8 مورد از زیباترین جاهای گردشگری تهران

گردشگری تهران، تفریحی است که این روزها بسیاری از ساکنین آن نیاز دارند. بهترین جاهای گردشگری تهران، در نقاط و بخش های مختلف این استان قرار گرفته است و به همین علت، می توان گفت که بهترین مقاصد برای سفر های نیم روزه و یک روزه می باشند. استان تهران، با داشتن وسعت نه چندان بزرگ، و قرار گرفتن در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز، دارای جاهای گردشگری بسیار زیادی در خود می باشد. در واقع باید اشاره کنیم که عموم جاهای گردشگری تهران، در مرکز این استان واقع شده است. دیدنی هایی که به قدری متعدد هستند که بدون شک حتی پایتخت نشینان هم از تمامی آن ها بازدید نکرده اند.

جاهای گردشگری تهران، در سر تا سر این استان به خصوص در مرکز استان تهران واقع شده است و هر فردی باید از آن ها بازدید کند. اما از دیدنی های داخل شهر تهران که بگذریم، در اطراف این شهر، به قدری جاهای دنج و دلباز وجود دارد که بازدید از هر کدام از آن ها، به اندازه یک سفر چند روزه لذت بخش بوده و می تواند حال و هوای هر فردی را تغییر دهد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دوست دارید آخر هفته خود را به مکانی خلوت که سکوت بسیار خوبی در آن برقرار باشد بروید. و به همین منظور، جاهای گردشگری تهران به ویژه آن هایی که در اطراف این شهر قرار دارند را در نظر می گیرید و برای بازدید از آن ها برنامه ریزی می کنید.

اما باید اشاره کنیم که در اطراف این شهر، به قدری جاهای دنج و بکری وجود دارد که پس از آشنایی با آن ها بدون شک در اولین فرصت اقدام به بازدید از این جاهای گردشگری تهران خواهید کرد. به همین منظور، در ادامه این مطلب، به معرفی کامل جاهای گردشگری تهران، به ویژه جاهای بکر اطراف تهران پرداخته ایم. در هر کجای تهران که هستید، و یا حتی اگر در شهر های اطراف سکونت دارید، می توانید یکی از نام هایی که در لیست زیر ذکر شده است را انتخاب کنید و با بازدید از آن ها، بهترین سفر نیم روزه خود را تجربه کنید. پس مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اطراف تهران کجا چادر بزنیم؟

گردشگری تهران، می تواند به لذت بخشی گردشگری در جنگل های شمال باشد. چرا که در بخش های مختلف این استان، به قدری جذابیت ها و جاهای دیدنی وجود دارد که می توان به راحتی و بدون دغدغه، اقدام به بازدید از آن ها کرد. و چه بهتر که سفر های چند روزه همراه با چندین ساعت رانندگی را به سفری نیم روزه و یا حتی یک روزه خلاصه کرد و در زیباترین و دیدنی ترین جاهای گردشگری تهران، و در طبیعت تهران، اقامت کرد. به واسطه وجود رشته کوه های البرز در ناحیه های شمالی تهران، طبیعت بسیار زیبا و دیدنی ای در آن مناطق وجود دارد. به گونه ای که می توانید از بی نظیر ترین و خاص ترین چشم انداز های این استان بازدید کنید و از محیط اطراف خود لذت ببرید.

لیست جای دنج اطراف تهران

برای گردشگری تهران، باید این استان را به خوبی بلد باشید. در برخی نقاط استان، به قدری جاهای دیدنی و جذاب وجود دارد که انسان ها پس از بازدید از آن ها، هوس می کنند تا ابد در آن مکان بمانند. پس آشنایی با این جاهای گردشگری و دیدنی می تواند به شما کمک کند تا با مقاصد بسیار زیادی برای سفر های نیم روزی آینده خود آشنا شوید و برای آخر هفته های خود، برنامه های خوبی بچینید. در زیر، لیستی از دنج ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری تهران ذکر شده است.

