بهترین کافه های تهران، لذت کافه‌گردی‌ با تهران مبله

کافه از آن مکان‌های همه‌ فن حریف است، یعنی هر ساعتی از روز و هر تاریخی از هر فصل سال که بخواهید، حداقل یک کافه در بین بهترین کافه های تهران است که با سلیقه و نیازتان شما هماهنگ است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید همه کافه‌ها از تنهایی نوشیدن یک فنجان قهوه گرفته تا برگزاری شلوغ‌ترین جشن‌های تولد را به چشم دیده‌اند. در این میان، تهران متنوع‌ترین و مفصل‌ترین لیست کافه‌ها را به اسم خودش کرده است. در چالش انتخاب بهترین کافه های تهران همراه ما باشید.


بهترین کافه‌های تهران چه خصوصیاتی دارند؟

تا به حال برایتان پیش آمده از دوستی کتاب‌باز بخواهید بهترین کتابی که خوانده را به شما پیشنهاد بدهد؟ احتمالا قبل از فکر کردن از شما می‌پرسد طرفدار چه سبکی هستید؟ کتاب‌های کدام نویسنده را بیشتر خوانده‌اید؟ اصلا آخر کتابی که خواندید چه بوده؟

پیشنهاد دادن بهترین‌ها برای چیزهایی مثل کتاب، فیلم و یا کافه درست مثل نسخه پیچیدن است. شما نمی‌توانید بدون اطلاع از علایق و سلایق شخصی کسی به آن بهترین چیزی را پیشنهاد بدهید. اگر از تهران مبله از بهترین کافه های تهران بپرسید از شما می‌خواهد در مرحله اول به این سوالات پاسخ بدهید؟ مسافر تهران هستید یا ساکن آن؟ ساکن کدام منطقه تهران هستید و یا در کدام منطقه قصد کافه‌گردی دارید؟ برای یک قرار دوستانه یا عاشقانه به کافه می‌روید و یا یک قرار کاملا رسمی و کاری؟

با توجه به آب‌وهوا دنبال کافه‌ای روباز هستید یا محیط‌های سرپوشیده را ترجیح می‌دهید؟ دنبال یک فضای دنج و آرام می‌گردید یا کافه‌ای شلوغ با اجرای موسیقی زنده؟ اهل وقت‌گذرانی در محیط‌های سنتی یا نوستالژی هستید یا طرفدار سبک کاملا مدرن؟ برای خوردن کدام وعده از روزتان کافه را انتخاب کرده‌اید؟

نگران انتخاب‌تان نباشید. ما برای پاسخ به همه سوالات بالا پیشنهادهای منحصر به خودش را داریم که می‌توانید کافه موردنظرتان را از لیست‌های زیر انتخاب کنید.

  • بهترین کافه های روباز تهران، در هوای آزاد بنشینید

می‌شود گفت روباز بودن کافه برای پایتخت‌نشین‌ها یک مزیت است. آپارتمان‌نشینی و فضاهای بسته و کوچک در زندگی روزمره تهران، کافه‌های روباز را تبدیل به یک انتخاب مناسب کرده است. کافه‌های زیر را برای وقت‌هایی که هوای تهران پاک و خنک است به خاطر بسپارید.

۱- کافه فرهنگ و هنر هور، خاطره‌سازی میان فرهنگ و هنر

کافه هور یک خانه قدیمی دو طبقه است که حیاط بزرگ و زیبایی دارد. حیاط کافه هور با درخت‌کاری و حوض بزرگ وسط آن فضای دل‌نشینی برای نفس تازه کردن در محیطی باز است. همین اول کار بگوییم که همه میزهای حیاط مجهز به هیتر هستند، پس حتی در سرمای زمستان هم می‌توانید لذت کافه‌های روباز را در کافه هور تجربه کنید. این کافه یکی از همان گزینه‌هایی است که همه وعده‌های روز را پوشش می‌دهد و در هر ساعت از روز پذیرای شما است.

در منوی کافه هور انواع خوراک ایرانی، فرنگی، پیش خوراک، پیتزا، چای و دمنوش، قهوه، گرم‌نوش، سردنوش، کیک و دسر و شیک سرو می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که هراز‌گاهی در این کافه رویدادهای فرهنگی و هنری جالب توجهی برگزار می‌شود. اگر جزو طرفداران این رویدادها هستید می‌توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام کافه هور از زمان برگزاری آن‌ها مطلع شوید.

