گران ترین محله های تهران؛ کجا باکیفیت‌تره؟

بعضی‌ها علاقه دارند همیشه از گران ترین محله های تهران آگاه باشند. حالا یا برای تفریح یا برای پیدا کردن بهترین امکانات در بهترین محله های تهران. در این یادداشت با گران ترین محله های تهران که بیشتر در مناطق یک، دو و سه هستند و امکانات و دسترسی‌های هر کدام آشنا می‌شویم.
این‌که کدام محل به چه چیزی معروف است؟ کجا برای خرید لاکچری بهترین محل است و کجا برای خرید آپارتمان شیک یا …
کجا مناطق تفریح باحال برای جوانان دارد و کجا آرامش بیشتری برای یک روز عادی؟ در ادامه بخوانید.


عوامل مهم تعیین قیمت خانه در گران ترین منطقه تهران

چرا یک محله گران می‌شود؟ صرفا به‌خاطر موقغیت جغرافیایی یا ساختمان‌های گران؟

اصلا گرانترین خانه های تهران در کدام منطقه است؟ و با توجه به چه عواملی این خانه گران می‌شوند؟ در واقع گزینه‌های زیادی هستند که روی تعیین قیمت خانه‌ها موثر هستند.

گاهی اوقات ممکن است دو خانه در شرایط کاملا مساوی قرار داشته باشند، اما به دلیل تفاوت در موقعیت مکانی، قیمت‌هایشان زمین تا آسمان فرق کند. پس یکی از مهم ترین مسائل در تعیین قیمت خانه، موقعیت مکانی است.

البته داشتن آب و هوای تمیز و عالی، ساکنان با سواد و با تحصیلات عالی، تراکم پایین جمعیت، پایین بودن نرخ بیکاری، تعداد کاربران میزان استفاده از کامپیوتر و اینترنت، دسترسی به زیرساخت های شهری، سن و نوع ساختمان هم از دیگر علت گران بودن و خاص بودن خانه‌های بالاشهر است.

منبع عکس آژانس عکس تهران

بیشتر بخوانید: بلوار اندرزگو، محله رکورددار دور دور در تهران


گران ترین محله های تهران کجاست ؟

در تهران مثل خیلی از شهرها و کشورهای دیگر مناطق به دو دسته بالاشهر و پایین شهر تقسیم می‌شوند. بالاشهر تهران در شمال شهر بوده و امکانات رفاهی بیشتری دارد. به‌همین خاطر گران ترین محله های تهران را باید آنجا پیدا کرد.

با بودن چنین شرایطی بعضی‌ها برای انتخاب محل زندگی، به دنبال گران ترین محله های تهران، لوکس ترین و باکلاس ترین ها هستند. در ادامه گرانترین مناطق تهران به ترتیب بررسی خواهد شد.

اول: منطقه یک، در لیست گران ترین محله های تهران

در میان مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه یک اسم و رسم دیگری نسبت به دیگر مناطق تهران دارد و در واقع دارای خانه‌هایی بسیار لوکسی است. طبق گقته‌ها خانه بیشتر سلبریتی‌های سرشناس در منطقه یک تهران و در لوکس‌ترین برج‌های عظیم و شگفت‌انگیز فرشته، کامرانیه و زعفرانیه است.

در ادامه محله های منطقه یک که از گران ترین محله های تهران هستند را معرفی می‌کنیم.

  • زعفرانیه چرا انقدر محبوب است؟ ویو فوق‌العاده

گران ترین محله تهران طبق بررسی‌ها، زعفرانیه اعلام شده. البته باید اشاره کنیم که زعفرانیه یکی از محبوب ترین محله های شمال تهران است که برج‌های شیک و لاکچری دارد.

در این منطقه، خانه‌های ویلایی لوکس، و همچنین برج‌هایی بلند وجود دارند که هر کدام امکانات خود را دارد. جالب است بدانید که زعفرانیه در ارتفاعات رشته کوه البرز و به طور دقیق‌تر در دامنه این رشته کوه قرار دارد. در نتیجه با اجاره آپارتمان‌های مبله تهران در زعفرانیه و اقامت در این واحدهای تهران مبله، ویوی بسیار عالی از سطح شهر تهران خواهید داشت.

