برای گشت و گذار در مرکز تهران کجا بریم؟

مرکز تهران، یکی از اصلی ترین محدوده ها در شهر تهران می باشد. در محدوده مرکز تهران، عمومی اداره جات، مراکز خرید، مراکز تفریحی، تعداد بسیار زیادی از مراکز تاریخی، و … وجود دارد. مرکز تهران، جایی است که حتی سکونت در آن نیز بسیار عالی و لذت بخش می باشد. چرا که به واسطه انجام این کار، می توان در کوتاه ترین زمان ها به هر نفطه از پایتخت دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که امروزه، افراد بسیار زیادی به منظور سفر به شهر تهران و همچنین گذراندن چندین روز در این شهر، عموما بخش مرکزی شهر را برای اقامت انتخاب می کنند. که این انتخاب دارای دلایل متعددی می باشد. علاوه بر این، لازم به ذکر است که جذابیت های این بخش از پایتخت به حدی است که همه روزه، بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می کند.

با گشت و گذار در مرکز تهران و همچنین بازدید از جاذبه های گردشگری که در مرکز تهران قرار دارند، می توانید یکی از بی نظیر ترین و عالی ترین اوقات خود را بگذرانید. و مهم تر از همه اینکه، به راحتی و آسانی، از بی نظیر ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری که در ایران وجود دارد بازدید کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در طول زمان های مختلف بر تعداد جاذبه های گردشگری موجود در این منطقه افزوده شد. اما به طور کلی، از زمان های بسیار بسیار قدیم، و حتی قبل از اینکه شهر تهران به عنوان پایتخت انتخاب شود، سازه ها و یادگاری های بسیار زیادی در مرکز تهران وجود داشت. که هر کدام از آن ها به مرور زمان تخریب شدند. اما در نهایت، امروزه قدیمی ترین سازه های موجود در این منطقه، مربوط به دوران قاجار می باشد.

پس اگر قصد دارید تا هم از جالب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر تهران بازدید کنید، و هم با سازه های تاریخی بی نظیری که در مرکز تهران قرار دارند آشنا شوید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. چرا که در ادامه، شما را با جالب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در شهر تهران آشنا کرده ایم و بهترین و ایده آل ترین و زیبا ترین مکان ها را برای بازدید شما معرفی کرده ایم.

از جذابیت های مرکز تهران

مرکز تهران، جایی است که با حضور در آن می توان به راحت ترین شکل ممکن به هر نقطه از پایتخت جا به جا شد. در واقع باید اشاره کنیم که مرکز تهران، دارای فاصله یکسانی از سایر بخش های شهر دارد و به همین واسطه، باید اشاره کنیم که اقامت در این منطقه دارای طرفداران بسیار زیادی است. البته نا گفته نماند که بخش مرکز شهر تهران، همه روزه، در محدوده طرح ترافیک قرار داشته و عبور ماشین ها و وسایل نقصله شخصی به این منطقه، ممنوع است. و این یکی از ویژگی های نا مناسب در این منطقه است. اما به طور کلی، در مرکز تهران، تعداد وسایل نقلیه عمومی به حدی است که حتی نیاز به وجود وسیله نقلیه شخصی هم نیست.

چرا که با بازدید از این منطقه در می یابید که تعداد تاکسی ها، اتوبوس ها، و حتی ایستگاه های مترو، به حدی است که می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد و در نهایت، به راحتی به سایر بخش های شهر تهران دسترسی پیدا کرد. از دیگر جذابیت های مرکز تهران، می توان به موقعیت آن اشاره کرد. در واقع از زمان های بسیار بسیار قدیم، افراد بسیار زیادی با در نظر گرفتن تمامی موارد، این بخش از شهر تهران را برای سکونت انتخاب کردند و به همین سبب، باید اشاره کنیم از زمان های بسیار قدیم، این منطقه مورد توجه افراد بسیار زیادی بود.

جاذبه های دیدنی مرکز تهران

1.    پارک شهر

از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مرکز شهر تهران، می توان به پارک شهر اشاره کرد. پارکی با وسعت بسیار زیاد که همه روزه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه، در شهر تهران، پروژه های متعددی در خصوص ایجاد فضای سبز در حال اجرا است. و در پی چندین سال گذشته، وسعت بسیار زیادی از مناطق مختلف شهر تهران، دارای فضای سبز می باشند. مرکز شهر تهران نیز، بنا یه شلوغی همیشگی اش، نیار به وجود فضای سبز دارد. و یکی از دیدنی ترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری در مرکز تهران، پارک شهر است. علاوه بر این باید اشاره کنیم که این پارک، دارای جذابیت های بسیار زیادی است.

