باشگاه اسب سواری کودکان، از تفریحات مینیاتوری بچه‌ها

سوارکاری هیجان‌انگیزترین و کهن‌ترین ورزش‌های دنیا است. این روزها با تاسیس باشگاه‌های پونی سواری در تهران (باشگاه اسب سواری کودکان)، بچه‌های زیادی به این ورزش هیجانی علاقه‌مند شده‌اند. طوری که نه تنها به اسم یک رشته ورزشی در بین مسابقات ورزشی شناخته شده، بلکه اوقات فراغت کودکان را هم پر کرده است.

پس بیایید باهم به سراغ پونی سواری های تهران برویم و در مورد اطلاعات هر یک باهم صحبت کنیم.


پونی چیست؟

قبل از اینکه به معرفی باشگاه اسب سواری کودکان برویم کمی در مورد پونی بدانیم بد نیست. باید بگوییم که پونی بامزه‌ترین و دوست‌داشتنی‌‌ترین نژاد اسب است که جثه کوچکی دارد و می‌تواند کودکان را سواری بدهد. البته این سواری فقط مخصوص کودکان است.

سواری با این اسب‌های کوچک آنقدر جذاب است که با رفتن به باشگاه سوارکاری کودکان در تهران متوجه می‌شوید. در سالن‌ها صف‌های شلوغ و محوطه‌ای که کودکان چشم‌انتظار هستند گواه این موضوع است. اینجا خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای کودکان رقم می‌خورد.

البته مسابقات پونی سواری هم در این باشگاه‌ها دوره‌ای برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند با کسب مهارت‌هایشان در این رقابت‌ها شرکت کنند و جایزه‌ها و مدال‌های قهرمانی بگیرند.


باشگاه‌ اسب سواری کودکان در تهران کجاست؟

باشگاه‌‌ های پونی سواری در تهران به صورت اختصاصی و یا در کنار باشگاه‌های بزرگسالان، بخشی که مربوط به کودکان است، مهارت‌های اسب‌سواری آموزش داده می‌شود.

در مرحله اول کودکان برای شروع سوارکاری بهتر است از مربی هر آنچه را که برای آموزش نیاز است را یاد بگیرند و بعد با سوار شدن به اسب‌های کوچک‌تر و ظریف‌تر مهارت‌های اسب سواری را بسنجد و هر جایی که ضعف دارند را تقویت کنند.

  • مجموعه اسب ایران، معروفترین باشگاه‌ سوارکاری کودکان در تهران

این باشگاه از معروفترین باشگاه‌ سوارکاری کودکان در تهران است که زیرساخت‌های آن استاندارد است و شما با خیال راحت می‌توانید کودک خود را برای پونی سواری به آنجا ببرید.

در این باشگاه تعداد زیادی اسب همراه با تجهیزات مورد نیاز برای کودکان وجود دارد. در کنار همه این‌ها مربیان مجموعه اسب ایران همه با تجربه هستند و مهارت‌های روز دنیا سوارکاری را به کودکان آموزش می‌دهند.

اینجا کودکان با انواع نژاد اسب‌های پونی آشنا شده مثلا این که که چگونه با اسب رفتار کنند و برخورد دوستانه‌ای داشته باشند و همین‌طور با فعالیت‌های متنوع و هیجان‌انگیزی در کنار اسب‌های کوچک مینیاتوری لحظات خوشی را تجربه می‌کنند.  پونی سواری در مجموعه اسب ایران برای کودکان جذابیت‌های دیگری هم دارند مثلا در کنار لمس اسب‌ها و غذا دادن به آن‌ها، شادی و نشاط فوق‌العاده‌ای در کودکان ایجاد می‌شود و تا سال‌ها می‌تواند در ذهن آن‌ها بماند. کودکان در مجموعه اسب ایران می‌توانند ۱۵ دقیقه سوارکاری کنند و کلاس‌های آموزشی پونی‌سواری را هم از مربیان باتجربه آموزش ببینند.

اطلاعات و مسیرهای دسترسی به مجموعه اسب ایران

آدرس: انتهای اتوبان بابایی، بعد از نگهبانی وزارت دفاع منطقه ترقیان، خیابان یاس پنجم، نگارستان اول 

تلفن تماس: ۰۲۱۷۶۲۰۸۱۵۷ | ۰۹۱۲۱۰۱۷۷۳۶

ساعات فعالیت: هر روز هفته به جز شنبه‌ها مجموعه اسب ایران باز است و از ۹ صبح تا ۹ شب آماده ارائه خدمات است.

سوارکاری کودکان با اسب

منبع عکس، avidehmahd.com

بیشتر بخوانید: شهربازی فان لند، سرزمین شادی کودکان در هروی

  • باشگاه اسب سواری کودکان آریاسب چیتگر،بزرگترین باشگاه‌های سوارکاری کودکان

این باشگاه سوارکاری از بزرگترین باشگاه‌های سوارکاری کودکان و بزرگسالان در غرب تهران است. البته باشگاه آریاسب چیتگر زیر نظر شهرداری تهران است.

 از خدمات مهم  باشگاه آریاسب آموزش سوارکاری به کودکان در تهران با اسب‌های پونی است که مورد توجه خیلی از خانواده‌ها و کودکان قرار گرفته است. باشگاه سوارکاری آریاسب ۱۰۷ اتاقک پانسیون و پنج اصطبل برای نگهداری اسب‌ها دارد. بخش آریاسب مانژ سرپوشیده است و در صورت بارندگی برای تمرین مهارت‌های سوارکاری می‌توان به آنجا رفت.

یادتان باشد که در بخش پونی سواری کودکان چهار سال به بالا و در بخش بزرگسالان افراد بالای ۱۵ تا ۷۰ ساله می‌توانند از مجموعه آریاسب استفاده کنند. 