کاخ سعدآباد که محل اقامت خاندان پهلوی در زمان‌های گذشته بود در محله زعفرانیه است. شما اگر مسافر تهران بودید می‌توانید دیدن این کاخ را در لیست جاهای دیدنی شمال شهر تهران قرار دهید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس reza najib

  • فرمانیه منطقه ۱؛ آسمان خراش‌های بالاشهر

از گران ترین جای تهران می‌توان به فرمانیه هم اشاره کرد. شهر تهران و قسمت‌های شمالی آن، به طور کامل در دامنه‌ کوه ها قرار گرفته‌اند.

در نتیجه خیابان‌های پرشیبی دارند. اما از مزایای فرمانیه این است که مثل زعفرانیه، چشم‌انداز زیبایی از شهر تهران را دارد و بهترین گزینه برای اقامت در شهر بزرگ تهران است.
اما یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که در این منطقه وجود دارد، آسمان خراش‌های متعدد است. معروفترین برج های زعفرانیه زنبق، نگین، کوه‌نور، دوقلو و برج آسمان هستند که همه تهرانی‌ها آن‌ها را می‌شناسند.

البته هر کدام از آسمان‌خراش‌ها با معماری خاص و متفاوت خود، توجه هر فردی را به سمت خود جلب می‌کند و زیباترین خانه‌ها و آپارتمان‌ها را درون خود جای داده‌اند. جالب است بدانید که سفارت‌خانه‌های بسیار زیادی در این منطقه وجود دارند. سفارتخانه نروژ، سوئد، هلند، جمهوری چک و ترکمنستان در گرانترین نقطه تهران است.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Homan Bagherpour Najafabad

  • ولنجک، بام تهران با معماری‌های زیبا

در این منطقه هم مانند سایر مناطق لوکس و گران تهران، برج‌های بسیار زیادی وجود دارد اما چیزی که در این محله توجه هر فردی را به سمت خود جلب می‌کند، معماری زیبای خانه‌های موجود در این منطقه است. حتما می‌دانید که به این منطقه، لقب بام تهران را ارائه داده‌اند. در این منطقه تهران زیر پای شماست.

از طرفی ولنجک در کنار قله توچال قرار دارد. توچالی که خودش به تنهایی دنیایی حرف برای گفتن دارد و از آن جاهای تفریحی معروف تهران است. این منطقه دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیار شیک است.

علاوه بر این محله ولنجک، محل زندگی بیشتر خارجی‌هایی است که در شرکت های ایرانی مشغول به کار هستند. تازه با بودن دانشگاه شهید بهشتی، مراکز اداری، سفارتخانه، بیمارستان طالقانی و … اهمیت محله ولنجک بیشتر از دیگر محله های گران تهران شده است.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohammad hossein vakili

  • الهیه؛ پر از برج های لوکس و بسیار زیبا

این محله در نزدیکی تجریش قرار دارد و  آپارتمان‌ها و سازه‌هایی بسیار شیک و خاص دارد. برای اینکه بدانید محدوده الهیه کجاست باید گفت این منطقه گران تهران از شمال با تجریش، از جنوب به چهار راه پارک وی، از غرب با خیابان ولیعصر و از سمت شرق به پل رومی می‌رسد

با قدم زدن در خیابان‌های الهیه که جزو گرانترین خیابان تهران است، متوجه تفاوت این منطقه با سایر مناطق شهر تهران می‌شوید.

همه چیز در این منطقه جور دیگری‌ است و معماری بسیار زیبای خانه‌ها چشم‌انداز ویژه‌ای به این محله داده است. یکی از معروف ترین خیابان های الهیه، خیابان فرشته است که برج های لوکس و گران ترین خانه های تهران در آن قرار دارد.

از طرفی منطقه الهیه کافه‌ها و رستوران‌های متعددی دارد، به‌همین خاطر همیشه شلوغ و پرتردد است. رستوران‌های این منطقه هم از معماری بی‌نظیر سازه‌های این محله عقب نمانده و بسیار شیک هستند.

یکی دیگر از عواملی که سبب شده است الهیه محله جزو گرانترین منطقه های تهران باشد، وجود سفارتخانه های دانمارک، مصر، مالزی و بلژیک است.

منبع عکس آژانس عکس تهران

  • تجریش از گران ترین مناطق تهران

خود محله تجریش هم یکی از گران‌ترین مناطق تهران است. این محله به دلیل وجود امکانات و تجهیزات بسیار زیاد، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطب‌ های گردشگری در تهران است.

