غذاهای خیابانی تهران،‌ پاتوق خوشمزه‌ترین‌ غذاهای پایتخت

اگر هوس خوردن یک غذای ساده اما خوشمزه به سرتان زده است، غذاهای خیابانی تهران می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. مثلا خیابان دولت‌ تهران به مرکز فروش غذاهای عربی معروف است و خیابان پیروزی مخصوص کسانی است که عاشق کباب هستند و می‌توانند انواع کباب‌های خوشمزه را آنجا بخورند.

حالا واقعا بهترین خیابان خوشمزه تهران کجاست موضوعی است که امروز به طور کامل در مورد آن در تهران مبله صحبت خواهیم کرد. پس همراه ما باشید. 

بهترین غذاهای خیابانی تهران را کجا می‌توان پیدا کرد؟

غذاهای خیابانی یا همان استریت فودها جاهایی هستند که هر کدام در تهران جای مشخصی دارند. اگر یک‌بار برای تست غذای این غذا فروشی‌های سیار اقدام کرده‌ باشید برای بار دوم به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. از خیابان سی تیر گرفته تا خیابان دولت و بازار بزرگ تهران که هر کدام داستان‌ها زیادی برای گفتن دارند. حالا اگر بی‌خوابی به سراغتان‌ آمده، جنوب تا شمال تهران منتظر شماست تا خیابان شکموهای تهران کجاست را برایتان معرفی کند.

  • خیابان سی تیر، خیابانی خوشمزه و شلوغ با شب‌های زنده

این خیابان اصلی‌ترین پاتوق برای خوردن غذاهای خیابانی و دنیایی از خاطره‌های دلچسب است. در کل پیش هر کسی اسم خیابان سی تیر را بیاورید سریع از غذاهای خوشمزه آنجا برایتان می‌گوید چون اینجا به خیابان خوشمزه تهران شناخته می‌شود و در آن غذا فروشی‌های مختلفی کار می‌کنند و انواع و اقسام غذاها و خوراکی‌های مختلف با طعم‌های متفاوت در سی تیر برای مشتریان سرو می‌شود. 

داستان معروف شدن خیابان سی تیر به یکی از بهترین جای تهران برای خوردن غذاهای خیابانی همزمان با سنگفرش شدن این خیابان در سال 95 بود. به گذر زمان دکه‌هایی در کنار سنگفرش خیابان ظاهر شدند و شروع به فروش غذای خیابانی کردند.

این قضیه تا جایی ادامه داشت که در آذرماه سال 1395 غذا فروشی‌های خیابان سی تیر کار خودشان را رسمی شروع کردند. طوری که مردم پایتخت برای خوردن انواع غذاهای خیابانی از فست فود، سیب زمینی سرخ‌کردنی گرفته تا کباب لقمه و فلافل‌های بندری به خیابان سی تیر آمدند. این‌گونه بود که خیابان سی تیر یکی از بهترین جاها برای خوردن غذاهای خیابانی تهران شد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Kylie Mandel

بیشتر بخوانید: موزه ایران باستان، جایی برای شناخت هویت ملی خود

حالا اگر به این خیابان بروید می‌توانید طعم‌های متفاوت غذاهای سنتی و نوستالژیک و حتی غذاهای بین‌المللی را آنجا بچشید. حتی بعضی وقت‌ها اگر خوش‌شانس باشید، نمایش زنده موسیقی که اینا اجرا می‌شود را هم می‌توانید ببینید. اینجاست که در خوشمزه ترین خیابان تهران همراه با موسیقی لذت غذایی که می‌خورید، دوچندان می‌شود.

البته خیابان سی تیر چون در بافت قدیمی تهران قرار دارد، در کنار لذت بردن از طعم خوش غذاهای خیابانی تهران، می‌توانید از آثار تاریخی هم دیدن کنید.

یادتان باشد که با توجه به اینکه در این خیابان غذاهای بین المللی و ایرانی هم سرو می‌کنند ممکن است با خودتان فکر کنید که قیمت غذاها گران است. باید گفت اینطوری نیست و خوشبختانه دکه‌های غذاخوری اینجا کوچک هستند، پس مجبور نیستند هزینه زیادی هم فروشندگان برای تهیه غذا بدهند، به‌همین‌خاطر قیمت غذاهای سی تیر بسیار مناسب‌تر از غذای رستوران‌هاست.

