10 مورد از جاهای دیدنی اطراف تهران

در ایام عید تهران، میزبان بسیاری از هموطنان و گردشگرانی می باشد که به قصد تفریح و بازدید از مشهور ترین جاهای دیدنی این شهر مسافت های طولانی را طی می کنند. شاید شما هم یکی از این مسافران باشید و دوست دارید که در مدتی که میهمان این شهر هستید، از بهترین و مشهور ترین جاذبه های گردشگری در پایتخت دیدن کنید. در واقع همانطور که می دانید در این شهر، تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری و تفریحی وجود دارد و طبیعتا بازدید از تمامی این جاذبه های گردشگری، آن چنان هم آسان نیست و نیازمند زمان بسیار زیادی است. به همین سبب، بهترین کار، آشنایی با مشهور ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری تهران می باشد تا بتوانید مدتی که در این شهر هستید را به بهترین شکل بگذرانید.

به همین سبب، باید اشاره کنیم که جاذبه های گردشگری شهر تهران، تنها در مرکز آن متمرکز نیستد. بلکه اتفاقا برخی از زیبا ترین و مشهور ترین جاذبه های گردشگری این شهر، در اطراف آن وجود دارد. در نتیجه برای بازدید از آن ها، باید مسیری نسبتا طولانی را طی کنید اما از بی نظیر ترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری ایران که در این شهر قرار دارند دیدن کنید. در ادامه این مطلب، به معرفی زیبا ترین و محبوب ترین جاهای دیدنی در اطراف تهران پرداخته ایم. در نتیجه اگر دوست دارید سفر خود را به پایتخت تکمیل کنید، و یا حتی اگر پایتخت نشین هستید و دوست دارید تعطیلات خود را به زیباترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 بروید، این مطلب مناسب شماست. ادامه مطلب را مطالعه کنید تا مقصد های محبوب در تهران را بشناسید و مکانی مناسب برای سفری یک روزه را پیدا کنید.

معرفی جاهای دیدنی اطراف تهران

برای آشنایی با جاهای دیدنی اطراف تهران باید اضافه کنیم که برخی از این جاذبه های دیدنی، در حدود 2 ساعت با شهر تهران فاصله دارند و برخی دیگر نیز در فاصله بسیار کمی از شهر تهران قرار دارند. در نتیجه می توانید متناسب با زمان مد نظرتان، اقدام به انتخاب یکی از این جاهای دیدنی در اطراف تهران کنید و از این دیدنی های بی نظیر بازدید کنید.

1.    روستای وردیج و واریش

روستای وردیج یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی اطراف تهران می باشد که فاصله بسیار کمی از شهر تهران دارد. این روستا دارای قوانین بسیار جالبی می باشد که هر فردی که به آن رفته حیرت زده شده است. علاوه بر این، به دلیل قرار داشتن در میان رشته کوه البرز، آب و هوای بسیار عالی و مطلوبی در آن بر قرار است که می توانید در تمامی فصول به ویژه فصل بهار به بازدید از آن بروید و از باغ ها و مناظر زیبای آن دیدن کنید. لازم به ذکر است که در روستای وردیج و همچنین واریش، دیدنی های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از مشهور ترین دیدنی های این روستا، مجسمه های سنگی می باشند.

در حقیقت، در جاده ای که در مسیر این روستا وجود دارد، آدمک های سنگی ای وجود دارند که افسانه ها و داستان های عجیب و جالبی در خصوص آن ها وجود دارد. از دیگر دیدنی های این روستا ها می توان به آبشار، دره ها، کوه های سر پوشیده از سرسبزی، و … اشاره کرد. اگر هم کوه نورد هستید می توانید خود را به این روستا ها برسانید و کوهنوردی متفاوتی را در مسیر این روستا تجربه کنید. روستای وردیج و واریش در شمال غربی شهر تهران قرار دارند و برای دسترسی به آن می توانید خود را به بزرگراه شهید خرازی به سمت غرب برسانید. سپس قبل از خروجی شهید اردستانی، خروجی روستای وردیج و واریش را مشاهده خواهید کرد و این خروجی شما را مستقیما به این روستا ها می رساند.

