۳ ترفند برای خسته نشدن در بازار چارسو تهران!

بازار چارسو بازاری به شکل یک ساختمان چندطبقه است؛ هنگام گذر از خیابان جمهوری و حافظ چشمتان به ساختمانی مدرن و امروزی می‌خورد این همان ساختمانی است که امروز می‌خواهیم در مورد آن حسابی توضیح بدهیم. ساختمان چارسو همان‌طور که گفتیم سبکی مدرن و اکسپرسیونیستی دارد. این بنا در قلب تهران در طی سال‌های اخیر تبدیل به یک مرکز خرید مهم شده است. این مرکز خرید بیشتر درزمینه لوازم و کالاهای دیجیتال می‌باشد. بنایی ۶ طبقه که دارای ۳۳۰ واحد تجاری است. علاوه بر این یک مجموعه تفریحی و فرهنگی نیز می‌باشد.

اگر قصد خرید لوازم دیجیتال را دارید این بازار در تهران حتماً منتظر قدم‌های شما خواهد بود تا سری به آنجا بزنید. علاوه بر بازار چارسو، مراکز فروش لوازم دیجیتال دیگری نیز در سطح شهر تهران وجود دارد اما قطعاً یکی از پرتنوع‌ترین آن‌ها همین بازار است.

حال که صحبت از معماری اکسپرسیونیسمی شد اجازه بدهید کمی این واژه را برای شما شرح دهیم. اولین باز اکسپرسیونیسم در سال ۱۹۱۱ در برلین برای توصیف کوبیستی وفوویستی به نمایش گذاشته شد. مفهوم آن به معنای هنر در هر مکان و زمانی می‌باشد که تأکید بر واکنش حسی هنرمند دارد. در هنر نیز به سبکی اکسپرسیونیسم می‌گوید که در آن سنت، طبیعت‌گرایی و قراردادها در کنار هم قرار گیرند و تأکید بر روی اغراق رنگ‌ها، شکل‌ها و حس هنرمند است.

بازار موبایل چارسو

خیابان جمهوری تهران علاوه بر اینکه امکان خرید سایر کالاهای موردنیاز را برای ما امکان‌پذیر ساخته است اما در اصل به‌عنوان مرکز کالاهای دیجیتال و لوازم‌خانگی مشهور است. در هر دو سمت این خیابان فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های زیادی که در عرصه دیجیتال و الکترونیک فعال می‌باشند به چشم می‌خورد. هرروزه افرادی که قصد خرید کالای دیجیتال و یا لوازم‌خانگی را دارند به سمت این خیابان می‌آیند. بااینکه بافت خیابان جمهوری تهران قدیمی است اما ساختمان این مرکز خرید با ظاهر مدرن و شیک خود و معماری منحصر به فردش در آن میان تضاد خیره‌کننده‌ای ایجاد نموده است.

مجتمع مدرن چارسو تفاوت چشمگیری با محیط قدیمی پیرامون خود دارد. بازار چارسو به سبک مینی مال و با دو رنگ طوسی و سفید طراحی‌شده است. علاوه بر اینکه این ساختمان از دور زیبا جلوه می‌کند با قدم گذاشتن به داخل آن نیز به عظمت و بزرگی درونی آن پی خواهید برد. در این مقاله با شما همراه هستیم تا بیشتر در مورد ساختمان چارسو اطلاعات کسب کنیم.

مجتمع چارسو

بازار چارسو به‌عنوان یک مرکز خریدوفروش کالاها و لوازم دیجیتال معروف است اما چارسو فقط به فروشگاه ختم نمی‌شود. این بازار یکی از مراکز فرهنگی تهران است. آخر هفته‌های چارسو همواره به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز هستند. حتی اگر قصد خرید لوازم دیجیتال را ندارید می‌توانید برای تماشای فیلم و یا استفاده از فودکورت به بازار چارسو مراجعه کنید. چارسو یک نام ایرانی است، یکی از سالن‌های قدیمی تئاتر در ایران نیز با همین عنوان نام‌گذاری شده است.

