معرفی پارک های شمال تهران

پارک های شمال تهران، جزو محبوب ترین و پر بازدید ترین پارک های این شهر می باشد. در واقع باید اشاره کنیم که امروزه، در سطح شهر تهران، محوطه ها و فضاهای سبز بسیار زیادی وجود دارد. اما یکی از محبوب تربن و پر بازدید ترین این محوطه ها و فضاهای سبز، پارک های شمال تهران می باشند. همانطور که می دانید، شهر تهران، یکی از شهر هایی است که در دامنه کوه ها بر پا شده و تا کیلومتر ها پایین تر از کوه ها ادامه پیدا کرده است. و به همین واسطه، باید اشاره کنیم که در آن بخش از شهر تهران، که در دامنه کوه ها قرار دارد، آب و هوای بسیار خن و عالی ای وجود دارد. به واسطه همین، باید اشاره کنیم که این بخش ها و این آب و هوا ها، مناسب ترین و محبوب ترین مکان ها برای استراحت، گشت و گذار، و فرار کردن از شلوغی های شهر تهران می باشد.

پارک های شمال تهران، پارک هایی هستند که علاوه بر برخورداری از آب وهوای بسیار عالی و خوب، همچنین از فضا و محیط بسیار زیبایی نیز برخوردار هستند. و مهم تر از همه اینکه دارای امکانات بسیار خاصی هستند. در واقع باید اشاره کنیم که پارک های شمال تهران، از همه لحاظ دارای محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. و به همین علت، همه روزه، حتی در گرم ترین و سرد ترین روز های سال، میزبان حجم بسیار زیادی از پایتخت نشینان و حتی توریستان هستند. امروزه، افراد بسیار زیادی به دنبال مکانی هستند که با داشتن محیطی بسیار زیبا و دیدنی، بتوانند از آن لذت بررند و چند ساعتی را در آن در رفاه کامل بگذرانند. به همین سبب، پارک های شمال تهران، بهترین و عالی ترین گزینه برای این افراد می باشد. در ادامه این مطلب، شما را با یکی از خوش آب و هوا ترین و بهترین مناطق شهر تهران، برای بازدید آشنا کرده ایم.

درو اقع، برخی از مهم ترین، محبوب ترین، پر بازدید ترین، و زیبا ترین پارک های شمال تهران را معرفی کرده و تمامی مشخصات و ویژگی های این پارک ها را بیان کرده ایم. اگر در روز های گرم تابستان، به دنبال مکانی خنک و زیبا می گردید، و یا حتی اگر در فصل زمستان، دوست دارید تا بهترین خاطرات برف بازی خود را تجربه کنید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. چرا که می توانید مقصدی عالی و بی نظیر را برای گشت و گذار و همچنین تفریح پیدا کنید و خاطرات بسیار خوبی را در پارک های شمال تهران ثبت کنید.

مختصری درباره شمال تهران

شمال تهران، منطقه ای است که امروزه، بیشترین محبوبیت را در میان سایر بخش های شهر تهران دارد. در واقع، مساله ای که سبب شده تا این بخش از شهر تهرانف شهرت و محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد، موقعیت مکانی، آب و هوا، و همچنین سازه های بی نظیر و خاصی که در آن وجود دارد می باشد. به بیان بهتر، امروزه، شهر تهران، که یکی از شلوغ ترین شهر های ایران می باشد، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. در واقع، این شهر، علاوه بر ساکنین خود، مسافران و گردشگران متعددی را نیز به سمت خود جذب می کند. چرا که دارای جاذبه های گردشگری متعددی است و مهم تر از همه، پارک های شمال تهران، که برخی از خاص ترین و پر بازدید ترین پارک های این شهر می باشد، در آن قرار دارند. در نتیجه، عمومی جذابیت ها و جاهای دیدنی خاص تهرانف در بخش شمالی آن قرار دارد.