2.    کن سولقان

کن سولقان یکی از زیباترین و خاص ترین جاهای دیدنی در اطراف تهران می باشد. این منطقه گردشگری از زمان های بسیار قدیم یکی از جاذبه های گردشگری اطراف تهران محسوب می شد و بسیاری از پادشاهان و بزرگان ایران، به بازدید از این منطقه می آمدند و همچنین از مسیر کن سولقان برای دسترسی به سایر مناطق شمالی ایران استفاده می کردند. اما علت محبوبیت این روستا، وجود آب و هوای عالی و بی نظیر، و همچنین مناظر بسیار زیبا و دیدنی می باشد. حتما تا به حال نام امام زاده داوود را شنیده اید. این امام زاده که یکی از پر بازدید ترین و محبوب ترین امام زاده های این منطقه می باشد، در انتهای جاده ی کن سولقان وجود دارد.

از دیدنی های روستای کن سولقان، می توان به دره های عمیق و زیبای این منطقه، رودخانه ای خروشان که در تمامی مسیر جاده ی منتهی به امام زاده داوود قرار دارد، باغ های میوه متعدد و بزرگ، و همچنین رستوران ها و مغازه های لواشک فروشی اشاره کرد. همچنین شما می توانید از بازار های این روستا که اتفاقا در مسیر جاده ی منتهی به امام زاده داوود قرار دارند میوه های تازه چیده شده از درخت را تهیه کنید و طعم بی نظیر آن ها را بچشید. برای دسترسی به روستای کن سولقان باید خود را به بزرگراه شهید همت برسانید و در کنار بوستان جوانمردان، از خروجی این اتوبان به این روستا ها دسترسی پیدا کنید. جاده ی کن سولقان شباهت های بسیاری به جاده چالوس دارد و مقصد خوبی برای تنفس هوای تازه می باشد.

3.    آبشار گزو

آبشار گزو، یکی از مشهور ترین و زیبا ترین آبشار های ایران می باشد و از جاهای دیدنی اطراف تهران به شمار می رود. این آبشار، چشم انداز بسیار زیبایی را به نمایش گذاشته است و یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تمامی فصول می باشد. در اطراف این آبشار، تا چشم کار می کند، سرسبزی و درخت وجود دارد. از این جذاب تر، پیاده روی کوتاه مدت در جنگل این منطقه برای دسترسی به آبشار گزو می باشد که بسیار لذت بخش است.

البته نا گفته نماند که این آبشار، کمی از شهر تهران دور است و برای دسترسی به آن، باید در حدود 2 ساعت رانندگی کنید. اما پیمودن این مسیر، ارزش آن را دارد زیرا با زیباترین و بی نظیر ترین جاذبه گردشگری در ایران آشنا می شوید و می توانید مدتی را در دل طبیعت، و به دور از شلوغی و هرج و مرج بگذرانید. نشستن در این منطقه و تماشا کردن مناظر زیبای اطراف، تمامی مشغله ها را از ذهنتان پاک می کند و حال و هوای بسیار خوبی را به شما منتقل می کند.

4.    روستای برغان

از هر پایتخت نشینی بپرسید، روستای برغان را می شناسند. روستای برغان، یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی در اطراف تهران می باشد که هر فردی باید قبل از مرگش از آن بازدید کند. روستایی بسیار سرسبز و زیبا، در اطراف شهر تهران، که حتی مسیر دسترسی به آن هم بی نظیر است. این روستا یکی از روستاهای زنده تهران می باشد که همه روزه، حتی در فصل پاییز و زمستان، افراد بسیار زیادی به بازدید از آن می روند. جاده ای که شما را به روستای برغان می رساند، دارای منظره بسیار زیبایی می باشد و کوه ها و تپه هایی که در اطراف این جاده وجود دارند، یکی از محبوب ترین مکان ها برای موتور سواران و دوستداران آفرود است. در حقیقت هر زمان که از این جاده عبور کنید، گروه های بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد که برای آفرود به این منطقه آمده اند و تماشاچیان متعددی را نیز جذب کرده اند.

