آبشار های تهران ؛ بهترین مقصد روزهای گرم تابستان

آبشار های تهران، یکی از بهترین و عالی ترین جاذبه های گردشگری در این شهر شناخته می شوند. در واقع باید اشاره کنیم که همه ساله، با فرا رسیدن فصل تابستان، و گرم شدن هوا افراد بسیار زیادی، به دنبال مکان ها و جاهای دیدنی ای هستند که دارای آب و هوای بسیار خنکی باشد. و از همه مهم تر، چشم انداز بسیار زیبایی را به نمایش گذاشته باشد. آبشار های تهران، و به ویژه آبشار های اطراف تهران، گزینه هایی هستند که می توان در گرم ترین روز های سال از آن ها بهره مند شد و در نهایت، یک روز بسیار خوب و به یاد ماندنی را در محیط های آن مکان ها تجربه کرد. یکی از جالب ترین و به یاد ماندنی ترین چشم انداز هایی که می توان در گرم ترین روز های سال با آن مواجه شد، آبشار های تهران هستند.

آبشار های اطراف تهران، در نقاطی قرار دارند که بسیار بسیار زیبا و دیدنی بوده و می توان اوقات بسیار خوش و به یاد ماندنی را در کنار آن ها تجربه کرد. در واقع، می توان در یکی از روز های تعطیلات آخر هفته، به بازدید از این مکان ها رفت و یکی از عالی ترین و به یاد ماندنی ترین سفر های نیم روزی را در کنار آبشار های تهران تجربه کرد. جالب است بدانید که امروزه، مکان های بسیار زیادی در اطراف شهر تهران وجود دارند که با بازدید از آن ها، می توان اوقات بسیار خوش و به یاد ماندنی را تجربه کرد. اما باید اشاره کنیم که منظره و چشم اندازی که آبشار های تهران دارند، بسیار بسیار زیبا تر، و بی نظیر تر هستند.

در نتیجه اگر مشغله های فکری بسیار زیادی دارید و یا دوست دارید تا حداقل برای نیم روز، از محیط های شهری و ترافیک های بیش از اندازه تهران دور شوید، بازدید از آبشار های تهران و گشت و گذار در اطراف این مناطق، بسیار لذت بخش و عالی است. به همین سبب، برای اینکه با تمامی گزینه های گردشگری اطراف تهران، و به ویژه آبشار های تهران آشنا شوید، و بتوانید سفری نیم روزه یا یک روزه را به یکی از بهترین و عالی ترین جاذبه های گردشگری در اطراف تهران داشته باشید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. بدون شک، گشت و گذار اختصاص دادن یک روز برای بازدید از آبشار های تهران، می تواند بسیار لذت بخش باشد. در ادامه برخی از زیبا ترین و بی نظیر ترین آبشار های تهران که هر فردی باید از آن بازدید کند را معرفی کرده ایم.

آبشار های تهران، بهترین مناطق گردشگری هستند!

آبشار های تهران، در محیط ها و چشم انداز های بسیار زیبا و دیدنی ای قرار دارند. در واقع مساله ای که سبب می شود تا در اطراف شهر تهران، مکان ها و جاهای دیدنی متعددی وجود داشته باشد، وجود رشته کوه البرز می باشد. استان تهران، یکی از استان هایی است که در میان این رشته کوه و در بخش جنوبی آن واقع شده است. و همین مساله سبب شده تا علاوه بر آب و هوای بسیار عالی و خوب، مناظر و مناطق دیدنی بسیار زیادی در این منطقه وجود داشته باشد. در واقع، چشم انداز ها و مناظر دیدی بسیار زیادی وجود دارند که با بازدید از آن ها، می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین و عالی ترین سفر ها را تجربه کرد.

لازم به ذکر است که وجود رشته کوه البرز در بخش های شمالی استان تهران، سبب شده تا پدیده آبشار، به وفور در اطراف این استان وجود داشته باشد. و در نتیجه آن، آبشار های تهران، امروزه یکی از مشهور ترین و محبوب ترین جاهای دیدنی در این استان به شمار می روند. اگر قصد دارید تا با بهترین و مناسب ترین مکان ها برای گردش و تفریح آشنا شوید، و مقاصدی را که می توان در مدت زمان بسیار کوتاه به آن ها دست یافت، پیدا کنید، مطالعه لیست زیر را از دست ندهید و با آبشار های اطراف تهران آشنا شوید.