از دیگر مسائلی که سبب شده تا شمال تهران، محبوبیت بسیار زیادی را به دست آورد، قرار داشتن آن بر روی کوهپایه های رشته کوه البرز، و در نتیجه برخوردار بودن این منطقه از آب و هوایی بسیار خنک و عالی است. در واقع باید اشاره کنیم که اگر در یکی از روز های گرم تابستانی، از بخش مرکز و یا جنوبی شهر تهران، به سمت شمال آن حرکت کنید، به وضوح تفاوت دما را مشاهده خواهید کرد. و همین مساله نشان می دهد که این منطقه، طرفداران بسیار زیادی دارد. به ویژه که وجود پارک های شمال تهران در آن، سبب شده تا جذابیت های این بخش از شهر تهران، دو چندان شود. پس اگر قصد دارید تا با این جذابیت ها و با پارک های شمال تهران آشنا شوید، توصیه می کنیم لیست زیر را مطالعه کنید.

لیست پارک های شمال تهران

پارک های شمال تهران، مکان هایی هستند که به واسطه آن ها، می توان از بهترین و بی نظیر ترین امکانات بهره مند شد. و مهم تر از همه، به خوبی از تمامی لذت هایی که در فضاهای سبز تهران وجود دارد، بهره مند شد. اگر قصد دارید تا بهترین و عالی ترین خاطرات خود را ثبت کنید، و مکانی را به عنوان پاتوق برای خود مشخص کنید تا بتوانید در هر زمان که نیاز داشتید، با بازدید از آن، به راحتی از فضای اطراف لذت ببرید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید و حتما، با بهترین و محبوب ترین پارک ها و فضاهای سبز تهران، که به جرات می توان گفت تمامی پارک های شمال تهران از این امتیاز برخوردار هستند، آشنا شوید.

1.    پارک پرواز، از پر بازدید ترین پارک های شمال تهران

پارک های شمال تهران، در بخش های مختلفی از این شهر واقع شده اند. در واقع از شمال شرق تهران، تا شمال غرب تهران، فضاهای سبز متعدد وب سیار زیادی وجود دارد که با بازدید از آن ها می توان از زیبایی های بی نظیر و عالی آن ها بهره مند شد. اما جالب است بدانید که چند مورد از پارک های شمال تهران، نسبت به سایر پارک های دیگر شمال تهران، بازدید کنندگان بیشتری دارند. در واقع باید اشاره کنیم که برخی از پارک های شمال تهران، در گرم ترین و سرد ترین روز های سال، و حتی در تمامی ساعات طول روز، حتی در نیمه شب، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کنند. در واقع هر زمانی که به بازدید از این پارک ها بروید، حضور سایر جوانان و افراد را حس خواهید کرد.

پارک پرواز نیز، یکی از همین پارک های شمال تهران می باشد که به طور دائم، افراد بسیار زیادی به سمت جذابیت های آن جذب می شوند. در واقع، پارک های شمال تهران، با توجه به موقعیت مکانی و امکاناتی که دارند، مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار می گیرند. اما یکی از خاص ترین و بی نظیر ترین پارک های شمال تهران، که اتفاقا از تمامی امکانات رفاهی و گردشگری برخوردار می باشد، پارک پرواز است. پارکی که بر فراز بلند ترین نقاط شهر تهران واقع شده، و با سفر به آن، می توانید از بی نظیر ترین و خاص ترین مناظر و چشم انداز ها بهره مند شوید. پارک پرواز تهران، در بام سعادت آباد واقع شده است. این پارک، که یکی از محبوب ترین پارک های شمال تهران به شمار می رود، امکانات گردشگری و رفاهی متعددی دارد.

از جمله این امکانات می توان به رستوران ها، کافه ها، نیمکت، آلاچیق، پیست های پیاده روی، امکانات ورزشی، زمین بازی، بازی های خاص و متفاوت، نیمکت، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال، و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد. اما چیری که پارک پرواز را متفاوت می کند، و اتفاقا دلیلی است که افراد بسیار زیادی اقدام به بازدید از آن می کنند، چشم اندازی است که به شهر تهران وجود دارد. با سفر به پارک پرواز، می توانید بر فراز شهر تهران قرار بگیرید، و در نهایت، اقدام به تماشای جشم انداز بسیار زیادی که شهر تهران دارد کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که پارک پرواز نیز، یکی از بام های شهر تهران است که می توان اوقات بسیار خوبی را در آن سپری کرد.