بنای بازار چارسو در سال ۱۳۹۱ در طول ۴۰ ماه ساخته شد. مساحت تقریبی مجتمع چارسو به ۵۷۰۰ مترمربع می‌رسد. بازار چارسو در منطقه ۱۲ شهرداری تهران واقع‌شده است. هدف ایجاد مجتمع چارسو تشکیل یک مرکز تجاری مدرن درزمینه کالاهای دیجیتال بوده است. محوریت این بنا پیرامون موضوعات و فعالیت‌های تجاری، فرهنگی و تفریحی می‌گردد.

بازار چارسو به‌طور ویژه و تخصصی مرکز خریدوفروش اقلام و محصولات دیجیتال است از انواع گوشی‌های همراه گرفته لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن‌ها در ساختمان چارسو به فروش می‌رسد. کالاهای دیجیتال موجود در چارسو شامل تمامی برندهای معتبر روز دنیا است. بخش لوازم‌خانگی بازار چارسو نیز در طبقه همکف مجتمع چارسو قرار دارد که به فروش لوازم‌خانگی و یا نمایندگی‌های معتبر اختصاص‌یافته است.

در بازار چارسو علاوه بر تمرکز بر فروش کالای دیجیتال و لوازم‌خانگی روی امکانات رفاهی و فرهنگی نیز توجه شده است. به همین منظور طبقه پنجم بازار چارسو شامل فود کورتی بزرگ با دیوارهای شیشه‌ای می‌شود. دیوارهای شیشه‌ای در این بخش امکان تماشای شهر از ارتفاع را امکان‌پذیر می‌کند و دید کاملی به مرکز شهر تهران دارد. صرف غذای لذیذ در محیطی مدرن، با دید کامل به اطراف لذتی است تکرار نشدنی که در بازار چارسو به انتظار شماست. طبقه ششم بازار چارسو، یک مجموعه فرهنگی با پنج سالن سیمایی مختلف است. این سالن‌ها در سال‌های اخیر محل برگزاری جشنواره‌های داخلی و خارجی بسیاری بوده‌اند.

خیابان جمهوری

علاءالدین یکی دیگر از بازارهای مربوط به فروش کالاهای دیجیتال است که دقیقاً روبروی (در ضلع غربی) بازار چارسو قرارگرفته است. البته خیابان جمهوری علاوه بر این دو مرکز خرید همواره بورس خریدوفروش کالاهای دیجیتال بوده است و در هر سمت آن مغازه‌هایی به چشم می‌خورند که کالاهای دیجیتال در آن‌ها به فروش می‌رسد. مزیت خرید از بازار چارسو نسبت به خرید از مغازه‌ها شاید وجود تنوع بیشتر در کالاهای الکترونیک، وجود امکانات تفریحی، فودکورت و بخش‌های فرهنگی باشد.

خیابان جمهوری تهران در مرکز شهر واقع‌شده که پر از شلوغی و هیاهوست.  ساختمان‌ها و بناهای تاریخی خیابان جمهوری پر از خاطره هستند که دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. به‌طورکلی مراکز خرید، تجاری و دولتی زیادی در این منطقه به چشم می‌خورد. در کنار همه این‌ها سفارتخانه‌ها جز جدایی‌ناپذیر خیابان جمهوری هستند. بازار چارسو متفاوت از همه این موارد استوار قد علم کرده تا تعداد بازدیدکنندگان این خیابان را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

 

معماری بازار چارسو

چیزی که معماری چارسو را از بافت کناری آن متمایز می‌کند ترکیب فضای مدرن و امروزی با مفاهیم اصیل معماری ایرانی است. گروه معماری بن سار، مسئول طراحی و ساخت بنای مجتمع چارسو بودند و آقای محمد مجیدی معمار پرآوازه ایرانی سرپرستی طراحی و ساخت بازار چارسو را بر عهده داشت. محمد مجیدی به طرز شگفت‌آوری الگوهای معماری مدرن و سنتی را باهم ترکیب نموده است. اگر مسیرتان به خیابان جمهوری افتاده باشد قطعاً متوجه جلوه خاص  بنای بازار چارسو شده‌اید که به شکل فوق‌العاده‌ای در مرکز تهران دلبری می‌نماید. ظریف‌کاری‌های بکار رفته در مجتمع چارسو بی‌نظیر است که لطف خرید از این مکان را ۲ برابر می‌کند.

