روستاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر های یک روزه

روستاهای دیدنی اطراف تهران، به دلیل قرار داشتن در مناطقی خوش آب و هوا دارای چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی هستند. در واقع استان تهران، با قرار داشتن در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز، یکی از بهترین و سرسبز ترین روستا ها را درون خود قرار داده که مناسب برای سفر های نیم روزه و یک روزه هستند. در اطراف تهران، جاهای دیدنی متعددی وجود دارد که هر کدام از آن ها با داشتن ویژگی های خاص و منحصر به فرد، مقصد مناسبی برای گردش و تفریح بوده و می توان برای فرار از شلوغی و ازدحام های بیش از اندازه شهر تهران، از آن ها استفاده کرد. در حقیقت، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که از ترافیک ها و هرج و مرج بیش از اندازه داخل شهر تهران خسته شده باشید و به دنبال مکانی ساکت و آرام بگردید.

روستاهای دیدنی اطراف تهران، این امکان را برای شما ایجاد می کنند تا بتوانید در میان دشت ها و کوه ها، به دنبال بهترین و زیبا ترین مناظر دیدنی و گردشگری بگردید و ساعاتی را در بهترین و زیبا ترین چشم انداز های طبیعی طی کنید. نکته ی دیگری که در خصوص روستاهای دیدنی اطراف تهران وجود دارد این است که تنوع آن ها بسیار زیاد است و در واقع، هر کدام از روستاهای دیدنی اطراف تهران، دارای چشم اندازی متفاوت و خاص می باشد. به همین سبب، آشنایی با این روستاهای دیدنی اطراف تهران، به شما کمک می کند تا بتوانید یک روز خود را به دور از شهر و در زیبا ترین مناطق بگذرانید.

در ادامه این مطلب، به معرفی زیبا ترین و مشهور ترین روستاهای دیدنی اطراف تهران پرداخته ایم و شما را با بهترین و محبوب ترین جاهای دیدنی اطراف تهران آشنا خواهیم کرد. پس اگر به دنبال مقصدی خوش  آب و هوا با زیبا ترین مناظر هستید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لیست روستاهای دیدنی اطراف تهران

روستاهای دیدنی اطراف تهران که بسیار زیبا باشند و حال و هوای شما را تغییر دهند بسیار زیاد هستند. به همین سبب، در ادامه لیستی از بهترین و جذاب ترین روستاهای دیدنی اطراف تهران ذکر کرده ایم که با آشنایی با آن ها، در کوتاه ترین مدت برای بازدید از این جاذبه های دیدنی برنامه زیری خواهید کرد.

1.    روستای آب اسک

از روستاهای دیدنی اطراف تهران می توان به روستای آب اسک اشاره کرد. این روستا یکی از زیباترین جاهایی است که می توانید به عنوان مقصدی برای سفر یک روزه خود انتخاب کنید و با پیمودن مسافتی نسبتا کم، به بازدید از زیباترین مناظر دیدنی در اطراف تهران بروید. روستای آب اسک در فاصله 90 کیلومتری از شهر تهران واقع شده است و برای دسترسی به آن باید خود را به جاده هراز برسانید. این روستا در شهرستان لاریجان قرار دارد و می توانید به سادگی به آن دسترسی پیدا کنید. در روستای آب اسک، پدیده های طبیعی متعدد و همچنین تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که با سفر به این روستا می توانید سفری خاطره انگیز را در خاطرتان ثبت کنید. روستای آب اسک، دارای چشمه های متعددی می باشد که سبب می شود هر ساله، افراد بسیار زیادی برای بازدید از آن اقدام کنند.

