رستوران های خاص تهران، خوردنی‌هایی که تمامی ندارد

موقعی که تصمیم می‌گیرید وعده غذایی‌تان را بیرون از خانه و در رستوران نوش جان کنید، احتمالا دلیلش می‌تواند خوردن غذایی با طعم متفاوت نسبت به برنامه غذایی روزانه‌تان باشد. به همین دلیل منوی رستوران انتخابی شما باید در رستوران های خاص تهران باشد، ولی نکته‌ای که شاید کمتر به آن توجه می‌کنید این است که خود رستوران هم می‌تواند به اندازه منوی غذایی‌اش خاص باشد.
حالا چه ساکن تهران باشید چه مهمان این شهر، ما در این مطلب تعدادی از رستوران‌های خاص تهران را برای هر سلیقه‌ای لیست کرده‌ایم. با خواندن جزئیات رستوران‌ها می‌توانید گزینه نزدیک به ایده‌آل‌هایتان را پیدا کنید و خودتان را به یک غذای دل‌چسب دعوت کنید.


در جذابترین رستوران های خاص تهران، بیرون غذا نخورید بیایید خونه

رستوران خونه، درست مثل اسمش محیطی امن، راحت و صمیمی دارد، طوری که هر کسی پا به این رستوران می‌گذارد حس آمدن به خانه خودش را دارد. نکته خاص رستوران خونه این است که سعی کرده‌اند هر اتفاقی که در خانه خودتان می‌افتد را در این رستوران شبیه‌سازی کنند.

به همین دلیل است که منوی غذایی این رستوران با رستوران‌ های خاص تهران یک تفاوت جالب توجه دارد. در واقع بگذارید این‌طور بگوییم، اصلا منویی در رستوران خونه بر سر میز شما آورده نمی‌شود. روال کار به این صورت است که مشتری‌ها با رستوران تماس می‌گیرند و می‌پرسند: « فردا ناهار چه غذایی دارید؟» این ایده متفاوت بودن غذاها در روزهای مختلف، باعث شده که مواد اولیه غذاها به‌طور روزانه و تازه خریداری شود.

فضای خارجی و داخلی رستوران خونه حال و هوای خانه مادربزرگ را دارد. یک کلبه چوبی آبی‌رنگ به سبک خانه‌های شمال ایران با سقفی کوتاه و شیب‌دار و پنجره‌های کوچک. در داخل خانه میز و صندلی‌هایی چیده شده که مثل میزهای ناهارخوری خانه خودتان است. دکوراسیون، دیوارها، کاسه و بشقاب‌های گل‌دار چینی قدیمی و حتی فرش‌های روی زمین، هیچ‌کدام حس یک رستوران غریبه را به شما نمی‌دهند.

همه غذاهای این رستوران، غذاهای خانگی و سنتی‌ مثل هویج‌پلو، قیمه‌لاپلو، زرشک پلو با مرغ و ماست و همین‌طور غذاهای مخصوصی مثل «مرغ مامان شهین» و « ته‌چین بدری جون» هستند.

رستوران خونه زمانی برایتان خاص‌تر می‌شود که بدانید این رستوران را می‌توانید برای مهمانی‌های شخصی‌تان رزرو کنید و حتی خودتان با وسایل آشپزخانه آشپزی و از مهمانان‌تان پذیرایی کنید.

آدرس رستوران خونه: تهران، چهارراه جهان کودک، به سمت حقانی شرقی، خیابان شهیدی، انتهای بن بست کمان

 

بیشتر بخوانید: پارک های پیاده روی تهران کدامند؟


رستوران گیاهی آناندا، غذای بدون گوشت هم می‌تواند لذیذ و متنوع باشد

رستوران آناندا علاوه بر اینکه از معروفترین رستوران های گیاهی تهران است، در لیست بهترین رستوران های خاص تهران هم قرار دارد. این رستوران انواع غذاهای گیاهی سنتی ایرانی و فرنگی را با هدف معرفی فرهنگ گیاه‌خواری سرو می‌شود. آناندا با بدون گوشت بودن غذاهایش به عنوان یکی از رستوران‌های خاص تهران شناخته می‌شود. جالب این‌جاست که درصد بیشتری از مشتریان ثابت آناندا غیرگیاه‌خوار هستند. به عبارت دیگر حتی اگر گیاه‌خوار هم نباشید، امتحان کردن طعم غذاهای گیاهی که تا به حال نخورده‌اید و یا طبق عادت همیشه با گوشت پخته‌اید، می‌تواند تجربه جالبی باشد.

در منوی این رستوران می‌توانید مواردی مثل دلمه برگ مو، انواع کباب، لازانیا، پاستا، خورشت‌ها، سوشی، پیتزاها، ساندویچ، نوشیدنی‌های ارگانیک، سالادهای مخصوص و دسرهای متفاوتی را سفارش بدهید.

