بازار گل شهید محلاتی ؛ مرکز خرید گل و گیاه تهران

بازار گل شهید محلاتی محیطی برای عاشقان گل و گیاه می باشد که همیشه سر تا سر بازار گل شهید محلاتی را انواع مختلفی از گیاهان پوشانده است. بازار گل شهید محلاتی یکی از بزرگترین مرکز گل و گیاه کشور را به خود اختصاص داده است.

بازار گل شهید محلاتی همیشه از عطر انواع گل های معطر و زیبا مملو شده به گونه ای که روح و جان انسان را نوازش می کند. بوی گل هایی که به تنهایی مسکن تمام رنج ها و غم ها می شود و حداقل برای مدت کوتاهی انسان را از دغدغه و چالش های روزمره  زندگی به آرامشی بکر دعوت می کند.
بازار گل شهید محلاتی خیابان هایی دارد که سراسر شور و ذوق را در عاشقان گل و گیاه به وجود می آورد.

هیچ غمی در بازار گل شهید محلاتی راه ندارد گویی ورود هر غصه ای به  بازار گل شهید محلاتی که محیطی چشم نواز دلنوازی می باشد ممنوع شده است.
بازار گل شهید محلاتی در شرق تهران واقع شده که محیطی با گل های کمیاب، گیاهان نایاب در آنجا به وفور یافت می شود و تنها با نگاه کردن به آن ها  لذتی وصف نشدنی شامل حال هر بنی بشری می شود.

گل های ایرانی و خارجی، گیاهان خانگی و آپارتمانی، بوته های کوچک و نهال های تازه جان گرفته و هر گونه از موجودات گیاهی در بازار گل شهید محلاتی به چشم می خورد در حالی که در باغ گل یا موزه گل به این وسعت گیاه و گل و آن هم با این همه تفاوت گونه گیاهی و گل ها و گیاهان نایاب نمی توان یافت نمود اما به راحتی با یک گشت زدن در بازار گل شهید محلاتی می توان هر گونه از این گیاهان زیبا را پیدا کرد که تنوع وجود این گیاهان را شاید بتوان گفت حتی خیلی بیشتر از باغ گل ها باشد.

معرفی بازار گل شهید محلاتی

بازار گل شهید محلاتی در خیابان زمزم در اتوبان شهید محلاتی قرار دارد که ده سالن با ۵۰۰ الی ۶۰۰ غرفه را دربر گرفته است.
بیشترین گل و گیاه در حال عرضه در بازار گل شهید محلاتی مربوط به گل های شاخه ای و کمترین محصولات قابل عرضه نیز مربوط به  خشکبار و تزئینات می باشد.
زمان ساخت بازار گل شهید محلاتی برمیگردد به سال ۱۳۷۵ به همین دلیل یکی از قدیمی ترین بازارهای گل و گیاه در تهران است.

بازار گل شهید محلاتی چندان بازار شیک و لاکچری ای نیست بلکه بازار گل شهید محلاتی یک بازار ساده است که تمام زیباییش برمیگردد به گیاهانی که آنجا نگهداری می شوند.
بازار گل شهید محلاتی تمام نیاز مردم به گل را می تواند پاسخگو باشد. در بازار گل شهید محلاتی از گیاهانی در ابعاد مینیاتوری گرفته تا گیاهانی به قامت کاج، درختچه ها با قامت های مختلف و از دسته گل برای ترحیم تا دسته گل عروس و هر نوع گل برای هر نوع مراسم را می توان تهیه کرد.
اگر انرژی زیادی ندارید و یا به هر دلیلی حالتان خوب نیست بهتر است یک بار صبح زود به بازار گل شهید محلاتی بروید و در بازار گل شهید محلاتی کمی قدم بزنید تا تفاوتی که در شما ایجاد می شود را متوجه شوید و سرشار از روحیه و حال خوب به خانه خود برگردید.

گل های موجود در بازار

گل های شاخه ای اکثرا در بخش سقف دار بازار گل شهید محلاتی وجود دارند.
یکی از معروف ترین و محبوب ترین گل های شاخه ای گل رز است که آن هم انواع مختلف با رنگ های مختلف دارد؛ گل رز هلندی، گل رز سبز، گل رز هفت رنگ، گل رز ایرانی، گل رز لب ماتیکی، گل رز زرد و آبی و…. که تمام انواع آن را به راحتی می توان در بازار گل شهید محلاتی پیدا کرد.

