شعبه های رستوران روحی، این رستوران چنگال ندارد

اگر در تهران دنبال رستوران سنتی خوب و باصفا هستید، حتما به شعبه های رستوران روحی سر بزنید، چون فضای سنتی این رستوران و طعم عالی غذاهایش شما را به یاد غذاهای مامان‌پز می‌اندازد. اصلا می‌توان گفت این رستوران جایی مثل ایوان خانه مادر بزرگ‌ است که در آن می‌نشینید و دور هم غذا می‌خورید البته بدون چنگال.
از مزیت‌های رستوران روحی، چند شعبه‌ای بودن آن است. حالا اگر در شمال تهران هستید به شعبه تجریش، چنانچه در غرب زندگی می‌کنید به شعبه شهرک غرب و در بهارستان هم خودتان را به شعبه مرکزی باغ نگارستان برسانید.


چرا اسم این رستوران را روحی گذاشتند؟

قبل از اینکه در مورد هر یک از شعبه های رستوران روحی صحبت کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اسم این رستوران چرا روحی شد؟

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Sorkhabi
داستان روحی از آنجا شروع می‌شود که مردم ایران از روحی که اسم نوعی ظرف بوده در قدیم بیشتر برای پخت و سرو غذا استفاده می‌کردند. همین دلیلی شد تا اسم رستوران را روحی بگذارند. جالب‌تر از اینکه غذاها و نوشیدنی‌های رستوران روحی در همه شعبه‌ها هم به یک شکل و در ظرف روحی برای مهمانان سرو می‌شوند.
با همه جذابیت‌های رستوران روحی، بدون شک الان قند در دل‌تان آب شده و دوست دارید خودتان را به این رستوران برسانید و از غذاها، ترشی‌ها، مخلفات، دوغ سنتی و نوشیدنی‌های کنارشان نوش‌جان کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mory Bakhshizadeh

بیشتر بخوانید: رستوران های خاص تهران، خوردنی‌هایی که تمامی ندارد


معروف ترین شعبه های رستوران روحی، اینجا همه چیز روح دارد

گفتیم که رستوران روحی، یکی از بهترین رستوران های تهران است که حال و هوای سنتی دارد. پس اگر شما هم دوست دارید شعبه‌های معروف این رستوران را بشناسید تا انتهای این یادداشت تهران مبله با ما باشید:

۱. رستوران روحی شعبه شهرک غرب، در جای مدرن با حال‌وهوای سنتی غذا بخورید

از آن‌جا که این رستوران در شهرک غرب قرار دارد به منطقه بورس رستوران‌های سنتی، یعنی فرحزاد، نزدیک است، به‌همین خاطر انتظار یک رستوران با فضای روباز را نباید داشته باشید.

چون بودن یک رستوران سنتی در طبقه دوم یک ساختمان مدرن می‌تواند برایتان جالب باشد. البته اینجا کافه هم دارد و شما با گذر از کافه‌های طبقه اول، با یک آسانسور به رستوران روحی شعبه شهرک غرب می‌رسید.
وقتی برای اولین بار وارد رستوران روحی می‌شوید، در نگاه اول شاید حس رفتن به یک رستوران سنتی را ندارید، اما با دیدن چلچراغ‌های قدیمی زمان قاجار، نقش گل‌های سرخ بر روی ستون‌ها و گلدان‌ها که بر روی خمره‌های سفالی قرار دارند، خیال‌تان راحت می‌کند که اشتباهی نیامده‌اید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Pashaei

فضای این شعبه بسیار دلباز، ساده و مرتب است. شیشه‌های یکسره بلند با منظره رو به خیابان دارد. اینجا کنار هم قرار گرفتن میز و صندلی فرنگی و قالیچه پر نقش‌و‌نگار ایرانی هم برای هر کسی جالب به نظر می‌رسد.

