پیست دیزین، حرفه ای ترین پیست اسکی تهران

پیست دیزین، یکی از مشهور ترین پیست های اسکی در ایران می باشد. پیست دیزین، از آن دسته از جاذبه های گردشگری است که امروزه، توانسته افراد بسیار زیادی را از بخش های مختلف دنیا به سمت خود جذب می کند. امروزه در شهر تهران، به واسطه وجود رشته کوه البرز، می توان تنوع بسیار زیادی را در پیست های اسکی دید. اما باید اشاره کنیم که برخی از این پیست های اسکی، افراد بیشتری را به سمت خود جذب می کنند. چرا که دارای امکانات بسیار بهتر و جذاب تر بوده و علاوه بر این باید اشاره کنیم که اسکی کردن در این پیست ها، لذت بسیار بیشتری دارد. یکی از جذاب ترین و محبوب ترین پیست های اسکی در تهران، پیست اسکی دیزین می باشد.

پیست اسکی دیزین، امروزه، به عنوان پیست بین المللی شناخته می شود و جالب است بدانید که افراد بسیار زیادی را از بخش های مختلف دنیا به سمت خود جذب کرده است. حتی باید اشاره کنیم که شاهد بزرگزاری مسابقات بین المللی اسکی نیز بوده است. پیست اسکی دیزین، پیستی با بهترین و مناسب ترین شرایط بوده و با فرا رسیدن فصول سرد سال، پاتوقی برای بسیاری از اسکی بازان می شود. حتی افرادی که تجربه آن چنانی در اسکی کردن ندارند، به این منطقه می آیند تا تیوپ سواری را تجربه کردن و بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات را با دوستان و آشنایان خود بگذرانند.

از آن جایی که اسکی کردن، یکی از محبوب ترین و عالی ترین تفریحات ورزشی است، همواره افراد به دنبال عالی ترین و مناسب ترین گزینه برای تجربه این امر مهم هستند. اگر شما نیز علاقه مند به تجربه اسکی هستید و دوست دارید تا این تجربه را در عالی ترین و بهترین شرایط کسب کنید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. چرا که در ادامه، همه چیز را درباره پیست اسکی دیزین بیان کرده و شما را با یکی از مناسب ترین و جذاب ترین پیست های اسکی تهران و حتی ایران آشنا نموده ایم. این پیست اسکی، می تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما به همراه داشته باشد و بازدید از آن برای شما و همگان واجب است.

مختصری درباره پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین، پیستی است که درست پس از ساخته شدن، مورد تاییده فدراسیون جهانی اسکی قرار گرفت و به همین سبب، توجه بسیاری از اسکی بازان حرفه ای در سر تا سر دنیا را به خود جلب کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که پس از افتتاح پیست اسکی دیزین، این جاذبه گردشگری، توانست لقب اولین پیست اسکی آسیا را به خود بگیرد و به همین واسه، از همان ابتدا، در کوتاه ترین زمان، تبدیل به یکی از پر رفت و آمد ترین مکان های گردشگری در ایران و در شهر تهران شد. یکی دیگر از جالب ترین مواردی که در خصوص پیست اسکی دیزین وجود دارد، این است که شرایط ایده آل و همچنین ساختار آن، به این گونه است که فدراسیون جهانی اسکی، اعلام کرد این پیست، تا سال 2022 میلادی، به عنوان پیستی برای بزگزاری مسابقات فوق سرعت در جهان است.

این مساله باز هم سبب شد تا اهمیت این پیست اسکی بیشتر شود. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در بین تمامی جاذبه های گردشگری که در شهر تهران وجود دارد، پیست اسکی دیزین، دارای عالی ترین و ایده آل ترین شرایط بوده و به همین سبب، بالا ترین میزان گردشگران و توریستان را در بین سایر جاذبه های گردشگری شهر تهران دارد. حتی اگر در فصول سرد سال باشیم، میزان بازدید از این پیست اسکی بیشتر هم می شود. را که علاوه بر برگزاری مسابقات متعدد، این پیست، میزبان تعداد بسیار زیادی از خانواده ها و گردشگران دیگر می باشد. و در نهایت، هر کدام از بازدید کنندگان، اقدام به انجام سایر ورزش های برفی می کنند. اما چرا پیست اسکی دیزین، به عنوان محبوب ترین پیست اسکی تهران و به ویژه ایران شناخته می شود و همچنین محبوبیت بسیار زیادی دارد؟

پیست اسکی دیزین، میزبانی جذاب در تمامی فصول

پیست اسکی دیزین، پیستی بسیار وسیع و جذاب می باشد که در تمامی فصول، مورد استفاده برای انواع مختلف ورزش ها قرار می گیرد. به بیان بهتر، باید اشاره کنیم که امروزه، در فصل تابستان، زمستان، و سایر فصول، محلی برای انجام مسابقات بین المللی است. گوشه ای از تفریحاتی که در فصول مختلف انجام می شود، می توان به اسکی روی چمن، اسکی روی برف، تیوپ سواری، و بسیاری از امور دیگر اشاره کرد. پس اگر در فصول گرم سال، و در فصل تابستان، هوس انجام ورزش های متفاوت کردید و دوست داشتید تا تجربه ای متفاوت را کسب کنید، پیست اسکی دیزین بهترین گزینه برای شما است. به ویژه اگر تعطیلات آخر هفته را به این منطقه بروید، می توانید به یاد ماندنی ترین و عالی ترین اوقات را در این منطقه بگذرانید.