چرا که در ان به تعداد بسیار زیادی امکانات رفاهی و تفریحی تعبیه شده است. به همین سیب، همه روزه، تمامی بازدید کنندگان این مجموعه، مسافت های طولانی را طی می کنند، تا در نهایت، بتوانند از امکانات بسیار زیاد و هیچان انگیزی که در این مجموعه تعبیه شده استفاده کنند. همچنین باید اشاره کنیم که در میان انبوهی از گونه های گیاهی و گل های زیبا، می توانید ساعاتی را بنشینید و از مناطر اطراف لذت ببرید.

شما همچنین می توانید در این پارک، دوچرخه ای را اجازه کرده و در نهایت، تمامی مسیر را با دوچرخه سواری لذت ببرید. امروزه پارک شهر تبدیل به یکی از بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در مرکز تهران شده و در نهایت، هر فردی می تواند با بازدید از آن یکی از عالی ترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را سپری کند.

2.    عمارت مسعودیه

از جاذبه های گردشگری که در مرکز تهران قرار دارند، می توانیم به عمارت مسعودیه اشاره کنیم. عمارتی که با داشتن چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی، توجه همگان را به سمت خود جلب می کند. جالب است بدانید که شهرت عمارت مسعودیه واقع در مرکز تهران، به قدری است که حتی توریستان و گردشگران متعددی را از شهر ها و کشور  های مختلف به سمت این شهر جذب می کند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که داشتان های ساخت این عکارت، بسیار جالب و هیجان انگیز بوده. به همین سبب سکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین جاهای دیدنی برای هر فردی به شمار می رود. در عمارت مسعودیه، بخش های متعددی وجود دارد که هر کدام از آن ها، زیبایی و چشم امداز این جاذبه تاریخی را دوچندان کرده اند.

همچنین باید اشاره کنیم که در این عمارت، بخش کوچکی به کافه ای مجهز تبدیل شده است. و هر بازدید کننده ای می تواند با نشستن بر روی صندلی های این کافه در یکی از تالار های این عمارت بنشیند و به تماشای چشم انداز بی نظیر اطراف و چشم انداز های زیبا در عمارت مسعودیه بپردازد. به خاطر داشته باشید که عمارت مسعودیه، یکی از جاذبه های تاریخی باقی مانده از دوران قاجار می باشد. و به همین دلیل دارای قدمت بسیار بالایی بوده و از سالیان بسیار قدیم، به طور دائم مورد مرمت و بازسازی قرار می گرفته است.

امروزه این عمارت، یکی از مناسب ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری مرکز تهران به شمار می رود که همه روزه می توان از آن بازدید کرد و یکی از به یاد ماندنی ترین و خاطره انگیز ترین اوقات خود را در این مجموعه سپری کرد. اگر تا به حال به بازدید از عمارت مسعودیه در مرکز تهران نرفته اید، توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید و حتما در اولین فرصت، برنامه ای رابرای کسب تجربه در این مجموعه بچینید.

3.    شمس العماره

از دیگر ساختمان ها و بناهای قدیمی در شهر تهران، که امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های تاریخی مرکز تهران شده، و همه روزه افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند، ساختمان شمس العماره است. ساختمانی بسیار  زیبا و دیدنی که در دوران خود، بسیار بسیار خاص و منحصر به فرد بود. در واقع باید اشاره کنیم که ساختمان شمس العماره، یکی از سازه های بی نظیر در دوره ناصری بود که در 35 متر بلندا ساخته شد. ارتفاع 35 متری شمس العماره، یکی از عجایب هنر معماری به شمار می رفت که در نهایت، همین مساله سبب شد تا در همان ابتدای تاسیس این ساختمان، افراد بسیار زیادی از گوشه نقاط دنیا به بازدید از آن بیایند. کاربری ساختمان شمس العماره نیز بسیار منحصر به فرد بود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین تلگرافی که در کشورمان زده شد، در این ساختمان بلند صورت گرفت. علاوه بر این باید اشاره کنیم که بر فراز این ساختمان، ساعتی بزرگ نصب شد و در نتیجه، می توان گفت که اولین ساعت عمومی در شهر تهران نیز، در فراز شمس العماره قرار داشت. در میان انبوهی از کاخ ها و عمارت ها، شمس العماره محبوبیت بسیار بسیار خاصی داشت. خوشبختانه امروزه بنای این عمارت همچنان باقی مانده و تبدیل به یکی از سازه های تاریخی در مرکز تهران شده که همه روزه می توان از آن بازدید کرد. اگر شما تا به حال از نزدیک، بنای مهم ترین ساختمان شهر تهران در دوران قاجار را ندیده اید، می توانید به سمت بازار تهران بروید و در نهایت، به سادگی و راحتی اقدام به بازدید از این عمارت زیبا و بی نظیر کنید.