محمد مجیدی که متولد ۱۳۴۶ در تهران است دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی از دانشگاه شهید بهشتی است. وی بنای بازار چارسو را به شکل سه‌تکه نامنظم و روی‌هم لغزیده طراحی نموده است. پیاده‌رویی که در سمت شمال مجتمع بازار چارسو قرار دارد بسیار وسیع است و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. قسمت پایین شفاف است و فروشگاه‌های تجاری را در خود جای‌داده است؛ قسمت میانی هم محل قرارگیری فروشگاه‌های تجاری است، قسمت فوقانی که نیمه شفاف است با چشم‌اندازی که به بافت منطقه دارد محل رستوران و سالن سینمایی چارسو می‌باشد.

بازاری با بنای خاص

نزدیکی لایه میانی با پل هوایی می‌تواند حاکی از ارتباط مجتمع با محیط اطرافش باشد.  قرارگیری فضای باز و بزرگ بین ساختمانی (آتریوم) و وجود پله‌برقی، آسانسور احتمال تردد در مجتمع چارسو را آسان و دلپذیر نموده است که از ظریف‌کاری‌های خاص بازار چارسو است که در کمتر مرکز خریدی قابل‌مشاهده است. مجتمع طراحی به‌روز، حجیم، گسترده و زیبا دارد. اگر به مرکز خرید چارسو مراجعه کنید متوجه می‌شوید، فروشگاه‌هایی که در نزدیکی پله‌برقی قرارگرفته‌اند بیشتر موردتوجه افراد بازدیدکننده واقع می‌شوند و آن فروشگاه‌هایی که در پشت آتریوم قرار دارند کمتر بازدیدکننده به خود جذب می‌کنند؛ اگر شما هم روزی گذرتان به این بازار افتاد سعی کنید از تمام قسمت‌ها به‌طور یکسان بازدید کنید.

ساختمان بازار چارسو از سه تکه نامنظم ساخته‌شده که به شکل ساده و مینی مال بر روی‌هم قرارگرفته‌اند. رنگ سفید موجود در بنا باعث ایجاد درخشندگی و تلالو در نمای بیرونی ساختمان شده است. در میان آن‌همه ساختمان قدیمی اطرافش در نگاه اول تناقضی زیبا و خیره‌کننده دارد. آرامش و سکوت پیرامون این ساختمان برعکس شلوغی این خیابان نکته‌ای تعجب‌برانگیز است که آسودگی را به روان خریداران هدیه می‌کند؛ چیزی که در خیابان جمهوری به‌ندرت به‌دست می‌آید. این بنا به‌عنوان یکی از بهترین و زیباترین بناهای مدرن در ایران شناخته می‌شود؛ ساختمانی بزرگ با ظاهری دلربا که در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ قرار دارد.

تجربه‌ای در ساخت‌و‌ساز

سرمایه‌گذاری که روی این پروژه ساخت بازار چارسو سرمایه‌گذاری کرده بود تأکید مضاعفی بر اجرای پروژه به‌طور سریع با حداقل هزینه داشت. شرکت امید نیک کیش با در دست گرفتن پروژه این امکان را فراهم ساخت، بااینکه فشار دوچندانی روی تیم مدیریتی و تیم طراحی و ساخت بود اما پروژه بدون وقفه ادامه یافت و کیفیت فدای سرعت ساخت‌وساز نگردید. شاید دلیل موفقیت این پروژه با سرعت‌بالا و حداقل هزینه، هماهنگی کامل بین همگی اعضا و ارکان پروژه بوده است. رضایت بازدیدکنندگان گویای موفقیت این پروژه است. بازار چارسو از معدود مجتمع‌هایی است که ازنظر عملکردی و کاربردی به استانداردهای جهانی نزدیک است.

توان خرید و قیمت‌های پاساژ چارسو تهران

قیمت لوازم الکترونیکی و دیجیتالی که در این بازار به فروش می‌رسند تقریباً متعادل و عادلانه است؛ از دلایل منصفانه بودن قیمت در مجتمع چارسو، وجود نمایندگی‌های رسمی و قانونی فروش هستند. البته در برخی از فروشگاه‌های پاساژ قیمت کمی بالاتر از سایر نقاط است در کل می‌توان گفت قیمت‌های بازار چارسو متوسط و روبه بالاست و در برخی موارد به کمتر از عرف بازار نزول می‌کند. قیمت فودکورت بازار چارسو نیز تقریباً بالا است و می‌توان گفت گاهاً نیز شلوغ است.