اگر به بازدید از پارک پرواز رفتید، توصیه می کنیم، بازدید از رستوران فلای لند را نیز از دست ندهید. این رستوران یکی از محبوب ترین و خاص ترین رستوران های شهر تهران است که با بازدید از آن می توانید چشم انداز بسیار خوبی را به شهر تهران داشته و در نهایت، وعده غذایی خوشمزه و لذیذی را بچشید.

2.    پارک جمشیدیه

یکی دیگر از پارک های شمال تهران، که بازدید از آن بر هر فردی واجب است و به طور روزانه، افراد بسیار زیادی به سمتآن جذب می شوند، پارک جمشیدیه است. پارک جمشیدیه، از جمله پارک هایی است که به طور روزانه، افراد متعددی به بازدید از آن می روند. چرا که این پارک، یکی از پارک های شمال تهران است که علاوه بر محبوبیت بسیار زیادی که در بین پایتخت نشینان دارد، محبوبیت زیادی را نیز در دل ورزشکاران و کوه نوردان دارد. پارک جمشیدیه، پارکی است که با بازدید از آن، می توانید از قدم زدن بر روی سنگ فرش های آن لذت ببرید.

همچنین باید اشاره کنیم که حیوانات دوست داشتنی ای مانند سگ ها، در این پارک بسیار زیاد وجود دارند و به همین واسطه، بسیاری از انسان ها که دوست دار حیوانات و به ویژه سگ ها هستند، به طور دائم به بازدید از این پارک گه جزو سرسبز ترین و زیبا ترین پارک های شمال تهران است می روند.

پارک های شمال تهران، از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار هستند و پارک جمشیدیه نیز از این قائده مستثنی نیست. پارک جمشیدیه، از آن دسته پارک هایی می باشد که بازدید از آن برای همگان واجب است. این پارک، به قدری جذاب و دیدنی است که به طور دائم، میزبان افراد بسیار زیادی بوده و همه روزه، بازه های مختلفی از سنین به بازدید از آن می روند. لازم به ذکر است که در پارک جمشیدیه تهران، امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی وجود دارد. از جمله این امکانات می توان به نیمکت، آلاچیق، امکانات ورزشی، سرویس بهداشتی، و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

تمامی پارک های شمال تهران، از این امکان که دسترسی به مسیر های کوه نوردی داشته باشند، ندارند. در واقع پارک جمشیدیه تنها مورد از پارک های شمال تهران است که توانسته، با ادامه دادن مسیر پیاده روی خود، به مسیر کوه نوردی متصل شود و در نتیجه، به طور روزانه، ورزشکاران و کوه نوردان بسیار زیادی اقدام به بازدید از این پارک می کنند. چرا که با سفر به آن، می توان به تمامی چیز هایی که یک فرد به آن نیاز دارد دسترسی پیدا کرد. و علاوه بر بهره مندی از آب و هوای بسیار عالی و خوب، به امکانات ورزشی متعددی که در ان تعبیه شده است دسترسی پیدا کرد.

اگر به بازدید از پارک جمشیدیه که یکی از پر بازدید ترین پارک های شمال تهران است بروید، سالمندان بسیار زیادی را مشاهده می کنید که بر روی نیمکت های  این پارک نشسته اند و از آن ها لذت می برند. در حقیقت، باید اشاره کنیم که این پارک، یکی از نوستالژی های شهر تهران بوده و به طور دائم، افراد بسیار زیادی در سنین مختلف اقدام به بازدید از آن می کنند.

3.    پارک طالقانی، از زیباترین پارک های شمال تهران

یکی از پارک های شمال تهران که می توان یک روز کامل را در آن گذراند و از محیط بسیار زیبا و دیدنی آن لذت برد، پارک طالقانی می باشد. این پارک که در محدوده شمالی شهر تهران قرار دارد، دارای محیطی بسیار زیبا و خاص است. در واقع بر روی تپه های عباس آباد قرار دارد. محیطی خاص و دیدنی که اتفاقا دومین نماد شهر تهران نیز در این ارک محبوب و مشهور قرار دارد. پارک طالقانی، یکی از پارک های شمال شهر تهران است که به جرات می توان گفت آمار بیشترین بازدید را دارد. چرا که یکی از وسیع ترین پارک های شهر تهران به شمار می رود که در آن، امکانات بسیار زیادی برای  ورزش و تفریح وجود دارد.

