لیست تفریحات رایگان تهران

با اینکه عمر پایتخت بودن شهر تهران چندان نیست اما این شهر مانند اکثر شهر های ایران قدمتی چند هزارساله دارد. پایتخت شدن تهران از زمان سلطنت آقا محمد خان قاجار آغاز شد این یبه این معناست که تنها 226 سال از پایتخت بودن تهران میگذرد. اما همین سالها کافیست تا تهران زیر سایه توجه حاکمان مختلف به پررونق ترین شهر ایران بدل شود. تهران را شهری همیشه بیدار میدانند به این معنی که این شهر در طول 24 ساعت روز فعال و زنده است و در هر ساعتی که پا به خیابانهای تهران بگذارید تعدادی از افرادی که به قصد تفریح و پیاده روی به بیرون آمده ند را خواهید دید. تعداد این افراد در برخی از محل های تهران که به نوعی مناطق مهم گردشگری این شهر به حساب می آیند بیشتر است.همانطور که میدانید تهران شهر ارزانی ننیست و هزینه تهیه هرچیزی در تهران به نسبت سایر شهرهای ایران چندیت برابر است. همین موضوع باعث شده تا در این دو سال اخیر که قیمت ها به طور سرسام آوری افزایش داشته بسیاری از مردم تهران تفریحاتی که قبلا داشته اند را محدود تر کنند. اما در تهران تفریحات رایگان هم وجود دارند. تفریحات رایگان که تعداد آنها اصلا هم کم نیست و محل های خوبی برای گذراندن اوقات فراغت هستند.  در این مطلب سعی داریم یک لیست از تفریحات رایگان تهران را به شما ارائه دهیم تا اگر شما هم به دنبال تفریحات ارزان و رایگان در تهران میگردید از آن استفاده کنید و خاطرات خوبی را برا خود و خانواده تان در این شهر بسازید.

معرفی تفریحات رایگان تهران

پل طبیعت

حتما نام پل طبیعت را شنیده اسد. پلی که نع تنعا حل عبور و مرور مردم از روی یک اتوبان است بلکه زیباترین پل تهران شناخته شده و به واسطه ی آن معمار این پل یعنی مریم عراقی جایزه های گوناگون بین المللی برده استو این پل دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل کرده است. دو پارکی که خود از جاذبه های گرردشگری شهر تهران به شمار میروند و یکی از تفریحات رایگان تهران هستند. اما زیبایی این ل در شب بیشتر است چراکه نورپردازی هایی که در این پل صورت گرفته در شب بیشتر خودنمایی میکند. به همین جهت آخر هفته ها و ایام تعطیل اگر شب هنگام به این پل مراجعه کنید جای سوزن انداختن بر رووی آن نمیابید. پس اگر قصد لذت بردن ازپل طبیعت به عنوان یکی از  تفریحات رایگان در تهران را دارید بهتر است در شب های وسط هفته به این پل سربزنید تا هم از هوای خوب بوستانهای آن لذت ببرید و هم اینکه به دور از ازدحام و شلوغی ، به راحتی در طبقات آن به قدم زدن بپردازید. پل طبیعت همه روزه از شش صبح تا یک بامداد باز است.

آدرس پل طبیعت

اتوبان مدرس، حد فاصل پارک طالقانی و بوستان آب و آتش

بام تهران

با تهران محلی واقع در رشته کوه های البرز در محله ی ولنجک است که محلی برای شب نشینی و شبگردی جوانان تهرانی است. این بام میتوان یک نمای وسیع از کل تهران در اختیار شما قرار دهد. اگر در روزهایی که آلودگی هوا به کمترین میزان خود میرسد به این بام سر بزنید تا انتهای تهران را در یک نگاه خواهید دید و حس میکیند که تهران در زیر پای شما قرار گرفته. اما بام تهران نیز مانند اکثر جاهای دیدنی تهران در شب زیبا تر است چرا که در شب با رفتن به این بام و قرار گرفتن بر ارتفاعات آن فرشی از نور را خواهید دیدو نور هایی که هرکدام پنجره ی یک خانه و یا چرا های ماشین های در حال حرکت اند. بان تهران به عنوان یکی از تفریحات رایگان تهران میتوان  خستگی روزهای کاری را از شما دور کند و با سکوت و آرامشی که در اختیارتان قرار میدهد بک خازره ی زیبا و به یاد ماندنی از تهران برای شما بسازد.

