شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه در تهران

این روز‌ها موضوع اجاره روزانه خانه و آپارتمان در تهران خیلی زیاد و فراگیر شده است. پس دانستن شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه برای هر کسی از واجبات است. یعنی حتی اگر خودتان یا دوستانتان هم تجربه‌اش را نداشته باشید، امکان ندارد آگهی‌ها و تبلیغات مرتبط با آن را ندیده باشید.
اجاره روزانه خانه هم مثل هر کار دیگری آداب‌ورسوم خودش را دارد. البته اصلا کار سخت و دشواری نیست و خیلی راحت‌تر از پروسه پیچیده و زمان‌بر رهن‌ و‌ اجاره است. اما به‌هر‌حال اینکه قبل از انجام کاری کمی درباره آن تحقیق و پرس‌وجو کنیم بد نیست.
پس ما هم می‌خواهیم در این متن خیلی صاف‌وساده درباره شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه توضیح دهیم و کار را برای شما آسان‌تر هم بکنیم. 


اجاره روزانه خانه در تهران چیست؟

اگر مثل فیلم‌ها در زمان سفر کنیم و به چند دهه قبل بازگردیم۷ می‌بینیم که مقوله اجاره روزانه خانه نه‌تنها برای مردم آشنا نیست بلکه عجیب هم است. اما در حال حاضر این موضوع برای بیشتر افراد بسیار نرمال و جاافتاده است. البته جا دارد که توضیح مختصری برای کسانی که با آن آشنا نیستند بدهیم.
اجاره روزانه یا اجاره کوتاه مدت به مدلی گفته می‌شود که شما یک خانه را برای حداقل یک روز یا مدت زمان بیشتر یعنی یک هفته، یک ماه و در نهایت برای کمتر از شش ماه اجاره می‌کنید. این را هم بدانید خانه‌هایی که در بازار اجاره کوتاه مدت تهران موجوداند همگی مبله و دارای تجهیزات کامل هستند.
در چند سال اخیر اجاره روزانه خانه در تهران رشد بسیار چشم‌گیری داشته است. این موضوع دلایل بسیار متفاوتی می‌تواند داشته باشد. برای مثال کسانی که برای انجام کارهای اداری و ماموریت‌های کاری، انجام امور درمانی، سفر تفریحی، رفتن به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و خروج از کشور و … به تهران می‌آیند، گروه اول کسانی هستند که به‌دنبال خانه‌‌های مبله و مناسب اجاره روزانه در تهران می‌روند.
با همه چیزهایی که گفتیم دیگر توضیح در این مورد بس است و برویم سر شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه که بحث اصلی این مقاله است. اجاره روزانه خانه در تهران

منبع عکس وب سایت تهران مبله

بیشتر بخوانید: لوکس ترین مناطق تهران برای اقامت کجاست؟


شرایط و قوانین اجاره خانه روزانه در تهران

اجاره کوتاه مدت و روزانه آپارتمان یا سوئیت اصلا چیز پیچیده‌ای نیست و شرایط سختی هم ندارد. پس حالا که قرار است از قوانین آن صحبت کنیم یک وقت با خودتان نگویید که حتما این کار دنگ‌وفنگ زیادی دارد و شاید بهتر است سراغش نرویم. بالاخره انجام هر کاری شرایط خاص خودش را دارد. در ادامه خیلی ساده شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه که هر کسی باید بداند را می‌گوییم. 

  • ارائه مدرک شناسایی معتبر

در پروسه انجام اجاره کوتاه مدت خانه صرفا یک توافق‌نامه ساده بین طرفین یعنی میزبان و مهمان امضا می‌شود. داشتن مدرک‌ شناسایی معتبر که می‌تواند شناسنامه عکس‌دار، کارت‌ملی هوشمند یا پاسپورت مدت‌دار باشد از این بابت خیلی اهمیت دارد که صاحب‌خانه بداند خانه‌اش را در اختیار چه کسی می‌گذارد.
ارائه مدرک شناسایی برای این جزوی از شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه است که در صورت بروز مشکل چه شخص شما و چه شخص میزبان بتواند پیگیری‌های لازم را انجام دهد. 