همین‌طور دسترسی به این کافه از طریق مترو هفت تیر خیلی راحت است.

آدرس: تهران، هفت تیر، بالاتر از مترو، کوچه مانی، پلاک ۷۵

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۲۲۲۸۸

صفحه اینستاگرام: @hoorfamily

 منبع عکس گوگل مپ، عکاس sobhan safari

بیشتر بخوانید: خانه هنرمندان ایران کجاست؟

۲- امیر شکلات دارآباد، چشم‌انداز شب‌های شمال تهران

امیر شکلات دارآباد داخل مجموعه هیومن پارک دارآباد قرار دارد. فضای روباز این کافه چشم‌انداز دیدنی رو به کوهستان‌های شمال تهران دارد و این امکان را به شما می‌دهد که در کنار صرف غذا هوای پاک کوهستانی را وارد ریه‌هایتان کنید.

در این کافه روباز با انواع پاستا، فست فود، سالاد، نوشیدنی‌های گرم، دمنوش‌ها، نوشیدنی‌های سرد، شیک، کیک و دسر، آبمیوه، شیک و گلاسه از شما پذیرایی می‌شود. نکته جالب توجه این کافه امکان برگزاری جشن و دورهمی است. اگر مناسبت مهمی در پیش دارید می‌توانید روی خدمات این کافه حساب باز کنید.

علاوه بر آن، مزیت دیگر امیر شکلات موقعیت مکانی‌ آن است. این کافه در نزدیکی مجتمع تجاری و تفریحی عرش آجودانیه، بوستان نیلوفر و رویا پارک است. همین‌طور نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این کافه، ایستگاه اتوبوس موزه حیات وحش ایران است که دسترسی به امیر شکلات را راحت‌تر کرده است.

آدرس: تهران، آجودانیه، خیابان ابرار، پلاک ۱، هیومن پارک، کافه رستوران امیر شکلات

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۸۸۵۱۷

صفحه اینستاگرام: amirchoclatedarabad@

 بیشتر بخوانید: مکان‌های دیدنی و تفریحی شمال تهران

۳- کافه گودو یاس، در طهران قدیم قدم بزنید

جذابیت‌های این کافه فقط منحصر به فضای درونی آن نیست. از لحظه‌ای که قدم به کوچه یاس می‌گذارید تا به کافه گودو برسید، با یک کوچه قدیمی که سراسر آن گلدان چیده شده روبه‌رو می‌شوید. از در کافه که رد شوید حوض بزرگ و فیروزه‌ای رنگی توجه‌تان را جلب می‌کند که داخل آن ظروف چینی گل سرخ نوستاژیک چیده شده است.

دور تا دور حوض فیروزه‌ای، میز و صندلی‌های چوبی آماده پذیرایی از شما است. در کافه گودو قهوه‌های گرم و سرد، قهوه‌های عشیره که همراه با شیر و زعفران سرو می‌شود، دسر، نوشیدنی‌های گرم، شیک‌ها، خنکی‌جات، آبمیوه‌های طبیعی، نوشیدنی‌های ترش و شیرین، چای و دمنوش‌ها، عصرانه، سالاد و پیش غذا سرو می‌شود. گل سر سبد منوی کافه گودو غذای محلی ایرانی‌ است که هرروز بر اساس انتخاب سرآشپز یک غذای مختلف پخت می‌شود. می‌توانید با انتخاب این غذاها خودتان را غافلگیر کنید.

با رفتن به کافه گودو یاس فقط میان یکی از بهترین کافه های تهران کافه‌گردی و شکم‌گردی نمی‌کنید بلکه در طبقه دوم این کافه یک کتاب‌فروشی است که می‌توانید در میان کتاب‌هایش قدم بزنید و شاید یک خرید جذاب داشته باشید. اگر برای تکمیل روزتان دنبال یک سرگرمی دیگر بودید این امکان را دارید که در سینمای طبقه سوم این کافه به تماشای فیلم بنشینید.