اگر قصد رفتن به خیابان سی تیر را دارید، باید بگوییم که این خیابان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد. برای این کار باید مجوز طرح ترافیک بگیرید و یا در ساعت‌های خارج از طرح خودتان را به خیابان امام خمینی برسانید و در جایی مطمئن ماشین خود را پارک کنید و سپس پیاده به سمت خیابان سی تیر بروید. اگر هم بخواهید با اتوبوس یا‌ مترو به خیابان سی تیر بروید، می‌توانید از ایستگاه‌های میدان حسن‌آباد یا ایستگاه امام خمینی استفاده کنید. در این ایستگاه‌ها پس از پیاده‌شدن از مترو از کنار سر در باغ ملی تهران به سمت موزه ایران باستان می‌روید و با گذشتن از پارک جلوی موزه ایران باستان به سمت خیابان سی تیر پیاده‌روی کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Akbar Nabatali

 

  • بازار تهران، هم خرید کنید و هم غذای خوشمزه بخورید

بازار بزرگ تهران را همه می‌شناسند و بیشتر افرادی که برای خرید یا گشت‌وگذار به این بازار می‌روند در وسط راه برای استراحت و یا تجدید انرژی به سراغ غذافروشی‌های خیابانی می‌روند.

پس همه الان می‌دانید که بازار رفتن هم به این سادگی‌‌ها نیست. بازار بزرگ تهران قلب تپنده تهران است که شور و زندگی در آن جریان دارد و می‌توانید در آنجا خودتان را مهمان بهترین غذاهای خیابانی تهران کنید. غذا فروشی‌هایی که از ابتدای بازار تا انتهای راسته اصلی منتظر شما هستند تا خوشمزه‌ترین غذای عمرتان را آنجا بخورید.

البته کسانی که در بازار هستند همیشه بهترین غذافروشی‌ها را گلچین می‌کنند. طوری که اگر در بازار از کسی بهترین جای عرضه کباب لقمه را بپرسید به شما آدرس کباب‌لقمه همایونی را می‌دهند. کباب لقمه همایونی از قدیمی‌ترین غذافروشی‌های بازار است که برای رفتن به آنجا باید به خیابان صوراسرافیل و ورودی پاساژ گیلان تور که در بین خیابان ناصرخسرو و باب همایونی قرار دارد، بروید. 

البته از خوردن هر چه در بازار بخواهید بگذرید، از فلافل‌های خیابان مروی بازار بزرگ تهران نمی‌توان گذشت. فلافل‌های مروی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی تهران است که باید آن را امتحان کنید. البته بودن فلافل در کوچه مروی دلیل دارد. آن هم بیشتر به‌خاطر رفت‌وآمد مردم جنوب ایران و تاجرهای عربی است. پس یکی از غذاهای خیابانی این محله حتما باید فلافل جنوبی باشد تا این افراد حس غربت در پایتخت را نداشته باشند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Ebrahimi

اگر هم بخواهید آبمیوه‌های طبیعی و خوشمزه بخورید، در راسته خیابان اصلی بازار، آبمیوه فروشی‌ها و ویتامینه‌های مختلفی می‌بینید که آب‌میوه‌ها را برای شما همان لحظه تازه درست می‌کنند تا خیالتان از بابت تازه بودن و تمیزی راحت باشد. یادتان باشد که این مغازه‌ها خیلی شلوغ هستند و گاهی باید صف بایستید.

البته درست است که قهوه و چای جزو غذا نیستند اما اگر به بازار بزرگ ‌تهران رفتید، برای یک‌بار هم که شده به قهوه‌خانه حاج علی درویش بروید. چون اینجا در کنار سرو قهوه، کلی اشیای نوستالژیک و قدیمی را می‌بینید که سر ذوق‌تان می‌آورد.

برای خوردن غذاهای خیابانی تهران در بازار بزرگ لازم است که خودتان را به خیابان 15 خرداد برسانید. از آنجایی که خیابان‌های منتهی به بازار یک‌طرفه و شلوغ هستید، بهترین گزینه استفاده از مترو خط 1 است. به اینجا که برسید همه چیز برای شما فراهم شده از گشت‌گذار و خرید تا خوردن لذیذترین غذاهای خیابانی ایران.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس M. Javaheri

 

  • خیابان پیروزی، پاتوق کبابی‌های سیار تهران

اگر شما در تهران زندگی می‌کنید و یا برای مسافرت به تهران آمده‌اید، اگر هوس خوردن غذاهای خیابانی را کرده‌اید، می‌توانید یکی از بهترین غذاهای خیابانی تهران را در خیابان پیروزی امتحان کنید. خیابانی که اگر آن را ادامه دهید به سمت چهارراه کوکاکولا می‌رسید و کبابی‌هایی را می‌بینید که مشتریان برای گرفتن کباب تازه آنجا صف کشیده‌اند.