  • مطالعه قوانین کنسلی در شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه

شما بعد از نهایی کردن رزرو خانه و حتی پرداخت کامل پول امکان کنسل کردن رزرو خود را دارید. دلیل آن هم اهمیتی ندارد. یعنی نیازی ندارید که حتما دلیلی به میزبان خود ارائه دهید. البته این در شرایطی امکان دارد که این کنسلی قبل از تحویل واحد و در حین پروسه رزرو باشد. 

اما در مبحث شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه هر خانه یا بهتر است بگوییم هر میزبان قوانین کنسلی مخصوص به خودش را دارد. برای مثال در بخش قوانین کنسلی خانه ممکن است با همچین چیزی مواجه شوید:

  • درصورتی‌که کنسلی ۷۲ ساعت قبل از تحویل واحد باشد هیچ‌گونه خسارتی به شما تعلق نمی‌گیرد.
  • در‌صورتی‌که کنسلی ۴۸ ساعت قبل از تحویل واحد باشد ۲۵ درصد مبلغ پرداختی شب اول کم می‌شود.
  • در‌صورتی‌که کنسلی ۲۴ ساعت قبل از تحویل واحد باشد ۵۰ درصد مبلغ پرداختی شب اول کم می‌شود.

حالا با توجه به مثال بالا مشخص است که چرا دانستن قوانین کنسلی مهم است. 

قوانین اجاره روزانه در تهران

منبع عکس وب سایت تهران مبله

  • رعایت قوانین و شرایط اجاره هر خانه یا آپارتمان

جمله معروف والدین که همیشه می‌گویند: «این خانه قانون دارد» را به‌یاد بیاورید. در مورد خانه‌ یا آپارتمانی که می‌خواهید اجاره کنید هم همچین چیزی وجود دارد.
این قانون‌ها هم مثل قوانین کنسلی برای هر خانه فرق دارد و باید جدا بررسی کنید تا ببینید که آیا با شرایط شما سازگار است یا نه. امکان ورود حیوان خانگی، برگزاری مهمانی، ورود گروه مجرد آقا یا خانم و استعمال دخانیات از رایج‌ترین قوانین برای اجاره روزانه خانه یا آپارتمان است.
شاید بتوان این بخش را یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه دانست. چرایی‌اش را هم می‌گوییم. حال فرض کنید که شما همراه با حیوان خانگیتان به خانه‌ای که رزرو کرده‌اید می‌روید. موقع تحویل گرفتن واحد متوجه می‌شوید که این امکان را ندارید و چون در بخش قوانین هم ذکر شده بوده، اشتباه از سمت شماست. حالا شما مجبور هستید که رزرو خود را با سوخت کامل هزینه‌ای که پرداخته‌اید کنسل کنید و مجدد سعی کنید تا یک خانه دیگر پیدا کنید. 

  • در نظر گرفتن تعداد مسافران در زمان رزرو

هر خانه‌ مبله‌ای برای یک تعداد نفرات مشخص تجهیز شده است. هنگام رزرو اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که در صفحه اطلاعات مربوط به خانه دو بخش مربوط به تعداد وجود دارد؛ یکی تعداد استاندارد و یکی تعداد نفرات اضافه. این تعداد نفرات اضافه یعنی حداکثر تعدادی که می‌توانند وارد خانه شوند و حداکثر برای این تعداد وسایل وجود دارد.
در نظر گرفتن تعداد مسافران از این بابت مهم است و در بخش شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه آمده است که میزبان این حق را دارد که اگر تعدادتان بیشتر از تعداد اعلام شده در زمان رزرو باشد، اجازه ورود نفرات اضافی را ندهد. 

قوانین و شرایط اجاره آپارتمان مبله

منبع عکس وب سایت تهران مبله

بیشتر بخوانید: آشنایی با محله تهران ویلا؛ آدرس، مسیرهای دسترسی و قیمت


نکات کلیدی در شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه مبله

اگر به‌دنبال اجاره روزانه خانه هستید دانستن یک سری نکات به شما کمک خواهد کرد. این نکات از جنس شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه نیست و صرفا به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بهترین گزینه ممکن در شهر تهران را برای خودتان انتخاب کنید. 

