بهترین مناطق تهران برای زندگی کدامند؟

بهترین مناطق تهران برای زندگی، به قدری محبوب هستند که با کمی گشت و گذار در شهر تهران، به وضوح می توان آن ها را شناسایی کرد. سال های بسیار زیادی از تبدیل این منطقه به شهر تهران می گذرد و در این سالیان دراز، تغییرات و سازه های بسیار زیادی به مناطق و بخش های مختلف این شهر اضافه شد. حتی یکی از دلایل گسترش وسعت شهر تهران، افزایش جمعتی در آن بود. در طی این افزایش جمعیت، بسیاری از ساکنین پایتخت و یا افرادی که قصد مهاجرت به این شهر را داشتند، قصد داشتند تا در خوش آب و هوا ترین و بهترین مناطق تهران برای زندگی اقامت کنند. البته امروزه، عموم مناطق شهر تهران، زیبایی های خاص خود را دارند. به هر کجای این شهر که بروید، با منطقه ای سرسبز و زیبا رو به رو می شوید.

هر بخش از شهر تهران، با داشتن داستان و ویژگی های خاص خود، توجه گروه خاصی از افراد را جلب می  کند. اما بهترین مناطق شهر تهران، با توجه به اینکه دارای عالی ترین و مناسب ترین ویژگی ها و شرایط برای اقامت می باشند، جایی هستند که هر فردی دوست دارد در آن زندگی کند. همانطور که می دانید، شهر تهران دارای وسعت بسیار زیادی می باشد و علاوه بر این، در این شهر بزرگ، 22 منطقه وجود دارد و هر کدام از این مناطق، دارای محله ها و بخش های مختلفی است. در نهایت، شاید گاهی اوقات تشخیص بهترین مناطق تهران برای زندگی، کمی سخت باشد.

به همین سبب در ادامه این مطلب، به معرفی بهترین مناطق تهران برای اقامت پرداخته ایم و شما را با ایده آل ترین و مناسب ترین محله های تهران که دارای ویژگی های بسیار خوب و مناسب برای سکونت و اقامت هستند را معرفی کرده ایم. پس اگر قصد سفر به شهر تهران و اقامت در این شهر را دارید، و یا پایتخت نشین هستید و دوست دارید لذت اقامت در بهترین مناطق تهران برای زندگی را تجربه کنید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لیست بهترین مناطق تهران برای زندگی

بهترین مناطق شهر تهران، در جای جای این شهر بزرگ، پراکنده اند. در واقع، در تمامی بخش های تهران، محله ها و بخش هایی وجود دارد که برتری هایی نسبت به سایر بخش های دیگر داشته و به همین علت تبدیل به یکی از بهترین مناطق تهران برای زندگی شده است. به همین منظور، با بخش بندی این شهر به  قسمت، سعد کرده ایم مناسب ترین و بهترین مناطق تهران برای زندگی را معرفی کنیم و همه چیز را درباره این مناطق ایده آل معرفی کرده ایم. به طور کلی شهر تهران، دارای 5 بخش از جمله بخش شمالی، بخش جنوبی، بخش شرقی، بخش غربی و بخش مرکزی می باشد.

در ادامه با کمک این بخش بنددی ها، لیستی از بهترین مناطق تهران برای زندگی آماده کرده ایم. شما نیز می توانید با توجه به بودجه و مقدار هزینه مصرفی خود، با چند مورد از بهترین مناطق تهران برای زندگی در هر محله آشنا شوید و یکی از آن ها را برای سکونت انتخاب کنید.