اغلب افرادی که از بازار علاءالدین بازدید می‌کنند از تنگی راهروها به سطوح می‌آیند و شکایت می‌نمایند اما در بازار چارسو همه مسیرها وسیع و استاندارد هستند به‌طوری‌که رفت‌وآمد در آن‌ها به سهولت و بدون دستپاچگی با آرامش کامل صورت می‌گیرد. شاید یکی از معایب مجتمع چارسو نسبت به علاءالدین دوری آن از مراکز دیجیتال است و همچنین ورودی پارکینگ آن کمی کوچک است.

آشنایی با داخل بازار چارسو

بازار چارسو ۶ طبقه دارد که هر طبقه آن مختص یک فعالیت متفاوت است. طبقه همکف این مجتمع به فروشگاه‌ها و نمایندگی-‌های محصولات خانگی مانند لوازم صوتی و تصویری و خانگی اختصاص دارد. طبقه اول تا چهارم نیز به فروش محصولات الکترونیک و دیجیتال مانند گوشی موبایل، تبلت، انواع گجت، لپ‌تاپ، لوازم جانبی گوشی و لپ‌تاپ و… اختصاص‌یافته است. طبقه پنجم برای استراحت بعد از خرید و صرف یک وعده غذایی مناسب است چراکه این طبقه دارای رستوران و فودکورت می‌باشد. طبقه ششم مجتمع نیز حاوی سینما و امکانات فرهنگی با جدیدترین تکنولوژی دیجیتال است.

بورس لوازم‌خانگی، صوتی و تصویری

برندهای معروفی در طبقه همکف بازار چارسو نمایندگی رسمی دارند. این نمایندگی‌ها و فروشگاه‌ها انواع برندهای ایرانی و خارجی را تحت پوشش قرار داده‌اند. گاهی تخفیف‌های ویژه مختص فروشگاه نیز بر روی این کالاها عرضه می‌گردد. فروشگاه رسمی برند ال‌جی، فروشگاه سیب طلایی هوشمند و مرکز فروش برند سامسونگ همگی در طبقه همکف بازار چارسو قرارگرفته‌اند. پرسنل مجرب و که به‌طور تخصصی به محصولات دیجیتال اشراف دارند آماده معرفی محصولات تولیدشده و پاسخگویی به مشتریان عزیز هستند.

پس حتی اگر اطلاعات کاملی از این محصولات ندارید نگران نباشید چراکه مسئولین فروش بازار چارسو به‌طور کامل و تخصصی شما را در خرید همراهی خواهند کرد و اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان خواهند گذاشت؛ همه این‌ها به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به انتخاب درست و دلپسند خود برسید.

معرفی طبقه اول تا چهارم، بورس کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی

با کمک پله‌های برقی به سمت بالا حرکت کنید تا با فروشگاه‌های مختص به محصولات دیجیتال روبرو گردید. ۴ طبقه از بازار چارسو متعلق به کالاها و خدمات دیجیتال است و انواع کالاهای مرتبط با برندهای مختلف در این طبقات عرضه می‌گردند. درواقع این ۴ طبقه مرکز تخصصی خریدوفروش و حتی تعمیر انواع موبایل، لپ‌تاپ و… می‌باشند. تنوع بالا قیمت مناسب و تخفیف‌های ویژه از امتیازات خرید این لوازم از بازار چارسو است. در کنار فروشگاه‌ها نمایندگی‌های فروش به چشم می‌خورند که به‌مراتب تعداد بیشتری نسبت به سایر مغازه‌ها دارند. در برخی فروشگاه‌ها کنسول بازی نیز به فروش می‌رسد که در کنار آن‌ها بازی-‌های محبوب و پرطرفدار نیز عرضه می‌گردد. دستگاه‌ها و لوازم صوتی هم توسط فروشندگان حاضر عرضه می‌گردد.