  • موقعیت مکانی

تهران شهر بسیار بزرگی است و شلوغی و ترافیک آن هم که نیازی به گفتن ندارد. پس اینکه بدانید می‌خواهید در کجای این شهر ساکن شوید خیلی مهم است. یعنی اگر ماشین شخصی دارید باید توجه کنید که حتما خانه شما در خارج از محدوده طرح ترافیک قرار داشته باشد و برعکس اگر همیشه از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، نزدیک بودن به ایستگاه مترو و بی‌آر‌تی خیلی امتیاز بزرگی است.
دقت کردن به آدرس مکان‌هایی که زیاد به آن‌ها رفت‌وآمد خواهید داشت مثل ادارات، مراکز تجاری، گردشی و درمانی هم می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهتر موقعیت مکانی خانه را انتخاب کنید. 

  • متراژ آپارتمان

متراژ یا همان بزرگ و کوچکی خانه برای خیلی‌ها مهم است. به قول معروف بعضی‌ها دلشان در خانه‌های کوچک می‌گیرد. جدا از این و مبله بودن خانه‌ها شما باید بدانید که آیا مساحت خانه برای وسایلتان کافی است یا نه. 

معمولا در صفحه توضیحات و اطلاعات واحد، متراژ خانه ذکر می‌شود. ولی اگر نوشته نشده بود می‌توانید از مالک بپرسید.

واحدهای لوکس اجاره ای در تهران

منبع عکس وب سایت تهران مبله

  • امکانات آپارتمان

مطالعه کامل و دقیق امکانات آپارتمان قبل از نهایی کردن رزرو بسیار مهم است. در این حد که شاید بتوان آن را هم‌رده شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه دانست. 

گفتیم که این خانه‌ها همگی کاملا مبله هستند. ولی ممکن است یک سری از وسایل و امکانات در بعضی باشد و در بعضی نباشد. برای مثال کولر گازی، سرویس فرنگی، ماکروفر، اتو، آسانسور، شبکه وای‌فای، گیرنده دیجیتال، پارکینگ و … . پس با دقت همه امکانات را مرور و با آگاهی کامل رزرو خود را نهایی کنید. 

  • هزینه اقامت

هزینه‌‌ و قیمت یکی از فاکتورهای مهم در اجاره روزانه خانه در تهران است. قبل از انجام رزرو بهتر است مقدار کل هزینه‌ای که برای اجاره کوتاه مدت خانه در تهران کنار گذاشته‌اید مشخص کنید. مشخص کردن تعداد روزهای قطعی هم مهم است. در نظر داشته باشید که همیشه کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. پس خوب است که هزینه یک یا دو روز اضافه را هم در هزینه کل در نظر بگیرید. 

حالا که محاسبات هزینه اقامت انجام شده است بگردید و اقامتگاه مناسب با بودجه‌تان را پیدا کنید. 

اتاق خواب واحدهای مبله

منبع عکس وب سایت تهران مبله


اگر قصد اجاره روزانه خانه در تهران را دارید دو راه پیش روی شماست؛ یکی روش قدیمی و رفتن به املاک و دیگری روش امروزی و استفاده از اینترنت. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام روش استفاده کنید یادتان نرود حتما نکات کلیدی که بالاتر مفصل توضیح دادیم را مد نظر قرار دهید. مداد و کاغذ بردارید یا داخل نوت گوشی کامل خواسته‌هایتان را بنویسید تا کارتان در تصمیم‌گیری و انتخاب راحت‌تر و هوشمندانه‌تر شود. 


نحوه رزرو  آپارتمان روزانه به صورت آنلاین در شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه

کافی است تا عبارت «اجاره روزانه خانه در تهران» را در گوگل جس‌وجو کنید. تعدادی سایت معتبر که در این زمینه فعالیت می‌کنند به شما نشان داده می‌شود. نحوه کار کردن و انجام رزرو تقریبا در تمام سایت‌ها یکی است. پس ما اسمی نمی‌بریم و فقط شما را راهنمایی می‌‌کنیم. 