اینجا شما زمانی که منتظر هستید تا غذاهای‌تان بیاید، با یک قیمه و ته‌دیگ از شما پذیرایی می‌شود. پیش غذایی که خیلی‌ها آن را با کل غذاهای منو مقایسه می‌کنند. در رستوران روحی شهرک غرب اشیا قدیمی و نوستالژیکی مثل تلویزیون کمدی قدیمی و صندوقچه چوبی و کلی خمره‌های قدیمی را می‌بینید که حس و حال خوبی دارد.

تمام غذاهای و نوشیدنی‌های رستوران روحی، همان‌طور که از نامش پیداست، در ظروف روحی سرو می‌شوند. حتی لیوان‌ها روحی هستند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر هنگام غذا خوردن دوست دارید چنگال به‌ دست باشید، بهتر است یکی با خودتان ببرید، چون اینجا چنگالی پیدا نمی‌شود. دلیل آن هم بیشتر به این خاطر است که چنگال روحی در بازار اصلا وجود ندارد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ask. ir

 منو رستوران روحی شهرک غرب، با غذاهای تکمیل، متنوع و پرملات

منو رستوران روحی تکمیل است و انواع غذاهای ایرانی از کباب، باقلی پلو گرفته تا چلو گردن و انواع خورشت‌ها را دارد. اما قیمه‌های شعبه شهرک غرب بین شکم‌گردان بسیار معروف و دوست‌داشتنی است.

راستی از آنجا که امکان رزرو جا به صورت تلفنی در رستوران روحی شهرک غرب وجود ندارد، پس سعی کنید در روزهای تعطیل، تقریبا یک ساعت زودتر به آنجا بروید. چون اگر دیر برسید ممکن است صندلی برای نشستن پیدا نکنید و کمی معطل شوید. 

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Wiki Saat

 مسیر دسترسی به رستوران روحی شعبه شهرک غرب

رفتن به این شعبه رستوران روحی از هر نقطه تهران خیلی راحت است. انتخاب با شماست که با مترو و اتوبوس بروید یا خودرو شخصی.

اگر بخواهید با خط های مترو تهران به رستوران روحی شهرک غرب بروید، کافی است خودتان را به ایستگاه مترو میدان صنعت برسانید. اطراف این میدان پر است از ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی است که به وسیله آن‌ها می‌توانید فاصله کوتاه تا خیابان سیمای ایران را با آنها طی کنید.

اگر هم با خودروی شخصی می‌خواهید راهی رستوران شوید، می‌توانید از خروجی بزرگراه یادگار امام شمال، وارد خیابان ایوانک و بعد سیمای ایران شوید. البته از خروجی‌های بزرگراه همت هم می‌شود به رستوران روحی رفت. برای این کار کافی است با رسیدن به میدان صنعت به سمت بلوار فرحزادی بروید و در خیابان سیمای ایران با دیدن تابلو رستوران راهی آنجا شوید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Nader Vaghari

 اطلاعات و شماره تماس رستوران روحی شعبه شهرک غرب

آدرس: تهران، شهرک غرب، فاز پنجم، خیابان سیمای ایران، پلاک ۵۸. (روی نفشه ببینید)
شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۷۶۰۸۰
ساعت کاری: ۱۲ ظهر تا ۱۶ بعد از ظهر برای ناهار.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Olexander Maksymenko

بیشتر بخوانید: رستوران های غرب تهران، بهشت شکم‌گردها

۲. رستوران روحی شعبه تجریش، در جای اعیانی خاطره‌‌های خوش بسازید

 از نظر دیزاین، شعبه رستوران روحی تجریش به اندازه شعبه غرب سنتی نیست و قدری مدرن‌تر است. چون اینجا لوسترها مثل رستوران شهرک غرب، طرح خیلی سنتی ندارند و کمی مدرن‌ هستند، ولی کاشی‌های سفید رنگ که در قسمت پیشخوان کنار هم چیده شدند، شما را به یاد زورخانه‌های قدیمی می‌اندازند. البته این کاشی‌ها را هم می‌توان به نوعی امضای ویژه رستوران روحی دانست، چرا که در هر سه شعبه به چشم می‌خورند.