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان نجات اللهی، خیابان محمدی، بن بست گل یاس

شماره تماس: ۰۹۱۲۲۸۴۷۵۱۴- ۰۲۱۸۸۹۴۲۵۷۳

صفحه اینستاگرام: godo.yas@

 بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای

  • بهترین کافه‌های سنتی تهران، هم‌نشینی با تاریخ

برای لذت بردن از کافه‌های سنتی باید دل به تاریخ زد. به‌طور معمول کافه‌های سنتی در دل خانه و عمارت‌های تاریخی تهران است. معماری قدیمی و چشم‌گیر معماران تاریخ ایران در کنار فضای دل‌نشین خانه ها، محیطی مناسب برای یک دورهمی دوستانه یا عاشقانه است. اگر تا به حال کافه‌های سنتی را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از لیست زیر شروع کنید.

۱- کافه موزه مقدم، مثل قاجاریان چای بنوشید

موزه مقدم نمونه‌ای مجلل از بناهای دوران قاجار است. به همین دلیل معماری و دکوراسیون کافه موزه مقدم که درست در حیاط موزه است بسیار دیدنی است. از فضای سبز باغ آن گرفته تا فواره‌ها و مجسمه‌های فیروزه‌ای‌. فضای قدیمی، تابلوهای نقاشی آویزان بر دیوارهای کافه و حتی لیوان‌هایی که در آن‌ها نوشیدنی سرو می‌شود، همه و همه یادآور دوران قاجار است.

در منوی این کافه هم تاریخ قجری به چشم می‌خورد. صبحانه قجری، آبگوشت، کله جوش، آش رشته، کباب تابه‌ای، کیک باقلوا، انواع کیک، دمنوش زعفرانی و انواع شربت و قهوه بخشی از منوی این کافه است. اگر یکی از طرفداران این سبک هنری هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما میان این زیبایی‌ها خود را به نوشیدن یک فنجان چای گرم دعوت کنید.

این کافه از نظر موقعیت مکانی در نزدیکی خیابان ولی‌عصر، موزه ملی ایران، کاخ گلستان و سردر باغ ملی قرار دارد. برای دسترسی به کافه موزه مقدم می‌توانید به‌راحتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اگر خواستید با مترو راهی آن‌جا بشوید، در یکی از ایستگاه‌های حسن‌آباد و یا دانشگاه امام علی پیاده شوید تا پس از پنج دقیقه پیاده‌روی به موزه برسید. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آن هم ایستگاه البرز است که فاصله آن تا موزه سه دقیقه پیاده‌روی است.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی بعد از شیخ هادی، موزه مقدم

 شماره تماس: ۰۹۱۲۴۵۹۸۵۶۴

صفحه اینستاگرام: cafe.museum.moghadam@

 منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mina Kh

بیشتر بخوانید: معرفی موزه ملی ایران و تاریخچه آن

۲- کافه چای بار، یک پاتوق صبح‌گاهی

عمارت کلاه‌فرنگی، عمارتی باشکوه و زیبا در محدوده‌ خیابان اندرزگو است که روزی محل خوش‌گذرانی ناصرالدین‌شاه قاجار بوده. این عمارت به همراه باغ سرسبزش، سال‌هاست که در اختیار انجمن خوشنویسان ایران قرار دارد. کافه چای بار بخشی از باغ همین عمارت است. از همان در اصلی که وارد شوید کافه را در سمت راستتان می‌بینید. بیشتر میز‌وصندلی‌ها در فضای باغ چیده شده‌اند ولی اگر بخواهید می‌توانید از فضای داخلی هم استفاده کنید.

همان‌طور که از اسمش انتظار می‌رود، کافه چای بار در بین بهنرین کافه های تهران‌، محل مناسبی برای نوشیدن انواع چای و دمنوش است. شاید وعده صبحانه یکی از زمان‌های مناسب برای سر زدن به این کافه باشد. اگر هم خیلی اهل چای و دمنوش نیستید می‌توانید از انواع قهوه، آبمیوه، شیک، سالاد، ساندویچ‌های سبک و کیک‌های منوی آن استفاده کنید.

این کافه از نظر موقعیت مکانی در نزدیکی مراکزی مثل آرت سنتر باغ، مرکز خرید روشا، کافه کتاب عمارت روشنان و گالری شکوه قرار گرفته است.