1.    لواسان، محبوب ترین جای گردشگری تهران

لواسان، یکی از جاهای گردشگری تهران می باشد که با سفر به آن می توانید حال و هوای خود را تغییر دهید و از بی نظیر ترین و زیبا ترین جاهای دیدنی اطراف تهران که جزو جاهای گردشگری تهران بازدید کنید. لواسان، جایی است که شاید تصور کنید آن قدر ها هم جذابیت ندارد. اما باید اشاره کنیم که در این شهر بزرگ و جذاب، علاوه بر وجود داشتن آب و هوای بسیار عالی و خوب، دارای مناظر و چشم انداز های بسیار زیبا و دیدنی ای می باشد که با کمی آشنایی با آن ها، بدون شک سریعا به بازدید از آن ها می روید. از بهترین و محبوب ترین رستوران ها و کافه های تهران، در لواسان قرار دارند.

کافی است یک بار به لواسان سفر کنید و سپس، یکی از چندین رستوران این شهر را انتخاب کنید. هر کدام از رستوران های این شهر، دارای دکوراسیون و چیدمانی مخصوص به خود و بسیار جذاب هستند. و علاوه بر این باید اشاره کنیم که فضای باز  این رستوران ها به قدری زیبا و دیدنی می باشد که انسان حتی تصورش را هم نمی کند. در فصول بهار و پاییز، آب و هوای لواسان بسیار عالی و مناسب برای گردش و سفر می باشد. علاوه بر این فصل تابستان، بهترین و خنک ترین آب و هوا در لواسان وجود دارد و نسیم خنکی در آن می وزد. و جالب است بدانید که بیشتر پایتخت نشینان، در این فصول اقدام به بازدید از لواسان و جاذبه های گردشگری آن می کنند.

اما از جاهای دیدنی و گردشگری تهران که در لواسان قرار دارند می توان به دریاچه سد لتیان که دارای چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی می باشد اشاره کرد. در این بخش از پایتخت، به قدری جاهای دیدنی وجود دارد که به جرات می توان گفت می توانید بهترین سفر یک روزه خود را در آن تجربه کنید. از سایر دیدنی های لواسان نیز می توان به آبشار ناران، روستای افجه، آبشار برگ جهان، روستای سینک، تپه حصارک، غار هملون، غار خمیره، غار موزه وزیری، قلعه باستانی باغ دره، حمام سبو کوچک، حمام راحت آباد، روستای برگ جهان، کند علیا، و … اشاره کرد. اگر تا به حال به بازدید از لواسان که یکی از محبوب ترین جاهای گردشگری تهران می باشد نرفته اید، توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید و در اولین فرصت به آن سفر کنید.

2.    دشت لار

جاهای گردشگری تهران، در نقاط مختلف این استان قرار دارد. و دشت لار یکی از این جاذبه ها است که برای بازدید از آن ها باید خود را به بخش شمالی تهران برسانید. جالب است بدانید که دشت لار، از ناحیه شمالی، با شهرستان نور همسایگی دارد. و این مساله نشان می دهد که علاوه بر وجود آب و هوای بسیار عالی در این منطقه، طبیعت بکر و بسیار زیبایی در آن وجود دارد. دشت لار، یکی از جاهای گردشگری تهران بوده که در نزدیکی کوه دماوند واقع شده است. در جنوب دشت لار، لواسان بزرگ و به ویژه روستاهای افجه و امامه قرار دارند. در شرق آن و همچنین محدوده شمالی آن، قله ی دماوند واقع شده است. علاوه بر این، در جنوب این جاذبه گردشگری تهران نیز، شهرستان دماوند قرار دارد.

دشت لار، یکی از زیباترین و مناسب ترین مکان های گردشگری تهران می باشد. علت هم وجود مناظر و چشم انداز های بسیار زیبا و دیدنی در آن است. با سفر به دشت لار عجیب ترین و دیدنی ترین مناظر دیدن کنید. در این دشت، تا چشم کار می کند گل های زیبا قرار دارد. دشت لار که آن را با نام پارک ملی نیز می شناسند، با قرار داشتن در 70 کیلومتر شهر تهران، می تواند بهترین و عالی ترین مقصد برای سفر یک روزه باشد و با سفر به آن، بهترین و به یاد ماندنی ترین خاطرات خود را در آن به ثبت برسانید. به خاطر داشته باشید که قبل از سفر، حتما یک دوربین با خود به همراه ببرید تا بتوانید مناظر و تصاویر موجود در آن را به ثبت برسانید.

