زیباترین خیابان های تهران در سال 1399 چه بودند؟

زیباترین خیابان های تهران بنا به تعداد بازدید هایی که از آن صورت می گیرد و همچنین چشم اندازی که ایجاد کرده اند مشخص می شود. آشنایی با زیباترین خیابان های تهران سبب می شود که با مناطق دیدنی و محبوب شهر تهران آشنا شوید و به ویژه برای گشت و گذار در خیابان های معروف تهران مقاصد خود را بشناسید. همانطور که می دانید این روزها تهران تبدیل به شلوغ ترین شهر ایران شده است و همه روزه افراد بسیار زیادی برای گشت و گذار و تفریح به این شهر سفر می کنند. در هر فصلی، و در هر آب و هوایی، یک خیابان و یا جاذبه گردشگری در پایتخت وجود دارد که بازدید از آن ها سبب می شود تا افکار منفی و بد از ذهن هر فردی پاک شود. پس آشنایی با زیباترین خیابان های تهران راهنمای خوبی برای گشت و گذار در این شهر است.

برخی از ساکنین پایتخت تصور می کنند تهران را مثل کف دست خود می شناسند. اما یقینا با برخی از زیباترین خیابان های تهران آشنایی ندارند و بدون شک تا به حال مناظر زیبای این خیابان ها را از نزدیک ندیده اند. در ادامه این مطلب به معرفی زیباترین خیابان های تهران و همچنین معروف ترین خیابان های تهران پرداخته ایم. اگر اهل پیاده روی و تماشای مناظر اطراف هستید و دوست دارید شهر تهران و خیابان هایش را ببینید توصیه می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

چقدر با شهر تهران و خیابان هایش آشنایی دارید؟

زیباترین خیابان های تهران در سطح شهر پراکنده می باشند و در نقاط مختلف این شهر، خیابان های بسیار زیبا و دیدنی که برخی از آن ها دارای قدمتی چند صد ساله دارند، وجود دارد. همین مساله و تاریخی بودن این شهر، سبب شده تا برخی از خیابان های تهران، رنگ و لعابی دیگر به خود بگیرند و چشم انداز بسیار زیبایی داشته باشند. در هر کدام از بخش ها و قسمت های شهر تهران خیابانی با نماهای بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد که قدم زدن در آن ها بسیار لذت بخش است. خیابان های شمال شهر تهران ویژگی ها و زیبایی های مخصوص به خود را دارند. غرب تهران دارای خیابان های بسیار زیبا و متعدد دیگری می باشد و به همین گونه تمامی سطح شهر تهران دارای خیابان های زیبا می باشد.

در ادامه لیست کاملی از زیباترین خیابان های تهران ذکر شده است. برای آشنایی با این خیابان ها ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

1.    خیابان ولیعصر یکی از زیباترین خیابان های تهران است!

زیباترین خیابان های تهران مشخصات خاصی دارند. اما حساب خیابان ولیعصر با سایر خیابان های پایتخت جدا است. در این شهر خیابانی بسیار طولانی از جنوب تا شمال کشیده شده است. در واقع شاید برایتان جالب باشد بدانید که خیابان ولیعصر طولانی ترین خیابان تهران می باشد. همچنین این خیابان یکی از قدیمی ترین خیابان های پایتخت است که منظره ای بسیار زیبا و دیدنی دارد. از زمان های بسیار قدیم، و در حدود 100 سال پیش، تصاویری از این خیابان وجود دارد که نشان می دهد خیابان ولیعصر از همان ابتدا، دارای محبوبیت خاصی بود و یکی از زیباترین خیابان های تهران به شمار می رفت. امروزه خیابان ولیعصر پس از گذشت این همه سال، نه تنها زیباتر نشده، بلکه جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیار زیبایی نیز در آن وجود دارد.

پاییز، بهترین زمان برای قدم زدن در خیابان ولیعصر

زیباترین خیابان های تهران لزوما نباید سرسبز و بسیار زیبا و خاص باشند. برخی از خیابان ها، مانند خیابان ولیعصر، با داشتن درختانی سر به فلک کشیده و با عمری بالا، دارای منظره بسیار زیبا و دیدنی ای می باشند. زیباترین خیابان های تهران که خیابان ولیعصر معروف ترین و محبوب ترین آن ها می باشد، می تواند مقصد خوبی برای پیاده روی های روزهای بارانی باشد. پاییز که می رسد، با شروع بارش باران، بسیاری از ما هوس قدم زدن در زیباترین خیابان های تهران و لذت بردن از برخورد قطرات باران با پوستمان می کنیم. که خیابان ولیعصر یکی از آن خیابان ها است که مقصد مناسبی برای گشت و گذار ها و به ویژه قدم زدن می باشد.