از سایر جاذبه های دیدنی روستای آب اسک می توان به دریاچه ها و غار های بسیار بزرگ اشاره کرد. غار های بسیار خاصی که دست کند هستند در این روستا قرار دارند و به همین سبب، روستای آب اسک یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری در اطراف تهران می باشد که با سفر به آن از خاص ترین و بی نظیر ترین جاهای دیدنی بازدید کنید. علاوه بر این باید اشاره کنیم که روستای آب اسک دارای فرهنگ و رسم و رسوم بسیار جالبی می باشد که با سفر به آن می توانید از این فرهنگ ها و تمدن ساکنین آن دیدن کنید و با آن آشنا شوید. توصیه می کنیم بازدید از روستای آب اسک را از دست ندهید و از نزدیک شاهد جاذبه های گردشگری این روستای بسیار زیبا و دیدنی و مردمان خون گرم آن باشید.

2.    روستای وردیج

یکی از روستاهای دیدنی اطراف تهران که می تواند اولویت اول شما برای بازدید باشد، روستای وردیج است. این روستا، در فاصله بسیار کمی از شهر تهران، و در شمال غربی این شهر قرار دارد. با پیش رفتن در دامنه های رشت کوه البرز، مناظری بسیار زیبا و دیدنی از کوه ها را خواهید دید که در طول زمان های زیاد، اشکال عجیب و غریبی به خود گرفته اند. اما پس از رسیدن به روستای خوش آب و هوای وردیج، با باغ های وسیع و متعددی رو به رو خواهید شد که حاصل دست رنج ساکنین این روستا بوده و چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی ای را پدید آورده اند. اما با ادامه دادن جاده ی روستای وردیج، به روستای جذاب و دیدنی واریش می رسید. این روستا دارای آب و هوایی خنک تر و دلپذیر تری می باشد.

جالب است بدانید که فرهنگ بسیار جذابی در این روستا وجود دارد و هر فردی که به بازدید از آن رفته، تا به حال پشیمان نشده است. به دلیل وجود آب و هوایی بهتر و خنک تر، باغات این روستا بسیار جذاب تر است. اما باید اشاره کنیم که این موارد تنها جذابیت های این روستا نیست. جاذبه های دیدنی متعددی در این دو روستا وجود دارد که از آن ها می توان به چشمه و همچنین مجسمه آدمک های سنگی اشاره کرد. در واقع اصلی ترین جاذبه گردشگری در این دو روستا که هر ساله، افراد بسیار زیادی را به سمت آن ها جذب می کند، مجسمه های غول پیکر از آدمک های سنگی می باشد.

در مسیر این دو روستا، کوه هایی به شکل آدمک های سنگی ساخته شده اند که افسانه ها و داستان های متعددی درباره آن ها وجود دارد. ساکنین این روستا داستان های جالبی را از نحوه ی شکل گیری این آدمک های سنگی و حتی سنگ هایی که به شل حیوانات در آمده اند بیان می کنند که توصیه می کنیم در صورت سفر به این روستا، حتما داستان های آن ها را بشنوید. این 2 روستا در فاصله 22 کیلومتری شمال غربی تهران واقع شده اند.

3.    روستای افجه

روستاهای دیدنی اطراف تهران، بسیار متنوع هستند اما برخی از آن ها با داشتن دیدنی های متعدد، محبوبیت بسیار بیشتری دارند و هر ساله، افراد و توریستان متعددی را به سمت خود جذب می کنند. یکی از این روستا ها، روستای افجه می باشد. روستای افجه جایی است که با سفر به آن می توانید از متنوع ترین پدیده های طبیعی بازدید کنید و بی نظیر ترین چشم انداز های طبیعی را از نزدیک ببینید. یکی از زیبا ترین جاذبه های دیدنی در روستای افجه، دشت هویج می باشد. دشتی وسیع با چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی. در این دشت تا چشم کار می کند سرسبزی و زیبایی است. به همین سبب توصیه می کنیم حتما برای بازدید از این روستا برنامه ریزی کنید و ساعاتی را به تماشای زیبا ترین مناظر در اطراف تهران بگذرانید.