در بازار گل شهید محلاتی حتی می توان گل هایی پیدا کرد که عجیب باشند یا رنگی داشته باشند که هنگام دیدن آنها انسان شگفت زده شود یا گل هایی که تا به حال از نزدیک آنها را ندیده باشیم.
دیگر گل های شاخه ای موجود در بازار گل شهید محلاتی شامل: گل گلایل، گل میخک، گل لیلیوم، گل داوودی، گل ژربرا، گل نرگس، گل داوودی مینیاتوری، گل فریزیا و شب بو و …. می باشند.
بعضی از گلها در بازار گل شهید محلاتی به صورت باکسی فروخته می شود و بعضی دیگر نیز بجای این که شاخه ای فروخته شوند در بازار گل شهید محلاتی به تعداد گل هر شاخه اش فروخته می شوند مثلا اگر در یک شاخه چند گل باشد به تعداد گل هایی که دارد در بازار گل شهید محلاتی هزینه دریافت می شود.

اگر می خواهید از بازار گل شهید محلاتی گل های شاخه ای  تازه به صورت عمده ای بخرید بهتر است صبح زود در این بازار حاضر شوید اما اگر میخواهید گل های تکی بخرید باید در ساعت کاری به بازار گل شهید محلاتی بروید. بهتر است این موضوع را نیز بدانید که بیشتر فروشنده های بازار گل شهید محلاتی گل های خود را به صورت عمده ای عرضه می کنند.
گل حسن یوسف، گل لیندا، گل گندم و….که گل های گلدانی هستند نیز موجود می باشد.

فصول مختلف سال در بازار گل شهید محلاتی

تعدادی از گل ها به صورت فصلی فقط یافت می شوند مثلا کشور ایران که دارای چهار فصل است در هر فصل گل های مطابق با آن فصل می رویند.
در بازار گل شهید محلاتی نیز تنها گل هایی یافت می شود که مطابق با آن فصل باشند بر خلاف افکار عموم که فکر می کنند در هر فصلی که بروند می توانند گل مورد نظر خود را پیدا کنند اما در بازار گل شهید محلاتی اینگونه نیست بلکه در بازار گل شهید محلاتی مطابق با فصل، آن گل را عرضه میکنند.

مثلا اگر علاقه مند به گل نرگس هستید نباید در تابستان برای خرید این گل به بازار گل شهید محلاتی رجوع کنید.
از گل هایی که در هر فصلی می توانید آن را در بازار گل شهید محلاتی پیدا کنید عبارت اند از: گل های اپارتمانی، گل رز و گل داوودی است که البته این دسته از گل ها، گل های پر طرفداری هستند که به تعداد کثیری پرورش داده می شوند و برای خرید مشتری ها آماده می گردند.

در کل گل ها از هر نوعی که باشند چه گل های شاخه ای چه گل های گلدانی و آپارتمانی همگی به مراقبت زیادی احتیاج دارند و معمولا اکثر آنها طول عمر کوتاهی دارند.

نگهداری از گیاهان

معمولا مردم گل ها را بخاطر زیبایی و عطر خوش و لطافتی که دارد دوست دارند و مایل اند آن ها را در نزدیک خود داشته باشند. بین تمام این دسته از گیاهان ، گل های باغچه ای برای نگهداری طولانی مدت بنظر می رسد که بهتر باشند چرا که این دسته از گل ها همگی ریشه دارند و این باعث می شود که سال های بعد نیز گل بدهند البته هر گیاهی وقتی با ریشه باشد در فصل خودش تا چند سال گل می دهد مثلا گیاه زعفران که تا ۵ الی ۷ سال پیازش گل می دهد اما خود گل زعفران چندان عمری ندارد و زود از بین می رود با این وجود وقتی پیاز زعفران در زمین کاشته شده باشد می توان هر سال گل های آن را هم داشت.

البته تمام گیاهان نگهداری خاص خودشان را دارند و برای نگهداری آن ها به شیوه ی نگهداری مناسب خودشان باید عمل کرد مثلا بعضی از گیاهان آب زیادی لازم دارند و بعضی دیگر اصلا نیازی به آب ندارند مثل گیاه کاکتوس که لازم نیست حتما مقدار زیادی آب دریافت کند و گیاهان آپارتمانی اکثرا نیاز به نور کمی دارند.
گل های مقاوم نیز تعداد زیادی دارند اکثر کاکتوس ها نسبت به سایر گل ها مقاوم تر هستند.