در واقع باید اشاره کنیم که این پارک، نه تنها یکی از محبوب ترین و ر بازدید ترین پاتوق های ورزشکاران و جوانان است، بلکه همچنین، به طور روزانه، از کودکان تا سالمندان را به سمت خود جذب می کند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزایای بازدید از پارک طالقانی تهران این است که دارای آب و هوای بسیار خوب و عالی ای است. این پارک، با داشتن فضای زیاد و پیست های طولانی برای پیاده روی، یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین پارک ها به ویژه در ساعات اولیه صبح می باشد. چرا که در این  ساعات، افراد بسیار زیادی برای ورزش کردن، به این پارک می آیند و علاوه بر ورزش کردن، از آب و هوای بی نظیری که در آن وجود دارد لذت می برند. نا گفته نماند که بارک طالقانی به عنوان یکی از پارک های شمال تهران، دارای دسترسی بسیار خوبی به سایر جاذبه های دیدنی شهر تهران، به ویژه جاذبه های دیدنی مشهور این شهر می باشد.

این پارک، در همسایگی موزه دفاع مقدس، باغ کتاب تهران، پل طبیعت، پارک آب و آتش، بوستان نوروز، گنبد مینا، و بسیاری از جاذبه های دیدنی دیگر می باشد. همچنین باید اشاره کنیم که در این پارک، امکانات بسیار زیادی تعبیه شده است تا بازدید کنندگان آن بتوانند بهترین و عالی ترین اوقات خود را در این محوطه بگذرانند. از جمله امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی این مجموعه می توان به چندین نمازخانه، چندین سرویس بهداشتی، رستوران ها، کافه ها و کافی شاپ ها، بوفه، دکه ها، چندین پارکینگ، زمین والیبال، زمین بسکتبال، زمین بازی کودکان، وسایل ورزشی متعدد، نیمکت، صندلی، آلاچیق، سکو برای نشستن، سکوی آب خوری، سوپرمارکت، و همچنین بسیاری از امکانات دیگر که شاید نمونه آن ها در هیچ پارک دیگری وجود نداشته باشد اشاره کرد.

اگر قصد دارید تا اوقات خود را در یکی از خوش آب و هوا ترین و بهترین مناطق گردشگری و پارک های شمال تهران بگذارنید، توصیه می کنیم بازدید از پارک طالقانی را از دست ندهید. همچنین با بازدید از این پارک می توانید از پل طبیعت، که بزرگ ترین پل غیر خودرویی خاورمیانه می باشد نیز بازدید کنید.

4.    پارک ملت

پارک های شمال تهران، در محدوده های مختلفی از بخش شمالی تهران واقع شده است. یکی از پارک های شمال تهران که در منطقه 1 قرار دارد و به طور روزانه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند، پارک ملت می باشد. پارک ملت، یکی از بهترین و قدیمی ترین پارک های شهر تهران بوده و از زمان های بسیار قدیم، مورد توجه بسیاری از پادشاهان قرار گرفته است. امروزه، در میان تمامی پارک های شمال تهران، پارک ملت، دارای زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر می باشد. پارکی که به طور روزانه، نوجوانان و جوانان بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند و همیشه، هنرمندان و توریستان متعددی در آن مشاهده می شود. یکی از جالب ترین نکات در خصوص پارک ملت این است که دارای دریاجه ای بسیار بزرگ است. این دریاچه، یکی از زیبا ترین بخش های پارک ملت می باشد.

چرا که با سفر به آن، متوجه زیبا ترین و بی نظیر ترین منظره از شمال شهر تهران، و همچنین کوه های شمالی این شهر می شوید. در واقع باید اشاره کنیم که این پارک، چشم انداز بسیار خوبی از بخش شمالی پایتخت به نمایش گذاشته است. و به همین سبب، یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین پارک ها در شهر تهران شناخته می شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در فصل پاییز، درختان کهنسال و سر به فلک کشیده پارک ملت، رنگ های مختلفی به خود می گیرند. و در صورتی که در این فصل اقدام به بازدید از پارک ملت کنید، متوجه حضور بی نظیر ترین و زیبا ترین مناظر عمرتان خواهید شد. چرا که مداد رنگی بی نظیر طبیعت، مناظری را به نمایش گذاشته که شاید در هیچ جای دیگر نمی توان همانند آن ها را مشاهده کرد.