بهترین مناطق تهران برای زندگی در بخش شمالی

بخش شمالی شهر تهران، یکی از معروف ترین و محبوب ترین بخش های این شهر است. با توجه به این که شهر تهران، یکی از شهر های دامنه جنوبی رشته کوه البرز است، بخش شمالی آن، به میزان بسیار زیادی در اینن دامنه قرار گرفته است. همه ی ما با سفر به این بخش از شهر تهران، با خیابان هایی با شیب بسیار تند این مناطق آشنا شده ایم. اما این موقعیت مکانی و قار داشتن بخش شمالی شهر تهران در دامنه های رشته کوه البرز، سبب شده تا این مناطق، دارای بی نظیر ترین و عالی ترین آب و هوا باشد. به بیان بهتر، در این مناطق، زمستان هایی پر بار همراه با بارش برف، و همچنین تابستان هایی بسیار خنک با هوایی دلپذیر است.

پس اگر از فصول گرم سال بیذارید و دوست دارید در منطقه ای خوش آب و هوا زندگی کنید، بخش شمالی شهر تهران را به عنوان یکی از بهترین مناطق تهران برای زندگی به شما معرفی می کنیم. البته باید اشاره کنیم که بخش شمالی تهران، محله ها و مناطق بسیار زیادی را درون خود جای داده است. بهترین مناطق شهر تهران برای زندگی که در شمال این شهر قرار دارد شامل:

•    ولنجک
•    نیاوران
•    سعادت آباد
•    قیطریه
•    زعفرانیه
•    اقدسیه
•    فرمانیه
•    الهیه
•    جماران

عموم این محله ها، در منطقه 1 شهر تهران قرار دارند. به همین سبب به طور کلی می توان گفت که اگر قصد دارید عالی ترین و بی نظیر ترین منطقه را برای سکونت انتخاب کنید، زندگی در این مناطق را از دست ندهید. البته باید اشاره کنیم که منطقه 1 شهر تهران، جزو گران ترین مناطق تهران برای سکونت می باشد. اما با این وجود با سکونت در این مناطق می توانید بی نظیر ترین اقامت را در شهر تهران تجربه کنید.

بهترین مناطق تهران برای اقامت در غرب این شهر

غرب شهر تهران از زمان های قدیم، پیشرفت های آن چنانی نداشت. در واقع عموم مناطقی که در این بخش از شهر قرار داشتند؛ دارای محله هایی نسبتا مناسب برای زندگی بودند. اما امروزه، این بخش از شهر تهران، دارای بهترین و عالی ترین ویژگی ها می باشد و از چندین سال پیش، پروژه های بسیار زیادی برای افزایش زیبایی های این شهر اجرا شد. و در نتیجه بخش غربی شهر تهران، امروزه یکی از بهترین مناطق تهران بری زندگی بوده و افراد بسیاری، علاقه مند به اقامت در این بخش از شهر تهران هستند.

بخش غربی شهر تهران، امروزه دارای بهترین و عالی ترین امکانات بوده و علاوه بر این، ویژگی های بسیار زیادی در این بخش وجود دارد که آن را از سایر بخش های شهر تهران، متمایز می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به وجود دریاچه و آبشار مصنوعی، پارک جنگلی بسیار بزرگ، آب و هوایی بی نظیر، و … اشاره کرد.
از جمله بهترین مناطق تهران برای زندگی در بخش غربی شهر تهران، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    شهرک غرب
•    مرزداران
•    منطقه چیتگر
•    جنت آباد
•    اکباتان
•    بلوار فردوس
•    ستارخان

این مناطق، دارای بهترین و عالی ترین شرایط برای زندگی هستند و می توانید به عنوان یکی از بهترین مناطق تهران برای زندگی آن را معرفی کرد. لازم به ذکراست که اگر قصد دارید که در مناطقی نسبتا خلوت با بهترین شرایط و ویژگی ها سکونت کنید، این مناطق کاملا مناسب شما هستند. همچنین باید اشاره کنیم که به واسطه وجود دریاچه مصنوعی چیتگر و آبشار تهران، دارای زیبایی های بسیار زیادی است. علاوه بر این، در این بخش از شهر تهران، بامی وجود دارد که با رفتن به آن، می توانید شهر تهران را در زیر پای خود احساس کنید.