نکته دیگری که آناندا را خاص می‌کند فضای همیشه سبز آن است. فضای باز این رستوران هم مثل منوی غذاهایش، در همه فصل‌های سال سبز و سالم است.

آدرس رستوران گیاهی آناندا: تهران، خیابان پاسداران، بهستان دهم، اختیاریه جنوبی، کنار مخابرات، پلاک ۱۸

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۵۵۶۷۶۷

آدرس وب‌سایت: anandaveg.com

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Sadra Qaderi

 بیشتر بخوانید: بررسی صفر تا صد محله پاسداران تهران ؛ بخش‌های مهم و معروف آن


رستوران پارک وی، در این رستوران به آسیای شرقی سفر کنید

شاید بتوان صفت خاص بودن این رستوران را به سرآشپز نسبت داد. سرآشپز چینی رستوران پارک وی با پختن غذاهای چینی متنوع و در عین حال متناسب با ذائقه ایرانی، توانسته مشتریانش را به این رستوران علاقه‌‌مند کند. در منوی این رستوران انواع غذاهای شرق، ژاپنی، تایلندی و چینی سرو می‌شود. اگر طرفدار غذاهای دریایی و تند هستید می‌توانید این رستوران را انتخاب کنید. پرطرفدارترین غذای منوی رستوران پارک وی سوشی‌های آن است، پس اگر اهل خوردن سوشی هستید می‌توانید روی این رستوران حساب باز کنید.

پارک وی یکی از رستوران‌های لاکچری تهران همراه با موقعیت مکانی خوب، کیفیت مناسب و قیمت متوسط است. از دیگر ویژگی‌های خاص آن می‌توان به دکوراسیون و طراحی آرامش‌بخش و هنرمندانه آن اشاره کرد.

رستوران پارک وی ۷۰ نفر ظرفیت دارد و می‌توانید هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب برای تجربه طعم غذاهای آسیای شرقی به آن‌جا بروید.

آدرس رستوران پارک وی: تهران، خیابان فرشته، مرکز خرید سام سنتر، طبقه هشتم

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۲۱۲۸۸۱

متاسفانه این رستوران در حال حاضر بسته شده.

بیشتر بخوانید: اجاره آپارتمان در تهران چه مزایایی دارد؟


رستوران تراس، یک شام رمانتیک به سبک رستوران‌های انگلیسی

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، این رستوران اسمش را از جذاب‌ترین بخش خود گرفته است؛ یک تراس دل‌باز و بزرگ. تراس این رستوران در شب‌های تابستان محبوب دل تهرانی‌هاست. این تراس  یک پوشش شیشه‌ای دارد که در فصل‌های سرد سال هم می‌توانید از آن لذت ببرید.

در رستوران تراس به‌عنوان یک رستوران کالیفرنیایی انواع غذاهای فرنگی و گریل سرو می‌شود. به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم دارید یک شب رمانتیک و رویایی را در این رستوران بگذرانید، باید حتما از قبل میز رزرو کنید.

آدرس رستوران تراس: تهران، خیابان فرشته، مریم شرقی، بعد از گل‌فروشی الهیه، پلاک ۶۱

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۱۰۵۲۱

منبع عکس گوگل مپ، عکاس مهدی ابوالفضلی

بیشتر بخوانید: معرفی گران ترین مناطق تهران و آشنایی با آن ها


تجربه خوردن غذا در دل هندوستان در رستوران های خاص تهران

رستوران مهاراجه عنوان اولین رستوران هندی در ایران را به نام خود کرده است. همین عنوان به تنهایی آن را جزو رستوران‌های خاص تهران کرده است.

وقتی وارد رستوران می‌شوید کاملا حال و هوای قدم زدن در یکی از رستوران‌های هندوستان را خواهید داشت. اولین چیزی که احتمالا توجه‌تان رو جلب می‌کند طراحی هندی لباس‌ گارسون‌ها و مجسمه فیل طلایی است. کاشی‌کاری‌های دیوارهایی که طرح و عکس‌های هندی از آن‌ها آویزان است در کنار موسیقی‌های هندی که همیشه در حال پخش است، شما را به تجربه خوردن غذا در دل هندوستان می‌برد.

اگر از خوردن غذاهای تند و متفاوت هندی لذت می‌برید، پیشنهاد ما به شما رستوران مهاراجه است. پرطرفدارترین غذاهای رستوران هندی مهاراجه کباب سیزلر، جوجه آشوکا، چیکن بریانی، شاهی قورمه، چیکن تندوری، بریانی گوشت، چیکن پاتیالا و جوجه تکه است. یکی از لذیذترین گزینه‌های منوی نوشیدنی، لسی (یکی از دوغ‌های هندی) است و گلاب جامون و کلفی هم از دسرهای خوشمزه مهاراجه است.

