رویا پارک تهران؛ ساعت کاری، آدرس و قیمت بلیط در سال ۱۴۰۳

اگر دوست دارید به دنیای وارونه‌ها سفر کنید، رویا پارک تهران در منطقه نیاوران خوراک شماست. این پارک جایی است که مغز شما را به اشتباه می‌اندازند و باعث می‌شود که شما دچار خطای دید شوید. زمانی که وارد این مجموعه می‌شوید، دیدن اشیایی که خارج از ابعاد واقعی خود هستند، شما را شگفت‌زده می‌کند.
البته حق دارید که شگفت‌زده شوید، چون اینجا بزرگ‌ترین پارک‌ خطای دید خاورمیانه است و همه چیز بزرگ و بر‌عکس چیزهایی است که سال‌ها با آن‌ها زندگی کرده‌اید.
پس برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه رویا پارک کجاست؟ ساعت کاری و قیمت بلیط رویا پارک تهران ۱۴۰۳ چقدر است؟ برایتان بگوییم تا با یک برنامه‌ریزی خوب راهی بازدید از این پارک جادویی تهران شوید.


رویا پارک کجاست؟

رویا پارک تهران در خیابان دارآباد و در شمال شرق تهران قرار دارد. شما می‌توانید از طریق ورودی شمالی و ورودی جنوبی راهی این پارک شوید.
آدرس ورودی شمالی رویا پارک: خیابان باهنر، خیابان دارآباد، انتهای خیابان موزه، مجموعه موزه حیات وحش دارآباد، هیومن پارک، ضلع جنوبی مجموعه ساختمان کروی آجری.

آدرس ورودی جنوبی رویا پارک تهران: خیابان سباری (آجودانیه)، کوچه ابرار.

روی نقشه ببینید!

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohamad Reza

مسیر دسترسی به رویا پارک تهران

چنانچه قصد رفتن به رویا پارک با مترو را دارید، باید در ایستگاه مترو نوبنیاد در خط آزادگان به قائم پیاده شوید. بعد با استفاده از تاکسی‌های آجودانیه به رویا پارک برسید.
اگر می‌خواهید با اتوبوس به سمت رویا پارک بروید، اول با خط بی‌آرتی میدان راه آهن به پارک وی و تجریش بروید، بعد با استفاده از اتوبوس‌های تجریش به سمت دارآباد، خود را به ابتدای خیابان موزه حیات‌وحش دارآباد و رویا پارک برسانید.

البته اتوبوس‌های رسالت به نیاوران هم می‌توانند شما را به رویا پارک تهران برسانند.

تلفن رویا پارک: ۲۴۵۵۷ ۰۲۱

منبع عکس گوگل مپ، عکاس

بیشتر بخوانید: باشگاه اسب سواری کودکان، از تفریحات مینیاتوری بچه‌ها


ایده ساخت رویا پارک از کجا آمد و چه کسی آن را طراحی کرد؟

طراح رویا پارک شخصی به اسم صالح سخندان است که به آقای خطای دید ایران شهرت دارد. آقای صالح جدای از رویا پارک، طراحی‌های دیگری مثل موزه‌های بزرگ، طراحی گرافیکی، پارک‌‌های مختلف و مجسمه‌های مختلف با خطاهای دید را انجام داده و بنیان‌گذار ویداوین و استودیو صالسو هم است.
خانه وارونه، چیدمان خطای دید از پرتره دکتر علی شریعتی و نقاشی سه بعدی برج میلاد در پارک هنرمندان از دیگر آثار این هنرمند هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آقای سخندان دانشجوی مهندسی برق بود که به‌خاطر علاقه‌اش به دنیای هنری خطای دید، پس از انصراف از دانشگاه، وارد دنیای طراحی و مطالعه آثار هنری شد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس roshaideh amirian