در این فصل، جوی های سنگفرش بزرگی که در دو طرف این خیابان وجود دارند، مملوء از آب می شوند و قدم زدن در آن، همراه با صدای شرشر آب و همچنین صدای درختان و پرندگان می باشد. اگر تا به حال در این خیابان قدم نزده اید و قصد دارید از زیباترین خیابان های تهران دیدن کنید، توصیه می کنیم فصل پاییز و یا بهار را برای سفر به پایتخت و پیاده روی در این خیابان انتخاب کنید. در این فصول نه تنها آب و هوای پایتخت بسیار ایده آن و متعادل است، بلکه درختان بزرگ موجود در این خیابان نیز، چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد می کنند. خیابان ولیعصر با اختلاف زیباترین خیابان های تهران می باشد که بازدید از آن برای هر فردی واجب است. بی شک اگر از هر پایتخت نشینی نیز بپرسید که زیباترین خیابان تهران کدام است، خیابان ولیعصر را نام می برد.

جاهای دیدنی زیباترین خیابان های تهران (خیابان ولیعصر)

قطع به یقین خیابان ولیعصر از زیباترین خیابان های تهران است که همه روزه، افراد بسیار زیادی به آن می روند تا از جاذبه های دیدنی آن دیدن کنند. در واقع این خیابان علاوه بر اهمیت گردشگری، یکی از شاهراه های پایتخت نیز می باشد که از طریق آن می توان به بسیاری از مناطق دیگر پایتخت دسترسی پیدا کرد به خصوص که از جنوبی ترین نطقه پایتخت یعنی راه آهن تا میدان تجریش که در شمالی ترین نقطه این شهر قرار دارد ادامه پیدا کرده است.  از چندین سال پیش تا کنون، این خیابان شاهد تغییر و تحولات بسیار زیادی بوده است. در واقع با گذشت زمان، این خیابان زیباتر نیز شده است و در نتیجه می توان گفت که از اهمیت بسیار زیادی در پایتخت برخوردار است. این خیابان دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی متفاوتی است که در ادامه ذکر کرده ایم.

•    پارک ساعی
•    عمارت باغ فردوس
•    پارک ملت
•    پردیس سینمایی ملت تهران
•    تئاتر شهر
•    فرهنگستان هنر
•    موزه مقدم
•    موزه ملی قرآن کریم
•    و …

2.    بلوار کشاورز مقصدی مناسب گزینه برای بازدید از زیباترین خیابان های تهران

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، زیباترین خیابان های تهران لزوما در بهترین شکل و شیک ترین معماری ها وجود ندارند. بلکه با داشتن برخی ویژگی های کوچک و متفاوت، تبدیل به محبوب ترین و زیباترین خیابان های پایتخت شده اند. بلواز کشاورز نیز یکی از این خیابان ها است. شاید در نگاه اول تصور کنید که این خیابان، آن چنان هم تفاوتی با یک خیابان معمولی ندارد، اما وقتی در پیاده روی موجود در وسط بلوار کشاورز قدم بزنید، متوجه تفاوت این خیابان با سایر مکان های تهران می شوید. این خیابان نیز همانند خیابان ولیعصر از سال ها پیش در پایتخت شهرت داشته و نسبت به سایر خیابان های پایتخت نیز افراد بسیاری را به سمت خود جذب می کرد. در واقع جالب است بدانید که بلوار کشاورز به عنوان یکی از زیباترین خیابان های تهران دارای تاریخچه بسیار جالبی است.
تاریخچه بلوار کشاورز یکی از زیباترین خیابان های تهران

به عنوان یکی از زیباترین خیابان های شهر تهران نام بسیار زیبایی را برای این بلوار انتخاب کرده بودند. سال ها پیش، نام این بلوار زیبا، بلوار الیزابت بود. اما بعد از انقلاب اسلامی و تاسیس سازمان جهاد کشاورزی، این سازمان در این بلوار احداث شد. از آن پس نام این خیابان را از بلوار الیزابت به بلوار کشاورز تغییر دادند.