آدرس: تهران، خیابان اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، انجمن خوشنویسان، پلاک ۱۴۵

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۱۰۳۱۱

صفحه اینستاگرام: chaibartehran@

بیشتر بخوانید: کافه های لاکچری تهران، از شیک‌ترین تا لوکس‌ترین های پایتخت

۳- کافه تهرون باغ نگارستان، رگه‌هایی از فرهنگ لهستانی و ایرانی

این کافه درواقع نسل نسبتا جدیدی از کافه‌های شهری است که با تغییراتی در خانه‌های قدیمی ساخته شده. این کافه هم فضای باز دارد و هم فضای بسته. صندلی‌هایی چوبی با طرح لهستانی در کنار رومیزی‌های ترمه‌دوزی شده و گلدان‌های آبی رنگ سفالی روی میزها همراه با صدای فراموش‌نشدنی و همیشگی موسیقی‌های سنتی و کلاسیک ایرانی مثل کلهر، شجریان و گاهی هم موسیقی‌های بی‌کلام کارن همایونفر. پرده‌های سفید توری که در بین چهارچوب‌های پنجره‌ها قرار گرفته‌اند و دیوارهای سبز درباری‌اش، کافه تهرون را به پاتوقی برای هر هنرمند یا هنردوستی تبدیل کرده است.

شربت‌های ایرانی و سنتی، ناهار و عصرانه‌های نوستالژیک، انواع آش و پیش‌غذا، انواع کیک و شیرینی‌ها و چای و قهوه تنها بخشی از منوی جذاب کافه تهرون است.

آدرس: میدان بهارستان، انتهای خیابان دانش‌سرا، ابتدای خیابان گودرزی، در شمالی و اصلی باغ

صفحه اینستاگرام: @cafetehroonkandovan

 بیشتر بخوانید: عمارت بهارستان تهران، کاخی بازمانده از فراز و نشیب‌های دوران

  • بهترین کافه های تهران به همراه شعبه‌ های مختلف

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم برای تکمیل لیست بهترین کافه‌های تهران باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. یکی از موارد چالشی در تهران مسئله دسترسی به مناطق و خیابان‌های مختلف است. در این میان کافه‌هایی که شعبه‌های مختلفی در سراسر تهران دارند خیلی به کار می‌آیند. با شناختن این کافه‌ها در هر جای تهران می‌توانید از فضا و منوی آن ها استفاده کنید.

۱- سام کافه، کافه‌هایی شیک برای عاشقان واقعی قهوه

سام کافه در فرشته، ونک، شهرک غرب و سنایی شعبه دارد. کیفیت همه این شعبه‌ها هم یکسان است. اما شعبه فرشته و ونک، کافه‌های لوکس‌تر و شیک‌تری هستند. سام کافه جزو کافه‌ های شیک و لوکس تهران با کیفیت غذای بالا است. این کافه‌ها انواع سالاد، نوشیدنی و کروسان را سرو می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات مثبت منوی سام کافه، تنوع در بخش نوشیدنی‌های بر پایه قهوه است. در کنار این تنوع، باریستاهای حرفه‌ای و کیفیت عالی قهوه، این‌جا را به پاتوقی برای قهوه‌خورها تبدیل کرده است.

آدرس سام کافه فرشته: خیابان فرشته، مرکز خرید سام سنتر، طبقه دوم.

شماره تلفن: ۰۲۱۲۲۶۵۳۸۴۲

آدرس سام کافه شهرک غرب: شهرک غرب، خیابان سیمای ایران

شماره تلفن: ۰۲۱۸۸۵۷۹۵۰۱

آدرس سام کافه ونک: ونک، نبش خیابان خدامی و آفتاب، ساختمان مادیران

شماره تلفن: ۰۲۱۸۶۰۹۲۱۱۴

آدرس سام کافه سنایی: کریمخان، خیابان سنایی، پلاک ۱۹

شماره تلفن: ۰۲۱۸۸۳۰۳۰۷۸

 منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehran R

 بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه های گردشگری غرب تهران

۲- کافه لئون، رستوران‌هایی با نیم قرن تجربه

این کافه رستوران معروف حدود نیم قرن است که جزو بهترین کافه های تهران است و به دلیل سال تأسیسش به رستوران لئون ۱۹۶۰ معروف شده است. کافه رستوران لئون با گذشت زمان نه تنها به خاطر غذاهای با کیفیت و کباب‌های خوش طعم و لذیذش، بلکه به خاطر محیط دوستانه و صمیمی، پرسنل محترم و خوش برخورد و خدمات با کیفیتش معروف شد و طرفداران زیادی نه فقط در تهران بلکه در شهرهای دیگر هم پیدا کرد.

