پارک ستارخان کجاست؟ آدرس و امکانات

پارک ستارخان کجا است؟ در ادامه بررسی مناطق تفریحی و گردشگری شهر بزرگ تهران این بار می خواهیم به سراغ یکی از پارک های نسبتا قدیمی تهران به نام پارک ستارخان برویم. پارک ستارخان به قدمتی پنجاه ساله در خیابان ستارخان تهران واقع شده است که دارای مساحتی به وسعت هفت هزار متر مربع می باشد. با توجه به میزان آلایندگی های بالایی که در شهر های بزرگ مانند تهران وجود دارد پارک ها محلی برای افزایش سلامتی روحی و جسمی افراد می باشد. اما برخی پارک ها به نسبت سایرین دارای ویژگی هایی می باشد که آنها را متمایز کرده است. پارک ستارخان یکی از این دسته پارک هایی می باشد که دارای برخی ویژگی های متمایز کننده است. ما در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی های این پارک زیبا خواهیم پرداخت و شما را به گردشی کوتاه در پارک ستارخان دعوت می کنیم.


موقعیت پارک ستارخان

پارک ستارخان در استان تهران، در قسمت غرب شهر تهران قرار دارد. به خیابان ستارخان که وارد می‌شوید، پارکی به وسعت هفت هزار متر مربع وجود دارد که حدود نیم قرن سن دارد و سال‌های سال است که محلی برای تفریح، آرامش و رهایی از زندگی روزمره شهری است.

آدرس پارک ستارخان: خیابان ستارخان، خیابان نیایش، کنار مسجد مکتب الصادق

روی نقشه ببینید!


درختان معروف پارک ستارخان

یکی از مواردی که پارک ستارخان را بسیار محبوب کرده است و علاقه‌مندان زیادی برای گذران وقت به این پارک سر می‌زنند، درختان بسیار تنومند و بلندی است که در این پارک وجود دارد.

پارک ستارخان در تهران کجاست؟
منبع: گوگل مپ عکاس: ghalebsazi behfard

این درختان نمادی از ایستادگی ستارخان هستند. این پارک با انواع درختانی پوشیده شده است که برخی از این درختان عبارت‌اند از: کاج سدروس که یکی از زیباترین درخت‌های منطقه است، کاج نوئل که از همان ابتدای مدرنیته شدن پارک ستارخان در این پارک قرار گرفته و به زیبایی این پارک افزوده.

بیشتر بخوانید: رستوران های غرب تهران، بهشت شکم‌گردها

درختانی اصیل و ایرانی مانند درخت سرو و درخت چنار؛ درخت‌های زیبایی مثلدرخت اقاقیا و زیتون توانسته‌اند زیبایی‌های این پارک را بیشتر کنند.

در این پارک از درختچه‌هایی استفاده شده است که توانسته اند فضای دلنشینی را به وجود آورند این درختچه‌های دلنشین عبارت‌اند از: درختچه شیر خشتی و طاووسی که حتما می‌دانید به همیشه بهار بودن مشهور هستند.

این میزان از سرسبزی شرایطی را برای این پارک به وجود آورده که برای ورزش کردن جای مناسی باشد چون میزان اکسیژن بالایی دارد.


امکانات رفاهی پارک

همان طور که گفتیم پارک ستارخان دارای امکانات رفاهی و تفریحی خوبی است.

شما در این پارک می‌توانید انواع رستوران و فست فودها، انواع مراکز خرید را مشاهده کنید و از محصولات هر یک استفاده کنید. از جمله موارد رفاهی در پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    در پارک ستارخان مرکز خرید گلدیس یه عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید منطقه که مرکز ارائه انواع پوشاک و موارد تزئینی و زینتی است وجود دارد. شما می‌توانید در پارک ستارخان این مرکز را به راحتی پیدا کنید و پس از تفریح در این پارک، در مرکز خرید گلدیس هم خرید کنید.

•    بازارچه سنتی ستارخان یکی از زیباترین بازارچه‌هایی است که حال‌و‌هوای گذشته را فراهم می‌کند، در این بازارچه شما می‌توانید انواع پوشاک و صنایع دستی را تهیه کنید.