 

تاریخچه ساخت پیست اسکی دیزین

در حدود بیش از 50 سال پیش، انسان ها دریافتند که در رشته کوه البرز، معادن متعددی وجود دارد. در این راستا، گروهی از افراد، راهی این محدوده که امروزه به عنوان پیست اسکی دیزین از آن یاد می کنیم رفتند تا بتوانند از نزدیک، این معادن را پیدا کنند. در میان این گروه، افرادی که در اسکی بسیار ماهر بوده و حتی به قهرمانی اسکی نیز رسیده بودند، وجود داشتند. درست پس از بازدید آن ها از این منطقه، دریافتند که این بخش از رشته کوه های البرز، مکان بسیار مناسبی برای انجام ورزش اسکی است. در پی این مساله، این امر را گزارش دادند و مدتی بعد، در سال 1343 هجری شمسی، در این منطقه، یک عدد تله سیژ سیار احداث شد.

درست پس از احداث این تله سیژ سیار، این منطقه به طور رسمی، به عنوان پیست اسکی شناخته شد. البته نا گفته نماند که درست یک سال پس از احداث این تله سیژ سیار، این منطقه به عنوان مکانی مناسب برای پیست اسکی معرفی شد. از سال 1344 هجری شمسی به بعد، عملیات های ساخت و ساز متعددی در این منطقه صورت گرفت تا آن را تبدیل به پیستی مناسب برای برگزاری مسابقات متعدد شد.

فعالیت هایی در راستای ساخت پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین، پیستی با بهترین و عالی ترین امکانات می باشد که در سال های 1344 به بعد، اقدامات متعددی در راستای ساخت و ساز در آن صورت گرفت. به بیان بهتر، به منظور ساخت پیستی با بهترین و ایده آل ترین شرایط، زیربنای این منطقه به طور کامل مورد ساخت و ساز قرار گرفت و همچنین اقدامات متعدد دیگری به منظور استاندارد سازی پیست اسکی دیزین انجام داده شد. از جمله مهم ترین و اولیه ترین اقدامات در این منطقه می توان به مواردی همچون احداث تله سیژ، ساخت رستوران، احداث تله کابین، احداث تله اسکی، و … اشاره کرد. در این راستا باید اشاره کنیم که اولین تله کابینی که در ایران نصب شد، درست در پیست اسکی دیزین بود.

پس از گذشت چند سال از احداث این امکانات، درست در سال 1351، این مجموعه، به عنوان گزینه ای برای اسکی بازان معرفی شد. در نهایت امروزه، پس از گذشت این هم ه سال، همچنان توانسته سر پا بماند و میزبان تعداد بسیار زیادی از ورزشکانان حرفه ای و اسکی بازان بودند.

معرفی پیست های موجود در پیست اسکی دیزین

در پیست اسکی دیزین، می توان شاهد تعداد بسیار زیادی از پیست های مختلف بود. به بیان بهتر، در این منطقه، برای تمامی گروه های افراد، پیست هایی تعبیه شده است تا بتوانند بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در این منطقه بگذرانند. از جمله پیست های اسکی موجود در پیست اسکی دیزین، می توان به مواردی همچون پیست چمن، پیست حرفه ای، پیست مبتدی، پیست VIP، اسنو پارک، و … اشاره کرد. البته نا گفته نماند که این موارد، تنها گوشه ای از چندین پیست اسکی در دیزین است. به طور کلی در پیست اسکی دیزین، می توان در حدود 23 پیست مختلف را مشاهده نمود.

تفریحات قابل انجام در پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین، مکانی است که افراد مبتدی، حرفه ای، و حتی افرادی که هیچ توانایی ای در زمینه اسکی ندارند، می توانند به بازدید از ان بروند و در نهایت، به انجام انواع مختلف فعالیت های تفریحی در این منطقه بپردازند. در واقع باید اشاره کنیم که اگر تا به حال تجربه اسکی ندارید، و یا حتی اگر عاشق برف هستید و دوست دارید به محیطی با زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر و چشم انداز ها بروید، توصیه می کنیم بازدید از پیست اسکی دیزین را از دست ندهید. چرا که تفریحات متعددی در این منطقه وجود دارد که می توانید یکی از بهترین و عالی ترین اوقات خود را در این منطقه بگذرانید و خاطرات خوشی را در این منطقه به ثبت برسانید. در لیست زیر، برخی از مهم ترین و جذاب ترین تفریحات قابل انجام در پیست اسکی دیزین را معرفی نموده ایم. با آشنایی با این تفریحات در می یابید که این جاذبه گردشگری، می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما باشد.