آدرس بام تهران

اتوبان چمران، انتهای خیابان ولنجک

خانه هنرمندان

یکی از بهترین تفریحات رایگان در تهران برای هنر دوستان و هنرمندان، خانه هنرمندان است. این خانه که در ضلع جنوبی باغ هنر واقع شده محل گردهمایی بسیاری از هنرمندان بنام ایرانی است. در این خانه اغلب اوقات نمایشگاهی از آثار مختلف هنرمندان ایرانی و تهرانی برگزار میشود. آثاری که دیدنشان برای هر هنر دوستی بسیار لذت بخش خواهد بود. خانه هنرمندان تهران دارای هفت نگارخانه است که در برخی از آنها نقاشی های ارزشمند و کهن نقاشان تهران نگهداری میشود. اگر قصد رفتن به خانه هنرمندان تهران به عنوان یکی از تفریحات رایگان تهران را دارید باید بدانید این خانه همه روزه از ساع 14 تا 21 پزیرای شما هنردوستان خواهد بود.

آدرس خانه هنرمندان

خيابان طا‌لقاني، خيابان موسوي شمالي (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر

بازار بزرگ تهران

شاید با شنیدن کلمه بازار به پر هزینه بودن رفتن به آنجا و خرید کردن فکر کنید. اما بازار تهران پر است از بناهای تاریخی متعدد که نماینده پیشینه تاریخی ایران هستند. قدم زدن در این بازار که در زمان صفویه بنا شده و در زمان قاجار گسترش و تکمیل یافته است یکی از بهترین تفریحات رایگان در تهران به شمار میرود. سرا های مختلف این بازار مانند سرای مینا و سرای ترمه از معماری های ویژه ای برخوردارند که چشم هر بیننده ایرا خیره میکنند. به علوه مسجد شاه و مسجد جامع تهران نیز یکی از دیدنی های بازار تهران به شمار میرود چرا که کاشی کاری های آنها و نحوه ساختشان و صحن بزرگی که با یک حوض فیروزه ای مزین شده اند همگی میتوانند یک روز شما را به دل تاریخ تهران و ایران ببرند. جالب است بدانید بسایری از گردشگران خارجی بازدید از بازار تهران را در لیت سفر خود قرار میدهند. چرا که آوازه بزرگی و قدمت این بازار در کل جهان پیچیده است.

آدرس بازار بزرگ تهران

منطقه ی 12، ضلع جنوبی خیابان پانزده خرداد

پارک جمشیدیه

اگر اهل طبیعت گردی و پیاده روی در دل طبیعت هستید پارک جمشیدیه به عنوان یکی از تفریحات رایگان شهر تهران میتواند بهترین محل برای شما باشد. این پارک بیش از ده هکتار مساحت دارد و پر است از آب نماهای سنگی که در بهار و تابستان هوای این پارک را بسیار مطبوع میکنند. پارک جمشیدیه تهران که در خیابان نیاوران واقع شده است یکی از جاهایی است که بسیاری از کوه نوردان به آن مراجعه میکنند چرا که مسیر رسیدن به قله کلکچال پارک جمشیدیه تهران است. این پارک در هر فصلی طرفداران خودش را دارد اما در بهار و تابستان میتوانید با خودتان غذای خانگی ببرید و در طبیعت این پارک پیک نیک کنید.

آدرس پارک جمشیدیه

خیابان با هنر، انتهای خیابان امیدوار

باغ ملی

باغ ملی که در زمان قاجار برای کاربردهای نظامی ساخته شده بود امروزه به یک پارک عمومی برای تفریح مردم تهران بدل شده است. چیزی که این باغ را متمایز و دیدنی میکند سردر این باغ است. سردر باغ ملی که درست در وسط آن اتاقکی وجود دارد که در گذشته پادشاهان قاجاری در آن به دیدن رژه های نظامی و بازی های چوگان میپرداختند؛ ترکی از معماری ایرانی و اروگایی است و خود این اتاقک هم به سبک معماری روسی ساخته شده است. دیدن این باغ که به سبک باعهای ایراننی ساخته شده یکی از بهترین تفریحات رایگان تهران است که میتوانید داشته باشید.

