پل ابریشم تهران، مرز دو نقطه سبز

پل ابریشم تهران یک پل مدرن و کابلی است که در منطقه عباس‌آباد تهران قرار دارد. حتما می‌دانید که تهران‌گردی قرار نیست فقط بازدید از مکان‌های تاریخی و خانه‌های قدیمی باشد. تهران‌گردی می‌تواند با دیدن مکان‌هایی با معماری مدرن جذاب‌تر شود. سازه‌هایی که در سال‌ها و دهه‌های گذشته در شهر تهران ساخته شده جاذبه‌هایی هستند که دیدن‌شان جلوه متفاوتی از شهر تهران را به شما نشان می‌دهد.

پل ابریشم یکی از هفت پلی است که قسمت‌های مختلفی از اراضی عباس‌آباد را به‌هم وصل می‌کند و ساخت آن در کنار احداث پل طبیعت انجام شده است. این پل رتبه اول در مسابقه فناوری برتر در معماری را به‌دست آورده و برنده جایزه دادمان برای طرح برتر در زمینه اقدامات دوست‌دار محیط‌ زیست شده است.

روی نقشه ببینید!


پیاده روی و قدم زدن در فضای دنج و آرام

پل ابریشم تهران پارک نوروز را به بوستان بنادر وصل می‌کند. البته هدف این پل فقط اتصال دو فضای سبز نیست. روی این پل می‌توانید منظره‌ای از شهر تهران را ببینید و عبور ماشین‌ها را در اتوبان همت تماشا کنید. اگر روی این پل بایستید، نمایی از گنبد مینا را هم که در بوستان نوروز قرار دارد، می‌بینید.

ممکن است موقع گشتن در شهر تهران و یا بازدید از یک مکان متفاوت نیاز پیدا کنید که برای ساعاتی خلوت کرده و ذهن‌تان را آرام کنید. درست است که سفر به تهران و یا تهران‌گردی تفریح مهیجی است اما همه‌مان نیاز داریم که گاهی سرعت‌مان را پایین بیاوریم.

پس اگر کل روز در حال گشت‌وگذار بوده‌اید و انواع تفریحات شهری را تجربه کرد‌ه‌اید روی پل ابریشم می‌توانید کمی شتاب‌تان را پایین بیاورید. طول این پل ۲۰۰ متر است و اگر ساعات خلوتی از روز و یا شب به آن سر زده باشید، جای خوبی برای قدم زدن و پیاده‌روی است.

پل ابریشم تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

بیشتر بخوانید:‌ پارک های پیاده روی تهران کدامند؟


پل ابریشم سوژه‌ای برای عکاسی در پل طبیعت

اگر عکاس حرفه‌ای هستید و یا عادت دارید که موقع شهرگردی و گشت‌وگذار در خیابان‌ها و محله‌های تهران، سوژه‌های عکاسی را شکار کنید، از پل طبیعت غافل نشوید. این پل به خصوص در شب و یا موقع غروب آفتاب سوژه‌ خوبی برای عکاسی است.

فقط کافی است که یک گوشی موبایل داشته باشید تا لحظه‌های ایستادن و قدم زدن روی پل ابریشم را به عکس‌های خاطره‌انگیزی تبدیل کنید. از شلوغی و جمعیت نترسید و خیال نکنید عکس‌تان با وجود آدم‌ها خراب می‌شود. گاهی وقت‌ها حضور آدم‌ها در عکس‌ها باعث می‌شوند که حس کنیم آن مکان‌ها زنده‌اند و نفس می‌کشند.


در نزدیکی پل ابریشم از چه چیزهایی دیدن کنیم؟

نزدیک‌ترین دیدنی‌ها به پل ابریشم پارک بنادر و پارک آب و آتش است که در دو طرف پل قرار گرفته‌اند. در هر کدام از این دو پارک دیدنی‌های زیادی وجود دارد. گنبد مینا، پل طبیعت و سینما گیم بعضی از این مکان‌ها هستند. به‌جز این‌ها شما می‌توانید پیاده‌رویتان را تا پارک آب‌ و آتش و بوستان طالقانی ادامه بدهید و از هوای خنک آن‌ها استفاده کنید. به‌خصوص اگر روز شلوغ و پردود و دمی را تجربه کرده‌اید، کمی تنفس در فضای سبز این پارک‌ها برایتان لازم است.

پل ابریشم کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ali shahryari

بیشتر بخوانید: پل طبیعت ؛ شاهکار معماران ایرانی


چطور به پل ابریشم برویم؟

یکی از راه‌های ساده برای رفتن به پل ابریشم این است که خودتان را به خط یک متروی تهران برسانید و در ایستگاه حقانی پیاده شوید. از آن‌جا هم پیاده به پارک طالقانی و پارک آب و آتش و سپس پارک بنادر بروید تا در نهایت به پل ابریشم برسید.


سوالات متداول

پل ابریشم تهران کجاست؟
پل ابریشم تهران در بزرگراه حقانی، خیابان دیدار جنوبی، پارک نوروز قرار دارد و روی بزرگراه همت واقع شده است.

پل ابریشم تهران کدام جاذبه‌های گردشگری را به یکدیگر وصل می‌کند؟
این پل بوستان بنادر را به بوستان نوروز و گنبد مینا متصل می‌کند.
چطور می‌توان با مترو به پل ابریشم رفت؟
با استفاده از مترو خط قرمز به سمت تجریش اگر بروید باید در ایستگاه حقانی از مترو پیاده شوید و خودتان را به پارک طالقانی برسانید. با عبور از پل طبیعت، پارک آب‌ و‌ آتش و بوستان بنادر، به پل ابریشم خواهید رسید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.