کافه موزه آمیتیس؛ آدرس، هزینه بازدید و عکس‌ها

کافه موزه آمیتیس بزرگ‌ترین موزه خصوصی سنگ و گوهر ایران است. این موزه جایی است که کلکسیونی از سنگ‌های برش خورده سراسر جهان را در خود جای داده. بسیاری از سنگ‌های موزه آمیتیس از سنگ‌ها و گوهر‌های نایاب هستند. همانطور که از اسم کافه موزه آمیتیس مشخص است در دل این موزه یه کافه زیبا هم وجود دارد که وقت گذراندن در آن می‌تواند برای هر کسی جذاب و سرگرم‌کننده باشد.
حالا اگر علاقه‌مند به علوم زمین و شناخت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی هستید، حتما یک سر به موزه سنگ و کافه آمیتیس در حوالی میدان هفت تیر بزنید. ما آدرس و مسیرهای دسترسی به موزه آمیتیس را در ادامه برایتان خواهیم گفت.


آدرس کافه موزه آمیتیس کجاست؟

کافه موزه آمیتیس در میدان هفت تیر، خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۳، پلاک ۱۹ قرار دارد. برای دیدن آدرس دقیق روی نقشه ببینید را کلیک کنید:

روی نقشه ببینید!موزه آمیتیس کجاست

منبع عکس صفحه اینستاگرام کافه موزه آمتیس

مسیرهای دسترسی به موزه آمیتیس

  • دسترسی با مترو

 شما می‌توانید با سوار شدن به مترو خط یک تهران شما می‌توانید در ایستگاه مترو میدان هفت تیر از قطار پیاده شده و به سمت خیابان کریمخان و خیابان خردمند شمالی بروید تا به کوچه اعرابی برسید.
در این خیابان با رفتن به سمت ساختمان پلاک ۱۹ خودتان را به دنیای سنگ‌های نایاب ایران و جهان و نوشیدنی‌های فوق‌العاده کافه موزه آمتیس دعوت کنید.

  • دسترسی با اتوبوس و تاکسی‌های شهری

شاید هم بخواهید از اتوبوس و یا تاکسی برای رفتن به موزه آمیتیس استفاده کنید. برای این کار شما در هر جای تهران که باشید می‌توانید با اتوبوس‌هایی که در مسیر میدان هفت تیر هستند، خودتان را به این موزه برسانید. اتوبوس و تاکسی‌های میدان آزادی به هفت تیر، میدان صنعت به هفت تیر، صادقیه به میدان هفت تیر، تاکسی‌های شهری‌ نوبنیاد به هفت تیر، پارک وی به هفت تیر، آرژانتین به هفت تیر و … به راحتی شما را می‌توانند به کافه موزه آمتیس برسانند.

کافه موزه آمیتیس photos

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ykka 8894

بیشتر بخوانید: بازار طلای کریمخان، جایی برای خرید طلا و جواهرات شیک


چه کسی کافه موزه آمیتیس را تاسیس کرد؟

موزه آمیتیس به دست شخصی به نام حمیدرضا رستمی در سال ۱۳۹۹ تاسیس شده است. او در طی ۲۰ سال سفر به نقاط مختلف ایران و جهان سنگ‌های این موزه را جمع‌آوری کرده است.
اینجا انواع و اقسام کانی‌ها و کارهای حجم‌تراشی با وسواس خاص این کلکسیونر از جای‌جای جهان مثل کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا جمع‌آوری شده تا کلکسیونی از این آثار گرانبها در این مجموعه به نمایش در آید.



جذابیت کافه موزه آمیتیس به چیست؟

جذابیت موزه آمیتیس از همان در ورودی شروع می‌شود، زمانی که شما کشتی بزرگی از جنس سنگ سبز رنگ را می‌بینید که با دو سر اژدها مانند تزیین شده. مگر کسی است که از سنگ و گوهر انرژی نگیرد.

کمی در داخل موزه که چرخ بزنید یک کانی بزرگ آمیتیس با تلالو بنفش‌رنگ را می‌بینید که خودش به‌تنهایی محیط اطراف را رنگ‌آمیزی کرده. هر سه دیوار اطراف کافه موزه آمیتیس از کف زمین تا سقف ویترین‌بندی شده تا گونه‌های مختلف سنگ‌ و کانی در آن به نمایش درآید.

در این موزه از حجاری‌ سنگ‌های که در طبقات قرار گرفته‌اند نمی‌توان گذشت. بعضی از این حجاری‌ها کار هنرمندان نقاط مختلف جهان است و بعضی هم از سنگ‌های نقاط جهان است که اینجا توسط هنرمندان ایرانی برش خورده‌اند.

آثار موزه آمتیس

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس hamidreza rostami

معرفی نمونه آثار حجاری شده در موزه آمیتیس

صدف‌های آبالون از دیگر جذابیت‌های موزه آمیتیس هستند که از اندونزی آمده‌اند و درخشش و رنگی خیره‌کننده دارند. از طرفی مجسمه‌های کوچک ساخته شده از عاج فیل هم از جاذبه‌های تماشایی موزه آمیتیس هستند.

کانی شیشه‌ای‌رنگ کوارتز و آنالیسم که ساختاری درخت‌ گونه دارند، از کانی‌های کمیاب جهان هستند که از کشور برزیل به موزه آمیتیس آورده شدند.