از سایر دیدنی های روستای رنگارنگ افجه، می توان به آبشار ها و جشمه های متعدد اشاره کرد. در واقع، همانطور که مشخص است، این روستا در دل طبیعت این استان قرار گرفته است و به دلیل وجود رشته کوه های البرز، چشمه ها رودخانه ها و آبشار های متعددی در این روستا و اطراف آن یافت می شود که می تواند مقصد خوبی برای گردشگری و تفریح شما باشد. این روستا، با داشتن باغ های گیلاس و سیب و آلبالو و … ، مقصد بسیار خوبی برای گردشگری و تفریح شما می باشد تا بتوانید با تنفس هوای پاک و خالص، از زیبا ترین پدیده های این روستا دیدن کنید.

4.    روستای برغان

برغان یکی از روستاهای دیدنی اطراف تهران است که در میان سایر روستاهای دیدنی اطراف تهران، شهرت بسیار بیشتری دارد. این روستا که از زمان های بسیار قدیم محل زندگی افراد بسیار زیادی بوده است، دارای دیدنی های بسیار زیادی می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که روستای برغان، به واسطه وجود باغ های آلبالو و گیلاس شهرت پیدا کرد. در واقع در این روستا، آلوچه های بسیار زیادی یافت می شود که حتی بسیاری از ساکنین استان های تهران و کرج، برای خرید خوشمزه ترین و خوش طعم ترین آلوچه ها به این روستا می آیند. روستای برغان که یکی از زیباترین روستاهای دیدنی اطراف تهران می باشد، با داشتن مناظر بسیار زیبا و دیدنی، و همچنین آب و هوای خوش یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری و تفریح می باشد.

در این روستا، رودخانه ای در جریان است که از کوه های اطراف سرچشمه می گیرد. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که در این روستا، تا چشم کار می کند درخت های سر به فلک کشیده و سرسبز می باشند. در فصل پاییز، تمامی درختان این روستا، رنگ های بسیار زیبایی را بهخود می گیرند و چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی ای را به نمایش می گذارند. روستای برغان در بخش غربی شهر تهران قرار داشته و توصیه می کنیم حتما زمانی را برای بازدید از آن اختصاص دهید و از دیدنی ترین جاهای این روستا بازدید کنید. همچنین توصیه می کنیم از کافه و رستورانی بسیار قدیمی که در یکی از خانه های این روستا قرار دارد بازدید کنید و طعم بی نظیر غذای خانگی را در آن بچشید.

5.    ارنگه، زیباترین روستاهای دیدنی اطراف تهران

یکی دیگر از زیباترین روستاهای دیدنی اطراف تهران، روستای ارنگه می باشد. جاده ی دسترسی به این روستا پر پیچ و خم می باشد و دارای منظره ای بسیار زیبا و دیدنی است. ارنگه جایی است که می توانید علاوه بر تنفس هوای پاک و خوب، از جاذبه های طبیعی و همچنین تاریخی دیدن کنید. آب و هوای این روستا به قدری خوب است که در هزار سال پیش، محل زندگی بسیاری از انسان ها بوده است. در این روستا، جاذبه های دیدنی متعددی وجود دارد که یکی از پر رنگ ترین آن ها، رودخانه می باشد. در واقع، به هر بخش از این روستا که بروید، یا ردی از رودخانه پیدا می کنید و یا صدای آن را می شنوید. در روستای ارنگه، درختان سرسبز بسیار زیادی وجود دارد که از آن ها می توان به درخت آلبالو، گیلاس و زرد آلو اشاره کرد.

در فصول گرم سال، آب و هوای خوبی روستای ارنگه، بسیار خنک است و به همین سبب ،یکی از بهترین مقاصد برای فرار از گرمای طاقت فرسای شهر می باشد. روستای ارنگه در مسیر جاده چالوس، و در 18 کیلومتری کرج قرار دارد. دسترسی به این روستا بسیار آسان بوده و می توانید به سادگی و بدون دغدغه در کوتاه ترین زمان به آن دسترسی پیدا کنید و ساعاتی را به تماشای زیبایی های طبیعت بپردازید. در روستای ارنگه، دریاچه های طبیعی متعددی که به واسطه رودخانه ها و موقعیت مکانی این رودخانه به وجود آمده اند وجود دارد. در نتیجه می توانید به سادگی به این روستا بروید و با شنا کردن در این دریاچه های طبیعی، بهترین سفر یک روزه خود را تجربه کنید.