در این محله با وجود انواع مختلفی از امکانات و جاذبه‌های دیدنی، همیشه جمعیت بسیار زیادی از توریستان و گردشگران وجود دارند. در این منطقه هم ایستگاه بی‌آر‌تی وجود دارد و هم مترو. همچنین پایانه های تاکسیرانی زیادی در آن وجود دارد.

می‌توان گفت که گران ترین مناطق تهران تجریش است و این گرانی هم بی دلیل نیست. علاوه بر این تجریش یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق تهران است که در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد و حتی در فصل تابستان هم دمای هوای آن نسبت به سایر نقاط تهران خنک‌تر است.

اگر در این محله تهران زندگی می‌کنید باید بازار تجریش، امامزاده صالح، کوه دربند و درکه را خوب بشناسید.

در بازار تجریش شما می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید. هر چند در این بازار گذر از کنار مغازه‌های قدیمی با معماری گذشته، می‌تواند شما را به تونل زمان ببرد و احساس خوبی از گذشته را در شما زنده کند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

  • نیاوران؛ پاتوق جوان‌ترها و پولدار ترین منطقه ایران

اگر کمی با تاریخچه شهر تهران آشنا باشید می‌دانید که این شهر از زمان حکومتی قاجار تبدیل به پایتخت شده و از آن زمان تا حالا سازه‌های بسیار زیادی در آن قرار گرفته.

یکی از مهم ترین مناطق این شهر، نیاوران است که در آن ساختمان‌های زیادی از زمان قاجار وجود دارد. علاوه بر این، خانه‌های موجود در این منطقه بسیار زیبا هستند و معماری خاص و منحصر به فردی نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارند.

نیاوران را پادشاهان قاجار تبدیل به یک محل خوب کردند. البته جالب است بدانید که در زمان‌های قدیم این منطقه یکی از مناطق ییلاقی برای پادشاهان بود.

جدیدترین سبک‌های معماری و ساخت و ساز در این منطقه از تهران پیاده شده است که تقریبا می‌توان گفت این منطقه، مرفه‌نشین است. چون معروف‌ترین پنت هاوس‌های تهران و شناخته‌شده‌ترین برج‌های تهران در محله نیاوران قرار دارند.

فرهنگسرای نیاوران ، کاخ نیاوران، ورزشگاه شهدای نیاوران و پارک نیاوران از معروفترین جاهای دیدنی محله نیاوران هستند.

منبع عکس آژانس عکس تهران

  • محمودیه؛ خانه‌های ویلایی

اما علاوه بر مواردی که در بالا گفتیم، مناطقی وجود دارد که نسبت به آن‌ها متفاوت است. منطقه محمودیه یکی از این مناطق است که به جای داشتن آسمان‌خراش‌ها، خانه‌های ویلایی و بسیار شیک دارد.

در واقع عموم سازه‌های این منطقه، ویلایی است. البته ناگفته نماند که خانه‌های موجود در این منطقه، بر طبق جدیدترین و مدرن‌ترین اصول ساخته می‌شوند.

دلیل مهم بودن این منطقه حضور افراد سیاسی و مشهور کشور است که در بهترین منطقه تهران یعنی محمودیه زندگی می‌کنند.

مجتمع تجاری پالادیوم، مرکز خرید میلان و مرکز تجاری محمودیه از معروفترین مراکز تجاری تهران هستند که در محله محمودیه ساخته شدند.

رستوران‌ها و کافه‌های موجود در این منطقه بسیار جذاب و خاص هستند که توصیه می‌کنیم حتما یک بار به آن‌ها سر بزنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Rabie

  • اقدسیه؛ محله اعیان نشین شمال شرق تهران

اقدسیه از پولدار ترین محله تهران در بین محله های شمیران و شمال شهر تهران است که در منطقه ۱ تهران و شمیرانات قرار گرفته است .

این محله یکی از محله‌های دیپلماتیک تهران به حساب می‌آید، چون سفارتخانه کشورهای زیادی مثل چین، نیوزیلند، سوئد، عربستان، ازبکستان، جمهوری چک و سیرالئون در این محله هستند.