آدرس رستوران مهاراجه: تهران، تقاطع ولیعصر و طالقانی، هتل جهان

آدرس صفحه اینستاگرام: @maharaja_indianrestaurant

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۷۶۸۵۵

بیشتر بخوانید: پیشنهادهای متنوع برای تفریحات کم‌هزینه در تهران


رستوران بیستانگو، یک منوی کامل از غذاهای بین‌المللی و متنوع

اگر از آن دسته افراد خوش‌خوراکی هستید که طرفدار امتحان کردن مزه‌های جدید باشید، می‌توانید بدون شک بیستانگو را انتخاب کنید. بیستانگو اولین رستوران فرنگی با استانداردهای روز در ایران است. سرآشپزهای فرانسوی این رستوران لوکس، مهر تاییدی بر کیفیت و متفاوت بودن منوی این رستوران هستند.

پیشنهاد می‌کنیم فیله مینیون و ماهی‌های متنوع و خوشمزه آن را از دست ندهید. تارت قارچ، بیف ساته، سلمن‌ دودی، خاویار، استیک تی، سینه مرغ با اسفناج پوره، لم چاپس، استیک نیویورک، شاه میگو و سرخو‌ از دیگر غذاهای فرنگی‌ای هستند که می‌توانید در بیستانگو سفارش بدهید.

دکوراسیون این‌ رستوران که در هتل رامتین تهران است به سبک مدیترانه‌ای طراحی شده است. از سالن VIP و مدرن بیستانگو می‌توانید برای میهمانی‌های چند نفره و حتی جلسات خود استفاده کنید. همین‌طور این امکان را دارید که جشن‌های خصوصی‌تان را در فضای رستوران بیستانگو خاطره‌انگیزتر کنید.

آدرس رستوران بیستانگو: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه بهشتی، روبه‌روی پمپ بنزین، پلاک ۲۱۵۳، هتل رامتین تهران

آدرس صفحه اینستاگرام: @Bistangotehran

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۵۵۴۴۰۹

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Morteza Borzooei

بیشتر بخوانید: پارک شطرنج، پاتوق بازی شطرنج‌بازهای تهرانی


سفر به سرزمین مس‌ها در بهترین رستوران های خاص تهران

رستوران مس توران به معنای سرزمین مس است و همین‌طور که از اسمش مشخص است، همه وسایل و ظرف‌های این رستوران یا از جنس مس است و یا به رنگ مسی. فضای داخلی مس توران کاملا سنتی و الهام گرفته از معماری و سنت‌های دوران صفوی است. به همین‌خاطر مس توران هم در لیست بهترین رستوران های خاص تهران مثل مس می‌درخشد.

در مس توران جزئیات نوستالژیک کوچک و بزرگی به چشم می‌خورد. استفاده از شیشه‌های دوغ آبعلی به‌جای گلدان و طاس‌های مسی قدیمی به‌عنوان لوستر، فضاهای شاه‌نشین، صندلی‌های لهستانی، صندلی‌هایی با روکش چرم، بشقاب‌ها و تفنگ‌های آویزان از دیوار همگی موارد خاطره‌انگیزی است که هنگام ورود توجه‌تان را به خودش جلب می‌کند.

در ورودی رستوران یک نانوایی می‌بینید که برای پیش‌غذای مشتریان نان محلی گرد و خوشمزه‌ می‌پزد. بعد از ورود به مس توران غافل‌گیر خواهید شد، چرا که پیش‌خدمتی با پارچ و لگن مسی می‌آید تا اگر تمایل داشته باشید دستهای‌تان را با آب و بهارنارنج بشویید. همین‌طور موقع خروج از رستوران، یک حوض آب مسی پر از گل‌های تازه را می‌بینید که در این قسمت یک سکه‌ شانسی به شما می‌دهند تا آرزو کنید و در آب بیندازد.

نگران غذاهای مس توران هم نباشید، این رستوران منوی بسیار کاملی از غذا تا ترشی، ماست، شربت، دمنوش و حتی صبحانه را دارد. مواد اولیه همه غذاها هم گوشت گوسفندی، برنج ایرانی و لبنیات محلی است.

آدرس رستوران مس توران؛ ضلع شمالی‌ ميدان نياوران (باهنر)، کنار مهمان‌سرای وزارت امور خارجه، خانه ویلایی مس‌توران

شماره تماس: ۲۶۱۱۶۸۰۰-۲۶۱۱۶۷۰۰

آدرس صفحه اینستاگرام: @mestooran_restaurant

بیشتر بخوانید: لوکس ترین مناطق تهران برای اقامت کدامند؟


شما تا به‌حال به کدام یک از رستوران‌ های خاص تهران که در این مقاله معرفی کرده‌ایم رفته‌اید؟ چه رستوران‌های دیگری را در تهران می‌شناسید که دارای مشخصات و خدمات خاصی باشند که بتوان در این لیست جا داد؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربه‌های خود را در اختیار خوانندگان ما قرار دهید تا آن‌ها هم بتوانند خاص‌ترین‌ها و بهترین‌ها را با راهنمایی شما تجربه کنند.

Comments (0)
Add Comment