در نتیجه توصیه می کنیم مناطق غربی تهران را به عنوان یکی از بهترین مناطق تهران برای زندگی در نظر بگیرید و برای اقامت در آن برنامه ریزی کنید. از دیگر جذابیت های این منطقه می توان به وجود تعداد بسیار زیادی از مراکز خرید و پاساژ های مختلف اشاره کرد.

بهترین مناطق تهران برای زندگی در بخش مرکزی

اما علاوه بر موارد و بهترین مناطق تهران برای زندگی که در مطالب بالا اشاره کردیم. عموما خلوت هستند. اما مرکز شهر تهران، که بیشترین حجم از فروشگاه ها، ادارات، جاذبه های گردشگری، جاذبه های تاریخی، و … را درون خود قرار داده اند، جزو بهترین مناطق تهران برای زندگی هستند. برخی از افراد، به واسطه مشغله های خود، ترجیح می دهند که در نزدیکی محل کار خود زندگی کنند و علاوه بر این، دسترسی بسیار خوبی به سایر مناطق شهر تهران داشته باشند. به همین سبب، مرکز تهران، به عنوان یکی از محبوب ترین و مناسب ترین بخش های تهران برای سکونت می باشد. اما بخش مرکزی تهران، دارای وسعت بسیار زیادی می باشد و در نتیجه، به معرفی بهترین مناطق تهران برای زندگی در بخش مرکزی تهران می پردازیم.

از جمله بهترین مناطق تهران برای سکونت در مرکز تهران، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    گیشا
•    یوسف آباد
•    امیر آباد
•    فاطمی
•    بلوار کشاورز
•    زرتشت
•    جهان آرا

تمامی این مناطق، از جمله لوکس ترین و بهترین مناطق تهران برای زندگی هستند و در نتیجه می توانید با آشنایی با این مناطق، یکی از آن ها که نزدیکی بیشتری با ایده آل ها و انتظارات شما دارد را انتخاب کنید و اقدام به سکونت در آن ها کنید. نا گفته نماند که برخی مناطق مرکزی شهر تهران، جزو محله های اصیل نشین تهران به شمار می رود. در نتیجه سکونت در این محله ها خالی از لطف نیست.

خصوصیات بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان

در مطالب بالا، با ویژگی هایی که بهترین مناطق شهر تهران برای زندگی آشنا شدیم. در نتیجه، آشنایی با این مناطق فرصت بسیار مناسب و خوبی برای پیدا کردن اقامتگاه و محلی برای زندگی است. به طور کلی، می توان گفت که ویژگی ها و خصایصی که سبب می شوند تا یک منطقه به عنوان بهترین مناطق تهران برای زندگی معرفی شود، بسیار زیاد است. در واقع، ویژگی های متعدد وجود دارد که سبب شود یک منطقه به این لقب شناخته شود.

فضای سبز

به طور کلی می توان گفت که بهترین مناطق تهران برای زندگی، عموما دارای آب و هوای دلپذیر، و همچنین محله های بسیار زیبا هستند. امروزه با گسترش فضای سبز در شهر تهران، مناطق بسیار کمی پیدا می شوند تا هیچ سرسبزی و فضای سبزی در آن ها وجود نداشته باشد. اما بهترین مناطق تهران برای زندگی، چیزی فرا تر از سرسبزی هستند. عموما این مناطق، دارای کوچه هایی بسیار زیبا بوده و علاوه بر این، پارک ها و فضای سبزی که در این مناطق وجود دارد، که با وسعت بسیار زیاد، نمایی بسیار زیبا و شگفت انگیز را در آن منطقه ایجاد کرده اند.