آن نکاتی که بالا گفتیم باید در نظر داشته باشید این‌جا به کمکتان می‌آید. اول منطقه‌ مد نظر، بازه قیمت برای هر شب، تعداد شب‌ و تعداد نفرات را مشخص و فیلتر کنید. بعد از این کار فقط گزینه‌های مناسب شما نمایش داده می‌شود. 

حالا روی هر خانه یا آپارتمان کلیک کنید تا در صفحه‌ای جدا باز شود. اطلاعات مربوط به شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه و امکاناتی که دارد را دقیق بخوانید، تصاویر را ببینید و اگر مایل بودید بر روی ثبت رزرو کلیک کنید؛ به‌همین راحتی.

توجه داشته باشید که ثبت رزرو رایگان است و امکان ثبت رزرو هم‌زمان برای چند واحد قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید وجود دارد. 

سالن پذیرایی آپارتمان مبله

منبع عکس وب سایت تهران مبله

بیشتر بخوانید: بالا شهر تهران کجاست و چرا انقدر پر طرفداره؟


مزایای اجاره روزانه خانه در تهران نسبت به هتل

برای سکونت کوتاه مدت در تهران یا باید به هتل بروید یا خانه اجاره کنید. مسلم است که ما اجاره روزانه خانه را پیشنهاد می‌دهید. ولی مزایا و خوبی‌های آن را هم برایتان می‌نویسیم تا خودتان متوجه شوید که چرا اجاره روزانه خانه بهتر است. 

  • هزینه بسیار مقرون به‌صرفه‌تر

بیاید منصفانه به این قضیه نگاه کنیم. اگر یک خانه مبله و یک اتاق هتل که از نظر امکانات و شرایط کاملا مشابه هستند را در نظر بگیریم، مشخص است که هزینه اقامت در هتل خیلی بالاتر است.

 اگر به دنبال امکانات عالی هستید باید هزینه زیادی بابت داشتن آن‌ها موقع اقامت در هتل بپردازید. اگر هم بخواهید هزینه را کاهش دهید و سراغ هتل‌های ارزان و کم‌ستاره بروید خب مشخص است که تا حد زیادی امکانات هم کم‌تر خواهد شد. این‌جاست که می‌توانید با هزینه نرمال یک آپارتمان مبله با تمامی امکانات و در حد هتل چند ستاره اجاره کنید. 

  • فضای راحت‌تر مشابه خانه شخصی فرد

فضای اتاق هتل هیچ‌‌گونه شبیه خانه نمی‌شود. چون از اول طوری طراحی شده‌اند که با فضای خانه فرق داشته باشند. اما خانه یا آپارتمانی که اجاره می‌کنید دقیقا می‌تواند حتی در همان مدت کوتاه حس‌وحال خانه را به شما دهد.

حتی اگر قرار است برای بیشتر از دو یا سه روز اقامت داشته باشید آوردن چیزهای شخصی و قرار دادنشان در گوشه‌‌وکنار خانه این حس راحتی را بیشتر هم بکند.

قوانین کنسلی اجاره مبله

منبع عکس وب سایت تهران مبله

  • دسترسی به بخش‌های مختلف شهر

تعداد خانه‌های موجود در بازار اجاره روزانه نسبت به هتل‌های خوب و مناسب خیلی بیشتر است. این موضوع باعث می‌شود تا دستتان در انتخاب منطقه و موقعیت مکانی باز باشد. 

  • عدم محدودیت در رفت و‌ آمدها

وقتی شما خانه‌ای را برای مدت کوتاهی اجاره می‌کنید در آن مدت نقش صاحب‌خانه را دارید. می‌توانید هر زمانی که خواستید به بیرون رفته و دوباره برگردید. اگر مهمان هم داشته باشید می‌تواند به خانه شما بیاید. البته معمولا نگهبان ساختمان برای حفظ امنیت با شما چک می‌کند که آیا آن فرد مورد تایید است یا خیر.