لیست آبشار های تهران

آبشار های تهران مکان هایی هستند که می توان اوقاتی به یاد ماندنی و بسیار عالی را در آن ها سپری کرد. هر کدام از این آبشار ها، دارای چشم انداز و محیط متفاوتی هستند. به همین سبب می توانید نسبت به هر کدام از آبشار ها و محیط هایی که می پسندید، اقدام به انتخاب یکی از این آبشار ها کنید و از محیط مورد علاقه خود لذت ببرید. همچنین می توانید با توجه به موقعیت مکانی این آبشار ها، نزدیک ترین و در دسترس ترین آن ها را انتخاب کرده و در نهایت، سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید. مطالب زیر، برخی از بهترین و زیبا ترین آبشار های تهران، لیست شده است.

1.    آبشار تهران

آبشار های اطراف تهران، بسیار متعدد و زیاد هستند. اما اگر قصد دارید تا با پیمودن کم ترین مسافت، به یکی از آبشار های تهران دسترسی داشته باشید، باید اشاره کنیم که آبشار تهران، یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای بازدید کردن و عوض نمودن آب و هوا می باشد. آبشار تهران، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهر تهران می باشد که دسترسی به آن بسیار آسان بوده و در یکی از بهترین و خوش آب و هوا ترین مناطق تهران قرار دارد.

در واقع باید اشاره کنیم که آبشار تهران، در منطقه 22، و در بخش شمالی دریاچه چیتگر واقع شده است. و این آبشار مصنوعی، یکی از مناسب ترین مکان ها برای استراحت، و مشاهده شهر تهران از بالا می باشد. یکی از بهترین مکان ها برای تفریح، آبشار تهران بوده چرا که در محیط آن، تعدد بسیار زیادی از آلاچیق ها، نیمکت ها، و فضای سبز وجود دارد. و به همین سبب، باید اشاره کنیم که می تواند در زیبا ترین محیط نشست و از فضای اطراف لذت برد.

2.    آبشار ایگل، زیباترین آبشار اطراف تهران

آبشار های اطراف تهران که می توان اوقات خوبی را در آن ها سپری کرد، در بخش های مختلف استان تهران واقع شده اند. آبشار ایگل، یکی از این آبشار ها است که در محدوده شمال شرقی کوه های توچال واقع شده است. لازم به ذکر است که آبشار ایگل، یکی از عالی ترین و مناسب ترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان می باشد. چرا که این آبشار، در میان کوه های سر به فلک کشیده البرز واقع شده است. جالب است بدانید که ارتفاع آبشار ایگل از سطح دریا، در حدود 2000 متر بوده. به همین سبب، با سفر به آن می توانید از آب و هوای بی نظیر و بسیار خوب آن بهره ببرید.

آبشار ایگل، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در امروزه می باشد و در منطقه مشهور فشم واقع شده است. یکی از بهترین ویژگی هایی که با سفر به آبشار ایگل با آن ها رو به رو می شوید، این است که در کوه های این منظقه، انبوهی از گل های پونه و همچنین ریواس است. نا گفته نماند که در این منطقه، باغ های متعددی وجود دارد که در آن ها، انواع میوه ها مانند گردو، آلبالو، سیب، گیلاس، و … وجود دارد. به طور کلی، سفر به آبشار ایگل و گشت و گذار در محیط اطراف آن، بسیار لذت بخش بوده و می توانید عالی ترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن ها سپری کنید. توصیه می کنیم بازدید از آبشار ایگل که یکی از بهترین و بی نظیر ترین آبشار های تهران به شمار می رود را از دست ندهید.