3.    دشت هویج، زیباترین جای گردشگری تهران

گردشگری تهران تمام نشده است. از دیگر جاهای گردشگری تهران که هر فردی باید از آن بازدید کند، دشت هویج می باشد. در واقع دشت هویج، با داشتن چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی می تواند به عنوان اصلی ترین و خاص ترین جاذبه گردشگری در اطراف شهر تهران معرفی شود. در دشت هویج، پوشش گیاهی بسیار زیبایی وجود دارد. علاوه بر این، کوهستانی بودن منطقه سبب شده تا آب و هوای بسیار عالی ای در آن وجود داشته باشد. جالب است بدانید که در سال ها پیش، در این منطقه، دشتی از هویج قرار داشته و در واقع، در آن هویج کاشته می شد. اما امروزه هیچ اثری از هویج در این دشت باقی نیست و تنها، چشم اندازی از کوه و دشت سرسبز قرار دارد.

جالب است بدانید که دشت هویج، تنها یک دشت نیست بلکه با سفر به آن می توانید، از سایر پدیده های طبیعی مانند آبشار پسچویک، درختان میوه، آبشار چرند، و … نیز بازدید کنید. یکی از جذابیت های دشت هویج که جزو زیباترین جاذبه های گردشگری تهران است، وجود یک اثر باستانی در آن می باشد. در این منطقه، یک حمام وجود دارد که طبق بررسی ها، مشخص شده مربوط به دوران صفویه می باشد. پس بار سفر را ببندید و سفری یک روزه را به دشت هویج تجربه کنید.

این دشت می تواند یکی از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای فاصله گرفتن از محیط شهری، و قرار گرفتن در دل طبیعت، در جایی که هیچ فردی نباشد و تنها شما باشید و طبیعت است. پس اگر گاهی اوقات هوس سفر به مناطق بکر کردید، دشت هویج بهترین و عالی ترین گزینه برای شما است.

4.    وردیج و واریش

در شمال محله های تهران، و در فاصله بسیار کم از شهر تهران، روستاهای بسیار زیبا و خوش آب و هوای وردیج و واریش قرار دارند. این دو روستا، با داشتن زیباترین و خاص ترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری می توانند به عنوان یکی از مناسب ترین نقاط برای گردشگری شما شناخته شوند. در روستای وردیج و واریش، دیدنی های بسیار زیادی وجود دارد که در طول سفر خود می توانید از آن ها بازدید کنید. همچنین باید اشاره کنیم که در نزدیکی روستای وردیج، مجسمه آدم های سنگی وجود دارد. پس بد نیست که سفر نیم روزه خود را به بازدید از عجایب تهران بپردازید و از عجیب ترین جاذبه های گردشگری تهران بازدید کنید.

در روستاهای دیدنی اطراف تهران، یعنی وردیج و واریش، جاذبه های گردشگری متعددی مانند باغ های میوه، چشمه، آبشار، و … وجود دارد. اگر در روز های گرم تابستانی، هوس رفتن به مناطق خنک به سرتان زد، توصیه می کنیم به بازدید از روستاهای وردیج و واریش بروید و علاوه بر بازدید از زیبایی های این دو روستا، سفری خوش و به یاد ماندنی را در آن به عنوان یادگاری در ذهن خود تجربه کنید.