موقعیت مکانی

این خیابان که از یک سمت به خیابان دکتر قریب و از سمت دیگر به میدان ولیعصر منتهی می شود، دارای مناظر بسیار زیبایی می باشد و طول کلی آن بیش از 2 کیلومتر است. جالب است بدانید که در طول این خیابان، جاذبه های دیدنی و  گردشگری متفاوتی وجود دارد اما مهم تر از همه، قدم زدن در این خیابان می باشد.

در زیباترین خیابان های تهران و بلوار کشاورز چه وجود دارد؟

بی دلیل نیست که نام زیباترین خیابان های تهران را روی بلوار کشاورز گذاشته اند. در تمامی طول این بلوار، یک کانال آب جاری است. در دو طرف کانال آب، درختان و گل و گیاه های متعددی کاشته شده است. و این بلوار با وجود یک پیاده روی عظیم در کنار کانال تکمیل شده است. در واقع برای قدم زدن در این خیابان همه چیز مهیا است و تنها کافیست خود را به زیباترین خیابان های تهران که بلوار کشاورز است برسانید و در نهایت اقدام به پیاده روی در این بلوار کنید. بهتر است بدانید که چشم انداز این خیابان در فصل پاییز و بهار کاملا دیدنی می شود و اگر قصد دارید نهایت لذت را از پیاده روی خود ببرید، فصل بهار یا پاییز را برای این کار انتخاب کنید.

همچنین لازم به ذکر است که در حاشیه پیاده رو های وسط بلوار کشاورز، نیمکت های متددی تعبیه شده است تا افرادی که به صد قدم زدن و لذت بردن از طبیعت به این منطقه آمده اند، بتوانند استراحت کنند و با تماشای این بلوار تفریح خود را کامل کنند.

جاذبه های دیدنی و گردشگری زیباترین خیابان های تهران (بلوار کشاورز)

زیباترین خیابان های تهران دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی متعددی نیز می باشند. از جاذبه های دیدنی و گردشگری موجود در بلوار کشاورز می توان به پارک لاله، خانه تفضلی، خانه محمد علی سپانلو، و … اشاره کرد. اگ تا به حال در این خیابان قدم نزده اید توصیه می کنیم حتما در فصل بهار یا پاییر به زیباترین خیابان های تهران که یکی از آن ها بلوار کشاورز می باشد سر بزنید و از آن ها دیدن کنید.

3.    خیابان سی تیر یکی از محبوب ترین و زیباترین خیابان های تهران

زیباترین خیابان های تهران فقط سرسبزی و درخت و رودخانه ندارند. بلکه گاهی ویژگی های کاملا متفاوتی با سایر خیابان های پایتخت دارند و همین مساله سبب شده تا تبدیل به یکی از متفاوت ترین و زیباترین خیابان های تهران شوند. خیابان سی تیر یکی از خیابان هایی است که نام آن به گوش افراد بسیاری از سراسر جهان رسیده است. این خیابان نسبت به سایر خیابان های موجود در پایتخت کاملا متفاوت می باشد و وجود تعداد بسیار زیادی از دکه ها نمای آن را به کلی تغییر داده است. در واقع شاید با نگاه اول بگویید که این مکان اصلا خیابان نیست، چه برسد که یکی از زیباترین خیابان های تهران باشد! شب که می شود، افراد بسیاری برای پیاده روی در این خیابان از خانه های خود بیرون می روند. اما چه چیزی این خیابان را متمایز کرده است؟

شب های شلوغ خیابان سی تیر که از زیباترین خیابان های تهران می باشد!

از زیباترین خیابان های تهران که در محدوده ی مرکزی شهر تهران قرار دارد می توان به خیابان سی تیر اشاره کرد. شب که فرا می رسد، افراد بسیار زیادی برای قدم زدن به این خیابان می آیند تا تجربه خوردن خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را کسب کنند. در سرتاسر این خیابان، دکان های متعددی قرار دارد که می توانید هنگام قدم زدن در این خیابان سنگفرش شده غذاهای لذیذ این دکان ها را نیز امتحان کنید. جالب است بدانید که این خیابان در ابتدا به نام قوام السطنه شناخته شده بود. اما بعد ها نام آن به سی تیر تغییر پیدا کرد که امروز یکی از زیباترین خیابان های تهران می باشد.

