کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای

کافه های مرکز تهران همیشه توی لیست آدم‌های کافه‌رو است. البته به‌خاطر تعداد زیاد کافه‌های این نقطه از شهر هر آدمی فیلترهای مخصوص به خودش را دارد و لیست‌های شخصی‌ و دقیقی از کافه‌های موردعلاقه‌اش جمع می‌کند. مثلا این‌که منوی هر کافه چقدر متناسب با سلیقه‌تان است و یا قیمت خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های هر کافه مناسب یا گران است و ملاک‌های دیگری که ممکن است از آدمی به آدم دیگر تغییر کنند. در این مطلب آن دسته از کافه‌های مرکز تهران را معرفی می‌کنیم که هم کافه‌روهای حرفه‌ای و هم آماتور‌هایشان به دلایل مختلف هر کدام را توی لیست‌شان گذاشته‌اند.

کافه دیاموند، از کافه های مرکز تهران که صبح‌های جمعه باید به آنجا رفت

کافه دیاموند خیابان ویلا از آن کافه‌هایی است که می‌شود صبح جمعه‌ در خلوتی شهر تهران به آن رفت و یک صبحانه درست و حسابی سفارش داد. حیاط دنج و سرپوشیده کافه، صندلی‌هایی که یک سمت حیاط چیده شده‌اند و خنکای دم صبح خواب را از چشم آدم می‌پرانند و حال آدم را جا می‌آورند. حیاط کافه دیاموند با وجود کوچک بودنش حال خوبی دارد و باعث می‌شود آدم‌ها در پاییز و روزهای آفتابی زمستان هم ترجیح بدهند بیرون بنشینند.

از معماری و نمای بیرونی و ساختمان کافه دیاموند هم نباید غافل شد. حداقل باید دقایقی بیرون کافه ایستاد و معماری آن را تماشا کرد. انگار حس‌وحال خوبی که در خیابان ویلا وجود دارد به این کافه هم سرایت کرده و همین که وارد کافه می‌شوید حس می‌کنید که این کافه، همان جایی است که دنبالش می‌گشتید.

منوی کافه دیاموند

صبحانه‌های کافه دیاموند مفصل و متنوع‌اند. چند مدل املت و چند نوع کروسان و چند بشقاب صبحانه مختلف در منوی صبحانه کافه دیاموند وجود دارد. به جز این خوردنی‌های دیگری مثل انواع پاستا و اسنک به همراه چند مدل سالاد خوشمزه در منوی این کافه پیدا می‌شود که انتخاب را برایتان سخت می‌کند. به جز این همه خوردنی خوشمزه، نوشیدنی‌های زیادی هم در منوی کافه هست که برای وقت‌هایی مناسبند که دل‌تان فقط یک فنجان یا یک لیوان نوشیدنی ساده می‌خواهد.

اطلاعات کافه دیاموند

آدرس: تهران، خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، خیابان فلاح‌پور، پلاک ۳۳

ساعت کار:‌ ۸ صبح تا ۱۲ شب

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۹۰۱۹۶

بیشتر بخوانید:‌ کافه های خاص تهران را از کجا پیدا کنیم؟


کافه عمارت دل، عمارتی برآمده از دل کافه های مرکز تهران

بهتر است موقع رفتن به کافه عمارت دل معده‌تان از حد معمول خالی‌تر باشد. چون می‌توانید انتخاب‌های بیش‌تری داشته باشید و با خیال راحت چند مدل غذا و خوردنی مختلف انتخاب کنید. اگر هم چندان گرسنه نباشید، جای نگرانی نیست چون فضای کافه، چیدمان حیاطش و ترکیب رنگ ظروف با مواد غذایی داخل‌شان اشتهایتان را باز می‌کند.

ساختمان کافه عمارت دل یک خانه قدیمی با نمای آجرهای سه‌سانتی و پنجره‌های چوبی است. آدم خیال می‌کند این کافه، خانه‌ای است که همیشه در آن یک مهمانی کوچک و ساده برپاست. آدم‌ها می‌آیند، بعضی‌ها در حیاط این خانه جمع می‌شوند. حیاطی که نوشیدن یک فنجان چای ساده با دارچین هم در آن مزه بهتری دارد.

