آشنایی با محله تهرانپارس شرقی و مزیت‌های زندگی در آن

محله تهرانپارس شرقی در شرقی‌ترین نقطه تهران،‌ جایی در نزدیکی پارک جنگلی سرخه‌حصار و کوهسار است. این محله بخشی از تهرانپارس است که تاریخی نسبتا قدیمی دارد. علاوه بر این، محله تهرانپارس شرقی امکانات شهری مختلف دارد؛ به‌همین دلیل مکانی مناسب برای زندگی و اجاره آپارتمان مبله در تهران است. حالا چه به فکر اجاره خانه در تهرانپارس شرقی باشید یا بخواهید در اینجا سرمایه‌گذاری کنید، انتخاب‌های خوبی پیش روی شما قرار دارد.
ما در این مطلب از وبلاگ تهران مبله قصد داریم به شما بگوییم که تهرانپارس شرقی کجاست و امکانات و مزایای این منطقه چیست؟ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


تهرانپارس شرقی روی نقشه دقیقا کجاست؟

در شکل زیر می‌توانید نقشه تهرانپارس شرقی را ببینید تا به طور دقیق‌تر متوجه شوید که دقیقا کجا قرار دارد:

نقشه تهرانپارس شرقی

منبع عکس، برشی از نقشه گوگل مپ

مسیرهای دسترسی به تهرانپارس شرقی

محله تهرانپارس شرقی در شرق پایتخت و در منطقه ۴ شهرداری تهران قرار دارد. این محله از شمال با محله کوهسار، از غرب با محله تهرانپارس غربی، از شرق با محله گلشن و جوادیه و از جنوب با محله تهرانپارس همسایه است. این محله دسترسی خوبی به بزرگراه‌های شرق تهران دارد؛ به‌همین دلیل، افراد زیادی به فکر اجاره و خرید خانه در این منطقه هستند.

به لحاظ دسترسی حمل‌و‌نقل ایستگاه‌های مترو تهرانپارس، باقری و فرهنگسرا، نزدیک‌ترین ایستگاه‌ مترو به محله تهرانپارس شرقی هستند. در ضمن، خطوط تندروی اتوبوسرانی هم در محله تهرانپارس شرقی توقف دارند و ساکنین این محله تهران می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن به هر نقطه از تهران رفت‌و‌آمد کنند.

محله های تهرانپارس  منبع عکس خبرگزاری ایسنا

بیشتر بخوانید:‌ اسم محله های تهران روی نقشه به همراه مشخصات، امکانات و قیمت


آب و هوای تهران پارس شرقی چطور است؟

حال که به شما گفتیم تهرانپارس شرقی منطقه چند است، قصد داریم به آب و هوای این محله هم بپردازیم. به طور کلی، هوای تهرانپارس شرقی گرم و خشک است؛ البته در زمستان‌ها هوای آن کمی سرد می‌شود و اگر این سرما ادامه داشته باشد، ما شاهد باران و برف در این منطقه خواهیم بود.
از طرفی، این منطقه در نزدیکی باغ پرندگان و پارک جنگلی لویزان واقع شده است و نسبت به برخی از مناطق تهران، آب و هوای بهتری دارد. به همین دلیل افراد زیادی که به فکر اجاره خانه مبله در تهران هستند، تهرانپارس شرقی را در لیست خود قرار می‌دهند.


امکانات تهرانپارس شرقی                               

محله تهرانپارس شرقی دارای چند مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف، ۴ درمانگاه و مسجد است و پارک جنگلی لویزان، باغ پرندگان و بیمارستان تخصص دکتر لواسانی در نزدیکی آن قرار دارند. افرادی که قصد خرید و یا اجاره خانه در محله تهرانپارس شرقی را دارند، با مراجعه به سایت های رزرو آنلاین اقامتگاه می‌توانند اقدام به خرید یا اجاره خانه در این محله می‌کنند.


 مزایای زندگی در تهرانپارس شرقی                              

این منطقه از تهران امکانات بسیار خوبی دارد و هر چیزی را که از یک شهر بخواهید، در اختیار شما قرار می‌دهد. از مراکز خرید گرفته تا فضاهای تفریحی، همگی در اینجا واقع شده‌اند. ولی به طور کلی چند مزیت اصلی دارد که عبارت‌اند از:

  •       هزینه ملک و آپارتمان پایین‌تر
  •       خیابان‌های خلوت‌تر
  •       دسترسی راحت به جاده هراز جهت خروج از شهر
  •       دسترسی بدون ترافیک به اتوبان‌های شهری

تهرانپارس شرقی بهتره با غربی؟

منبع عکس خبرگزاری ایسنا

بیشتر بخوانید: پارک جنگلی تلو؛ همزاد پارک چیتگر در شرق تهران


رستوران ها و کافی شاپ های تهرانپارس شرقی

وقتی شما در محله تهرانپارس شرقی قدم برمی‌دارید، در هر بخش آن می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. بیشتر این‌ها طرفداران خود را دارند و با کیفیت متوسط و بالا، مشتریان زیادی را هم به خود جذب می‌کنند. با این حال بعضی از پرطرفدارترین رستوران های تهرانپارس شرقی شامل موارد زیر می‌شوند:

  •       رستوران سینی مسی
  •       رستوران و سفره خانه کلبه چوبی
  •       رستوران سنتی رویال
  •       طباخی بره طلایی
  •       رستوران امینی( ایتام سابق)
  •       سرای محفل
  •       کترینگ و کبابی ته‌چین و پاچین
  •       رستوران مهرگان
  •       کافه ویونا