به گفته ی مردم در بازار گل شهید محلاتی حتی اگر خرید هم نکنید فروشندگان مهربان و خوش روی بازار گل شهید محلاتی سعی می کنند اطلاعات کامل و مفیدی از نحوه نگهداری گل مورد نظر شما و یا گیاه مورد نظر به شما بدهند که معمولا اطلاعات خوب و مفیدی است.

قیمت گل در بازار گل شهید محلاتی

هنگامی که وارد بازار گل شهید محلاتی می شویم به دلیل تنوع زیادی که وجود دارد گاها در ابتدا حتی انتخاب گیاه بین آن همه گل و گیاه زیبا و لطیف که هر کدام به گونه ای مشام انسان را درگیر می کند، کار دشواری است و قلبا هر آدمی دوست دارد اکثر آن گل ها را خریداری کند و کنار خود داشته باشد و قابل توجه است که قیمت گل و گیاه در بازار گل شهید محلاتی خیلی مناسب تر نسبت به دیگر مغازه ها است معمولا مردم نظرشان نسبت به قیمت های گل و گیاهان در بازار گل شهید محلاتی این است که خرید گل از بازار گل شهید محلاتی به صرفه تر می باشد مخصوصا اگر بخواهید تعداد زیادی گل بخرید یا بخواهید گل ها را به صورت عمده تهیه کنید بهترین محیط برای این خرید می تواند بازار گل شهید محلاتی باشد.

گل های شاخه ای در دسته تعدادی استاندارد مثلا ۵۰ عددی یا ۱۰۰ عددی و… قیمت گذاری شده اند.
در بازار گل شهید محلاتی علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شده مغازه هایی نیز وجود دارند که خدمات گل آرایی مانند تزئین ماشین عروس، دسته گل عروس، جشن عروسی و… را انجام می دهند که از نظر مردم قیمت ارائه خدمات گل آرایی نیز نسبت به دیگر مغازه ها به صرفه تر و مناسب تر می باشد.

مغازه های گل فروشی سطح شهر گل های خود را از عمده فروشان بازار گل شهید محلاتی تهیه می کنند به خاطر همین است که مقداری تفاوت در قیمت های گل فروشان سطح شهر با بازار گل شهید محلاتی وجود دارد.

خرید لوازم کشاورزی و باغبانی

روزانه تعداد زیادی از تهرانی ها به بازار  گل شهید محلاتی می آیند که لوازم مورد نیاز برای گیاهان شان را از بازار گل شهید محلاتی تهیه کنند. قابل ذکر است که در بازار گل شهید محلاتی می توان زیباترین گلدان ها را نیز با هر ابعاد و هر رنگ و شکلی تهیه کرد که هم نمای زیبایی داشته باشند و هم متناسب با گیاه گلدانی مد نظر باشند و البته قیمت مناسبی هم داشته باشند.

گاهی اوقات شاید شما ندانید که برای گیاهی که خریده اید چه نوع کود یا سمی بهتر است یا چه گلدانی برایش مناسب تر است اما یک موضوع خوب دیگر بازار گل شهید محلاتی این است که در بازار گل شهید محلاتی به راحتی می توانید از فروشندگان گل، کود و … در این باره راهنمایی بگیرید و اطلاعات سودمندی نیز دریافت کنید تا به اشتباه لوازمی را تهیه نکنید که برای گیاه شما مناسب نباشد. به همین جهت اگر اطلاعات کافی درباره گیاه مورد نظرتان ندارید بهتر است از فروشندگان مشورت بگیرید که معمولا در خرید مناسب با گیاهتان به شما کمک می کنند.

عده ای اعتقاد دارند که علاوه بر گلدان مناسب، کود، سم و … باید برای گل ها آهنگ هم گذاشت وعده دیگر برای نگهداری گل ها این نظر را دارند که باید با گل هایشان هر روز صحبت کنند! شاید این جمله خیلی برای شما عجیب باشد ولی آن ها می گویند این کار باعث می شود گل هایشان دیر تر پژمرده شود و عده دیگری نیز می گویند محبت کردن به گل و گیاه باعث می شود طول عمر آن ها بیشتر شود چرا که گیاهان نیز هم مانند انسان ها محبت را می فهمند.