5.    طالون

طالون جایی است که شاید کمتر کسی نام آن را شنیده باشد. در روستای طالون، آب و هوا به قدری دلپذیر و خوب است که حتی اگر در گرم ترین روز ها به آن سفر کنید، می توانید نسیم خنکی که به صورت شما می خورد را حس کنید. جالب است بدانید که در روستای طالون، باغ های میوه به میزان بسیار زیادی وجود دارد. یکی از عجایب این روستا این است که در فصل پاییز، میوه های فصل بهار در آن یافت می شود. از جمله بهترین و خوش طعم ترین میوه هایی که در روستای طالون وجود دارد می توان به توت و هلو اشاره کرد.

طالون یکی از روستاهای نزدیک به شهر تهران می باشد که می توانید به عنوان سفری یک روزه به آن بروید و علاوه بر بازدید از دیدنی های این روستا، سفری به یاد ماندنی و خوش را تجربه کنید. به خاطر داشته باشید که در هنگام سفر به روستای طالون، حتما از رودخانه پر آبی که از میان آن می گذرد نیز بازدید کنید. آب این رودخانه بسیار خنک است و می توانید با نشستن در زیر سایه درختان این روستا، به تماشای رودخانه بپردازید و از زیبایی های محیط لذت ببرید.

به جرات می توان گفت که با سفر به روستای طالون، از زیباترین روستای این شهر به عنوان یکی از جاهای گردشگری تهران بازدید خواهید کرد. برای دسترسی به روستای طالون باید خود را به جاده سولقان برسانید و سپس به راحتی به این روستا دسترسی پیدا کنید.

6.    روستای زرین دشت

از دیگر جاهای گردشگری تهران که هر فردی باید قبل از مرگ خود از آن بازدید کند، می توان به روستای زرین دشت اشاره کرد. روستای زرین دشت، جایی است که طبیعت، بسیار دیدنی و زیبا است. پوشش گیاهی در این روستا بسیار متنوع بوده و به همین علت، باید اشاره کنیم که می توانید سفری به یاد ماندنی و عالی را در دل طبیعت این روستا تجربه کنید. در این روستا، درختان سر به فلک کشیده در دو طرف روستا قرار دارند. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که در فصول بهار و پاییز، منظره این روستای به قدری دیدنی می شود که بدون شک فکر باز گشت به خانه هم به سرتان نمی زند. محیط این روستا به قدری دیدنی است که باید اشاره کنیم حتما یک دوربین عکاسی با خود ببرید و به تصویر برداری از این مناظر زیبا کنید.

گردشگری تهران، می تواند بسیار لذت بخش باشد به شرطی که مقاصد خود را به خوبی بشناسید. روستای زرین دشت، با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد، و همچنین مناظر زیبا و دیدنی می تواند یکی از بهترین و عالی ترین مقاصد شما برای گردشگری باشد. از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنی روستای زرین دشت که جزو بی نظیر ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری تهران است می توان به چشمه های متعدد، رودخانه حبله رود، و باغ های رنگارنگ و زیبای آن اشاره کرد.

جالب است بدانید که چشمه هایی که در روستای حبله رود قرار دارند، جزو چشمه های آب معدنی بوده و علاوه بر این دارای خواص درمانی می باشند. به همین سبب، دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. بدون شک پس از یک بار سفر کردن به روستای زرین دشت، برای بازدید های بعدی خود نیز برنامه ریزی خواهید کرد چراکه محیط این روستا جذابیت بسیار زیادی دارد.

روستای زرین دشت به عنوان یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری تهران شناخته شده است و همه ساله، میزبان حجم بسیار زیادی از افراد می باشد. اگر شما نیز قصد سفر دارید و دوست دارید سفر خود را کاملا ماجراجویانه و هیجان انگیز تجربه کنید، توصیه می کنیم بازدید از روستای زرین دشت را از دست ندهید و از این جای گردشگری تهران دیدن کنید.

7.    کردان، پربازدید ترین جای گردشگری تهران

کردان جایی است که این روزها همه نام آن را شنیده اند و می شناسند. در واقع کردان، مکانی است که بسیاری از ساکنین پایتخت و البرز، آخر هفته های خود را در آن می گذارنند. چرا که این روستا با داشتن آب و هوای بسیار عالی و مناسب، و همچنین طبیعت بسیار زیبا، می تواند بهترین و عالی ترین مقصد گردشگری برای شما باشد. در کردان، جاذبه های گردشگری و دیدنی متعددی وجود دارد.

