قهوه خانه‌ای با بیش از ۱۰۰ سال سن در بازار بزرگ تهران می‌تواند شما را به یک چای و قهوه با طعم خوش دعوت کند. شما با وارد شدن به این قهوه‌ خانه حس می‌کنید قدم در یک دنیای دیگر گذاشته‌اید. فضای این قهوه‌ خانه کوچک به قدری جالب است که می‌توانید ساعت‌ها آن را نگاه کنید و در کنارش هم از چای خوش‌طعم لذت ببرید.
اینجا با اینکه کوچکترین قهوه خانه جهان است اما چند نوع چای و قهوه مختلف دارد که در همان فضای دو متری تهیه می‌شود. قهوه دمی، قهوه فوری، انواع چای مثل چای آویشن، هل، نعنا و زعفران از معروف‌ترین‌ها هستند.
پیشنهاد می‌شود چای مهربانی‌ اینجا را حتما امتحان کنید چون طعم و مزه دیگری دارد.

چای مهربانی قهوه خانه حاج علی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohsen marvi

 چای و قهوه بخورید و جمله‌های تابلوی این قهوخانه را حتما بخوانید

در قهوه‌ خانه حاج علی درویش جلوی در ورودی یک تابلو دیده می‌شود که حاج کاظم هر روز یک جمله پند آموز روی آن می‌نویسد. جمله‌ای که حالتان را با دیدنش خوش می‌کند.
اینجا به مشتریان هدیه داده می‌شود اگر ایرانی باشید، صدف کوچکی که با خط زیبا روی آن کلمه عشق نوشته شده را می‌گیرید.
خارجی‌ها با خوردن چای در این قهوه‌خانه سکه‌ای به یادگار می‌گیرند که روی آن شعری از اشعار ایرانی حک‌ شده. شما اگر در سایت تریپ ادوایزر اسم قهوه خانه حاج علی درویش را سرچ کنید، قطعا هدیه‌های حاج علی را می‌بینید که در آنجا به اشتراک گذاشته شده.

صدف عشق

منبع عکس گوگل مپ، عکاس shayesteh ghalijaei

در کنار همه جذابیت‌های این قهوه‌خانه صندوقچه‌ای هم در آن وجود دارد به اسم صندوق مولا. افراد می‌توانند در صورت تمایل باقی پول چایی خودشان را در صندوق مولا بیندازند. این پول بعد از جمع‌آوری به بچه‌های بهزیستی داده شود. کار خیرخواهانه‌ای که از پدر به پسر رسیده و همچنان ادامه دارد.

قهوه خانه جاج علی بازار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Navid Basseri

بیشتر بخوانید: بازار کفاشان، پر‌ رفت‌و‌آمدترین راسته‌ بازار تهران


اطلاعات و راه های ارتباطی با قهوه‌خانه حاج علی

آدرس: خیابان پانزده خرداد، راسته بزاز‌ها، پس از ورودی مسجد امام، پلاک ۷۸.

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۶ عصر و جمعه‌ها تعطیل است.

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۸۱۸۷۲

صفحه اینستاگرام: hajalidarvish.teahouse

قهوه خانه تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس vahab shahrestanaki

بیشتر بخوانید:


شاید شما قبلا به قهوه‌خانه حاج علی درویش رفته باشید. آنجا را چطور دیدید؟ آیا به شما هم صدف عشق داده شد؟ یا با حاج علی توانستید عکس یادگاری بگیرید؟ تجربه و دیدگاه خود را با ما و خوانندگان تهران مبله به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

اسم کوچکترین قهوه خانه جهان چیست؟
قهوه‌خانه حاج علی درویش. این قهوه‌خانه معروف دنیا در بازار بزرگ تهران و در پانزده خرداد است و از مهمانان ایرانی و خارجی پذیرایی می‌کند.

کدام مترو تهران به قهوه خانه حاج علی درویش نزدیک است؟
مترو خط یک تهران و ایستگاه پانزده خرداد دسترسی خوبی به این قهوه خانه دارد.

منو قهوه‌ خانه حاج علی درویش چه چیزهایی دارد؟
قهوه دمی، قهوه فوری، انواع چای از جمله چای آویشن، هل، نعنا و زعفران و چای مهربانی که از خوردنش به همه پیشنهاد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.