آبشار کلوگان تهران ؛ بهترین گزینه برای سفر تابستانه

تهران یکی از اصلی ترین و مهم ترین گزینه ها برای سفر کردن و گردش و تفریح می باشد. این شهر با داشتن امکانات تفریحی متعدد توجه گردشگران و توریستان بسیاری را به خود جلب می کند. اما یکی از عوامل مهمی که در جذب توریست به این شهر تاثیرگذار است، وجود جاذبه های گردشگری متعدد و همچنین مناطق دیدنی بسیار زیاد می باشد. بیشتر مسافران و بازدید کنندگان، فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند. در این فصل، بسیاری از اماکن و جاذبه های دیدنی، در بهترین موقعیت خود قرار دارند. به گونه ای که با سفر به آن ها، با مناظر بسیار زیبا و دیدنی رو به رو خواهید شد. یکی از این جاذبه های گردشگری آبشار کلوگان می باشد که یکی از جاذبه های گردشگری در شمال تهران است.

آبشار کلوگان با داشتن مناظر زیبا و مسیر دسترسی منحصر به فرد، توجه بسیاری از پایتخت نشینان و توریستان را به خود جلب می کند. یکی از نکات مثبتی که در خصوص این جاذبه گردشگری وجود دارد، این است که دمای هوا در این منطقه در فصل تابستان پایین است. در نتیجه اگر گرمای هوا در تابستان آزار دهنده بود، با سفر به این منطقه می توانید ساعاتی را در محیطی بسیار زیبا با آب و هوای عالی بگذرانید.

مختصری درباره آبشار کلوگان تهران

آبشار کلوگان با داشتن منظره ای بسیار زیبا و آب و هوای خنک و دلپذیر، می تواند بهترین گزینه برای فاصله گرفتن از محیط شهری و آلودگی بی حد و اندازه آن باشد. علاوه بر این، زمانی که گرمای هوا در تابستان بسیار آزار دهنده می شود و انسان ها به دنبال مکانی متفاوت و خنک هستند، آبشار کلوگان بهترین راهکار برای برطرف کردن این خواسته می باشد. مسیر دسترسی به این آبشار کمی متفاوت تر از سایر مسیرهای دسترسی به جاذبه های گردشگری دیگر می باشد. در واقع برای دسترسی به آن، باید مسیری بسیار طولانی را پیاده روی کنید و با عبور از رودخانه، پستی و بلندی ها و پیچ و خم مسیر، خود را به این آبشار زیبا برسانید.

آبشاری مرتفع در تهران

جالب است بدانید که این آبشار، نوعی آبشار مرتفع به شمار می آید و با ارتفاع زیاد خود، چشم انداز بسیار زیبایی را در دل طبیعت ایجاد کرده است. آبشار کلوگان، در دره ای نسبتا عمیق، و در انتهایی ترین قسمت دره قرار داشته و در نتیجه، مسیر دسترسی به آن بسیار هیجان انگیز می باشد. اگر علاقه مند به طبیعت گردی و تفریح در طبیعت می باشید، توصیه می کنم حتما از این آبشار دیدن کنید و از زیبایی های طبیعت در این منطقه لذت ببرید. ارتفاع این آبشار در حدود 40 متر می باشد و در قسمت پایینی این آبشار، حوضچه ای نسبتا بزرگ تشکیل شده است و چشم انداز این منطقه را دو چندان کرده است.
جالب است بدانید که آبشار کلوگان فصلی می باشد و اگر قصد بازدید از آن را دارید، فصل سرد سال به ویژه زمستان را برای سفر به آن انتخاب نکنید. البته لازم به ذکر است که در فصول پاییز و زمستان، منظره بسیار زیبایی در این منطقه ایجاد می شود و بازدید از این منظره را به شدت به شما توصیه می کنیم.

موقعیت مکانی و مسیر دسترسی آبشار

آبشار کلوگان در منطقه ی شمیرانات شهر تهران قرار دارد و موقعیت مکانی آن در شمال شرقی شهر تهران می باشد. در نتیجه برای دسترسی به این روستا باید خود را به محدوده شمال شرقی پایتخت برسانید. به همین منظور، باید خود را به بزرگراه شهید بابایی برسانید. در این بزرگراه، از خروجی جاده لشگرک از مسیر خارج شوید و مسیر خود را به سمت اوشان – فشم ادامه دهید. پس از پیمودن کمی از مسیر جاده فشم و رد کردن این منطقه، جاده کلوگان را مشاهده خواهید کرد که در این  جاده، می توانید خود را به روستای کلوگان برسانید. از این روستا تا آبشار کلوگان را باید پیاده طی کنید و از منظره زیبای اطراف خود لذت ببرید.

کلام آخر

مهم ترین نکته در خصوص بازدید از این جاذبه گردشگری این است که هنگام دسترسی به آن، وقتی به روستای کلوگان رسیدید، به هیچ عنوان نباید وسیله نقلیه خود را در این روستا پارک کنید. علت هم این است که این منطقه، به عنوان یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری در تهران می باشد که روز به روز بر تعداد بازدید کننده های آن افزوده می شود. در نتیجه اهالی این روستا از ازدحام جمعیت در این منطقه حمایت نمی کنند و در خصوص همین مساله تابلویی را در قسمت ورودی روستا نصب کرده اند. در نتیجه بهتر است که وسیله نقلیه خود را قبل از روستا پارک کنید و سپس به بازدید از آبشار کلوگان تهران بروید. اگر شما تا به حال از آبشار کلوگان دیدن کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.