یکی از نکات مثبت باشگاه سوارکاری آریاسب، دسترسی آسان به مترو و بزرگراه است و به‌همین خاطر همیشه شلوغ و مهیج است.

اطلاعات و مسیرهای دسترسی به باشگاه سوارکاری آریاسب

آدرس: اتوبان تهران-کرج، پارک چیتگر، ورودی ۲ و ۳، میدان دستواره، انتهای خیابان شقایق 

شماره تماس: ۰۹۱۹۱۳۵۶۵۲۰ 

ساعات فعالیت: هر روز هفته به‌جز شنبه‌ها  این مجموعه از 8 صبح تا ۹ شب به مراجعان خدمات می‌دهد.

  • باشگاه سوارکاران غرب، از مراکز تفریحی محله شهران شمالی

باشگاه سوارکاری سوارکاران غرب به‌خاطر نزدیکی به بوستان کوهسار و منطقه کن جای بسیار خوبی برای آموزش و تمرین سوارکاری است. این مجموعه هم در کنار آموزش مهرات‌های اسب‌سواری به بزرگسالان، امکان پونی‌‌ سواری برای کودکان را فراهم کرده تا خانواده‌ها با‌هم بتوانند در باشگاه سوارکاران غرب به تفریح و ورزش بروند.

اطلاعات و مسیرهای دسترسی به باشگاه سوارکاران غرب

آدرس: شهران شمالی، بالاتر از میدان دوم شهران، انتهای خیابان نیما یوشیج، ابتدای خیابان هاشمی زاده

شماره تماس: ۰۹۱۹۱۳۵۶۵۲۰

ساعات فعالیت: هر روز هفته به‌جز شنبه‌ها اینجا از 8 صبح تا هشت شب برای مراجعه عموم باز است.

بیشتر بخوانید: پارک های غرب تهران برای تفریح کودکان

  • باشگاه اسب‌ سواری کودکان پارت، مرکز تولید و نگهداری اسب‌های ایرانی و ورزشی

از دیگر باشگاه‌ سوارکاری کودکان در تهران، باشگاه سوارکاری پارت قرچک است. این مجموعه با فراهم کردن امکانات پونی‌ سواری لحظات خاطره‌انگیزی را برای کودکان در ذهن‌شان ثبت می‌کند. اینجا بزرگترین محل تولید، پرورش و نگهداری اسب‌های اصیل ایرانی و ورزشی است.

مربیان باشگاه سوارکاری پارت، تجربه یک سوارکاری جذاب و منحصربه‌فرد را برای سوارکاران فراهم می‌کنند، تا جایی که فرزندان شما دوست ندارند اینجا را ترک کنند. در این باشگاه مسابقات اسب‌سواری هم برگزار می‌شود پس می‌توانید کودک‌تان را در صورت علاقه‌مندی برای مسابقات هم آماده کنید و از او یک قهرمان بسازید.

باشگاه سوارکاری آریاسب چیتگر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Obaee

بیشتر بخوانید: دریاچه چیتگر تهران ؛ محبوب‌ترین تفریحات امروزه تهرانیان


قیمت پونی سواری در تهران چقدر است؟

باشگاه اسب سواری کودکان یکی از تفریحات گران‌قیمت پایتخت است و هزینه جلسات آن نسبت به باشگاهی که انتخاب می‌کنید کمی متفاوت است.

کلاس‌های آموزشی پونی سواری هم مثل خیلی از رشته‌های ورزشی سطح‌بندی شده است و بر اساس سطح که از مبتدی شروع می‌شود و تا پیشرفته ادامه دارد، قیمت‌های متفاوتی دارد.

البته بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانید هر موقع که دوست داشتید هزینه یک جلسه را پرداخت کنید و از باشگاه استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: معرفی گران ترین مناطق تهران و آشنایی با آن ها


شاید شما همین الان که این مطلب را می‌خوانید قبلا به باشگاه اسب سواری کودکان در تهران رفته باشید. اگر جواب بله است از تجربه سواری با این پونی‌های زیبا و دوست داشتنی در باشگاه‌های سوارکاری تهران برای ما بنویسید. قطعا نظر و تجربه شما برای خوانندگان ما مفید و کارساز خواهد بود.


پرسش‌های متداول

پونی چیست؟

پونی بامزه‌ترین و دوست‌داشتنی‌‌ترین نژاد اسب با جثه کوچک است. این اسب مخصوص سوارکاری کودکان بوده و در باشگاه‌های سوارکاری بزرگسالان برای تفریح کودکان گذاشته شده است.

آیا اسب سواری برای کودکان سخت است؟
برای اسب سواری کودکان اول باید آموزش های لازم را ببیند و بهتر است از باشگاه های معتبر که مربیان مورد تایید و کار بلد دارد کمک گرفت.

آیا امکان پونی‌سواری برای عموم وجود دارد؟

خیر. پونی‌سواری به‌خاطر جثه کوچکش، اسب ویژه کودکان است.

هزینه پونی‌ سواری در تهران چقدر است؟

پونی سواری از تفریحات گران‌قیمت تهران برای کودکان است. برای اطلاع از قیمت دوره‌ها لازم است که با باشگاه‌های ارائه‌دهنده این خدمات تماس گرفت و قیمت را دقیق بررسی کرد. 

در کدام باشگاه‌های سوارکاری تهران می‌توان پونی‌سواری کرد؟

باشگاه سوارکاری آریاسب چیتگر، باشگاه سوارکاری سوارکاران غرب و مجموعه اسب ایران می‌توان کودک خود را برای تفریح، یادگیری و آموزش مهارت‌های اسب‌سواری برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.