بیمارستان اطفال مفید ؛ بیمارستان دوستدار کودک در تهران

بیمارستان اطفال مفید یکی از بیمارستان های دولتی تهران است که تخصصی در حوزه کودک کار می‌کند. این مجموعه بزرگترین مرکز آموزشی، پزشکی، درمانی و تحقیقات علمی کودکان در ایران است. غیر ممکن است کودک شما مشکلی داشته باشد و در این بیمارستان به آن پرداخته نشود.
اگر می‌خواهید بیشتر در مورد بخش‌های مختلف بیمارستان، راه‌های دسترسی و بیمه‌هایی که با آن طرف قرارداد است بدانید در ادامه همراه ما در تهران مبله باشید.


بیمارستان مفید کجاست؟

بیمارستان اطفال مفید در خیابان شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد و نرسیده به خیابان میرداماد قرار دارد. شما برای رفتن به این بیمارستان تخصصی کودک هم می‌توانید از خودرو شخصی و هم وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. از آنجایی که این بیمارستان در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد، حواستان به ساعت عبور مرورتان باشد.

بیمارستان کودکان مفید در میرداماد
منبع گوگل مپ عکاس: Ramin Memar

همچنین از لحاظ جای پارک برای خودرو شخصی باید بدانید که  پارکینگ ندارد و محله شریعتی همیشه شلوغ است و در پیدا کردن جای پارک ممکن است کمی معطل شوید.

بیشتر بخوانید:‌ نقشه بی آر تی تهران، حرکت در سرعت‌های بالا فارغ از ترافیک‌

نزدیکترین ایستگاه مترو به بیمارستان مفید، ایستگاه مترو دکتر شریعتی است. با خروج از ایستگاه مترو می‌توانید با پیاده‌روی کوتاهی به بیمارستان برسید.

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به بیمارستان اطفال تهران، ایستگاه اتوبوس میرداماد است که در کمترین زمان ممکن و با پیاده‌روی کمی شما به بیمارستان می‌رسید.

روی نقشه ببینید!


بیمارستان اطفال مفید چه سالی و به دست چه کسی ساخته شده؟

بیمارستان مفید به همت آقای حبیب الله مفید در سال ۱۳۵۳ به اسم بیمارستان خیریه در زمینی به  مساحت ۱۲۰۰۰ متر‌مربع در خیابان شریعتی ساخته شد.

البته چند سال بعد از احداث، بیمارستان به وزارت بهداشت اهدا شد و تا سال ۱۳۶۵ به‌صورت رسمی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفت. 


خدمات بیمارستان

در بیمارستان اطفال مفید شما می‌توانید از خدمات تخصصی بیمارستان برای کودکان از خدمات ژنتیک، هموفیلی و ارتودنسی گرفته تا تست پوستی آلرژی و گفتاردرمانی استفاده کنید.

این بیمارستان ۳۱۸ تخت فعال دارد و روزانه تقریبا ۶۰۰ بیمار سرپایی در مفید پذیرش می‌شوند. از این تعداد ۵۰ بیمار بستری بوده که از خدمات آموزشی و درمانی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

بیمه های طرف قرارداد با بیمارستان دولتی مفید

منبع: گوگل مپ عکاس: Peyman Malayeri

به‌جز مواردی مثل همودیالیز، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی و آزمایشگاه، بیمارستان پذیرای کودکان یک روزه تا ۱۳ ساله هم است و می‌خواهد با بهترین خدمات بیماری‌های کودکان را درمان کند.

این بیمارستان کودکان در تمام سال‌های فعالیتش یک مرکز ارجاعی بوده و تعداد زیادی از کودکان بیمار از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای همسایه را پذیرش می‌کند تا جایی که سازمان یونیسف، این‌جا را به اسم یک بیمارستان دوستدار کودک معرفی کرد.

این‌جا شما می‌توانید کودک خود را برای درمان‌های مختلف به بخش‌های موردنظر مثل درمانگاه عمومی اطفال، درمانگاه‌های تخصصی اعصاب اطفال‌، چشم پزشکی اطفال‌، جراحی اطفال و نوزادان‌، دندان‌ پزشکی‌، اتاق شیر، آزمایشگاه‌، رادیولوژی‌، فیزیوتراپی و الکتروآنسفالوگرافی و ICU مخصوص نوزاد و کودک، گفتار درمانی و درمانگاه طب ورزش ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین بیمارستان های چشم تهران را بشناسید


بیمه‌های طرف قرارداد با بیمارستان مفید کدام است؟

در این بیمارستان شما می‌توانید با داشتن بیمه‌های طرف قرارداد مثل تامین اجتماعی، خدمات درمانی ( روستایی، کارمندی، سایر اقشار)، بیمه‌های نیروهای مسلح، شهرداری، صدا و سیما، کمیته امداد، بانک سپه و خدمات درمانی ارتش هزینه بیمارستان را تا حدودی کاهش دهید و از پوشش‌های هر سازمانی برخوردار شوید.

البته شما با داشتن بیمه تکمیلی مثل بیمه البرز، آسیا، ایران، آتیه سازان حافظ، شرکت نفت، بانک‌ها و سینا می‌توانید در این بیمارستان پذیرش شوید و هزینه بیمارستان را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: بیمه درمان تکمیلی آسیا در تهران با چه مراکزی قرارداد دارد؟


آدرس دقیق و راه های ارتباطی با بیمارستان

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، نرسیده به میرداماد

شماره تماس: ۹-۰۲۱۲۲۲۲۷۰۲۱

وب سایت:  www.mch.sbmu.ac.ir

ایمیل: info-mch@sbmu.ac.ir

صفحه اینستاگرام: mofidhospital‌


البته شاید شما قبلا کودک خود را به این بیمارستان برده باشید. پرسنل آنجا را چطور دیدید؟ آیا از خدمات بیمارستان راضی بودید؟ آیا متخصصان و پزشکان توانستند کودک شما را درمان کنند؟ 

تجربیات و نظرات خود را برای ما بنویسید. چون تجربه‌های شما برای خوانندگان ما بسیار ارزشمند است.


سوالات متداول

بیمارستان مفید کجاست؟

این بیمارستان در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد و نرسیده به خیابان میرداماد قرار دارد.

بیمارستان مفید بیمارستان دولتی است یا خصوصی؟

این بیمارستان مخصوص کودکان دولتی است و شما می‌توانید متناسب با نرخ های مصوب دولتی در این بیمارستان هزینه‌های درمانی خود را پرداخت کنید.

هزینه بیمارستان  چقدر است؟

نرخ ویزیت بیمارستان مطابق با تعرفه‌های مصوب شورای عالی نظام پزشکی و وزارت بهداشت است که در هر سال مشخص می‌شود.

ساعت ملاقات تا چند است؟

ساعات ملاقات بیمارستان کودکان مفید تهران همه روزهای هفته از ساعت ۱۵ بعدازظهر تا ۱۷ عصر است.

نزدیکترین ایستگاه مترو به بیمارستان مفید تهران کدام است؟

 ایستگاه مترو دکتر شریعتی

شماره تلفن نوبت دهی بیمارستان مفید چند است؟

شما برای گرفتن وقت نوبت می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۷۰۲۱ تا ۹  تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.