قیمت کاکتوس در بازار گل شهید محلاتی

کاکتوس ها انواع گوناگونی دارند. چند گونه از کاکتوس ها عبارت اند از: کاکتوس اپونتیا، اپیفیلوم اگزیپیتالوم، اچینوپسیس، انجیر تیغی و …
ظاهر گیاه کاکتوس معمولا به لطافت سایر گل ها نیست و اکثر کاکتوس ها از خود عطر خاصی نیز ندارند. دیگر گل ها معمولا ظاهر لطیف تری دارند.

قیمت کاکتوس به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله این عوامل: قیمت روز بازار، ابعاد کاکتوس و گونه ی کاکتوس است که هر کدام از این عوامل می تواند روی قیمت کاکتوس تاثیر گذار باشد.
خرید کاکتوس بستگی به روحیات و سلایق خریدار دارد که با توجه به علاقه اش کدام گونه نظرش را بیشتر جلب کند زیرا کاکتوس ها انواع بسیار گوناگونی دارند که تقریبا همه ی آن ها از نظر مقاومت بهتر از دیگر گیاهان می باشند ولی از نظر ظاهر و شکل و شمایل آن ها بسیار زیاد با یکدیگر می توانند تفاوت داشته باشند یا حتی خیلی زیاد شبیه به هم باشند به صورتی که حتی با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.
کاکتوس ها هم گونه های ایرانی دارند و هم از آن ها در گونه های خارجی بسیار زیاد یافت می شود.

آتش گرفتن بازار گل شهید محلاتی

در بازار های گل و گل فروشی ها معمولا مقدار زیادی از موادی نگهداری می شوند که آتش زا هستند و همین موضوع گاهی می تواند چالش برانگیز باشد.
بازار گل شهید محلاتی که در شرق تهران قرار دارد در شهریور امسال  تعدادی از غرفه های ضلع غربی بازار گل شهید محلاتی آتش گرفته بودند و چون بیشتر سقف های این محیط آتش گرفته بودند باعث شد آتش به سرعت به غرفه های دیگر نیز وارد شود. خوشبختانه با وجود آسیبی که به بازار گل شهید محلاتی وارد شد بازار گل شهید محلاتی همچنان مثل گذشته به شیفتگانش گل و گیاه ارائه می دهد. اگر بازار گل شهید محلاتی دیگر نمی توانست پذیرای مردم و گل فروشی های سطح شهر باشد، حتما دغدغه بزرگی برای تهیه گل به وجود می آمد.

در بازار گل شهید محلاتی چه گیاهی بخریم

با توجه به این که انواع زیادی از گل و گیاه و درختچه  در  بازار گل شهید محلاتی موجود است اما بهتر است به نیاز خود برای خرید نیز توجه کنید اگر برای هدیه، ترحیم، عیادت می خواهید گل بخرید بهتر است به قسمت سقف دار بازار گل شهید محلاتی بروید که در آنجا تعداد زیادی از فروشندگان گل می توانند با ارائه گل های فوق العاده زیبا و متنوع این نیاز شما را پاسخگو باشند.

اگر میخواهید برای منزلتان از این بازار گل تهیه کنید یا جزء افرادی هستید که گل ها را خیلی دوست دارد و مایلید گل هایی بخرید که مدت زیادی در نزد خود داشته باشید، بهتر است بجای خرید گل های شاخه ای، گل های ریشه دار تهیه کنید این گل ها معمولا بیشتر از شاخه ای ها عمر می کنند.

اگر گل های باغچه ای را تهیه می کنید بهتر است حیاطی که بتوانید آن را در باغچه اش بکارید نیز داشته باشید ولی اگر در خانه های آپارتمانی امروزی زندگی می کنید و دیگر داشتن یک باغچه کوچک شامل حالتان نمی شود، می توانید همین گل های ریشه ای زیبا را در گلدان بگذارید و آن را در بالکن یا جایی ک بتواند نور را نیز دریافت کند قرار دهید. البته بجز این مورد می توانید از گیاهان آپارتمانی نیز استفاده کنید اما اغلب آن ها گل ندارند ولی ظاهر زیبای آن ها باعث می شود که تعداد زیادی از آپارتمان نشین ها برای خرید آن ها علاقه نشان دهند.