منوی کافه عمارت دل

کافه عمارت دل، منوی پروپیمانی دارند. احتمالا اولین قسمتی از منو که چشم‌تان را می‌گیرد، بخش غذاهای کافه است. قلیه ماهی و خورشت مسما از آن غذاهایی است که نمی‌شود هر جایی آن‌ها را پیدا کرد. تازه اگر هم جایی آن‌ها را پیدا کنید، ممکن است طعم آن‌ها با چیزی که انتظار دارید از زمین تا آسمان فرق داشته باشد. شیرین پلو با مرغ زعفرانی و پلو مرغ با کدو تنبل و آلو بخارا هم از غذاهای دیگر کافه عمارت دل هستند. ساندویچ‌ها، سالادها و انواع پاستا و پیتزا هم در بخش غذاهای منو دیده می‌شوند. شاید بتوانید ترکیبی از غذاهای سنتی کافه را با فست‌فودهایش سفارش بدهید و به این نتیجه برسید که آشپزهای کافه عمارت دل در هر زمینه پخت هر دو نوع غذا مهارت زیادی دارند.

اطلاعات کافه عمارت دل

آدرس: تهران، تقاطع خیابان فلسطین و بزرگمهر، پلاک ۳۵۶

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۵۹۸۶۶

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ghazal Askari

بیشتر بخوانید: برای گشت و گذار در مرکز تهران کجا بریم؟


کافه نادری، از نوستالژیک‌ترین کافه های مرکز تهران

از بین همه کافه های مرکز تهران، کافه نادری است که در قدمت و شهرت از بقیه جلو زده. این کافه آن‌قدر اسم و رسم دارد که دیگر نیازی به معرفی دقیق آن نیست. همین که وارد کافه می‌شوید به این فکر می‌کنید که روزی در گذشته‌های دور، احتمالا در دهه‌های سی و چهل نویسندگانی که آن روزها هنوز جوانک‌های جویای نام بودند و امروز هر کدام نام مهمی در ادبیات و هنر معاصر پیدا کرده‌اند، پشت میزهای کافه نادری می‌نشسته‌اند و قهوه می‌خوردند و سیگار دود می‌کردند. احتمالا در چنین لحظاتی بوده که چشمه‌های خلاقیت‌شان گل می‌کرده و ایده‌هایشان را درباره داستانی ناتمام یا طرح یک رمان جدید با هم در میان می‌گذاشتند. جای همه این آدم‌ها هنوز هم در کافه نادری خالی است، حتی اگر قاب عکس تک‌تکشان روی دیوار کافه باشد.

منوی کافه نادری

منوی کافه نادری ساده و نوستالژیک است. انگار قرار است با غذاها و نوشیدنی‌های کافه هم به گذشته‌ برگردیم و با سادگی غذاها، ظرف و ظروف و میز و صندلی کافه همه تغییرات و پیشرفت‌های مدرن این چند دهه را فراموش کنیم. این سادگی البته توی ذوق نمی‌زند. شاید به این دلیل که با چیدمان و طراحی و حتی رفتار پرسنل کافه هماهنگ است. مثلا استیک و شاتوبریان که از غذاهای محبوب این کافه هستند با تزئینی مختصر و در ظرفی ساده سرو می‌شوند ولی طعم‌ قابل قبول و کیفیت خوبی دارند. اغلب آدم‌هایی که به کافه نادری می‌روند، قصدشان بودن در فضای کافه و همراه شدن با حال‌وهوای نوستالژیک آن است. از آن‌جایی که کافه نادری در فهرست آثار ملی هم ثبت شده برای خیلی‌ها این احساس را دارد که این‌ کافه قسمتی از میراث ملی آن‌هاست.

اطلاعات کافه نادری

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بین خیابان سی تیر و چهارراه استانبول، پلاک ۵۲۴

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۷ شب

شماره تماس: ۰۹۱۰۳۵۸۴۴۹۷

بیشتر بخوانید: گشتی در دیدنی ترین عمارت‌ های تهران قدیم


کافه هنر،کافه‌ای با منو متنوعی از 20 نوع قهوه

گوستاو فلوبر، نویسنده‌ فرانسوی نقل‌قولی دارد که برخلاف بیش‌تر حرف‌هایش به دل همه می‌نشیند. او در جایی گفته است تنها راه حذر کردن از ناشادی و ناخوشی محصور کردن خود در هنر است. شاید این گفته فلوبر خیلی هم به کافه هنر ربط نداشته باشد. ولی اگر وارد کافه شویم و ساعتی را به خوشی در آن بگذرانیم، ربطش را هم پیدا می‌کنیم.

فضای دنج کافه هنر برای هر نوع جمع و گروهی جا دارد. اگر هم تنها باشید و بخواهید جایی از کافه بنشینید که بتوانید منظره بیرون را تماشا کنید، بهتر است پشت یکی از میزهای کوچک کافه بنشینید. برای قرارهای دسته‌جمعی هم میزهای بزرگی در کافه است. پس لازم نیست نگران این باشید که با دوستانتان کجا جمع شوید. به خصوص در فصل‌های سرد که قرار گذاشتن در پارک و فضاهای بیرونی کمی سخت است.