آدرس باغ ملی

منطقه ی 12، خیابان امام خمینی

کلیسای سرکیس

یکی از جاهای دیدنی تهران که رفتن به آن هیچ هزینه ای ندارد و از جذاب ترین تفریحات رایگان تهران به شمار می آید، کلیسای سرکیس مقدس است. این کلیسا که در سال 1349 ساخته شده تلفیقی از معماری ارمنی و قرون وسطایی است و چنین بنایی در دل تران با خانه هایی به سبک معماری ایرانی بسیار خودنمایی میکند. در محوطه این کلیسا یاد بودی برای نسل کشی ارامنه قرار دارد. عکاسی در فضای این کلیسا ممنئع است و بهترین راه برای دیدن معماری این بنا این است که ساعاتی را در این کلیسا بگذرانید و با هموطنان ارمنی خود آشنا شوید و به شهدای آنها ادای احترام کنید. ساعت بازیدید از این کلیسا به این گونه است:
شنبه از ساعت 8:30 تا 14:30 – 1شنبه از 14 – 2شنبه تا 5شنبه 8:30 تا 17:30 – جمعه ها تعطیل

آدرس کلیسای سرکیس مقدس

خیابان کریم خان زند، خیابان نجات اللهی، کوچه ی امانی

گشت وگذار در خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر با آن  درخت های تبریزی و سرسبزی که در دو طرفش کاشته شده یکی از زیباترین خیابان های ایران و بلند ترین خیابان کل خاورمیانه است. این خیابان شمال تهران را به جنوب تهران متصل میکند و یکی از بهترین مسیرها برای پیاده روی های طولانی مدت است. چرا که پیاده رو های این خیابان بسیار عرض بوده و با قدم زدن در آنها از کنار جوی های آب روان و زلال جاری در خیابن ولیعصر نیز خواهید گذشت که زیبایی های این خیابان را دو چندان میکند. با شروع کردن  پیاده رویتان از میدانن راه آهن به سمت شمال تهران میتوانید خودتان را به میدان تجریش برسانید و در این میان از پارک های ساعی، تذاتر شهر، پارک ملت، باغ فردوس و بسیاری دیگر از مناطق گردشگری تهران نیز دیدن کنید. این پیاده روی تنها به یک جفت کفش راحت احتیاجح دارد. در هر کجای مسیر هم که خسته شدید میتوانید با پرداخت مبلغ اندکی سوار بی آر تی شوید و باغی مسیر را با آن طی کنید.

برج آزادی

حتما میدانید که برج آزاددی سالها نماد و سمبل شهر تهران بود ه است. هرچند که با ساخته شن برج میلاد این برج به حاشیه رانده شد اما همچنان یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران به شمار می آید. این برج در سال1349 ساخته شده و درواقه نمادی برای تهران مدرن بوده است. در طراحی برج آزادی از چندین نوع معماری مختلف مربوط به معماری هخامنشی،معماری ساسانی و معماری ایران و اسلامی به کار برده شده است. محوطه های اطراف این میدان و فواره های آبی که در آن تعبیه شده برج آزادی را به یکی از دیدنی ترین تفریحات رایگان تهران تبدیل کرده است. به علاوه در زیر این برج نگارخانه و موزه و کتابخانه ای هم وجود دارد که میتوانید از آنها هم بازدید کنید.

دربند

حتما نام دربند را شنیده اید و با شنیدن نام آن به یاد رستوران های سنتی متعددش می افتی. اما این بار بیایید به قصد تفریح و ورزش به این محل سری بزنیم دربند یکی از بهترین محل ها برای پیاده روی های سنگین است و میتواند شمارا به قله توچال برساند. دربند طبیعت بسیار خوش آب و هوایی دارد که میتواند یک آخر هفته ی عالی را برای شما رقم بزند. این محله که در گذشته یک محلع اعیان نشین به شمار میرفته در شمال کاخ سعدآباد واقع شده است. اگر به دنبال تفریحات رایگان در تهران میگردید دربند یکی از بهترین گزینه ها برای شماست چرا که میتوانید برای ساعاتی از شلوغی های شهر تهران دور باشید و پاهای خود را در آب خنکی که در رودخانه های دربند جاریست فرو ببرید و خستگی روزهای کاری را از خود دور کنید.

باغ ایرانی

باغ ایرانی در محله دهونک واقع شده که یکی از خوش آب و هوا ترین محله های تهران است.  این منطقه در گذشته پر از باغ های میوه بود که امروزه خبری از آنها نیست اما در این میان باغ ایرانی همچنان باقی مانده و به یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است. این باغ در فصل تابستان و بهار دیدنی تر میشود چرا که در این فصل ها پر است از لاله های رنگارنگ و گوناگون که منظرته ای چشم نواز را ررقم میزنند. این پارک از زیبا ترین پارک های تهران به شمار میرود و قدم زدن در آن یکی از بهترین تفریحات رایگان در تهران است.

آدرس باغ ایرانی

محله ده ونک، کوچه صابری.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.