4.    معرفی خیابان میرداماد به عنوان یکی از زیباترین خیابان های تهران

از زیباترین خیابان های تهران علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد می توان به خیابان میرداماد نیز اشاره کرد. این خیابان یکی از محبوب ترین و زیباترین خیابان های تهران می باشد که با شناخت آن هوس بازدید از آن به سرتان می زند. شهر تهران خیابان های بسیار زیادی دارد اما یکی از عریض ترین خیابان های تهران خیابان میرداماد است. این خیابان دو شاهراه اصلی پایتخت را به یکدیگر متصل می کند و همین که یکی از زیباترین خیابان های تهران به شمار می رود سبب می شود که افراد بسیاری به بازدید از آن بروند. دو خیابان اصلی ولیعصر و خیابان شریعتی جزو مهم ترین خیابان های پایتخت می باشد که به واسطه خیابان میرداماد به یکدیگر متصل شده اند.

پیاده روی در خیابان میرداماد را از دست ندهید!

زیباترین خیابان تهران که برای پیاده روی تعبیه شده است و در تمامی فصول زیباترین جلوه را به خود می گیرد، خیابان میرداماد می باشد. جالب است بدانید که همانند بلوار کشاورز، جوی آب عریضی در این خیابان وجود دارد که کاملا پر آب می باشد و قدم زدن در پیاده روی این بلوار همراه با شنیدن صدای آب و پرندگانی که صدایشان از میان شاخ و برگ تمام خیابان را در بر گرفته است می باشد. اگر تا به حال از خیابان میرداماد دیدن نکرده اید و همچنین تجربه قدم زدن در این خیابان که یکی از زیباترین خیابان های تهران می باشد را تجربه نکرده اید، توصیه می کنیم در اولین فرصت اقدام به انجام این کار کنید. فصل بهار، درختان این منطقه سرسبز می باشد و حال و هوای عید تمامی خیابان میرداماد را در بر گرفته است.

با فرا رسیدن فصل تابستان این بلوار تبدیل به یکی از زیباترین خیابان های تهران می شود و درختان در سرسبز ترین و سرزنده ترین حالت خود قرار می گیرند. اما پاییز تمامی این صحنه ها را از یادتان می برد. مسیر پیاده روی در بلوار میرداماد در فصل پاییز به قدری زیباست که توصیه می کنیم هر کجا که هستید حتما در فصل پاییز خود را به این منطقه برسانید و اقدام به بازدید از این خیابان زیبا کنید. شنیدن صدای خش خش برگ درختان در زیر پایتان بسیار لذت بخش می باشد. زمستان نیز سبب می شود تا تمامی این خیابان و پیاده روهایش سفید پوش شود و جلوه دیگری در آن ایجاد شود. بی شک یکی از محبوب ترین و زیباترین خیابان های تهران خیابان میرداماد است.

جاذبه های گردشگری خیابان میرداماد

زیباترین خیابان های تهران علاوه بر اینکه باید منظره و چشم انداز خوبی داشته باشند، بلکه همچنین باید امکانات و جاذبه های گردشگری و دیدنی متفاوت باشد. از جمله همه ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در بلوار میرداماد می توان به مرکز خرید پایتخت اشاره کرد. این پاساژ که مرکز خریدی برای خرید و فروش انواع گوشی ها، لب تاب و لوازم جانبی می باشد افراد بسیار زیادی را از نقاط مختلف ایران به سمت خود می کشاند.

علاوه بر این مرکز خرید، مرکز خرید دیگری به نام آرین در این خیابان وجود دارد. این مرکز خرید مخصوص فروش پوشاک می باشد و همچنین دارای کافه و رستوران های متعددی می باشد. اگر به خیابان میرداماد رفتید و قصد پیاده روی در پیاده روی این بلوار را داشتید توصیه می کنیم حتما سری به کافه های موجود در مرکز خرید آرین بزنید و طعم لذیذ غذاهای کافه و رستوران موجود در این مرکز خرید را بچشید.

مزایای آشنایی با زیباترین خیابان های تهران چیست؟

آشنایی با زیباترین خیابان های تهران سبب می شود تا در صورت نیاز به قدم زدن در شهر و تماشای زیبایی های شهر با مقصد خود به خوبی آشنا باشید و بتوانید در کوتاه ترین زمان اقدام به انتخاب زیباترین خیابان های تهران کنید و اوقات خود را در این جاذبه های گردشگری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.