تراکم جمعیت و ترافیک

بهترین مناطق تهران برای زندگی، از لحاظ تراکم جمعیت نیز مورد بررسی قرار می گیرد. همانطور که می دانید، میزان رشد جمعیت در شهر تهران، بسیار بالا می باشد. این مساله سبب شده تا در اکثر مواقع، و تقربیا در تمامی ساعات روز، برخی خیابان ها و کوچه ها، دارای ترافیک بسیار زیادی باشند. به همین سبب، امروزه، یکی از اولویت هایی که برای هر فردی وجود دارد، کم بودن میزان جمعیت، و عدم وجود ترافیک در آن منطقه است. در این خصوص باید اشاره کنیم که برخی از مناطقی که در موارد بالا به آن ها اشاره شد، دارای حجم نسبتا کمی از ترافیک می باشند. و برخی از آن ها، با نداشتن ترافیک، جزو بهترین مناطق تهران برای زندگی هستند و در نتیجه با سکونت در آن ها می توانید بهترین و عالی ترین اقامت و سکونت خود در عمرتان را تجربه کنید.

آپارتمانی – ویلایی

عموم خانه هایی که در بهترین مناطق تهران برای زندگی در موارد بالا ذکر شدند، هم آپارتمانی هستند و هم ویلایی. یعنی حتی اگر ترجیحتان اقامت در خانه ای ویلایی باشد، می توانید به راحتی با کمی تحقیق و بررسی، ملک مورد نظر خود را پیدا کنید.

امکانات

از دیگر ویژگی ها و خصوصیات بهترین مناطق تهران برای زندگی، می توان به وجود امکانات رفاهی و تفریحی در آن مناطق اشاره کرد. در واقع، برخی مناطع از شهر تهران، دارای بهترین و عالی ترین امکانت هستند. به عنوان مثال، شما می توانید در هر زمانی که خواستید، اقدام به خرید از انواع و اقسام فروشگاه ها کنید. یکی از بهترین خصوصیات این مناطق این است که در کوتاه ترین زمان، می توان به فروشگاه ها دسترسی پیدا کرد و زمان بسیار زیادی را صرف پیمودن مسیر برای دسترسی طی نکرد. در تمامی مناطق و محله هایی که در مطالب بالا به آن ها اشاره شد، انواع و اقسام فروشگاه های مختلف وجود دارد که هر کدام از آن ها، دارای کامل ترین ویترین می باشند.

علاوه بر این، باید اشاره کنیم که معروف ترین و لوکس ترین مراکز خرید تهران نیز در عمومی مناطقی که در بالا به آن ها اشاره شد قرار دارند. به همین سبب، گاهی اوقات، افرادی از سایر نقاط شهر تهران، به این مناطق می آیند تا از مشهور ترین و لوکس ترین مراکز خرید تهران که در این مناطق قرار دارد بازدید و خرید کنند. همچنین ناگفته نماند که امکانات تفریحی و گردشگری بسیار زیادی در شهر تهران قرار دارد که بهترین مناطق تهران برای زندگی، درون خود بسیاری از این جاذبه های دیدنی و گردشگری را قرار داده اند.

دسترسی

یکی دیگر از ویژگی ها و خصوصیات بهترین مناطق تهران برای زندگی دسترسی آسانی که به سایر مناطق شهر تهران می باشد. دسترسی آسان یکی از مهم ترین اولویت ها برای هر فردی می باشد و در نتیجه، باید اشاره کنیم که پیدا کردن محله ای که هم برای سکونت عالی باشد، هم ویژگی های خوب و ایده آلی را داشته باشد، و هم دسترسی عالی ای به تمامی بخش ها و مناطق تهران را فراهم کند، کار آن چنان سختی نیست. با اقامت در بهترین مناطق تهران برای زندگی که در موارد بالا به آن ها اشاره کردیم، می توانید تجربه ای عالی و لذت بخش را از سکونت کسب کنید.

اگر در یکی از بهترین مناطق تهران برای زندگی، سکونت داشته اید و یا دارید، تجربیات و نظرات خود را در مورد آن محله ها با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.