1.    اسنو پارک

یکی از بهترین و عالی ترین بخش ها در پیست اسکی دیزین که توصیه می کنیم حتما بازدید از ان را در برنامه های خود قرار دهید، اسنو پارک می باشد. در پیست اسنو پارک، امکانات بسیار عالی ای برای اسکی بازان وجود دارد. البته باید اشاره کنیم که در پیست اسکی اسنو پارک، امکانات برای اسکی بازار حرفه ای تعبیه شده است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن، اوقات خود را در این منطقه سپری کنند. اسکی در این منطقه برای افرادی که اسکی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند بسیار لذت بخش بوده چرا که می توانند در این پیست، حرکات جالبی را با استفاده از اسکی انجام دهند.

2.    پیست vip

یکی دیگر از پیست های اسکی موجود در پیست اسکی دیزین، پیست وی آی پی است. این پیست وی آی پی دیزین، پیستی برای افراد مشهور، افرادی که دوست دارند در محیط های خلوت باشند، و به طور کلی، افرادی که دوست دارند در نهایت راحتی و آرامش، اوقات خود را در این منطقه بگذرانند بسیار مناسب است. با بازدید از پیست VIP می توان از امکانات بسیار زیادی بهره مند شد. از جمله امکاناتی که در پیست وی آی پی دیزین وجود دارد و بازدید کنندگان در این بخش از آن بهره مند می شوند می توان به اسکورت امنیتی، تخفیف برای استفاده از لوازم و امکانات تفریحی مانند تله کابین، خط مجزای تله کابین، تخفیف در استفاده از اسنومبیل، پارکینگ مجزا، صبحانه و نهار رایگان، پیست اسکی مجزا، ورودی مجزا، و به طور کلی، تمامی امکانات به صورت کاملا اختصاصی اشاره کرد.

3.    فان پارک

از دیگر بخش هایی که در آن، می توان اوقات بسیار خوبی را سپری کرد و همچنان نهایت لذت را تجربه نمود، می توان به فان پارک اشاره کرد. فان پارک، مکانی است که می توانید با دوستان و خانواده خود به آن بروید، به تماشای مناظر و چشم انداز های زیبا بپردازید، و در نهایت، اقدام به انجام تفریحات ساده بپردازید. همچنین باید اشاره کنیم که در فان پارک، یک رستوران نیز وجود دارد که می توانید به راحتی اقدام به صرف چای و یا قهوه کرده و در نهایت، لذتی وصف ناشدنی را در این منطقه تجربه نمایید. لازم به ذکر است که در فان پاک می توانید اقدام به تیوپ سواری کرده، و مهم تر از همه، تجربه بهترین برف بازی را در این پیست اسکی داشته باشید.

 

یکی از تفریحاتی که در این منطقه طرفداران بسیار زیادی دارد، ساخت مجسمه های برفی است. لازم به ذکر است که در این منطقه، موزیک پخش می شود و می توانید لذت شنیدن موزیک های جذاب را در این منطقه نیز کسب نمایید.

4.    اسنومبیل

یکی از پرطرفدار ترین اقدامات تفریحی در پیست اسکی دیزین، اسنومبیل سواری است. با بازدید از پیست اسکی دیزین، می توانید به راحتی اقدام به اجاره اسنومبیل کرده و در نهایت، اقدام به تجربه این تفریح بی نظیر کنید. اگر تا به حال تجربه اسنومبیل سواری را نداشته اید، توصیه می کنیم در اولین فرصت برای بازدید از پیست اسکی دیزین اقدام کرده و در نهایت، حتما تجربه این تفریح لذت بخش را کسب  کنید.

5.    تله سیژ، تله کابین، اسنوبرد، آلپاین، و …

باید اشاره کنیم که در پیست اسکی دیزین، می توان انواع ورزش های برفی را انجام داد. به بیان بهتر، می توانید به راحتی و آسانی، به انجام تفریحاتی مانند اسکی، اسنوبرد، الپاین، تله کابین سواری، تله سیژ سواری، و … بپردازید و در نهایت، خاطرات خوبی را از سفر به این منطقه کسب نمایید.
اگر تا به حال، تجربه اسکی در پیست اسکی دیزین را دارید، و یا به طور کلی، به بازدید از پیست اسکی دیزین رفته اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.