  • برگزاری دورهمی، جشن تولد و قرارهای کاری

شما در هتل به‌هیچ‌‌عنوان اجازه امکان برگزاری مراسم حتی یک مراسم تولد کوچک یا دورهمی را ندارید. اما با اجاره خانه می‌توانید مثل موقعی که در خانه خودتان هستید رفتار کنید. یا حتی اگر قرار کاری مهمی دارید که دلتان نمی‌خواهد در فضای کافه‌ورستوران باشد می‌توانید آن را در خانه برگزار کنید. 

البته یادتان باشد که درباره این موضوع در بخش شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه توضیح دادیم. پس اگر قصد برگزاری مهمانی دارید حتما قبل‌تر با میزبانتان در میان بگذارید. 

  • نداشتن محدودیت زمانی برای رزرو واحد 

معمولا بیشتر افراد از چندین وقت قبل برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهند و خانه مورد نظرشان را هم رزرو می‌کنند. اما اگر فرصتی برای برنامه‌ریزی نداشتید یا به‌طور ناگهانی نیاز به اجاره خانه پیدا کرده‌اید، اصلا نگران نباشید که هیچ مشکلی پیش نیامده است. شما می‌توانید به‌صورت ۲۴ ساعته خانه مورد نظرتان را انتخاب، رزرو و تحویل بگیرید. 

قیمت خانه مبله تهران

منبع عکس وب سایت تهران مبله

بیشتر بخوانید: مزایای زندگی در تهران چیست؟


قیمت اجاره روزانه خانه تهران چقدر است؟

قیمت اجاره روزانه آپارتمان در تهران بسیار متفاوت است و میانگین هزینه برای یک شب برای یک خانه قابل قبول و مناسب چیزی بین ۱/۵ تا ۵ میلیون است.

این هزینه هم به فاکتورهای زیادی مثل متراژ و تعداد اتاق‌های خواب، امکانات و تجهیزات، منطقه و … بستگی دارد. اما خبر خوب این است که تنوع این خانه‌های مبله آنقدر در تهران زیاد است که هر کسی با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌تواند به‌راحتی با کمی جست‌وجو خانه مناسب را پیدا کند. 

شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه در لوکیشن های مختلف تهران

تا الان هر صحبتی که کردیم در راستای شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه در تهران بوده است. این شرایط هم برای تمام نقاط تهران یکسان است. پس خیالتان راحت باشد و الکی به خودتان استرس وارد نکنید. شرایط اجاره آپارتمان در غرب تهران آن هم روزانه و کوتاه مدت هیچ فرقی با اجاره روزانه خانه در مناطق دیگر ندارد. 

امکانات واحدهای مبله

منبع عکس وب سایت تهران مبله

بیشتر بخوانید: لوکس ترین مناطق تهران برای اقامت کجاست؟


بهترین، راحت‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای رزرو و اجاره روزانه خانه مبله در تهران سر زدن به سایت‌های اینترنتی مثل تهران‌مبله است. شما می‌توانید تصاویر، امکانات و اطلاعات مربوط به واحد‌ها که دقیق و درست بودنشان‌ چک شده است را سر حوصله مشاهده کنید و بعد رزرو خود را ثبت کنید. تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته تهران‌مبله هم در تمام لحظات پیش از رزرو و بعد از تحویل واحد در کنار شما هستند و هر جایی که کمکی بخواهید به شما راهنمایی می‌دهند. 


سوالات متداول

شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه چیست؟
با اجاره واحد مبله شما می‌توانید در یک خانه با وسایل کامل و امکانات مجهز عین خانه خودتان برای کوتاه مدت و یا بلندمدت اقامت داشته باشید.
قوانین کنسلی آپارتمان مبله در تهران چطور است؟
اگر شما زودتر از موعد اقدام به کنسلی کنید می‌توانید بخش قابل توجهی از هزینه‌های اقامت خود را بازگردانید البته در بخش قوانین کنسلی با جزییات هر یک را توضیح دادیم که می‌توانید در زمان رزرو، آن‌ها را مطالعه کنید.
در اجاره روزانه خانه در تهران به چه مدارکی نیاز داریم؟
داشتن مدرکی مثل شناسنامه عکس‌دار، کارت‌ملی هوشمند یا پاسپورت مدت‌دار از مدارک لازم در حین اجاره روزانه خانه در تهران هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.