3.    آبشار ساواشی

از زیباترین آبشار های تهران و حتی ایران، که سفر به آن بسیار لذت بخش و هیجان انگیز می باشد، آبشار ساواشی است. این آبشار، یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین آبشار های طبیعی می باشد که در تمامی فصول جریان دارد. اما چیزی که این جاذبه گردشگری را نسبت به سایر جاذبه های دیدنی متمایز می کند، مسیر دسترسی به آن است. در واقع آبشار ساواشی، در مکانی قرار دارد که برای بازدید از آن، باید به طبیعت گردی بپردازید و از زیبا ترین و بی نظیر ترین پدیده های طبیعی عبور کنید.

لازم به ذکر است که مسیر دسترسی به آبشار ساواشی به گونه ای است که افراد کم توان و نا توان، نمی توانند به بازدید از آن بروند. چرا که برای بازدید از آبشار ساواشی، باید از میان دو تنگه پر آب عبور کرد و در نهایت، به  آبشاری بسیار زیبا و دیدنی که از دل صخره ها بیرون می زند بازدید کنید. یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام سفر به آبشار ساواشی نباید فراموش کنید، این است که آبی که در رودخانه های این تنگه وجود دارد، بسیار بسیار سرد است.

به همین سبب، باید آمادگی تحمل قرار گرفتن در سرد ترین آب ها را داشته باشید تا بتوانید منظره و چشم انداز بی نظیری که به واسطه آبشار ساواشی ایجاد شده است را تماشا کنید. آبشار ساواشی، یکی از جاذبه های گردشگری تنگه واشی بوده. همچنین باید اشاره کنیم که علاوه بر آبشار ساواشی، جاهای دیدنی دیگر مانند دشت ساواشی، آثار تاریخی و بسیاری از موارد دیگر را نیز مشاهده کنید.. آبشار ساواشی جزو بی نظیر ترین آبشار های تهران به شمار می رود و اگر تا به حال از آن بازدید نکرده اید، توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید.

4.    آبشار سنگان

از دیگر آبشار های اطراف تهران که هر کسی باید از آن بازدید کند، می توان به آبشار سنگان اشاره کرد. آبشار سنگان، از جمله آبشار هایی است که دسترسی به آن بسیار آسان بوده و می توان در کوتاه ترین مدت، اقدام به بازدید از آن کرد. باید اشاره کنیم که بدون شک، از زیبا ترین و بی نظیر ترین آبشار های تهران که با بازدید از آن می تواند روحیه بسیار خوبی را دریافت کرد و یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را گذراند. آبشار سنگان، در شمال شهر تهران، و در محدوده روستای کن قرار دارد. یکی از بهترین و عالی ترین ویژگی های آبشار سنگان دارد، این است که در اطراف آن، انواع و اقسام پدیده های طبیعی برای بازدید وجود دارد.

در واقع، با سفر به آبشار سنگان، که از بهترین و زیبا ترین آبشار های تهران می باشد، می توانید از انواع مختلفی از پدیده های طبیعی دیدن کنید و سفری کامل و لذت بخش را تجربه کنید. از جمله این پدیده های طبیعی می توان به دشت های وسیع، رودخانه، باغات، غار، و انواع دیگری از پدیده های طبیعی اشاره کرد. نا گفته نماند که آبشار سنگان، در ارتفاع 2100 متری از سطح زمین قرار گرفته است.به همین سبب، فصل تابستان، یکی از عالی ترین و بهترین زمان ها برای بازدید از آبشار سنگان است. آبشار سنگان یکی از جاذبه های گردشگری در روستای سنگان به شمار می رود.

آبشار های تهران در ارتفاع عای مختلفی قرار دارند. اما آبشار سنگان، دارای ارتفاعی در حدود 30 متر بوده و به همین دلیل، منظره بسیار زیبا و دیدنی ای را به نمایش گذاشته است. به خاطر داشته باشید که آبشار سنگان، از آن دسته آبشار هایی است که هر فردی با بازدید از آن، می تواند عالی ترین و به یاد ماندنی ترین سفر خود را تجربه کند. پس بازدید از محبوب ترین و زیبا ترین آبشار تهران را از دست ندهید و با سفر به روستای کن، واقع در بخش شمالی شهر تهران، یکی از خاطره انگیز ترین سفر های خود را تجربه کنید.