6.    آهار

از دیگر روستاهای دیدنی اطراف تهران که هر فردی باید از آن بازدید کند، می توان به اهار اشاره کرد. در روستای آهار می توانید بهترین و زیبا ترین مناظر طبیعی را مشاهده کنید. در واقع در این روستا، پدیده های طبیعی متعددی وجود دارد که هر کدام از آن ها، زیبایی های محیط این روستا را دو چندان کرده است. روستای آهار یکی از جاذبه های گردشگری منطقه شمیرانات است که در فاصله 40 کیلومتری شهر تهران واقع شده است. برای دسترسی به این روستا باید در حدود 1 ساعت رانندگی کنید تا بتوانید بی نظیر ترین و زیبا ترین مناظر اطراف تهران را مشاهده کنید. روستای آهار، دارای کوچه باغ های بسیار زیبا و دیدنی می باشد و مقصد کاملا مناسبی برای افرادی که دوست دارند در دل طبیعت، قدم بزنند و یا حتی کوهنوردی کنند می باشد.

روستای آهار دارای مسیر پیاده روی بسیار جذابی است که با قدم زدن در میان فضای سرسبز این روستا، حال و هوای بسیار خوبی به شما منتقل می شود. طبیعت روستای آهار به حدی است که به جرات می توان گفت اگر قصد داشته باشید تا از شلوغی های شهر تهران فاصله بگیرید و ساعاتی را به تماشای زیبا ترین پدیده های طبیعی بگذرانید و در سکوت، به تماشای بی نظیر ترین مناظر بپردازید، می توانید به آن سفر کنید. سکوت موجود در آفار را در هیچ کجای دیگر نمی توانید پیدا کنید. همچنین در میان این روستا، رودخانه ای وجود دارد که جذابیت های آن را دو چندان کرده است. توصیه می کنیم بازدید از آهار را از دست ندهید و در اولین فرصت، حتما اقدام به بازدید از آن کنید.

7.    روستای کردان

مشهور ترین روستاهای دیدنی اطراف تهران که امروزه هر فردی آن را می شناسد، روستای کردان می باشد. این روستا با داشتن وسعت بسیار زیاد، در دامنه های البرز قرار گرفته و دارای چشم انداز بسیار زیبایی از طبیعت و سازه های جذاب می باشد. کردان، با وجود قدمت بسیار زیاد خود، دارای خانه های روستایی جالبی می باشد. اما چیزی که ان را متمایز کرده، خانه های شیک و مدرن امروزی است که در همین بخش از روستا قرار گرفته است. در واقع، کردان جایی است که به دلیل داشتن آب و هوای بسیار خوب و عالی، و همچنین سرسبزی و فضای سبز متعدد، توجه بسیاری از پایتخت نشینان و همچنین ساکنین کرج را به سمت خود جلب کرده و به همین علت، یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری و تفریح می باشد.

در کردان، رودخانه ای خروشان و پر آب وجود دارد که زیبایی های این روستا را دو چندان کرده است. علاوه بر این، تعدد گونه های گیاهی در این منطقه، سبب شده تا افراد بسیار زیادی، برای گذراندن ساعاتی به دور از شهر و ترافیک آن به این منطقه بیایند و از فضای دلنشین و بی نظیر آن لذت ببرند. روستای کردان، جایی است که می توانید در کنار رودخانه بی نظیر آن بنشینید و با تماشای منظره بی نظیر رو به روی خود، به تنفس هوای پاک و خالص این روستا بپردازید. روستای کردان در فاصله 50 کیلومتری از شهر تهران قرار گرفته و یکی از جاذبه های دیدنی کرج می باشد. توصیه می کنیم بازدید از آن را حتما در برنامه های خود قرار دهید و از زیبا ترین و خاص ترین روستاهای دیدنی اطراف تهران بازدید کنید.