بیشتر بخوانید: گران ترین محله های تهران؛ کجا باکیفیت‌تره؟


معرفی رویا پارک تهران

رویا پارک تهران عنوان اولین پارک جادویی در ایران است که در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد. شما با رفتن به این پارک می‌توانید در فضاهای سه بعدی، پرسپکتیو، ترفند، بی‌نهایت و تاریک بگردید. این پارک بیشتر از ۱۰۰ بازی هیجان‌انگیز برای افراد در گروه‌های سنی مختلف دارد. به گفته طراح رویا پارک بعضی از چیدمان آثار در رویا پارک بیشتر از هفت ماه زمان برده تا درست شود.
آثار رویا پارک با شیوه‌ای جدید و منحصربه‌فرد ساخته شده تا حواس پنجگانه شما به‌خصوص بینایی را درگیر و شما را به دیدن رویایی در بیداری دعوت کند.
به این نکته توجه کنید که اگر به رویا پارک تهران رفتید، سعی کنید اینجا بخش از آثار باشید و اثری جدید خلق کنید، سوار قالیچه پرنده شوید، آرش کمانگیر را ببینید یا در یک اتاق وارونه، جهان را به شکلی برعکس ببینید.
اینجا از بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران است، هیچ جوره عکاسی در رویا پارک را یادتان نرود.



در رویا پارک از چه بخش‌های دیدن می‌کنید؟

زمانی‌که وارد رویا پارک می‌شوید، با دیدن هر بخشی، به نوعی خاص سرگرم می‌شوید که گذر زمان از دست‌تان در می‌رود. در لحظه ورود به این پارک قبل از همه چیز بینایی شما را در بخش پذیرش به چالش می‌کشند.
بعد از خرید بلیط رویا پارک، می‌توانید وارد بخش‌های مختلف شوید.

  • بخش سه بعدی؛ مراقب باشید که شکار نشوید

بخش سه بعدی رویا پارک دو قسمت دارد: آثار ایرانی و بین‌المللی. بخش ایرانی بیشتر مربوط به داستان‌های اساطیری ملاصدرا، آرش کمانگیر، خیام، شیر دال و بخش بین‌المللی آن صحنه جنگل و ونیز است. طراح این بخش از رویا پارک تهران سعی کرده بیشتر از صنعت چاپ در بخش سه بعدی استفاده کند. طوری که اینجا شما اگر در زاویه درست قرار بگیرید، امکان ثبت تصاویر سه‌بعدی را به‌راحتی خواهید داشت.
مثلا اینجا شما می‌توانید مثل یک فرشته بال‌های خود را باز کنید یا در حالت شکار یک کوسه قرار بگیرید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس aghaei

  • بخش بی نهایت؛ اینجا تصاویر واقعی خودتان را گم می‌کنید

با ورود به بخش بی‌نهایت یا آینه‌های رویا پارک، حس بینایی شما درگیر شده و صحنه‌های عجیبی می‌بینید. تکرار تصاویر در آینه‌ها شما را وارد دنیایی سحرآمیز می‌کند. جایی که دیگر تصویر واقعی خودتان را هم گم می‌کنید. اینجا می‌توانید با خودتان قرار ملاقات بگذارید و با خود صحبت کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohammad ghaednodoomi

  • بخش پرسپکتیو؛ طراحی جذاب با یوزپلنگ ایرانی را اینجا ببینید

طراحی این بخش رویا پارک براساس تکنیک پرسپکتیو انجام شده. نورپردازی‌های روی دیوارها حس آرامش را در بخش پرسپکتیو به بازدیدکنندگان می‌دهد.
یکی از جذابیت‌های این بخش همان یوز ایرانی است که برای طراحی آن از صدها مدادرنگی که به‌شکل معلق در هوا قرار دارند، استفاده شده. با تغییر جای خودتان در بخش پرسپکتیو رویا پارک تهران، می‌توانید همان یوز را به‌صورت نقشه ایران ببینید.

  • اتاق جاذبه های رویا پارک؛ حس سقوط و سرگیجه را در این اتاق تجربه کنید

احتمالاً با ورود به اتاق جاذبه رویا پارک، حس سقوط و سرگیجه دارید. اما نگران نباشید چشمان شما به تصاویر این اتاق عادت می‌کند و شما بخش‌های جدیدی از این اتاق را خواهید دید.
شوخی با جاذبه زمین، دیوارهای با زاویه ۲۰ درجه و راه رفتن بر روی سقف حس سقوط را اینجا به شما می‌دهند. 

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ronak Shakeri

  • ترفندهای رویا پارک؛ با یک عصا از روی زمین بلند شوید

بخش دیگر رویاپارک مربوط به تابلوهای خطای دید است که شما را رسما به اشتباه می‌اندازند. یکی از بخش‌های بسیار جالب این بخش، عصای مرتاض است. زمانی‌که در این تصویر قرار می‌گیرید، عکس ثبتی شما طوری است که انگار بین زمین و ‌هوا معلق هستید.