دلیل شلوغی و این‌همه صف هم به این خاطر است که اینجا قدیمی‌ترین پاتوق کباب‌فروشی‌های سیار تهران است و از ساعت 12 شب به بعد بساط کباب‌های خوشمزه را راه می‌اندازد.

البته معروف ترین کباب فروشی‌ های خیابان پیروزی، کبابی سید، برادران کلبادی، کباب‌سرای محمد، کبابی بهار، کبابخانه سنتی غدیر گلپایگانی و گلبرگ است. 

برای رفتن به کباب‌فروشی‌های خیابان پیروزی می‌توانید از مترو یا خودروی شخصی استفاده کنید. در هر نقطه تهران باشید می‌توانید با خودروی شخصی خودتان را به خیابان پیروزی برسانید و با پیدا کردن یک جای پارک مناسب در نزدیکی چهارراه کوکاکولا تا خیابان پنجم نیروی هوایی دیگر فاصله‌ای با کباب‌های خوشمزه و چرب‌وچیلی پیروزی ندارید. یادتان باشد که هر چه به سمت چهار راه کوکاکولا نزدیک شوید تعداد کبابی‌ها بیشتری را می‌بینید. 

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Iman Shahverdi

بیشتر بخوانید: آشنایی با زیباترین میدان تهران ؛ صفر تا صد میدان ولیعصر تهران

  • خیابان دولت ‌آباد، جایی برای امتحان کردن غذاهای عربی

خیابان دولت آباد یکی از خیابان های عرب نشین تهران است که در آنجا انواع و اقسام غذاهای عربی سرو می‌شود. بهترین و بیشترین غذاهای خیابانی تهران که در خیابان دولت سرو می شود، غذاهای عربی و جنوبی مثل فلافل، سمبوسه‌های عربی و شیرینی‌های عراقی و لبنانی است. در خیابان دولت دکه‌داران، گاریچی‌ها و غذا فروش‌هایی سیار انواع غذاهای عربی را به خوشمزه‌ترین حالت ممکن به دست مشتریان می‌دهند.

حالا یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین مسیرهایی که می‌توانید در تهران خودتان را به خیابان دولت‌آباد برسانید، ایستگاه متروی دولت آباد در خط 6 مترو (خط صورتی شهید ستاری – دولت آباد) است که با کمی پیاده‌روی می‌توانید در پایتخت غذاهای عربی بخورید. حالا که داریم در دور‌تادور تهران گردی غذاهای خیابانی تهران را معرفی می‌کنیم، بهتر است نگاهی هم به بهترین جاهای دیدنی تهران بیندازیم که در این گشت‌و‌گذار حتما راهنمای خوبی می‌تواند باشد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ale

بیشتر بخوانید: بهترین پارک های تهران برای گشت و گذار

  • میدان صنعت، مرکز غذای خیابانی غرب تهران

اگر ساکن غرب تهران باشید، می‌دانید که مدتی است قسمت شمالی میدان صنعت، پاتوقی برای طرفداران غذاهای خیابانی تهران شده است. طوری که اگر پا به خیابان پاکنژاد بگذارید، بهترین غذاهای خیابانی تهران را در فودتراک‌هایی پیدا می‌کنید که برای پذیرایی از تهرانی‌ها و مسافران این شهر آماده شده‌اند. همه ون‌های جذاب و کامیونت‌های رنگارنگ و هوس‌برانگیز غذا در میدان صنعت تهران دور هم جمع شدند تا لذیذترین غذاهای خوشمزه خیابانی را به به مشتریان بدهند.