5.    آبشار شوراب | از دیدنی ترین آبشار های اطراف تهران

آبشار های اطراف تهران، بسیار متعدد هستند. اما یکی از دیدنی ترین و بهترین آبشار های تهران که هیچ فردی نباید بازدید از آن را از دست بدهد، آبشار شوراب می باشد. این آبشار، یکی از زیبا ترین آبشار های ایران می باشد که در اطراف تهران واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار زیبا، باید خود را به جاده فیروزکوه رسانده و به سمت قائم شهر بروید. جالب است بدانید که آبشار شور آب، در فاصله بسیار کمی از دریاچه شورمست واقع شده است. به همین سبب، با سفر به این آبشار و بازدید از آن می توانید از سایر پدیده های طبیعی و دیدنی شهر بازدید کنید. یکی از جالب ترین نکات در خصوص آبشار شوراب این است که مسیر آبی آبشار شور آب، از میان زمینی گوگردی می باشد.

همین مساله سبب شده تا در طول زمان، رنگ بستر آبشار شور آب، قرمز رنگ شود و همین مساله بر جذابیت های این آبشار زیبا افزوده است. به طور کلی باید اشاره کنیم که سفر به آبشار شور آب یکی از لذت بخش ترین و به یادماندنی ترین سفر های شما می باشد. چرا که نه تنها می توانید در دل طبیعت، به گشت و گذار بپردازید و از دیدنی ترین منابع طبیعی بازدید کنید، بلکه همچنین می توانید از آب و هوای بسیار خوبی که در این منطقه برقرار است بهره مند شوید.

جالب است بدانید که از آبشار شور آب می توان به راحتی، سه خط طلا و مسیر قطار تهران شمال را مشاهده کرد. پل ورسک که یکی از مشهور ترین پل های ایران است، امروزه جزو جاذبه های تاریخی و دیدنی ایران به شمار می رود که می توانید با مراجعه به آن، به سادگی از زیبا ترین و دیدنی ترین سازه های دست انسان ها بازدید کنید. و در نهایت، با گذراندن اوقاتی در کنار یکی از آبشار های اطراف تهران، عالی ترین سفر خود را تجربه کنید.

6.    آبشار اوسون

آبشار های اطراف تهران، در فاصله های مختلفی از این شهر و استان قرار گرفته اند. اما یکی از نزدیک ترین و زیبا ترین آبشار های تهران که هر پایتخت نشینی باید از آن بازدید کند، آبشار اوسون می باشد. این آبشار، جزو دیدنی ترین و زیبا ترین آبشار های تهران می باشد که دسترسی به آن بسیار آسان است. آبشار اوسون، از جمله جاهای دیدنی محدوده دربند تهران به شمار می رود و با سفر به آن می توان از زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر طبیعی بازدید کرد. لازم به ذکر است که آبشار اوسون، در نزدیکی توچال تهران واقع شده است و برای دسترسی به آن باید خود را به ایستگاه 5 توچال تهران برسانید. پس از پیاده شدن از تله کابین، باید 2 الی 3 ساعت را در دل طبیعت بی نظیر این منطقه، پیاده روی کنید.

در نهایت، یکی از عالی ترین و لذت بخش ترین سفر نیم روزی خود را در این منطقه تجربه کنید. آبشار اوسون در منطقه ای واقع شده است که در آن، نه تنها پدیده های طبیعی به وفور یافت می شوند، بلکه همچنین باید اشاره کنیم که امکانات رفاهی متعددی در آن جا قرار دارند که می توانید از آن ها بهره مند شوید. لازم به ذکر است که برای دسترسی به آبشار اوسون، باید از پس قلعه عبور کنید، و در نهایت، به یکی از دیدنی ترین آبشار های تهران و دره های بی نظیر اطراف آن دسترسی پیدا کنید. اگر تا به حال از آبشار اوسون که بدون شک، با محیط زیبایی که دارد، از بی نظیر ترین آبشار های تهران به شمار می رود، بازدید کنید.