رستوران سینی مسی تهرانئارس

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Kimiya Mostafavi

بیشتر بخوانید: رستوران برادران تهرانپارس؛ شلوغ اما پرطرفدار


شرایط زندگی در تهران پارس شرقی

شما می‌توانید با اجاره آپارتمان مبله شرق تهران، یک زندگی آرام و با امکانات را تجربه کنید. زیرا یک فرصت سرمایه‌گذاری ایده‌آل است که با قیمت نسبتا پایین، می‌توانید به آن دست پیدا کنید.
طبق نظرات مردم تهرانپارس شرقی، این منطقه شرایط زندگی تقریبا راحت‌تری نسبت به دیگر محله های تهران دارد. چون شلوغی و ترافیک آن کمتر است و هر زمان که بخواهید، می‌توانید به اتوبان‌های اطراف دسترسی داشته باشید یا از طریق جاده هراز، از شهر خارج شوید.
بنابراین مردم منطقه تهرانپارس شرقی شرایط زندگی خوبی را دارند و با دغدغه کمتر، به فعالیت‌های خود می‌پردازند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس saeid zareian


قیمت خانه در تهرانپارس شرقی چقدر است؟

به طور کلی، قیمت یکسانی را نمی‌توانیم برای این منطقه اعلام کنیم. زیرا شرایط مختلفی در قیمت خانه تاثیر دارند که برخی از آنها شامل امکانات خانه، سن بنا، محل قرارگیری، می‌شوند. اما اینطور می‌توان گفت که قیمت خانه در تهرانپارس شرقی، کمی پایین‌تر از تهرانپارس غربی و برخی از مناطق دیگر تهران است. شما می‌توانید در سایت تهران مبله، قیمت اجاره در این منطقه را بررسی کنید.


تهرانپارس شرقی بهتره یا تهرانپارس غربی؟

به طور کلی، نمی‌توانیم بگوییم که تهران پارس شرقی بهتره یا غربی. در واقع، جواب این سوال به شرایط زندگی و هدف شما بستگی دارد. با اینکه این دو محله در نزدیکی هم قرار دارند، ولی برخی از تفاوت‌های بین آنها باعث شده است که افراد حسابی تحقیق کنند تا با اطلاعات بالا و شناخت تفاوت‌ها، در محله مورد نظر خود ساکن شوند.

قیمت ملک در تهرانپارس غربی بیشتر است و املاک با ارزش‌تری وجود دارند. تهرانپارس شرقی امکانات درمانی و خدماتی مختلفی دارد؛ ولی با این حال، امکانات بخش غربی بیشتر است. ولی باید به این نکته هم توجه کنید که تهرانپارس شرقی از مناطق شلوغ فاصله دارد و خلوت‌تر است.

از طرفی این منطقه از تهرانپارس غربی کوچک‌تر است و بدون شک ترافیک کمتری هم دارد. تهران پارس غربی، شامل امکانات و تجهیزات بیشتری نسبت به تهرانپارس شرقی می‌شود و مراکز خرید، بانک، رستوران و مراکز تفریحی بیشتری هم دارد.
در نهایت، تهرانپارس غربی مناسب افرادی است که خواهان آسایش و تفریح بیشتر هستند. ولی تهرانپارس شرقی مناسب شهروندانی است که یک زندگی آرام و بدون دغدغه را می‌خواهند. بنابراین شما باید با توجه به شرایط خود، به این جواب برسید که تهرانپارس شرقی یا غربی برایتان بهتر است.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ramin Payandeh

بیشتر بخوانید: لیست کامل مراکز درمانی و بیمارستان های تامین اجتماعی تهران


اجاره خانه مبله در تهرانپارس شرقی با تهران مبله

اگر به فکر اجاره انواع آپارتمان و سوئیت در تهرانپارس شرقی هستید، تهران مبله در خدمت شماست. کافیست وارد سایت تهران مبله شوید و بعد از بررسی اطلاعات، خانه مورد نظرتان را با توجه به تعداد اتاق و بودجه خود، اجاره کنید. ما امکان اجاره خانه به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه را فراهم کرده‌ایم تا همه افراد با هر نوع شرایطی بتوانند خانه مورد نیازشان را اجاره کنند.


سوالات متداول

تهرانپارس شرقی کجاست؟
این محله در شرق تهران و در منطقه ۴ قرار دارد. تهرانپارس شرقی از شمال با محله کوهسار از غرب با محله تهرانپارس غربی، از شرق با محله گلشن و جوادیه و از جنوب با محله تهران‌پارس همسایه است.
تهرانپارس بالاشهره یا پایین شهر؟
تهران پارس یک محله متوسط رو به بالا به حساب می آید که از هرگونه قشری در آن موجود است.
نزدیکترین مترو به تهرانپارس شرقی کدام ایستگاه است؟
ایستگاه‌های مترو تهرانپارس و فرهنگسرا و باقری در نزدیکی این محله هستند.
تهرانپارس شرقی منطقه چنده؟
این محله در منطقه ۴ تهران قرار دارد. تهرانپارس شرقی دسترسی خوبی به بزرگراه‌های شرق تهران دارد؛ به‌همین خاطر، افراد زیادی به فکر اجاره و خرید خانه در این منطقه هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.