فودکورت، طبقه پنجم

در طبقه پنجم مجتمع چارسو، فودکرتی بزرگ با ظرفیت ۸۰۰ نفر وجود داد که در این مکان انواع فست فودها و غذاهای رستورانی عرضه می‌گردد. چیزبرگر، رستوران ایتالیایی، غذاهای مدیترانه‌ای از معروف‌ترین آن‌ها هستند. بعد از ساعت‌ها گشت زنی برای استراحت و صرف غذا به این طبقه مراجعه کنید تا انرژی ازدست‌رفته خود را بازیابید. علاوه بر غذاهای ایرانی غذاهای مختلفی از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف در این فودکورت عرضه می‌گردد. در اینجا برای تمام سلایق حتی کودکان بدغذا حتماً یک غذای موردپسند پیدا خواهد شد چراکه تنوع غذایی آن بسیار بالاست.

در آخر هفته‌ها فودکورت چارسو معمولاً شلوغ‌تر از سایر روزهای هفته خواهد بود چراکه بازدید از طبقات مجتمع به‌خصوص سالن سینمایی آن در روزهای پنج‌شنبه و جمعه بیشتر از سایر روزهای هفته است. جو فودکورت مناسب خانواده، افراد تک، جمع‌های دوستانه و… می‌باشد که با فضای بزرگ آن امکان صحبت و نشستن برای مدتی طولانی را فراهم کرده است. اگر اطراف دیوارهای شیشه‌ای بنشینید می‌توانید منظره زیبای شهر تهران را نیز مشاهده کنید. میزهای چندین نفره‌ی بزرگ که مناسب خانواده‌ها هستند، میزهای چهارنفره که مختص جمع‌های دوستانه‌اند و میزهای کوچک‌تر که مناسب جمع‌های یک یا دونفره هستند پاسخگوی هر تعداد از افراد خواهند بود. در این طبقه بخشی به‌عنوان تراس قرار دارد که می‌توانید در فضای باز به تماشای شهر بپردازید.

 

پردیس سینمایی چارسو، طبقه ششم بازار چارسو

طبقه ششم مجتمع چارسو علاوه بر اینکه دارای چندین سالن سینمایی برای تماشای فیلم می‌باشد دارای سالن انتظار ویژه برای ورود به محل سالن‌های سینمایی است. علاوه بر تماشای فیلم از این طبقه برای برگزاری نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و همچنین اجرای موسیقی زنده نیز استفاده می‌شود. هرساله هنگام برگزاری جشنواره فجر نشست‌ها و جلسه‌های نقد و بررسی فیلم نیز در این قسمت اجرا می‌شود.
در طبقه آخر مجموعه ۵ سالن مدرن و زیبا واقع‌شده است که به‌صورت حرفه‌ای برای سینما دوستان عزیز آثار سینمایی اکران می‌کند. این سالن‌ها مجهز به جدیدترین و بهترین تکنولوژی‌های صوتی و تصویری هستند و جمعاً ۹۰۰ صندلی ظرفیت دارد.

همه‌روزه از ساعت دو ظهر اکران فیلم‌های سینمایی شروع می‌شود و تا ساعت ۱۲ بامداد ادامه دارد. خرید بلیت به دو صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر می‌باشد. اگر تمایل به خرید آنلاین بلیت دارید کافی است به آدرس سایت آن مراجعه نمایید و با پرداخت آنلاین هزینه صندلی‌های خود را در سینما رزرو نمایید. با آمدن به سالن سینمایی چارسو امکان استفاده از امکانات به‌روز پردیس برای شما محیا می‌گردد. اگر استفاده از پله‌ها برای شما دشوار است آسانسور نیز برای این طبقه مجتمع وجود دارد تا به کمک آن به‌راحتی ۶ طبقه را طی کنید.

سالن سینمایی اصلی که بزرگ‌ترین است ظرفیت ۳۲۳ نفر را دارد. در کنار سالن اصلی، ۲ سالن دیگر با ظرفیت ۱۴۰ نفر وجود دارد. ۲ سالن دیگر این مجتمع که کوچک‌تر هستند ظرفیت ۱۱۰ نفر را دارند. تمامی این سالن‌ها علاوه بر پخش و اکران فیلم‌های سینمایی قابلیت اجرای انواع نمایش اعم از نمایشنامه خوانی، تئاتر، موسیقی و… را دارا هستند. امکانات درخور و قابل‌توجه این سالن‌ها به بازدیدکننده می‌فهماند که این مجتمع علاوه بر ظاهری مدرن باطنی پیشرفته و امروزی نیز دارد.
پارکینگ بازار چارسو