7.    آبشار برجی کلا، زیباترین آبشار اطراف تهران

آبشار های اطراف تهران، به قدری زیاد و متعدد هستند که انتخاب بهترین آن ها برای بازدید کمی مشکل است. یکی از این آبشار ها که بسیار هم زیبا و دیدنی است و هر فردی باید از آن بازدید کند، آبشار برجی کلا است. آبشار برجی کلا، مجموعه ای از 4 آبشار می باشد که همگی در کنار یکدیگر، چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی ای را به نمایش گذاشته اند. در واقع باید اشاره کنیم که امروزه، آبشار های تهران، هر کدام مناظر زیبا و دیدنی ای را به نمایش گذاشته اند. اما آبشار برجی کلا، با تمامی آن ها متفاوت است و یکی از بهترین و دیدنی ترین آبشار های اطراف تهران شناخته می شود.

جالب است بدانید که ارتفاع آبشار برجی کلا 23 تر بوده و منظره و چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی ای را به نمایش گذاشته است. همچنین نا گفته نماند که سایر آبشار هایی که در کنار این آبشار بزرگ و زیبا قرار دارند، 7 متر است. آبشار برجی کلا، یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان آمل، و یکی از آبشار های اطراف تهران به شمار می رود. توصیه می کنیم بازدید از این آبشار که یکی از آبشار های تهران می باشد را از دست ندهید و حتما از این آبشار و مناظر اطراف آن بازدید کنید. بدون شک، سفر به آبشار برجی کلا، بسیار لذت بخش بوده و می توانید عالی ترین و به یاد ماندنی ترین سفر خود را در کنار چشم انداز بسیار زیبا و سرسبز اطراف این آبشار تجربه کنید.

8.    آبشار شاهان دشت

آبشار های تهران، که می توان گفت چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی ای دارند، در بخش های مختلفی واقع شده اند. اما یکی از این آبشار ها که در دل طبیعت واقع شده و چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی ای دارد، آبشار شاهان دست است. این آبشار، با داشتن ارتفاع بسیار بلند، یکی از مشهور ترین و محبوب ترین آبشار های تهران می باشد. همانطور که می دانید، افراد شاغل، دارای زمان کمی برای استراحت و تفریح هستند. و همین مساله سبب می شود تا به دنبال مکانی که دارای دسترسی بسیار خوبی باشد و مهم تر از همه، نزدیک به محل زندگی خود باشد می گردند.

در این راستا باید اشاره کنیم که آبشار شاهان دشت، یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای افراد شاغل می باشد. برای دسترسی به این آبشار که یکی از زیبا ترین آبشار های اطراف تهران است، باید از تهران خارج شده و به سمت شاهاندشت بروید. در این منطقه که بسیار سرسبز و خوش آب و هوا می باشد، چشم انداز بی نظیری از آبشار شاهان دشت به نمایش گذاشته شده است. آبشار شاهان دشت، به طور روزانه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. و علت هم شهرت بسیار زیاد آن است.

به طور کلی باید اشاره کنیم که آبشار شاهان دشت، دومین آبشار بلند در استان مازندران بوده و ارتفاع آن در حدود 65 متر می باشد. پس اگر قصد دارید تا به یکی از بهترین و عالی ترین آبشار های تهران سفر کنید و ساعاتی را به بهترین شکل در آن مناطق بگذرانید، توصیه می کنیم بازدید از این آبشار را از دست ندهید و حتما، از مناظر بسیار زیبا و دیدنی ای که در این منطقه وجود دارد بازدید کنید.

بازدید از آبشار های تهران را از دست ندهید!

سفر به آبشار های تهران، به ویژه آبشار هایی که در اطراف آن وجود دارد، بسیار لذت بخش و عالی می باشد. چرا که در کوتاه ترین زمان، می توان به بهترین و ایده آل ترین مکان ها سفر کرد و اوقات بسیار خوشی را در آن ها گذراند. اگر قصد دارید که در مدت زمان کم تر از 1 روز، سفری عالی و به یاد ماندنی را تجربه کنید، بازدید از آبشار های تهران و همچنین آبشار های اطراف تهران را از دست ندهید و یک روز خاطره انگیز را در این مکان تجربه کنید. اگر تا به حال به بازدید از آبشار هایی که در مطالب بالا به آن ها اشاره شد، بازدید کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.