از مکان های مهمی که در این محله قرار دارد مرکز خرید سانا و موزه نقشه تهران است. موزه‌ نقشه تهران آرشیوی از نقشه‌های قدیمی و اصلی شهر تهران و همچنین مستندات قدیمی و کتب مرتبط به تهران را دارد که شما می‌توانید در محله اقدسیه (موحد دانش کنونی) از آن بازدید کنید.

منبع عکس آژانس عکس تهران

بیشتر بخوانید: لیست بهترین شهربازی های تهران؛ آدرس، ساعت کاری و عکس


دوم: منطقه ۳؛ رتبه دوم در گران ترین محله های تهران

دومین رتبه برای گران ترین محله های تهران . منطقه ۳ شهر تهران است که در جنوب منطقه ۱ قرار دارد.

قیمت خانه‌ها در این مناطق بالاست و علاوه بر این وجود مراکز خرید متعدد، کافه و رستوران و … با قیمت‌های بالا سند قاطعی بر این که منطقه ۳ دومین منطقه در گران ترین مناطق تهران است. این منطقه در جنوب منطقه ۱ قرار دارد و از شرق تا پاسداران، از غرب تا بزرگراه چمران و از جنوب تا بزرگراه همت ادامه دارد.

  • میرداماد؛ یکی از گران ترین بلوارهای تهران

از گران ترین محله های تهران می‌توان به میرداماد اشاره کرد. این منطقه که از شرق با خیابان شریعتی و از غرب به خیابان ولیعصر منتهی است، یکی از زیباترین و گران ترین مناطق تهران است.

این منطقه که دارای یک بلوار اصلی به اسم بلوار میرداماد است، از زیباترین مناطق تهران است که بی‌دلیل هم نیست. این بلوار دارای قسمتی برای پیاده‌روی در وسط بلوار است و چشم انداز بسیار زیبایی را از پایتخت دارد.

وجود خانه‌هایی بسیار شیک و دیدنی، مراکز خرید، سازه‌های بسیار زیبا، باعث شده تا این منطقه به یکی از گران ترین محله های تهران تبدیل شود و توجه هر فردی را به خود جلب کند.

بیمارستان هاشمی نژاد، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، برج اسکان و موزه پول در منطقه میرداماد تهران هستند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ramin Payandeh

  • سایر مناطق گران تهران (منطقه ۳)

پاسداران، شریعتی، امانیه، قلهک، جردن، ونک، دروس، دولت، سید خندان، ظفر، ولیعصر، دیباجی، دولت، داوودیه، اختیاریه، احتشامیه، کاووسیه، و … هم از گران ترین محله های تهران هستند. علاوه بر این وجود جاذبه های تفریحی و گردشگری در این منطقه بی‌دلیل نیست و همین مساله و وجود امکانات متعدد در این منطقه سبب شده تا تبدیل به گران ترین مناطق تهران شود.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Tajikkhass

بیشتر بخوانید: مرکز خرید پایتخت، داغ‌ترین مرکز دیجیتالی تهران


سوم: منطقه ۲؛ سومین رتبه

در نهایت پس از معرفی گران ترین مناطق تهران که شامل مناطق ۱ و ۳ بودند، به منطقه ۲ می‌رسیم.

در این منطقه، محله‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به ویژگی‌های مختلفی که دارند دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

این منطقه یکی از طولانی ترین مناطق تهران است که از جنوب با خیابان آزادی و از شمال با دامنه‌های رشته کوه البرز، از شرق با مناطق ۱ و ۳ همسایگی دارد.

با توجه به وسعت این منطقه می‌توان گفت که یکی از وسیع‌ترین بخش‌های تهران بوده و با توجه به موقعیت‌های مکانی مختلف، گران ترین مناطق تهران را درون خود جای داده است.

  • سعادت آباد؛ محله لوکس، مدرن و پرطرفدار در تهران

سعادت آباد محله‌ای پرجنب‌وجوش و گران در تهران است. این منطقه تهران با آب و هوای خوب، طراحی مناسب خیابان‌ها، مراکز خرید بسیار زیاد و شیک، به یکی از محله های لوکس و مرفه نشین تهران تبدیل شده.

این محله از محله های لوکس نشین تهران است که هر یک از آپارتمان های آن می‌تواند یکی از نمادهای معماری در تهران باشند.

