سورتمه تهران، سقوطی با طعم ترس و هیجان

اگر در پایتخت به دنبال بالاترین دوز هیجان هستید، به سورتمه تهران بروید. سورتمه سواری در اینجا پر از هیجان، سرخوشی و خنده است. پس تا دیر نشده کمربندهای خود را محکم ببندید و برای یک سقوط جانانه از ارتفاعات پایتخت خودتان را آماده شوید. البته نگران نباشید این سقوط تلفات جانی ندارد و فقط کمی زهره شما را آب می‌کند.


سورتمه تهران کجاست؟

سورتمه تهران از هیجان‌انگیزترین جاهای تفریحی تهران است که می‌تواند در روزهای تعطیل و آخر هفته حسابی سرگرم‌تان کند. البته زمانی که صحبت از سورتمه تهران می‌شود، همه یاد سورتمه تهران دربند یا همان سورتمه گلابدره می‌افتند.

در حالی که تهران به جز سورتمه دربند سورتمه دیگری  هم در کوه‌های توچال دارد که همان سورتمه توچال است.

همان‌طور که گفتیم سورتمه دربند را همه با اسم سورتمه گلابدره می‌شناسند. در این مجموعه شما می‌توانید ساعت‌ها از تفریحات مختلف دیگری که قرار داده شده لذت ببرید.

سال 1392 سال تاسیس سورتمه دربند است و با سوار شدن به این سورتمه شما می‌توانید تا دورترین مناظر جنوب تهران و حتی اطراف را ببینید. 

اگر شب بخواهید اینجا سورتمه سواری کنید و هوا هم تمیز باشد، چراغ‌های حرم مطهر عبدالعظیم را هم می‌توانید از اینجا ببینید. 

روی نقشه ببینید!


سورتمه تهران چقدر هیجان دارد؟

شاید هر چه از مناظر اطراف گلابدره در سورتمه سواری بگوییم آنچه نباشد که در آنجا می‌بینید اما اگر از زیبایی منظره‌های تماشایی اطراف بگذریم به سراغ هیجان اصلی می‌رسیم. هیجانی که نفس هر کسی را در سینه می‌برد. آدرنالین خون‌تان را بالا برده و در آخر صدای بلند جیغ‌تان همه‌جا پخش می‌شود.

چون سورتمه‌سواری با تفریحات شهربازی‌ها فرق دارد. در سورتمه سواری همه چیز از ارتفاع شروع می‌شود مثلا در سورتمه تهران شما در 850‌ متری از سطح زمین هستید و سرعت حرکت سورتمه در جاهایی پرشیب به 40‌ کیلومتر در ساعت می‌رسد. اینجاست که فشار باد، اشک از چشم‌‌تان را درمی‌آورد و به‌سختی نفس می‌کشید.

با این حال هیجان سورتمه سواری به همه چیزش می‌ارزد، چون هیجان سرتاپاهای‌تان را می‌گیرد و فقط تا می‌توانید فریاد می‌کشید و خوشی می‌کنید.

از دیگر هیجانات سورتمه دربند پیچ‌های تند و چرخش‌های 360 درجه‌ای است که لذت سرخوشی را تا مدت‌ها به شما می‌دهد، طوری که با یادآوری آن خنده بر لبانتان می‌آید. فراموش نکنید که سورتمه گلابدره در یک مجموعه تفریحی کامل قرار دارد و شما پس از تجربه سورتمه می‌توانید اینجا خودتان را ساعت‌ها سرگرم تفریح کنید.

سورتمه تهران گلابدره

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ebrahim Ghezeljaei

بیشتر بخوانید: لیست بهترین تفریحات تهران ؛ معرفی مراکز تفریحی شهر تهران


بهترین زمان رفتن به سورتمه دربند

در هر فصل سال شما به سورتمه دربند بروید برایتان هیجان‌انگیز است. تنها روزهایی که آب‌وهوا مناسب نیست، مثلا زمستان که بارش برف و باران زیاد است سورتمه تهران تعطیل است. پس باید گفت که از فروردین تا اوایل خرداد و شهریور تا اواسط آبان بهترین زمان رفتن به سورتمه دربند تهران است. 


ساعت کاری سورتمه دربند تا چند است؟

مجموعه تفریحی دربند تهران همه روزهای هفته از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 16 تا 21 شب و جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 10 صبح تا 23 شب باز است. 


مسیرهای دسترسی به سورتمه تهران 

برای رفتن به سورتمه دربند در هر نقطه تهران که باشید مسیرهای دسترسی متفاوتی دارید، ولی چیزی که بین همه مشترک است، رفتن به میدان تجریش است.

حالا شما می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی، اتوبوس، مترو و یا ماشین شخصی خودتان را به میدان تجریش برسانید و از آنجا با وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی به‌سمت سورتمه تهران بروید.

  • مسیر دسترسی به سورتمه دربند با ماشین شخصی

خوشبختانه سورتمه دربند و پارک گلابدره از جاهایی هستند که در محدوده طرح ترافیک تهران قرار ندارد. به‌همین‌خاطر استفاده از خودرو شخصی می‌تواند گزینه مناسبی برای رفتن به سورتمه باشد. برای این کار می‌توانید خودتان را سمت خیابان نیاوران یا ولیعصر برسانید و وارد میدان تجریش شوید.