البته سلیقه ها نیز متفاوت است گاهی بعضی از افراد با این که به طور وصف نشدنی ای عاشق گل هستند اما ترجیح می دهند از گل های نرگس، داوودی، رز و … که چندان عمری ندارند به صورت خرید هفتگی یا حتی روزانه استفاده کنند.

مسیرهای ورود به بازار گل شهید محلاتی

اگر می خواهید به بازار گل شهید محلاتی بروید بهتر است بدانید که این بازار بسیار شلوغ است اما اگر شما از دسته افرادی هستید که محیط های شلوغ را دوست ندارد بهتر است در اواسط هفته برای گشت زدن و خرید بازار گل شهید محلاتی را انتخاب کنید مخصوصا اگر بخواهید با خودروی خودتان بروید زیرا برای پیدا کردن جای پارک دچار مشکل می شوید و وقت زیادی را از دست می دهید.

بهتر است این موضوع را نیز بدانید که در حوالی این بازار جای پارک و پارکینگ وجود ندارد و خود این موضوع باعث سردرگمی بیشتر شما می شود و انتخاب بهتر وسیله نقلیه برای رفتن به بازار گل شهید محلاتی استفاده از وسیله های نقلیه عمومی است تا در وقتتان هم صرفه جویی شود.

بازار گل شهید محلاتی دو درب دارد که درب اصلی آن《پایا گل》نام دارد و در دیگر این مجموعه که در فرعی آن می باشد از قسمت پشتی به بازار گل شهید محلاتی راه دارد. قسمتی از بازار گل شهید محلاتی دارای سقف می باشد و بخش دیگرش بی سقف است که هر کدام از این بخش ها مغازه ها و دکه هایی دارند که مشغول ارائه گیاهانی می باشد البته برای خرید گیاهان آپارتمانی بهتر است به قسمت بدون سقف بازار گل شهید محلاتی بروید زیرا در آنجا تعداد گیاهان آپارتمانی برای عرضه بیشتر از قسمت سقف دار است.

ساعت کاری بازار گل شهید محلاتی

ساعت کاری اعلام شده از سمت بازار گل شهید محلاتی از ۵ صبح تا ۱۳ ظهر می باشد اما معمولا اکثر مغازه های بازار گل شهید محلاتی گل هایشان را تا ۱۱/۳۰ می فروشند و در روز های آخر هفته است که معمولا تا ساعت ۱۳ کار می کنند.

ساعت کاری بازار گل شهید محلاتی فقط صبح ها می باشد و معمولا از ظهر به بعد گل ها اکثرا فروش رفته و دیگر گلی برای فروش وجود ندارد. بنظر می رسد برای خرید گل های تازه هرچه در ساعت های ابتدایی آغاز به کار به بازار گل شهید محلاتی بروید بهتر باشد.

بازارهای گل مشابه با بازار گل شهید محلاتی در تهران

بهترین پیشنهاد می تواند این باشد که حداقل یک بار به بازار گل شهید محلاتی تهران برای گشت و گزار یا خرید بروید تا از نزدیک بتوانید از محیط  لذت بخش بازار گل شهید محلاتی استفاده کنید اگر میخواهید از شهر های دیگر به تهران سفر کنید در بین مکان های گردشگری مورد نظرتان بهتر است دیدن بازار گل شهید محلاتی را نیز از دست ندهید چرا که بازار گل شهید محلاتی با زیبایی متفاوت و وصف نشدنی که نسبت به اغلب مکان های توریستی دارد، بازار گل شهید محلاتی می تواند بهترین خاطره از تهران را برای شما به ارمغان بگذارد و در حال و هوای شما تا چند روز اثر گذار باشد.
علاوه بر بازار گل شهید محلاتی که البته این بازار بزرگترین بازار گل و گیاه در تهران است بازار های گل دیگری نیز در تهران وجود دارند.

در غرب تهران سه بازار گل شهید فکوری و بازار گل غرب تهران و بازار گل شهید لشکری قرار دارد
یک بازار گل نیز در حاجی آباد تهران وجود دارد که نامش بازار گل امام رضا است.

در بین تمام این بازارهای گل نام برده شده بازار گل شهید محلاتی از همه ی آن ها وسیع تر و با تنوع تر است. شما می توانید با توجه به محل سکونت خود و دسترسی بهتر خود به هر کدام از این بازارها که مایل هستید بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.