از طرفی در سعادت آباد برج‌های تجاری و مسکونی مهمی مثل مرکز خرید میلاد نور، مرکز خرید آرن، مجتمع تجاری رویال، مرکز خرید اپال و هتل اسپیناس پالاس ساخته شد و همین جذابیت این منطقه تهران را برای مردم بیشتر کرد. طوری که شما می‌توانید سعادت آباد را در لیست گران ترین جای تهران مشاهده کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس arezoo ghanbari

  • گران‌ترین محله‌ها منطقه ۲ تهران

سعادت آباد، شهرک غرب، گیشا، ستارخان، پونک. تمامی این مناطق، دارای آپارتمان‌ها و سازه‌های بسیار خاص و زیبایی است که گران ترین مناطق تهران را در منطقه 2 تشکیل داده‌اند. این مناطق دارای امکانات و جاذبه‌های دیدنی متعددی است که سبب جذب توریستان متعددی به این منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: هلیوم پارک تهران، هزینه‌ نیم میلیونی برای دو ساعت تفریح


اجاره‌ خانه مبله در گران ترین منطقه تهران چقدر است؟

هزینه اجاره خانه مبله در تهران با توجه به قرارگیری خانه در منطقه یک، دو و سه تفاوت دارد. شما با توجه به توان مالی و نیازهایی که دارید، باید ببینید که در کدام منطقه شمال تهران باشید برایتان بهتر است.
البته توجه داشته باشید که امکانات رفاهی و دسترسی به خانه‌های گرانترین منطقه تهران تا حدودی بر هزینه اجاره خانه مبله تاثیر مستقیم خواهند داشت. واحد اقامتی که امکانات رفاهی لوکس و کاملی مثل جکوزی، باشگاه ورزشی اختصاصی، خدمات اسپا و ماساژ در کنار دیگر امکانات دارد، قطعا هزینه بیشتری هم خواهد داشت.
پس اگر قصد اجاره آپارتمان مبله در تهران را دارید، توصیه می‌کنم قبل از هر کاری، اطلاعاتی را در رابطه با منطقه مورد نظر و هزینه اجاره خانه مبله را در وب سایت تهران مبله بررسی کنید. در این صورت در رابطه با هزینه‌های اقامت در تهران اطلاعات کامل‌تری خواهید داشت.
شاید شما قصد اجاره آپارتمان مبله به صورت ماهیانه یا اجاره آپارتمان مبله در تهران برای مدت طولانی را داشته باشید. باید بگوییم که اصلا نگران نباشید تهران مبله تمامی خدمات اجاره آپارتمان مبله را به شما عزیزان خواهد داد شما با هر بودجه و توان مالی که دارید می توانید با مراجعه به وب سایت تهران مبله و دیدن آپارتمان‌ها در مناطق مختلف تهران، اقدام به اجاره آپارتمان مبله کنید. تیم پشتیبانی ما در تمامی مراحل اجاره، همراه شما خواهند بود .

منبع عکس وب سایت تهران مبله


نظر شما در مورد گرانترین محله های تهران چیست؟ دسترسی این مناطق را چطور دیده‌اید؟ دوست دارید برای تفریح به این مناطق بروید یا زندگی؟ از کدام محله های گران تهران بیشتر خوشتان آمده؟ نظرات و تجربه‌های خود را در مورد گرانترین محله های تهران با ما به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

اسم محله پولدارای تهران چیست؟
زعفرانیه، اقدسیه، فرمانیه، نیاوران، سعادت آباد، کامرانیه، الهیه از محله هایی است که پولدارهای تهران ساکن آن هستند.
لاکچری ترین منطقه تهران کدام منطقه است؟
منطقه یک تهران در لیست لاکچری های تهران است که این منطقه شامل الهیه، فرمانیه، رعفرانیه، نیاوران، تجریش و اقدسیه می‌شود.
خانه بیشتر سلبریتی‌های سرشناس تهران کجاست؟ 
از آنجا که منطقه یک تهران بهترین و لوکس‌ترین برج‌ها و پنت هاوس‌های تهران را دارد، افراد سرشناس و موفق برای زندگی این منطقه تهران را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.
معروفترین محله منطقه دو تهران کدام است؟
محله سعادت آباد در بین محله های منطقه دو تهران از همه معروفتر است.

Comments (0)
Add Comment