منوی کافه هنر

در بخش نوشیدنی‌های منو کافه هنر حدود بیست نوع قهوه وجود دارد. شاید به این دلیل که آدم‌های کافه‌رو قبل از هر چیز قهوه‌خورهای ماهری هستند و ترجیح می‌دهند به محض رسیدن یک فنجان قهوه سفارش بدهند. اما اگر چای را بیش‌تر دوست دارید چند مدل چای هم برای شما در منو گذاشته شده. به جز این چند مدل دمنوش و گیاه‌نوش وجود دارد که ترکیبات بامزه و جالبی دارند. شربت‌های خنک، شیک‌ها و اسموتی‌ها و آیس‌کافی‌ها هم از نوشیدنی‌های دیگر در منوی کافه هنر هستند. اما ناامید نشوید. در منوی کافه چند مدل خوردنی هم است تا قبل یا بعد از نوشیدنی‌تان سفارش بدهید. این خوردنی‌ها چند مدل پنینی، برگر و هات داگ و سوخاری‌اند که می‌توانید همراه با سالاد و سیب‌زمینی نوش‌جان کنید.

اطلاعات کافه هنر

آدرس:‌ تهران، خیابان انقلاب، بین قدس و وصال شیرازی، جنب سینما سپیده، کوچه اسکو، پلاک ۸

ساعت کار: ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب (جمعه‌ها از ۳ بعدازظهر تا ۱۰:۳۰ شب)

شماره تماس:‌ ۰۲۱۶۶۴۸۴۸۸۵

منبع عکس گوگل مپ، عکاس AmirHossein Elahi

بیشتر بخوانید: پیشنهادهای متنوع برای تفریحات کم‌هزینه در تهران


کافه عمارت روبرو، هم تفریح و هم تماشا در کافه های مرکز تهران

یکی از ملاک‌های آدم‌ها برای انتخاب بهترین کافه های مرکز تهران فضا و ساختمان کافه است. برای این آدم‌ها شکل ظاهری کافه، امکانات مکانی‌اش مثل داشتن حیاط با حوض و یا نمایی متفاوت گاهی حتی از تنوع غذاها و خوردنی‌های کافه هم مهم‌تر است. برای همین کافه عمارت روبرو اغلب توی لیست کافه‌های خوب تهران است و به‌جز عمارتش، انتظارات دیگری را هم برآورده می‌کند. عمارت روبرو یک ساختمان بزرگ است و کافه یکی از قسمت‌های آن است. در قسمت‌های دیگر عمارت می‌توانید کتابفروشی، گالری و سالن اجرای موزیک و نمایش را ببینید.

اگر از آن کافه‌روهایی باشید که استایلی کاملا هنری دارند، عمارت روبرو به یکی از پاتوق‌های جذابتان تبدیل خواهد شد. چون می‌توانید در برنامه‌های هنری و فرهنگی عمارت روبرو شرکت کنید و بعد از آن به کافه بروید و قهوه بنوشید و یا سفارشتان را بگیرید و در سالن اجرای موزیک بنشینید.

منوی کافه عمارت روبرو

غذاهایی که در منوی کافه عمارت روبرو می‌بینید اغلب سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. چند نوع پاستا و کرپ و چند بشقاب متنوع با ترکیبی از انواع مخلفات و سبزیجات و مرغ گریل‌شده می‌توانند به روزی که شروع کرده‌اید طعم خوشمزه‌ای بدهند. نوشیدنی‌های کافه به خصوص شربت‌های سنتی‌اش طرفداران زیادی دارند و می‌شود آن‌ها را جداگانه و یا همراه با خوردنی‌های کافه سفارش داد. دیگر گفتن ندارد که انواع نوشیدنی‌های گرم مثل چای و قهوه هم در منوی کافه حضوری همیشگی و فعال دارند.

اگر هم به دنبال کافه های مرکز تهران هستید که در آن‌ها صبحانه سرو می‌شود، از کافه عمارت روبرو هم غافل نشوید که منوی مخصوصی برای صبحانه دارد.

اطلاعات کافه عمارت روبه‌رو

آدرس: تهران، چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر، بن‌بست کیانپور

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۰۴۲۳۰

بیشتر بخوانید:‌ بهترین شیشلیک های تهران را کجا بخوریم؟


کافه ث، کافه‌ای شبیه به خانه خودتان در قلب تهران

در کوچه‌های دنج دور و بر خیابان ویلا می‌شود کافه‌های خوبی پیدا کرد. البته اگر اهل شکار کافه‌های خوب باشید، حتما قبل از این به کافه ث رفته‌اید. ساختمان کافه ث هنوز شبیه یک خانه است با حیاطی کوچک که به آدم حس راحتی و آرامش می‌دهد. انگار این‌جا دقیقا خانه خودتان است و می‌توانید کاملا در آن راحت باشید. شب‌های تابستان که چراغ‌های حیاط روشن می‌شوند و هوا خنک و خوب می‌شود، می‌توانید با دوستانتان در کافه ث جمع شوید و خاطره‌های خوش بسازید. فضای داخل کافه ث هم به جز حیاطش جای خوبی برای نشستن است.