بدون شک بازدید از بی نظیر ترین و خاص ترین عمارت ایران بسیار هیجان انگیز است. به خصوص که اگر این عمارت، یادگاری از دوران قاجار بوده و ساخت که به چند صد سال پیش باز می گردد. پس اگر تا به حال به بازدید از شمس العماره نرفته اید و از نزدیک، شاهد زیبایی های این عمارت نبوده اید، توصیه می کنیم حتما زمانی را برای بازدید اختصاص دهید و یک روز هیجان انگیز را در این محموعه سپری کنید.

4.    کاخ گلستان

از جمله مشهور ترین آثار تاریخی مرکز تهران که بازدید از آن برای همگان واجب است، می توان به کاخ گلستان اشاره کرد. کاخی بسیار بزرگ و هیجان انگیز که همه روزه، میزبان حجم بسیار زیادی از بازدید کنندگان می باشد. شاید برایتن جالب باشد بدانید که کاخ گلستان، در جهان نیز شهرت بسیار زیادی دارد و در سازمان ملی یونسکو، به ثبت رسیده است. به همین سبب، یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های تاریخی در مرکز تهران به شمار می رود. کاخ گلستان، با قرار داشتن در مرکز تهران، دارای دسترسی بسیار خوبی بوده و مهم تر از همه، می توان تا ساعت ها در آن به بازدید از بی نظیر ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری پرداخت و لذت بخش ترین اوقات خود را در این مجموعه سپری کرد.

علاوه بر این باید اشاره کنیم که از سالیان بسیار قدیم، این کاخ شاهد اتفاقات تاریخی بسیار مهمی بوده و طبیعتا از زمان های بسیار قدیم، مورد توجه افراد بسیار زیادی بوده است. همچنین باید اشاره کنیم که کاخ گلستان، دارای وسعتی در حدود 4.5 هکتار بوده و به همین سبب، یکی از هیجان انگیز ترین و جالب ترین جاذبه های گردشگری مرکز تهران به شمار می رود. در کاخ گلستان، تالار ها و اتاق های بسیار زیادی وجود دارد. به همین سبب باید اشاره کنیم که بازدید از آن، در حدود 1 الی 2 ساعت زمان می برد. اما مهم تر از همه اینکه می توانید بهترین و خاص ترین پس زمینه ها را برای عکاسی مشاهده کنید.

پس توصیه می کنیم حتما بازدید از این کاخ بی نظیر را در برنامه های خود قرار دهید و یک روز هیجان انگیز را در یکی از مشهور ترین و محبوب ترین جاذبه های تاریخی شهر تهران تجربه کنید. جالب ترین و هیجان انگیز ترین بخش داستان، مربوط به قدمت این کاخ است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه، قدمت کاخ گلستان، به بیش از 440 سال می رسد. و قدم زدن در عمارتی که دارای این قدمت می باشد، بسیار هیجان انگیز و جالب است.

بازدید از جاهای دیدنی مرکز تهران را از دست ندهید

به طور کلی، در شهر تهران، به تعدا بسیار زیادی جاذبه های گردشگری و تاریخی وجود دارند. این جاذبه های گردشگری هر کدام دارای داستان هیجان انگیز و جالب مخصوص به خود می باشند. و همچنین باید اشاره کنیم که در میان انبوهی از مراکز و بخش های دیدنی برخی از آن ها بسیار محبوب تر بوده و همچنین میزان بازدید از آن ها بسیار بالا می باشد. که از این جاذبه های گردشگری می توان به مواردی که در مطالب بالا آن ها را معرفی کردیم اشاره کرد. اگر قصد دارید تا روزی هیجان انگیز و لذت بخش را تجربه کنید، توصیه می کنیم حتما زمانی را برای بازدید از جاذبه های گردشگری که در مرکز تهران قرار دارند و در مطالب بالا به آن ها اشاره کردیم اختصاص دهید.

چرا که هر کدام از جاذبه های گردشگری شهر تهران محبوبیت خاص خود را ارند. اما برخی از آن ها به دلیل تاریخچه و داستان های جالبی که دارند، به میزان بسیار بیشتری مورد بازدید قرار می گیرند و با اختلاف از سایر جاذبه های گردشگری ایران، محبوب ترند. به همین سبب، بازدید از این گونه جاذبه های گردشگری برای همگان واجب است و شما می توانید به راحتی و آسانی، زمانی را برای بازدید از این مراکز اختصاص دهید و تجربه بسیار خوبی از گشت و گذار در مرکز تهران به دست آورید.. همچنین باید اشاره کنیم که اگر تا به حال از جاذبه های گردشگری مرکز تهران که در موارد بالا به آن ها اشاره کردیم بازدید کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و ما را با ماجراجویی خود آشنا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.