وسایل ورزشی بوستان ستارخان
منبع: گوگل مپ عکاس: Dara Safari

بیشتر بخوانید: پارک لاله، جذاب ترین پارک پایتخت

•    سایر مراکز خرید

•    رستورن‌ها


امکانات تفریحی پارک ستارخان

پارک ستارخان علاوه بر امکانات رفاهی، امکانات تفریحی خوبی هم دارد که برای سنین مختلف مناسب است. اگرچه در ابتدای مطلب گفتیم به دلیل داشتن موقعیت آب و هوایی بسیار سالم محل مناسبی برای افراد سالخورده ساکن منطقه است اما امکانات تفریحی فراهم شده در این پارک شرایطی را فراهم آورده تا تمامی افراد در سنین مختلف بتوانند در این پارک اوقات خوشی را سپری کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارک هم همین مسئله است که توانسته است مورد پسند تمامی افراد باشد. محلی مناسب برای خانم‌ها، آقایان و کودکان عزیز، سالخورده‌ها، ورزشکاران و حتی افراد دارای برخی بیماری‌های غیر واگیر دار که نیاز به استراحت و استفاده از آب و هوای مساعد در شرایط آرام دارند.

بوستان ستارخان تهران
منبع: گوگل مپ عکاس: Ali Tehrani majd

در این پارک تمامی امکانات تفریحی مناسب فراهم است. شما می ‌وانید از قسمت‌هایی که برای نرم دوی وجود دارد برای نرم دوی و یا پیاده‌روی‌های روزانه برای افزایش سلامتی خود استفاده کنید.

علاقه‌مندان به انجام ورزش‌هایی مانند پینگ پنگ یا بد مینتون می‌توانند از این فضای موجود در پارک برای انجام ورزش‌های خود استفاده کنند. محل‌هایی در این پارک وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها به ورزش‌های معمول و پرطرفداری مانند والیبال بپردازید.

بیشتر بخوانید: پارک های پیاده روی تهران کدامند؟


محیط آرام و دلنشین

این محیط با فضای سبز، درختان و درختچه‌های زیادی تزئین شده است. وجود حوزچه‌ها و همچنین انتخاب طرحهای مناسب برای نیمکت‌ها و طراحی‌های به کار رفته، همه و همه توانسته اند فضا و شرایطی را فراهم آورند که پارک ستارخان دارای محیطی آرام و دلنشین باشد برای تمامی افرادی که به آن می‌روند.

می‌توان گفت فضای آن دارای یک دوگانگی بسیار زیبا از حالت سنتی و مدرنیته است. استفاده از المان‌های کاملا مدرنیته در دل یک فضای کاملا سنتی توانسته است این‌جا را بسیار زیبا و دلنشین کند.


امکانات مناسب جهت رفاه کودکان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارک ستارخان داشتن شرایط مناسب رفاهی و تفریحی برای کودکان است.

در این پارک تمامی خدمات رفاهی و تفریحی برای کودکان در شرایطی فراهم آمده است  که محیط امنی باشد. با استفاده از دوربین‌های مداربسته تعبیه شده در پارک و همچنین بخش‌های انتظمات معمولا والدین خیالشان از بازی کودکانشان در پارک راحت است.

از طرفی با توجه به اینکه زمین‌های بازی، داشتن امکاناتی مانند سرسره و سایر وسایل بازی و سرگرمی برای کودکان در این پارک فراهم است، کودکان از گذراندن زمان در این پارک احساس بسیار خوبی دارند.

به صورت کلی پارک ستارخان، برای والدین و فرزندان محیطی خانوادگی است که اهالی منطقه ستارخان حتما برای تفریح و استراحت به آنجا سر می‌زنند.

بیشتر بخوانید: پارک های غرب تهران برای تفریح کودکان


از دیگر ویژگی های پارک ستارخان

ما می‌توانیم داشتن آلاچیق‌های بسیار زیبا که محیطی خانوادگی را برای افراد فراهم آورده است به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های پارک برشماریم.  در قسمت ورودی این پارک هم مجسمه‌ای نسبتا قدیمی وجود دارد که تندیسی از ستار خان قراچه داغی است.


مرکز پارک ستارخان

زمانی که از تندیس ستارخان عبور می‌کنیم و وارد پارک می‌شویم، جذف فضای دلنشین پارک شده و زمانی که به مرکز پارک می‌رسیم شاهد تماشای یک آبنما خواهیم بود که منظره‌ای دلچسب را فراهم آورده است.

معمولا افراد علاقه‌مند به عکاسی اطراف این آبنمای زیبا بیشتر حضور دارند. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم برخی از تصاویری که توسط این افراد و عکاس‌های مختلف از پارک گرفته‌اند را به شما نشان بدهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.