فضای داخلی این رستوران‌ها در عین دوستانه و صمیمی بودن، شیک و لوکس هستند. می‌توانید برای جشن‌های خصوصی‌تان این کافه را انتخاب کنید. منوی منتخب غذاهای فرنگی و صبحانه‌ی ویژه‌‌اش بین طرفدارانش خیلی محبوب است پس اگر سری به یکی از شعبه‌های کافه لئون زدید می‌توانید این غذاها را امتحان کنید.

رستوران لئون در حال حاضر پنج شعبه دارد. معروف‌ترین شعبه آن، رستوران لئون فرشته است که اصطلاحا به آن رستوران لئون ۱۹۶۰ سام سنتر هم می‌گویند. این رستوران در تهران، خیابان فرشته، در مرکز تجاری سام قرار دارد و بسیار پرطرفدار و معروف است.

شماره تماس شعبه فرشته: ۰۲۱۲۲۶۵۳۸۴۱

دومین شعبه معروف رستوران لئون، آبان جنوبی است که در خیابان کریم‌خان زند، خیابان آبان جنوبی و نبش کوچه ورشو قرار دارد.

شماره تماس شعبه آبان جنوبی: ۰۲۱۱۸۸۹۴۶۲۵

شعبه سوم آن در سعادت‌آباد، خیابان کوهستان، مرکز تجاری اپال و طبقه دوم است. این شعبه به دلیل قرار گرفتن در ساختمان اپال، به کافه رستوران اپال سنتر هم شناخته شده می‌شود.

شماره تماس شعبه سعادت‌آباد: ۰۲۱۲۶۳۵۰۹۴۱

شعبه چهارم در الهیه، مجتمع مدرن الهیه و در رویال فلور قرار دارد که به رستوران لئون الهیه معروف است.

شماره تماس شعبه الهیه: ۰۲۱۲۶۲۰۵۹۶۶

شعبه پنجم که جزو شلوغ‌ترین شعبه‌های لئون است، در اتوبان کردستان، بالاتر از بزرگراه حکیم، کوچه شصت و چهارم، مجمتع مسکونی تجاری آ.اس‌.پ قرار دارد.

شماره تماس شعبه کردستان: ۰۲۱۸۸۶۱۴۹۹۸

بیشتر بخوانید: رستوران گیاهی های تهران، از جان گیاهی انسان تا شیر گیاهی مرغ


لذت خوب کافه‌نشینی در حال‌وهوای تهران یک تجربه‌ی فوق‌العاده برای هر کسی است. ما در این یادداشت سعی کردیم بهترین کافه های تهران را برای کسانی که این روزها به فکر کافه‌گردی در تهران هستند را معرفی کنیم. البته ممکن است شما قبلا به کافه‌هایی که در مورد آنها صحبت کردیم، رفته باشید. به نظر شما کدام یک از کافه های تهران  در لیست بهترین‌ها قرار دارد؟ نظرات خود را برای ما بنویسید تا خوانندگان ما با راهنمایی شما بتوانند بهترین لحظات را در کافه های تهران بگذارند.


سوالات متداول

بهترین کافه های تهران کدام است؟

تهران کافه های زیادی دارد و شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید در بین بهترین کافه های تهران انتخابی خوبی برای کافه‌گردی داشته باشید، کافه‌هایی مثل کافه لئون، سام کافه، چای بار، سام کافه، امیر شکلات و کافه هور تعدادی از بهترین کافه های تهران هستند.

بهترین کافه های تهران برای صبحانه کدام است؟

در بیشتر کافه‌ های تهران صبحانه سرو می‌شود اما  کافه لئون، کافه چای بار و مافه موزه مقدم  بهترین صبحانه را دارند.

بهترین کافه های روباز تهران کدام است؟

کافه هنر هور، امیر شکلات و کافه گودو بهترین فضای روباز را در بین کافه های تهران دارند.

 

Comments (0)
Add Comment