یکی از معضلاتی که گردش و تفریح را در سطح شهر مشکل می‌سازد نبود جای پارک است و معمولاً یافتن جای پارک مناسب وقت زیادی را از افراد تلف می‌کند. خوشبختانه بازار چارسو دارای پارکینگ اختصاصی است تا این مشکلات را تا حد زیادی حل نماید. این پارکینگ ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو را دارد. در عین داشتن تمام این محاسن امکان پارک درجایی امن و مناسب را برای شما فراهم می‌نماید.
این پاساژ دارای ۲ ورودی مجزاست که یکی از ورودی‌های آن در خیابان جمهوری قرارگرفته است و دیگری در خیابان حافظ واقع‌شده است. هنگام ورود به داخل بازار چارسو با قسمت پذیرش روبرو می‌شوید که برای پاسخگویی به سؤالات شما در مورد مجتمع، مغازه‌ها، نمایندگی‌ها و… تعبیه‌شده است. پله‌برقی‌ها در مرکز هر طبقه قرار دارند و علاوه بر این برای رفتن به طبقات دیگر آسانسور نیز در نظر گرفته‌شده است.

در تمامی طبقات مجتمع چارسو صندلی‌های تک‌نفره در رنگ‌های مختلف وجود دارند تا اگر از گردش خسته شدید کمی روی آن‌ها بنشینید و استراحت نمایید. علاوه بر صندلی‌های تک‌نفره نیمکت‌هایی با هدف ایجاد رفاه وآسایش بازدیدکنندگان نیز فراهم‌شده است. گلدان‌های بزرگ سفیدرنگ که در نقطه‌نقطه بازار چارسو دیده می‌شود از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ساختمان است و زیبایی خاصی به محیط داخلی آن بخشیده است. در گوشه و کنار این مجموعه برای شارژ گوشی تلفن همراه و یا تبلت گجت‌هایی قرارگرفته که در کنار میزهای مخصوص واقع‌شده‌اند پس اگر با هشدار کمبود باتری مواجه شدید به‌راحتی و با خیال راحت به سمت یکی از این میزها راه خود را پیش بگیرید.

راه‌های دسترسی به بازار چارسو

مجتمع چارسو در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری واقع‌شده است. فاصله بازار چارسو تا ایستگاه مترو تئاتر شهر که در خط ۴ است برابر با فاصله آن با ایستگاه مترو سعدی است. پس با توجه به خطی که از مبدأ سوار آن می‌شوید یکی از این دو ایستگاه مترو را برای پیاده شدن و دسترسی به بازار چارسو انتخاب کنید. بی‌آرتی‌های خط راه‌آهن تجریش که در ایستگاه خیابان جمهوری نیز توقف می‌کنند وسیله‌ای مناسب برای تردد به سمت بازار چارسو هستند بعد از پیاده شدن در ایستگاه جمهوری با حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به این مجتمع خواهید رسید. اتوبوس‌های خط واحد واقع در مسیر جمهوری بهارستان و یا جمهوری کریم‌خان نیز اگر در تقاطع حافظ پیاده شوید وسیله‌ای مناسب برای رفتن به این مجتمع می‌باشند.

در اطراف مجتمع چارسو جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز وجود دارد مانند عمارت مسعودیه که در میدان بهارستان تهران است. این عمارت از عهد قاجار باقی‌مانده است. استاد معمار عمارت مسعودیه استاد شعبان معمارباشی است. باغ سپه‌سالار نیز یکی دیگر از مناظر دیدنی نزدیک چارسو می‌باشد. صاحب این باغ درگذشته صدراعظم ناصرالدین‌شاه قاجار، میرزا حسن خان سپه‌سالار بوده است. امروزه سپه‌سالار یک خیابان است که امروزه به پیاده‌رو مبدل گشته است. در این خیابان هم‌اکنون کیف و کفش به فروش می‌رسد و به یکی از مراکز خرید کیف و کفش تبدیل‌شده است.

ساعات کاری مجتمع چارسو

بازار چارسو همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب (۲۳: ۰۰) برای بازدید عموم باز است. در روزهای جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب (۲۱: ۰۰) به روی شما عزیزان بازخواهد بود. پردیس سینمایی چارسو همه‌روزه از ساعت ۲ بعدازظهر (۱۴: ۰۰) تا ۱۲ بامداد (۲۴: ۰۰) فعالیت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.