همچنین باید اشاره کنیم که امروزه در پارک ملت تهران، امکانات و دیدنی های متعددی وجود دارد و با بازدید از آن ها می توان اوقات خوشی را در این پارک که یکی از محبوب ترین پارک های شمال تهران می باشد گذراند. یکی از مهم ترین جاهای دیدنی این پارک که همیشه، سبب می شود تا افراد بسیار زیادی جذب این پارک شوند، باغ وحش کوچکی است که در کنار دریاچه این باغ وجود دارد. در واقع باید اشاره کنیم که امروزه، انواع مختلفی از حیوانات در این باغ وحش کوچک زندگی می کنند و جذابیت های پارک ملت را دو چندان می کنند.

البته باید اشاره کنیم که طبیعتا، نگه داشتن هیچ حیوانی در قفس و کوچک کردن محدوده زندگی آن ها، کار درست و شایسته ای نیست. اما از این حیوانات به خوبی نگه داری شده و فضای خوبی را برای زندگی دارند. از جمله حیوانات موجود در این پارک می توان به میمون، شتر مرغ، گوزن، پلیکان، قو، عقاب، کرکس، انواع طوطی ها، و بسیاری از حیوانات دیگر اشاره کرد. از سایر جذابیت ها و امکانات پارک ملت، می توان به رستوران، کافه، زمین بازی، میز تنیس، فوتبال دستی، پیست پیاده روی، زمین بسکتبال، زمین والیبال، و بسیاری از تفریحات دیگر اشاره کرد. اگر تا به حال به بازدید از پارک ملت نرفته اید، توصیه می کنیم در آینده ای نزدیک زمانی را برای بازدید از آن قرار دهید.

5.    پارک قیطریه

یکی از زیباترین و مناسب ترین پارک های شمال تهران که برای گذراندن چند ساعت بسیار مناسب است، پارک قیطریه است. در میان تمامی پارک های شمال تهران، پارک قیطریه، از محبوبیت خاصی برخوردار است. این پارک، با داشتن زیباترین و بی نظیر ترین فضا و محیط، در میان سایر پارک های شمال تهران، جذابیت وصف نا شدنی ای دارد. جالب است بدانید که در هر زمان که به بازدید از پارک قیطریه بروید، می توانید چشم انداز بی نظیر و بسیار زیبایی که در محیط آن وجود دارد را مشاهده کنید. در واقع باید اشاره کنیم که پارک قیطریه، یکی از پارک هایی است که در تمامی فصول می توان از آن بازدید کرد. چرا که در هر فصل، زیبایی بی نظیری در این پارک از طبیعت به نمایش گذاشته می شود.

درختان سر به فلک کشیده و کهنسالی که ریشه هاثی عمیقی در زمین پارک قیطریه دارند و از سال های پیش در این منطقه کاشته شده اند. همچنین امکانات و تجهیزات متعددی که در این پارک تعبیه شده اند، همه و همه سبب شده اند تا محیطی بسیار زیبا و دیدنی در این منطقه ایجاد شود. هر زمان که به بازدید از پارک قیطریه بروید، می توانید چهره بسیار زیبایی از طبیعت را مشاهده کنید و همچنین از امکانات متعددی که در آن تعبیه شده است بهره مند شوید. از جمله این امکانات می توان به نیمکت، آلاچیق، زمین پیاده روی، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. اگر تا به حال به بازدید از پارک قیطریه نرفته اید، توصیه می کنیم بازدید از آن را که یکی از محبوب ترین پارک های شمال تهران می باشد از دست ندهید.

بهترین آب و هوا در پارک های شمال تهران

پارک های شمال تهران، محیط هایی بسیار زیبا و دیدنی هستند که با سفر به آن ها می توان از عالی ترین و بی نظیر ترین آب و هوا بهره مند شد. در واقع حتی در گرم ترین روز های سال هم در این پارک، آب و هوای بسیار خوبی وجود دارد. به همین سبب باید اشاره کنیم که با سفر به پارک های شمال تهران، می توانید بهترین و به یاد ماندنی ترین خاطرات خود را بسازید و در نهایت، از عالی ترین و بی نظیر ترین امکانات و چشم انداز ها بهره مند شوید.

Comments (0)
Add Comment