سنگ فیروزه نیشابور که شباهت زیادی به واریسکایت آلمان دارد و کاربردش بیشتر در مجسمه‌سازی است، در یک ویترین کنار هم قرار گرفته‌اند.

مرجان‌های سفید رنگ مالدیو در قامت حیواناتی مثل شیر، فیل، شتر و کانگورو برش خورده‌اند تا کلکسیون حیوانات ساخته‌شده از مرجان باعث جذابیت بیشتر موزه گوهر و سنگ آمیتیس شود.

سنگ آمونیت که فسیل نوعی حلزون است و چند میلیون سال قدمت دارد، از جزایر ماداگاسکار به کافه موزه آمیتیس آورده شده که در تزئین جواهرات و فنگ شویی کاربرد بسیار دارد.

مجسمه کوچک بودا از دیگر جذابیت‌های موزه آمیتیس تهران است که از سنگ دلربا به دست هنرمندان هندی حجار شده که در گوشه‌ای از موزه سنگ و گوهر آمیتیس قرار دارد. شما با تماشای مجسمه‌های زیبای موزه آمیتیس نه تنها با انواع سنگ‌ها آشنا می‌شوید، بلکه فرصت دیدن هنر حجاری هنرمندانی از سراسر دنیا را دارید.

موزه سنگ و گوهر تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Behnamnw

بیشتر بخوانید: خانه هنرمندان ایران کجاست؟


دیدن کافه موزه آمیتیس برای چه کسانی مناسب است؟

بنیانگذار موزه در خصوص اینکه سنگ‌های به نمایش گذاشته‌شده در موزه آمیتیس به کار چه کسانی می‌آید می‌گوید: از دو بعد می‌توان به این موزه نگاه کرد:

بعد اول مربوط به کسانی می‌شود که با این موزه به‌نوعی در ارتباط هستند، مثل زمین‌شناسان، دانشجویان رشته‌های زمین و کسانی که آزمایشگاه دارند و مسائل مربوط به سنگ‌ها و کانی‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند.
از بعد دیگر اما این خود سنگ‌ها هستند که به‌خاطر نوع انرژی و اینکه گیتی و هستی از این سنگ‌ها به وجود آمده، کل جامعه و افراد را درگیر خودشان می‌کنند. یعنی به نظر می‌رسد کسی نیست که سنگ و گوهر را دوست نداشته باشد و از آن انرژی نگیرد.
چون همه سنگ‌های موزه آمیتیس زیبایی خاص خود را دارند و بعید است که کسی جذب این همه زیبایی نشود.

کلکسیون سنگ و گوهر در موزه آمتیس

منبع عکس صفحه اینستاگرام کافه موزه آمتیس

بیشتر بخوانید: بهترین کافه های تهران، لذت کافه‌گردی‌ با تهران مبله


هزینه و ساعت بازدید از موزه آمیتیس چطور است؟

 ساعت کار موزه آمیتیس از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است. این موزه در همه روزهای هفته به جز شنبه‌ها باز بوده و هزینه بازدید آن ۴۰ هزار تومان در فروردین ماه ۱۴۰۳ است.


کافه و سالن همایش موزه آمیتیس

در کنار موزه آمیتیس یک کافه و یک سالن همایش ایجاد شده تا در آن همایش‌های مربوط به سنگ‌ها و کانی‌ها برگزار شود. البته شما در کافه موزه آمیتیس می‌توانید ساعت‌ها بنشینید و با کسانی که علاقه‌مند به زمین و سنگ هستند گپ بزنید.
یادتان باشد که ظرفیت کافه موزه آمیتیس برای قرارهای گروهی شما ۲۰ نفر است و نمی‌توانید بیشتر از این تعداد به آنجا بروید.

کافه موزه آمتیس در تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌عکاس ykka 8894


اطلاعات و دیگر راه های ارتباطی با موزه

آدرس: تهران، خیابان کریم خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۳، پلاک ۱۹.
شماره تماس: ۰۹۲۱۱۲۰۲۱۰۰
صفحه اینستاگرام: amitismuseum‌

سنگ های موزه آمتیس تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌عکاس Behnamnw

بیشتر بخوانید: موزه کامپیوتر ایران؛ قیمت بلیط و مسیرهای دسترسی 


اگر برای سفر به تهران نگران اقامت خود هستید، اصلا نگران نباشید. چون تهران مبله با اجاره آپارتمان مبله در تهران مثل همه‌ سفرهای دیگری که به تهران داشتید در کنار شماست. کافی است قبل از سفر با همکاران ما در پشتیبانی تهران مبله تماس بگیرید تا با توجه به بهترین لوکیشنی که در تهران برای اقامت مدنظرتان است، برایتان واحد رزرو کنند.


سوالات متداول

چطور به کافه موزه آمیتیس برویم؟
این مجموعه زیبا در خیابان کریم خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۳، پلاک ۱۹ قرار دارد.
قیمت بلیط موزه آمیتیس چقدر است؟
نفری ۴۰ هزار تومان در فروردین ماه ۱۴۰۳.
مالک کافه موزه آمیتیس کیست؟
حمیدرضا رستمی بنیانگذار موزه آمیتیس تهران است.
کافه موزه آمیتیس تا چه ساعتی باز است؟
موزه آمیتیس از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.