در نتیجه در مسیر دسترسی به این روستای زیبا می توانید توقف کنید و به تماشای این هنرمندان بپردازید. اما دیدنی های برغان نیز کم نیست. رودخانه ای خروشان و زیبا، جنگل های متعدد، باغ های میوه، مغازه های جذاب که به فروش آلو ها، میوه، و بسیاری از محصولاتی که ساکنین این روستا تهیه کرده اند، و بسیاری از دیدنی های دیگر از جذابیت های این روستا می باشد. جالب است بدانید که رستورانی در این منطقه وجود دارد که درون یک خانه ی روستایی قرار دارد و شما می توانید در محیط داخلی این خانه روستایی، یا حتی در ایوان آن که رو به رودخانه ی جذاب این منطقه می باشد بنشینید و طعم بی نظیر غذای این رستوران را بچشید. توصیه می کنیم بازدید از روستای برغان را از دست ندهید و اوقاتی بسیار خوب را در آن بگذرانید.

5.    دریاچه سد لتیان

سد لتیان یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف تهران است که منظره بسیار زیبایی را به نمایش گذاشته است. دسترسی به این دریاچه بسیار آسان می باشد و می توانید در مدت زمان کوتاهی خود را به این سد بزرگ برسانید. جالب است بدانید که این دریاچه نه تنها جنبه ی گردشگری دارد، بلکه مکانی مناسب برای پرورش ماهی نیز می باشد. اگر دوست دارید مدتی را در منطقه ای بسیار زیبا بنشینید و به تماشای مناظر اطراف بپردازید، این دریاچه مکان بسیار مناسبی برای شما می باشد. برای دسترسی به آن باید به سمت شمال شرقی شهر تهران بروید و در 25 کیلومتری این شهر، به این دریاچه دسترسی پیدا کنید.

 

6.    دشت افجه

از مکان ها و جاهای دیدنی اطراف تهران که بسیار متفاوت تر از سایر جاهای دیدنی این منطقه می باشد، دشت افجه می باشد. دشت افجه دارای منظره بسیار زیبا و خاصی می باشد. شاید تا به حال نام دشت هویج به گوشتان خورده باشد. این دشت که نمای بسیار زیبا و دیدنی ای دارد، یکی از دیدنی های دشت افجه می باشد. این دشت در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا قرار دارد. روستا و دشت افجه، از محبوب ترین و مناسب ترین جاهای دیدنی اطراف تهران می باشد که با بازدید از آن می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری این منطقه دیدن کنید.

از دیدنی های دشت افجه می توان به آبشار پسچویک، آبشار موآب، جنگل ها و مناظر بسیار زیبا و دیدنی، باغ های گیلاس، و بسیاری از دیدنی های دیگر اشاره کرد. یکی از بهترین فصول برای بازدید از دشت افجه، فصل بهار می باشد. در این فصل، تمامی درخت ها در این دشت شکوفه می زنند و چشم انداز بسیار زیبایی را به وجود می آورند. در نتیجه توصیه می کنیم حتما به بازدید از دشت هویج و دشت افجه بروید و یکی از بهترین مناظر و جاهای دیدنی اطراف تهران را مشاهده کنید.

7.    روستای طالون

روستای طالون، یکی از جاذبه های بکر در اطراف شهر تهران می باشد. در واقع به دلیل آشنایی کمی که در خصوص این روستا وجود دارد، طبیعت آن بسیار زیبا و دست نخورده می باشد. این روستا، در حدود 1 ساعت و نیم با شهر تهران فاصله دارد و دسترسی به آن نیز بسیار آسان است. در حقیقت این روستا، در مسیر جاده امام زاده داوود و در دره های رشته کوه البرز قرار دارد. در دره های این رشته کوه، روستای بسیار سرسبز و خوش آب و هوا وجود دارد که یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران می باشد. در این روستا، جنگل ها و باغ های متعددی قرار دارد که اهالی این روستا، اقدام به کاشت و رسیدگی به درختان این باغ می کنند.

از دیدنی هایی که در این روستا وجود دارد، می توان به رودخانه ای پر آب و بزرگ اشاره کرد. علاوه بر این، آبشاری بسیار زیبا و عظیم در این روستا قرار دارد که برای دسترسی به آن، باید مسیری شیب دار در میان باغات این روستا طی کنید. چشم اندازی که به واسطه این آبشار به وجود آمده است بسیار زیبا و دیدنی می باشد و توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید. آب و هوای این روستا بسیار خوب و مطلوب بوده و اقامت در آن بسیار با صفا و لذت بخش می باشد.