  • بخش تاریک؛ با کهکشان و منظومه شمسی بیشتر آشنا شوید

نقاشی‌های این بخش فقط از طریق نور UV قابل دیدن است. در بخش تاریک، شما سفری به جهان هستی دارید که از کهکشان‌ها و منظومه شمسی آغاز می‌شود.
بعد با وارد شدن به جنگل‌ها و سپس دیدن امواج دریا، دنیای مهیج زیر آب را می‌بینید. البته زیردریایی معروف ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا را که رد کنید، سفرتان به پایان رسیده و می‌توانید عکس‌های دلخواه خود را روی لیوان یا تی‌شرت از عکاسان مجموعه بگیرید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hadiseh safari

بیشتر بخوانید: دکترلند دارآباد، سرزمین دکترهای کوچک تهران


رویا‌ پارک تهران چه امکاناتی دارد؟ 

مجموعه رویا پارک تهران فروشگاه خرید هدیه، چاپ عکس روی لیوان و تی‌‎شرت، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه، فضای سبز و نیمکت، نمازخانه، استودیو عکاسی و پارکینگ دارد تا شما با خیال راحت به بازدید از این مجموعه بروید.


شرایط و ساعت بازدید از رویا پارک چطور است؟

ساعت بازدید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب است. پنجشنبه، جمعه و تعطیلات هم رویا پارک از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب باز است.

قیمت بلیط رویا پارک (سال ۱۴۰۳): ۱۹۸ هزار تومان.

فقط در بازدید از رویا پارک  این نکات را به یاد داشته باشید:

  • زمان بازدید از این پارک یک ساعت است و امکان ورود کودکان زیر ۳ سال وجود ندارد.
  •  با توجه به آسیب‌پذیر بودن لوازم و تجهیزات پارک حتما قبل از ورود کف کفش خود را با استفاده از دستگاه‌ها، لمینت کنید.
  • در بعضی از قسمت‌های رویا پارک امکان عکس‌برداری وجود ندارد و برای ثبت عکس، باید هزینه آن را جداگانه پرداخت کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamed Ghorbani

بیشتر بخوانید: رصدخانه زعفرانیه، هزینه کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی اخترشناسی


در  نزدیکی رویا ‌پارک از کدام جاهای دیدنی تهران بازدید کنیم؟

در اطراف رویا پارک جاهای دیدنی زیادی مثل موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد، دکترلند، هیومن پارک، کاخ نیاوران، رصدخانه و موزه شهاب سنگ دارآباد است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.


احتمالا شما با خواندن این یادداشت تهران مبله هوس رفتن به رویا پارک را کنید. البته شاید قبلا به این پارک خطای دید رفته باشید. از خاطره‌های خود بگویید. اینکه کدام بخش را بیشتر دوست داشتید؟ کدام بخش ترس‌آور بود؟ قیمت بلیط اینجا و رفتار پرسنل را چطور دیدید؟ آیت به بقیه هم پیشنهاد بازدید از رویاپارک را می‌دهید؟ نظرات و تجربه‌های ارزشمند شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

آدرس رویا پارک کجاست؟
موزه خطای دید تهران در نزدیکی موزه حیات وحش دارآباد و در شمال شرق تهران است.
رویا پارک تا چه ساعتی باز است؟
شنبه تا چهارشنبه ۱۱ صبح تا ۹ شب و پنجشنبه و جمعه ۱۱ صبح تا ۱۰ شب.
رویا پارک چند بخش دارد؟
رویا پارک بخش‌هایی مثل سه بعدی، بی‌نهایت، پرسپکتیو، جاذبه، ترفند و بخش تاریک را دارد که هر کدام داستان‌ها و جذابیت‌های خاص خودشان را دارند.
قیمت بلیط رویا پارک چقدر است؟
در حال حاضر در اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت بلیط رویا پارک تهران برای هر نفر ۱۹۸۰۰۰ تومان است.
جاهای دیدنی نزدیک رویا پارک کدام است؟
موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد، دکترلند، هیومن پارک، کاخ نیاوران، رصدخانه و موزه شهاب سنگ دارآباد.

Comments (0)
Add Comment