امروزه مجموعه ها و تفرجگاه های بسیار زیادی در محدوده کردان تعبیه شده است که می تواند گزینه بسیار مناسبی برای سفر یک روزه و حتی نیم روزه به شمار رود. در بیشتر این تفرج گاه ها، امکانات بسیار زیادی برای کاربران تعبیه شده است تا روز خود را در بهترین و خوش آب و هوا ترین منطقه تهران و البرز سپری کنند و خاطرات خوبی را در آن بسازند.

از جذابیت های کردان می توان به وجود دریاچه، اسطبل ها و زمین های اسب سواری، مجموعه های ورزشی برای بانوان و آقایان، آلاچیق ها و نیمکت های متعدد، رودخانه، باغ های متعدد، و به طور کلی، هر آنچه که می توانید از آن بهره مند شوید وجود دارد. سفر به کردان می تواند بسیار لذت بخش باشد و شما نیز می توانید با پیمودن مسیری نسبتا کوتاه، به کردان که جزو پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری تهران می باشد بپردازید و از محیط بسیار زیبا و دیدنی آن بازدید کنید.

8.    تنگه واشی، مناسب ترین جای گردشگری تهران برای سفر یک روزه

گردشگری تهران می تواند در سمت غرب این استان، در جایی که دو تنگه بسیار طولانی و زیبا قرار دارند کامل شود. در بخش شرقی شهر تهران، و در مسیر جاده هراز، خروجی ای وجود دارد که شما را به تنگه واشی می رساند. برای دسترسی به تنگه واشی شاید مجبور باشید حدود 2 الی 3 ساعت را در راه باشید. اما اطمینان داشته باشید که می توانید به یاد ماندنی ترین، لذت بخش ترین و عالی ترین سفر کک روزه خود را تجربه کنید. تنگه واشی، جایی است که دو صخره سر به فلک کشیده، با فاصله نسبتا کم از یکدیگر  قرار دارند. در بستر آن یک رودخانه پر آب با دمای آب بسیار پایین وجود دارد. و جذابیت سفر، با پیمایش دره شروع می شود.

بهتر است اواسط تابستان را برای بازدید از تنگه واشی انتخاب کنید. چرا که در این مدت، آب و هوای تنگه واشی در بهترین حالت خود بوده و از همه مهم تر، دمای پایین آب به شما کمک می کند تا خنک شوید. در حقیقت در هیچ فصل دیگری نمی توان به بازدید از تنگه واشی پرداخت. چرا که هوا بسیار سرد بوده و عبور از مسیر تنگه امکان ناپذیر است. در مسیر تنگه که پیش بروید و از بستر رودخانه ای تنگه که عبور کنید، به دشتی بسیار وسیع و سرسبز می رسید که تا چشم کار می کند وجود دارد. از این دشت، باید مسیر خود را ادامه دهید تا به تنگه دوم برسید.

این تنگه از تنگه قبلی هم جذاب تر است. چرا که جریان آب شدید تر، ارتفاع آب بیشتر، و صخره ها نیز بلند تر است. تنگه واشی یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری تهران می باشد. هیجان این سفر بسیار بالا بوده و از همه مهم  تر، عجایب بسیار زیادی در آن وجود دارد. با سفر به تنگه واشی می توانید خستگی های خود را در کنید و چند ساعتی به دور از مشغله های فکری باشید. بدون شک پس از بازدید از تنگه واشی، از آن لذت خواهید برد و بیش از 1 بار برای بازدید از آن برنامه ریزی خواهید کرد.

سفر یک روزه با بازدید از جاهای گردشگری تهران

گردشگری تهران و به ویژه در اطراف آن بسیار لذت بخش است. هر فردی سفر کردن و گشت و گذار ر طبیعت را دوست دارد و شما نیز می توانید سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی را در جاهای گردشگری تهران تجربه کنید و اوقات خوبی را در آن ها بگذرانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.