هر چند در کنار وسایل عتیقه و نوستالژیک و ظروف روحی، اگر سن‌تان به دهه ۷۰ برسد، لوازم قدیمی که درون قفسه‌ روی دیوارهای بسیار بلند قرار گرفته‌اند، شما را به دوران کودکیتان می‌برند، از رادیوهای قدیمی بگیر تا ساعت‌های زنگدار گردی شکل. رستوران روحی شعبه تجریش برخلاف شعبه غرب، حیاط و کافی‌شاپ دارد که در آن می‌توانید صبحانه، شربت و دم‌نوش نوش‌‌جان کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MSH Kayhani

برای رفتن به کافی شاپ کافی است از فضای داخلی رستوران بیرون بروید تا به یک حیاط دلباز برسید. حیاطی که جوی باریکی از وسط آن می‌گذرد و با داشتن گلدان‌های بزرگ باب دل همه تهرانی‌ها شده است. در سمت راست پیشخوان همیشه نور آفتابی است که کمی به داخل می‌زند، اینجا همان کافه دنج روحی است که برای صرف صبحانه یا دمنوش و شربت‌ها می‌توانید به سراغش بروید.

در کل رستوران روحی دو بخش کافه و رستوران را دارد که اگر فضای حیاط مانند آن را هم در نظر بگیریم سه بخش است.

منو رستوران روحی شعبه تجریش، با غذاهای همیشگی و قدیمی تهرانی‌ها

منوی اینجا هم همان منوی دیگر شعبه های رستوران های روحی است. البته اینجا چند نوع غذای قدیمی تهرانی و غذاهایی مثل دمپختک، کوبیده انگشتی و مثل همیشه قیمه حرف اول را می‌زنند. 

با همه این‌ها سیر کردن شکم زمان خاصی نمی‌شناسد. پس شما می‌توانید در همه روزهای هفته از شنبه تا جمعه برای صرف صبحانه، ناهار و شام به این رستوران بروید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس S. Alireza Fakhraie

 مسیر دسترسی به رستوران روحی شعبه تجریش

این شعبه رستوران روحی موقعیت خوبی دارد. چون برای رسیدن به این شعبه شما راحت هستید ، چرا که از ایستگاه مترو تجریش تا این رستوران تنها چند صد متر فاصله است.
البته اگر با اتوبوس قصد رفتن به تجریش را دارید، کارتان بسیار راحت بوده، چون پایانه تجریش محل رفت‌و‌آمد خیلی از اتوبوس‌های شهر است.
برای خودروهای شخصی هم خیابان ولیعصر بخش مرکزی و جنوب شهر را می‌تواند به اینجا برساند. تنها چیزی که باید برای شما در این شعبه مشکل ایجاد کند، چای پارک ماشین است که می‌توانید با پارک کردن در جای مناسب در پارکینگ‌های نزدیک میدان تجریش خیال خودتان را راحت کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Saeed Ghadessi

 اطلاعات و شماره تماس رستوران روحی شعبه تجریش

آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان شهرداری (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۲۰۷۶

ساعت کاری:  ۹ صبح تا ۱۲ ظهر برای صبحانه، ۱۲ تا ۱۶ بعدازظهر برای ناهار، ۱۹ تا ۲۲:۳۰ هم شام.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behzad Beihaghi

بیشتر بخوانید: بازار سنتی تجریش مکانی برای خرید

۳. رستوران روحی شعبه بهارستان، با یک تیر دو نشان بزنید

 شعبه بهارستان هم مثل شعبه تجریش حالت کافه‌ رستوران را دارد و در باغ‌ موزه نگارستان است. این شعبه به خاطر قرار گرفتن در چنین موقعیتی، فضای به نسبت سنتی‌تری دارد و تقریبا روباز است. در سالن شعبه بهارستان رستوران روحی مثل تجریش و شهرک غرب باز چلچراغی زیبایی را می‌بینید که قدیمی است و برایتان حس نوستالژیک دارد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Rezgar