8.    دشت لار

با فرا رسیدن فصل بهار، تعداد بسیاری از جاهای دیدنی اطراف تهران، کاملا مناسب برای بازدید شده اند. که یکی از این جاذبه ها، دشت لار می باشد. دشت لار، در فصل بهار، چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی را به نمایش می گذارد و تبدیل به یکی از زیباترین جاهای دیدنی در اطراف تهران می شود. این دشت، در دامنه های کوه دماوند قرار دارد و طبیعتاً دارای آب و هوایی بسیار عالی و مطلوب می باشد. زیبایی های این دشت بزرگ، به حدی است که به عنوان منطقه ای حفاظت شده شناخته می شود و شکار کردن در آن ممنوع می باشد.

یکی از نام های دشت لار، دشت شقایق های وحشی می باشد که در فصل بهار در این دشت، شقایق ها چشم انداز بسیار زیبایی را به وجود می آورند. از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری در دشت لار، می توان به رود خانه های متعدد، چشمه سار ها، پوشش های گیاهی متنوع و سرسبز، گونه های جانوری متعدد، و همچنین سد خاکی لار، اشاره کرد. با سفر به این دشت بزرگ، می توانید ساعاتی را به تماشای مناظر بنشینید و همچنین به تماشای تعداد بسیار زیادی از پدیده های طبیعی بپردازید و از کوه ها و ارتفاعاتی که در این منطقه قرار دارد دیدن کنید.

9.    دریاچه شورمست

از دیگر جاهای دیدنی اطراف تهران می توان به دریاچه شورمست اشاره کرد. این دریاچه در مرز بین استان تهران و مازندران قرار دارد و یکی از مشهور ترین و زیباترین جاهای دیدنی اطرااف تهران به شمار می رود. دریاچه شورمست، دارای چشم انداز بسیار زیبایی می باشد و در میان جنگلی سرسبز و درختان توسکا قرار دارد. این دریاچه طبیعی، هر ساله افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند و به عنوان یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری ایران به شمار می رود. آب و هوا در این منطقه بسیار عالی می باشد و اگر قصد دارید از محیط های شهری فاصله بگیرید و سفری نیم روزه را تجربه کنید، بازدید از این دریاچه بهترین گزینه برای شماست.

با سفر به این دریاچه، نه تنها می توانید شاهد چشم انداز بسیار زیبا و بی نظیر باشید، بلکه همچنین می توانید از تفریحات متعددی که در این منطقه تعبیه شده است بهره مند شوید. از تفریحات دریاچه شورمست می توان به اسکی روی آب، ماهی گیری، قایق سواری، اسب سواری، تاب بازی، دوچرخه سواری، و بسیاری از اقدامات دیگر اشاره کرد. در واقع با سفر به دریاچه شورمست، نه تنها در منطقه ای خوش آب و هوا و عالی قرار می گیرید، بلکه از امکانات تفریحی و گردشگری متعددی نیز بهره مند می شوید و همچنین می توانید مدتی را در کنار این دریاچه اقامت کنید و به تماشای مناظر این منطقه بپردازید. این دریاچه در فاصله 170 کیلومتری از شهر تهران قرار داشته و فاصله آن با پل سفید، 6 کیلومتر فاصله دارد.

10.     روستای زرین دشت

اما آخرین و زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران، روستای زرین دشت می باشد. این روستا، در فاصله 120 کیلومتر از شهر تهران قرار دارد. روستای زرین دشت بسیار خوش آب و هوا بوده و در شهرستان فیروزکوه قرار دارد. از جاهای دیدنی اطراف تهران که در این منطقه قرار دارد می توان به رودخانه حبله رود، چشمه دریابک، و همچنین چشمه معدنی خمده اشاره کرد. علاوه بر این، با سفر به این روستا، چشم انداز بسیار زیبا و بی نظیری را مشاهده خواهید کرد که می تواند روحیه بسیار خوبی را به شما منتقل کند.

اگر تا به حال از این مناطق گردشگری و جاهای دیدنی اطراف تهران که در این مطلب اشاره شده بود، دیدن کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر جاذبه های دیدنی دیگری را می شناسید، نیز به ما معرفی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.