میزها فاصله زیادی از هم دارند و نور ملایمی فضای کافه را روشن می‌کند. اگر در پاییز و یا زمستان به کافه بروید فضای داخل کافه به اندازه کافی گرم است و می‌توانید از شیشه‌های پنجره‌ حیاط و باغچه و آسمان را تماشا کنید.

منوی کافه ث

تابستان‌ها شربت‌های خنک در منوی کافه ث بیش‌تر از بقیه نوشیدنی‌ها انتخاب می‌شوند. عرق گلشن، عرق ایاز و عرق محرور چند تا از این شربت‌های خوش‌رنگ و خوشمزه هستند. برای فصل گرم یک میان‌وعده جذاب هم به منوی کافه ث اضافه می‌شود و آن هم آب دوغ خیار است. آب دوغ خیاری که با گل محمدی و گردو و کشمش و تکه‌های یخ حسابی عطش‌تان را کم می‌کند و حالتان را جا می‌آورد.

غذاهای منوی کافه هم حتی اگر گرسنه نباشید شما را به اشتها می‌اندازند. فقط کافی است که بشقاب و سالاد مخصوص کافه ث را ببینید که با آن ترکیبات جذاب و رنگ‌ سبزیجات تازه‌اش چطور هوش را از سرتان می‌پراند.

اطلاعات کافه ثِ

آدرس: تهران، کریمخان، خیابان ویلا، صارمی شرقی پلاک ۳۸

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۲۰۳۸۷

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Arghavan Mirzaei

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اجاره خانه در تهران


کافه نیکو ایرانشهر، از کافه های مرکز تهران در نزدیکی پارک هنرمندان

خیابان ایرانشهر از آن خیابان‌هاست که باید کوچه‌هایش را با دقت جست‌وجو کرد. چون ممکن است در کوچه پس‌کوچه‌هایش کافه‌ای باشد که از چشمان تیزبین کافه‌روها دور مانده باشد. کافه نیکو در یکی از بن‌بست‌های خیابان ایرانشهر قرار دارد. بن‌بستی به نام نیکوشهر. اگر هم اهل گشت‌وگذار در پارک خانه هنرمندان باشید، احتمالا این کافه را که درست روبه‌روی این پارک است، دیده‌اید. خانه نیکو ایرانشهر در سال ۱۴۰۰ جایزه ملی معماری را گرفته است. آدم‌های آشنا به معماری حتما می‌توانند جزئیات جذابی در معماری این کافه پیدا کنند. در حیاط این کافه یک حوض فیروزی بزرگ هست و میزها دور و بر این حوض چیده شده‌اند.

منوی کافه نیکو

اگر چای و باقلوای مخصوص در منوی کافه نیکو چشم‌تان را گرفت، حتما از قوری سفالی کوچک و استکان‌های کمر باریکی که برایتان می‌آورند، خوش‌تان می‌آید. ترکیب باقلوای تازه و چای در کنار خنکای هوایی که از روی حوض فیروزه‌ای حیاط به صورت‌تان می‌خورد لحظات خوشی هستند که تا مدت‌ها از خاطرتان پاک نخواهد شد.

اطلاعات کافه نیکو

آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، بن‌بست نیکشهر

ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۰:۳۰ شب (شنبه‌ها از ساعت ۳ بعدازظهر)

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۸۱۵۸۲۴


در این نوشته تقریبا با بهترین کافه های مرکز تهران آشنا شدید. اگر اهل کافه گردی هستید، ما را در تکمیل لیست بهترین کافه های مرکز تهران یاری کنید. اگر هم تا به حال مهمان این کافه‌هایی که گفتیم بوده‌اید، نظرتان را در مورد هر یک از آنها به ما بگویید.

به نظر شما جای کدام کافه در این لیست خالی است؟ فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات و تجربیات ارزشمند شما هستیم.


سوالات متداول

بهترین کافه های مرکز تهران کجاست؟
در سراسر تهران کافه های زیادی وجود دارد که بسته به سلیقه شما می‌تواند انتخابی خوبی برایتان باشند، کافه‌هایی مثل عمارت دل، کافه روبرو ، کافه هنر و کافه نادری از بهترین کافه های مرکز تهران هستند.
بهترین کافه های مر کز تهران برای صبحانه کدام است؟

کافه دیاموند و کافه روبرو با داشتن منوی جذاب برای صبحانه بهترین انتخاب در کافه های مرکز تهران هستند.

Comments (0)
Add Comment