در همین جا از شمال‌شرقی قسمت میدان تجریش به سمت خروجی خیابان فناخسرو بروید. این خیابان را مستقیم به‌سمت شمال ادامه دهید تا به ورودی پارکینگ بوستان گلابدره برسید.

اینجا ماشین را در پارکینگ پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده‌روی کنید. البته یادتان باشد که آخر هفته‌ها، ظرفیت پارکینگ گلابدره خیلی سریع پر می‌شود.

  • مسیر دسترسی به سورتمه دربند با تاکسی

اگر با تاکسی به میدان تجریش که از معروف‌ترین میدان های تهران است، رفتید. برای رفتن به سورتمه تهران باید از میدان تجریش به سمت ضلع شمال‌شرقی و خیابان فناخسرو بروید. در ابتدای این خیابان تاکسی‌های خطی تجریش آبیک هستند. اگر سوار این تاکسی‌ها شوید و می‌توانید در روبروی پارکینگ جنوبی بوستان گلابدره پیاده شده و خودتان را به سورتمه برسانید.این مسیر پر شیب و کمی خسته‌کننده است اما مسیرش به سورتمه نزدیک است.

  • مسیر دسترسی به سورتمه دربند با مترو

برای دسترسی به مجموعه سورتمه دربند ابتدا خودتان را به ایستگاه خط 1 تجریش کهریزک برسانید. ایستگاه مترو تجریش فاصله کمی با میدان تجریش دارد. شما می‌توانید این فاصله را ب پیاده‌روی یا با تاکسی خودتان را به میدان تجریش برسانید و مثل مسیرهای قبلی به سمت ورودی جنوبی بوستان گلابدره بروید.

  • مسیر دسترسی به سورتمه دربند با اتوبوس

اتوبوس‌های BRT خط تجریش راه آهن شما را می‌توانند به میدان تجریش برسانند. البته باید در پارک وی هم خط تجریش را سوار شد و خودتان را به میدان تجریش برسانید. اینجا در ضلع شمال‌شرقی میدان مثل بخش قبلی، با تاکسی خودتان را به ورودی جنوبی بوستان گلابدره برسانید.

سورتمه تهران کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohamad Alinasab

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


نکاتی که در سورتمه‌سواری تهران باید به آن دقت کنید

  • تا جایی که می‌توانید برای سورتمه‌ سواری تهران از دوستان پایه و فامیل‌های پرانرژی خود انتخاب کنید تا لذت سورتمه سواری برایتان چندین برابر شود.
  • برای رفتن به سورتمه‌ سواری دربند از کفش‌های مناسب برای پیاده‌روی استفاده کنید. چون مسافتی را باید پیاده‌روی کنید و با داشتن کفش مناسب پاهایتان خسته نمی‌شود.
  • اگر در روزهای وسط هفته بخواهید سورتمه‌سواری کنید خیلی بهتر است. چون هم شلوغ نیست و هم جدای از تعطیلات آخر هفته شما می‌توانید در یک غروب بعد از ساعت کاری با دوستانتان به آنجا بروید و تا می‌توانید خوشی کنید.
  • در کنار سورتمه دربند لذت بازدید از پارک گلابدره، باغ ملک، کاخ موزه سعدآباد، مجموعه باغ شاطر و دیگر جاهای دیدنی تهران که در اطراف سورتمه هستند، را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: رستوران های خاص تهران، خوردنی‌هایی که تمامی ندارد


تا اینجا هر چه که درباره سورتمه تهران بود را برایتان گفتیم. نظر شما درباره سورتمه دربند تهران چیست؟ به نظر شما سورتمه دربند هیجان‌انگیز‌ است؟ چرا اینجا را شما برای تعطیلات آخر هفته انتخاب می‌کنید؟ چه چیزهایی در مجموعه سورتمه دربند شما را خوشحال می‌کند؟ اگر قبلا به سورتمه دربند رفته‌اید نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید ما به دقت آن‌ها را می‌خوانیم و در یادداشت‌های خود از آن‌ها استفاده خواهیم کرد. چون نظرات شما برای ما ارزشمند است.


سوالات متداول

سورتمه دربند تهران کجاست؟

مجتمع تفریحی سورتمه تهران در محله دربند و در بوستان خوش‌آب‌وهوای گلابدره واقع شده است که برای تعطیلات آخر هفته و سرگرم شدن به همراه دوستان جای بسیار خوب و تماشایی است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به سورتمه دربند تهران کجاست؟

مترو تجریش از نزدیکترین متروهای تهران برای رفتن به سورتمه دربند است. البته از میدان تجریش شما باید با تاکسی به سمت پارک گلابدره بروید و تا خودتان را به سورتمه برسانید.

قیمت بلیط سورتمه تهران چقدر است؟

۵۰,۰۰۰ تومان البته این عدد در دی ماه 1401 بوده است و ممکن است در زمان‌های دیگر تغییر کند.

آیا استفاده از سورتمه دربند تهران محدودیت دارد؟

طبق چیزی که در محدودیت‌ها سورتمه سواری دربند اعلام شده است، حداقل سن برای کودکان جهت سورتمه‌سواری ۶ سال و حداقل قد ۱۲۰ سانتی‌متر و حداکثر وزن ۱۱۰ کیلوگرم است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.