8.    روستای طالقان

از دیگر روستاهای دیدنی اطراف تهران می توان به روستای طالقان اشاره کرد. این روستا با داشتن چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی، جایی است که می توانید به سادگی و راحتی از محیط های شهری فاصله بگیرید و به راحتی با بی نظیر ترین و زیبا ترین جاها و روستاهای دیدنی اطراف تهران آشنا شوید. روستای طالقان، جایی است که با سفر به آن می توانید با مجموعه ای از پدیده های طبیعی و دیدنی رو به رو شوید. روستای طالقان، دارای پدیده های متعددی همچون دریاچه، رودخانه، کوه های متعدد، روستاهای زیبا، و … چایی است که می توانید بهترین سفر یک روزه خود را در طبیعت آن تجربه کنید. این روستا از زمان های بسیار قدیم، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مکان ها برای زندگی انسان ها در گذشته بوده است.

در واقع، کند و کاو ها در این روستا نشان می دهد که از هزاران سال پیش از میلاد، این منطقه، محل زندگی افراد بسیار زیادی بوده است و حتی امروزه نیز، جاذبه های تاریخی بسیار زیادی در آن وجود دارد. در نتیجه اگر قصد دارید که از پدیده های تاریخی و مشهور استان کرج بازدید کنید، توصیه می کنیم سفر به روستای طالقان را از دست ندهید. آب و هوا در روستای طالقان به حدی خوب است که می توانید تا ساعت ها از محیط بسیار زیبا و هوای خوب آن لذت ببرید. توصیه می کنیم بازدید از این روستا را از دست ندهید و با بازدید از جاهای دیدنی همچون بقعه امام زادگان موسی و سلیم، حمام قدیمی، حمام تاریخی میر، بقعه امام زاده میر سعید، درخت هزار ساله، و همچنین 80 روستای بزرگ و کوچک، با تاریخچه زیبای این روستا و همچنین فرهنگ و تمدن دیرینه آن ها آشنا شوید.

روستای طالقان در فاصله 80 کیلومتری از شهر کرج قرار دارد و فرصت بسیار خوبی برای سفر یک روزه و فاصله گرفتن از محیط های شهری می باشد. توصیه می کنیم بازدید از این روستا را از دست ندهید و با خاص ترین و زیبا ترین مناظر طبیعی در ایران آشنا شوید.

9.    روستای زرین دشت

یکی دیگر از روستاهای اطراف تهران که ارزش بازدید را دارد، روستای زرین دشت می باشد. این روستا، در فاصله نسبتا کمی از شهر تهران قرار دارد که توصیه می کنیم سفر به آن را از دست ندهید و مناظر بسیار زیبا و دیدنی اطراف شهر تهران را از نزدیک ببینید. روستای زرین دشت، در فاصله 120 کیلومتری از شهر تهران و در نزدیکی شهرستان فیروزکوه واقع شده است. در میان تمامی روستاهای دیدنی اطراف تهران، روستای زرین دشت دارای آب و هوای بسیار خوب و مطلوبی می باشد و با سفر به آن می توانید تفاوت هوای بسیار خوب و ایده آل را با هوای سنگین و آلوده شهری متوجه شوید. روستای زرین دشت جایی است که می توانید تا کیلومتر ها از شهر خود فاصله بگیرید و با نشستن در دل طبیعت، از مناظر اطراف خود لذت ببرید.

در روستای زرین دشت، جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و دیدنی ای وجود دارد که می توانید به سادگی و آسانی، اقدام به بازدید از آن ها کنید. از جمله دیدنی های این روستا می توان به چشمه های آب اشاره کرد. آب های چشمه های این روستا خواص درمانی دارد و به همین سبب، همه ساله افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. از دیگر دیدنی های روستای زرین دشت می توان به رودخانه ای خروشان در آن اشاره کرد که چشم انداز این روستا را دو چندان کرده است. اگر قصد دارید بی نظیر ترین و زیبا ترین مناظر طبیعی را از نزدیک ببینید، توصیه می کنیم بهار و تابستان را برای سفر به این روستا انتخاب کنید.