برای رفتن به میدان صنعت می‌توانید از تاکسی یا مترو استفاده کنید. مترو میدان صنعت در خط بنفش که همان خط 7 مترو (میدان صنعت – بسیج) است شما را به این خیابان خوشمزه تهران می‌رساند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohamad dp

بیشتر بخوانید:‌ محله های غرب تهران

  • میدان آزادی، محلی برای سیر کردن مسافران و شبگردهای تهرانی

یکی دیگر از جاهای تهران که همیشه شلوغ و پررفت‌وآمد است، میدان آزادی است. جایی که مسافران و شب‌گردهای تهرانی اگر هوس غذای خیابانی کنند می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به آنجا بروند. چون به خاطر رفت‌و‌آمد مسافران شهرستان به میدان آزادی باعث شده تا غذا فروشی‌های خیابانی تهران اینجا زیاد باشند.

در بین خیابان های غذا تهران، میدان آزادی بیشترین و متنوع‌ترین غذاهای خیابانی تهران را دارد. از انواع کباب‌های خوشمزه و جگر، ساندویچ‌های سرد و گرم گرفته تا پیتزا، فلافل و ساندویچ‌های بندری مناسب با ذائقه افراد از شهرهای مختلف به فروش می‌رسد.

شما می‌توانید در هر نقطه تهران که باشید خودتان را به میدان آزادی برسانید. اگر هم مسافر باشید با پیاده روی کوتاهی از داخل ترمینال خودتان را می‌توانید به میدان آزادی بروید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Yousef AghapourKhaki

بیشتر بخوانید: آیا با برج آزادی تهران آشنایی دارید؟

  • نمایشگاه بین المللی کتاب، کارناوال غذاها و نوشیدنی‌های خیابانی

هر ساله و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، ون‌های سیار غذاهای خیابانی به محوطه نمایشگاه خودشان را می‌رسانند. ون‌هایی که با کلی غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های خنک و گرم می‌خواهند خستگی گشتن در نمایشگاه را برایتان شیرین کنند. حالا اگر قصد خوردن غذاهای متنوعی از ساندویچ گرم و سرد گرفته تا پیتزا را داشته باشید می‌توانید خودتان را به ون‌های غذاخوری سیار برسانید.

با توجه به این‌که نمایشگاه کتاب هر ساله در ماه اردیبهشت برگزار می‌شود، ون‌های مخصوص فروش بستنی، اولین انتخاب برای هر کسی خواهند بود. چه چیزی بهتر از یک بستنی در هوای گرم اردیبهشت می‌تواند حال‌تان را خوب کند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس shahrekhabar.com

بیشتر بخوانید: نمایشگاه بین‌المللی تهران ؛ مکانی برای رویدادهای متنوع و جذاب

  • میدان بهمن، جایی برای خوردن جگر تازه، آب‌دار و کبابی

اگر بین صد جور غذاهای خیابانی تهران، دلتان لک زده که چند سیخ جگر کبابی تازه و آبدار بخورید، پیشنهاد می‌شود حتما سری به میدان بهمن که در جنوب پایتخت است، بزنید. جایی که با غذاهای خیابانی خوشمزه می تواند از شکم‌تان را از شرمندگی خارج کند.

در خیابان های اصلی و فرعی میدان بهمن دکه‌ها و غدافروشی‌هایی را می‌بینید که با جگرهای با‌کیفیت مشغول درست کردن غذا برای مشتریان خود هستند. البته که تعداد این جگرکی‌ها اصلا کم نیست و به‌همین‌خاطر بازار رقابتی طوری است که هر چه غذا باکیفیت باشد مشتری بیشتری خواهد داشت. پس با دقت بگردید و ببینید کدام‌شان جگرهای خوب دارد که خودتان را مهمان آن فروشنده کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس S.HAMED SALIMI

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر

همان‌طور که در این یادداشت تهران مبله گفتیم خیلی از غذاهای خیابانی تهران در محله و یا جای خاصی از تهران قرار دارند که تقریبا برای همه شناخته شده‌اند. بعضی فودتراک‌ها هم هستند که سیار هستند و در سطح شهر را می‌چرخند.

حالا اگر تا انتها همراه ما بوده‌اید به ما بگویید که به کدام یک از جاهایی که ما در این لیست برایتان معرفی کرده‌ایم رفته‌اید؟ یا غذاهای که آنجا خورده‌اید چه چیزی بوده که خوردن آن را به بقیه هم پیشنهاد می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات ارزشمند خودتان را برای ما و خوانندگان تهران مبله بنویسید.

Comments (0)
Add Comment