بام بوکان، جایی برای عکاسی از شهر چراغانی تهران 

بام بوکان یکی از دنج ترین و خلوت‌ترین بام های تهران است که می‌تواند حال‌ و هوای شما را عوض کند. اگر شب خودتان را به بام بوکان برسانید بسیاری از اکیپ‌های دوستانه را می‌بینید که دور هم نشسته و آتش روشن کرده‌اند، گیتار می‌زنند و آواز می‌خوانند.
مسیر دسترسی این بام مسطح و آسفالته است و می‌توان با خودرو تا بالای آن رفت. اینجا به‌خاطر نبود نیمکت و نداشتن امکانات افراد سعی می‌کنند بیشتر در ماشین خود بنشینند و منظره شهر را در یک قاب زیبا ببینند. 


بام بوکان دقیقا در کدام منطقه تهران است؟

بوکان نام یکی از محله‌های گرانقیمت تهران است که در نزدیکی نیاوران و حدفاصل بین میدان تجریش و میدان نیاوران قرار دارد. شما برای رفتن به این بام باید به منطقه شمیرانات، محله گلابدره، خیابان صادقی قمی و خیابان بوکان بروید.

روی نقشه ببینید!

بام های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Vahideh

این مکان تفریحی در بین بام های تهران تا چند سال پیش زیبایی بی‌حدومرزی داشت اما این روزها به‌خاطر ساخت‌وساز تغییراتی بسیاری کرده است. با همه این ساخت‌وسازها باز هم بازدید از بام زیبای بوکان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. این بام امنیت کامل دارد و بیشتر جوانان ساکن همان محل با یک ساز به آنجا رفته و زیر آواز می‌زنند.

بوکان تهران نیاوران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Homayoun Soleimani

بیشتر بخوانید: بام تهران محلی برای دورهمی های شبانه


زیبایی بام بوکان در شب، بهترین ویو از شهر تهران

شهر تهران در شب با چراغ‌‌های نورانی و رنگارنگ ساختمان‌‌ها و برج‌های بلند و همچنین رفت‌‌و‌آمد ماشین‌‌ها می‌درخشد. این درخشش را شما می‌‌توانید از این بام نظاره‌گر باشید و تهران پر‌نور را از بالا ببینید.

شب های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Kouhestani Koushki

بیشتر بخوانید: لوکیشن های عکاسی تهران، ذره‌بین به دست باشید


امکانات در بام بوکان چطور است؟

امکانات در این بام بسیار محدود بوده و می‌توان گفت امکاناتی در آن وجود ندارد. در این بام قبلا تعدادی صندلی گذاشته بودند که متاسفانه به‌خاطر ساخت‌وسازهایی که در آن انجام شده، این روزها خبری از این صندلی‌ها دیگر نیست. شاید به‌خاطر همین نبود صندلی است که، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند داخل ماشین بنشینند و از تماشای زیبایی شهر تهران از این نما لذت ببرند.
شاید جالب باشد که بدانید نورپردازی در بام بوکان چندان خوب نیست و تقریبا فضایی تاریک دارد. البته همین فضای تاریک و دنج باعث شده که برای بسیاری از جوانان جذاب به‌نظر برید و آن را به اسم دنج ترین بام تهران بشناسند.

بام تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Meshkani

بیشتر بخوانید: اجاره خانه مبله، اقامتی بی‌دردسر در جای‌جای تهران


اگر به دنبال دوری از هیاهوی تهران هستید، بام های تهان فرصت مناسبی برای گردش و کسب آرامش است. حالا نوبت شماست که نظرتان را درباره  این بام  تهران به ما بگویید. اینکه جذابیت این بام به چیست؟ آیا اسم این بام  را شنیده‌ بودید؟ یا این بام جذابیت خاصی دارد که شما بخواهید دوباره به آنجا بروید و آیا شما رفتن به این بام را به بقیه هم پیشنهاد می‌دهید.


سوالات متداول

خلوت‌ترین و دنج ترین بام تهران کجاست؟

خلوت‌ترین بام تهران بام بوکان است که در خیابان طولانی بوکان قرار دارد.
بام بوکان همان بام نیاوران است؟
خیر. این بام در محله بوکان تهران است و در نزدیکی بام نیاوران قرار گرفته است.

آیا بام تهران صندلی و امکاناتی برای نشستن و تماشای شهر دارد؟

خیر. این بام امکانات خاصی ندارد، حتی شما در این بام صندلی برای نشستن پیدا نمی‌کنید و مجبور هستید که داخل ماشین نشسته و شهر را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.