10.    روستای ابنیک

روستای ابنیک یکی از زیباترین روستاهای دیدنی اطراف تهران می باشد که در فاصله نسبتا کمی از ان قرار گرفته و با بازدید از آن می توانید سفری یک روزه را به بهترین منطقه گردشگری ایران تجربه کنید. در این روستا، جاذبه های طبیعی و دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که با بازدید از هر کدام از آن ها می توانید بهترین سفر خود را به اطراف تهران تجربه کنید. برای دسترسی به این روستا باید خود را به شرق شهر تهران برسانید و مسیر فشم را در پیش بگیرید. از فشم، 12 کیلومتر دیگر ادامه دهید تا به روستای ابنیک برسید و طبیعت بی نظیر آن را از نزدیک ببینید. در این روستا نیز تا چشم کار می کند سرسبزی است و می توانید ساعاتی را به دور از مشغله ها و دغدغه های ذهنی خود باشید.

11.    روستای امامه، از محبوب ترین روستاهای دیدنی اطراف تهران

روستای امامه جایی است که می توانید از قدیمی ترین جاهای محبوب اطراف تهران بازدید کنید. در زمان قاجار، مکان های خاصی را به عنوان شکارگاه انتخاب می کردند که روستای امامه با داشتن فضای سبز و بی نظیر خود، مامن بسیاری از حیوانات بود و به همین دلیل، بسیاری از شاهان قاجار، به این منطقه می آمدند تا شکار کنند. اما از این گذشته، روستای امامه دارای طبیعت بیار بی نظیر و زیبایی می باشد. در این روستا، چشمه های متعددی وجود دارد که زیبایی خاصی به این منظره بخشیده اند.

در روستای امامه، مسیری بسیار زیبا برای پیاده روی وجود دارد و همچنین کوهنوردان بسیار زیادی نیز می توانند برای تجربه ای جدید به این روستا بیایند و از مسیر بسیار زیبای آن استفاده کنند. روستای امامه یکی از روستاهای موجود در شهرستان شمیرانات می باشد و به همین دلیل، با قرار داشتن در دامنه رشته کوه های البرز ، بهترین مکان برای فاصله گرفتن از شهر و محیط های شهری می باشد.

بازدید از زیباترین روستاهای دیدنی اطراف تهران را از دست ندهید!

در مطالب بالا، 11 مورد از مشهور ترین و زیبا ترین روستاهای دیدنی اطراف تهران را معرفی کردیم. همه روزه، به ویزه در فصول گرم سال، افراد بسیار زیادی به دنبال مکانی خوش آب و هوا در دل طبیعت میگردند تا بتوانند ساعاتی را از محیط های شهری به دور باشند و به تماشای مناظر بسیار زیبا و دیدنی اطراف بپردازند. روستاهایی که در مطالب بالا معرفی کرده ایم، از جمله پر بازدید ترین و زیبا ترین روستاهای اطراف تهران بوده اند که همه ساله افراد بسیار زیادی برای بازدید از آن اقدام می کنند. شما نیز می توانید برای فاصله گرفتن از مشغله های ذهنی خود و همچنین دوری از شلوغی های شهر تهران، به بازدید از آن ها بروید و یک روز خود را به بهترین نحو در روستاهای دیدنی اطراف تهران بگذرانید و از مناظر اطراف لذت ببرید. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. همچنین اگر سایر روستاهای دیدنی اطراف تهران که ارزش بازدید دارند را می شناسید، آن ها را به ما معرفی کنید.

اگر تا به حال از روستاهایی که در موارد بالا به آن ها اشاره کرده ایم دیدن کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Comments (0)
Add Comment