منو رستوران روحی شعبه بهارستان، با اسم‌های جالب و کمی عجیب

البته جالب‌ترین نکته شعبه بهارستان نسبت به دیگر شعبه های رستوران روحی تهران، پیشخوان آن است که به چهار بخش هوس‌ آنه‌ها، پالوده‌ها، کریم باستانی و گرمابه‌های عطاری تقسیم می‌شود. اینجا انواع کباب با نان تازه، کله جوش، باقالی پلو، ته چین، قیمه نثار، کوفته و عدس پلو را با تزئین زیبا در ظروف روحی سر میز شما می‌آورند که همگی می‌تواند دل‌تان را ببرد.
فضای کافه در این شعبه در کنار حوضچه‌های باغ نگارستان، بسیار دلگشا و نشاط‌آور است به طوری که هم‌زمان با دیدن منظره باغ می‌توانید از نوشیدنی‌تان لذت ببرید. در منوی کافه روحی نوشیدنی سرد و گرم، انواع دمنوش، دسر، شیرینی، کیک و غذاهای سنتی ایرانی وجود دارد.
اگر در روزهای گرم سال در این کافه بودید به هیچ وجه از خوردن آب‌دوغ‌خیار خوشمزه آنجا غافل نشوید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohsen mohagheghi

مسیرهای دسترسی به رستوران روحی شعبه بهارستان

باز هم مترو این وسیله دوست داشتنی برای تهرانگردی در تهران. شما برای رفتن به رستوران روحی می‌توانید از خط یک مترو تهران استفاده کنید و در ایستگاه مترو بهارستان پیاده شوید. خروجی بهارستان با رستوران روحی دقیقا در یک راستا هستند و شما با کمی پیاده‌روی یا با سوار شدن به تاکسی‌ های خطی تهران به‌راحتی به آنجا می‌رسید.

اگر هم بخواهید با ماشین شخصی به رستوران روحی بهارستان بروید، لازم است بدانید که این منطقه در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد و با داشتن طرح زوج و فرد و همچنین مشکل پارک می‌تواند کمی برایتان اذیت‌کننده باشد. پس پیشنهاد می‌شود با مترو خودتان را به رستوران روحی باغ موزه نگارستان برسانید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس morteza qaedi

اطلاعات و شماره تماس رستوران روحی شعبه بهارستان

آدرس: تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع ، باغ موزه نگارستان.( روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۹۰۰۱۳۸

ساعت کاری: کافه روحی همه روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب و رستوران از ساعت ۱۳ ظهر تا ۱۷ عصر باز است.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Ostad

بیشتر بخوانید: عمارت بهارستان تهران، کاخی بازمانده از فراز و نشیب‌های دوران


در این یادداشت تهران مبله سعی شد تا در مورد معروفترین شعبه های رستوران روحی باهم گپ بزنیم. حالا نوبت شماست که از تجربه خودتان بنویسید. اینکه آیا تا به‌حال به رستوران روحی رفته‌اید؟فضای رستوران را چطور دیدید؟ کدام شعبه به‌نظر شما خوب است که به بقیه برای رفتن پیشنهاد شود؟ رفتار پرسنل آنجا چطور است؟ آیا این رستوران غذاهای خوب و با کیفیتی دارد؟ بدون شک جواب این سوال‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای خوانندگان ما باشد.


سوالات متداول

معروف ترین شعبه های رستوران روحی کدامند؟

شعبه شهرک غرب، تجریش و بهارستان از معروف ترین های رستوران روحی هستند.
چرا چنگال در رستوران روحی وجود ندارد؟

از آنجا که همه طرف‌های اینجا روحی است و چنگال روحی هم اصلا تولید نشده شما اینجا نباید انتظار چنگال را داشته باشید.

کدام شعبه رستوران روحی صبحانه، ناهار و شام دارد؟

رستوران روحی شعبه تجریش با داشتن سه وعده صبحانه و ناهار و شام از ساعت ۹ صبح تا ۱۰:۳۰ شب آماده خدمت به شماست.

Comments (0)
Add Comment