آبشار تهران ؛ تفریحی جذاب و متفاوت در پایتخت

آبشار تهران

تهران زیبا و دیدنی است اما نبود مکان‌های طبیعی مانند دریاچه و رودخانه یا فضای سبز طبیعی در شهر برای ساکنان آن خوشایند نیست. حالا با وجود آبشار تهران در ارتفاعات شمالی منطقه ۲۲، اوضاع فرق می‌کند. اگرچه با آبشار و فضای سبزی طبیعی روبه‌رو نیستیم اما باز هم روی زیبایی و امکان گشت‌وگذار در آنها می‌توان حساب کرد. پارک آبشار تهران در انتهای بزرگراه همت غرب در اتوبان شهید خرازی قرار دارد. اگر شما هم از دیدن پارک‌ها و مناطق گردشگری تازه خوشتان می‌آید و دلتان می‌خواهد که برنامه‌های تفریحی متنوعی با دوستان و خانواده‌تان داشته باشید تا آخر متن ما را همراهی کنید. با پارک آبشار آشنا شوید و برنامه‌ای مفرح برای گذراندن یک روز تعطیل برای خودتان بچینید.

معرفی آبشار تهران

پارک آبشار تهران، پارکی است در منطقه‌ای کوهستان از شهر که حدود ۲۰۰ هکتار مساحت دارد. برای ساخت این مجموعه از سنگ و چوب استفاده کرده‌اند. در واقع مسیرهایی در میان پارک وجود دارد که از مصالح مذکور برای ساختشان بهره گرفته شده و ساختار پارک هم طبقه‌طبقه است. آب‌راه‌ها و جویبارهای پارک در کنار امکانات مختلفی که برایش در نظر گرفته شده، آن را به مکانی مناسب برای تفریح و گشت‌وگذار بدل کرده است.

درختان متنوعی در پارک وجود دارد که از انواع آنها می‌توان به بید مجنون، خرزهره، تبریزی، اقاقیا،‌ چنار و… نام برد. حتما منتظر هستید که زودتر از آبشار موجود در این پارک برایتان بگوییم. آبشار در مرتفع‌ترین قسمت مجموعه ساخته شده است و البته باید بدانید که همیشه جاری نیست. چون همان‌طور که بهتر از ما می‌دانید، مشکلات کم‌آبی به شدت جدی است و نمی‌توان حجم زیادی از آب را در قالب آبشار روان کرد. البته این به معنای ناامید شدن از بازدید از آبشار جذاب پارک نیست. آبشار به طور مداوم روان نیست ولی در ساعاتی خاص باز می‌شود. پس یادتان باشد که همیشه با آبشار روان در پارک روبه‌رو نیستید و اگر به قصد دیدن آن راهی این مکان می‌شوید، امکان دارد که توی ذوقتان بخورد و در زمان مراجعه‌تان، آبشاری در کار نباشد.

منظره جذاب پارک

منظره‌ای که از پارک می‌بینید از نقاط قوت آن است. چشم‌انداز وسیعی از شهر از پارک آبشار زیر پایتان است و البته دریاچه چیتگر هم از آن کاملا مشخص است. اگر اهل عکس و عکاسی باشید حتما از گشتن در این پارک و شکار منظره‌های گوناگون و زیبا خوشتان خواهد آمد. فقط منظره زیبا و چشم‌انداز پارک نیست که آن را برای علاقه‌مندان به عکاسی جذاب می‌کند بلکه خود آبشار، درختان زیبا و ساختار پارک هم طوری است که چه صاحب یک دوربین عکاسی حرفه‌ای باشید و چه با دوربین تلفن همراهتان عکس می‌گیرید، ذوق عکس گرفتن را در شما بیدار می‌کند. زیر آلاچیق‌های پارک بنشینید و از فضای پارک لذت ببرید و البته عکس‌های قشنگ بگیرید.

کوه‌پیمائی و ورزش

برای کسانی که اهل ورزشند و به کوه‌نوردی عشق می‌ورزند، رفتن به پارک آبشار به شدت توصیه می‌شود. این پارک دارای مسیرهای کوه‌پیمایی مناسبی است که برای ورزش در روز تعطیل عالی است. با انتخاب پارک آبشار برای کوه‌نوردی هم در فضایی متنوع ورزش می‌کنید و هم منظره‌های زیبایی از شهر تهران را مشاهده خواهید کرد. در واقع، شما در پارک آبشار با مجموعه‌ای تفریحی طرف هستید که تنوع زیادی در آن است. به همین خاطر، افراد مختلف با سلیقه‌های گوناگونی از آن خوششان می‌آید. وسایل ورزش همگانی هم در بخش‌هایی از مجموعه وجود دارد و اگر اهل ورزش کردن باشید با آنها سرگرم خواهید شد. مسیر دوچرخه‌سواری هم در پارک از دیگر امکانات ورزشی آن است. در پارک آبشار، دو هزار متر مسیر دوچرخه‌سواری وجود دارد. در این مسیر می‌توانید به دوچرخه‌سواری مشغول شوید و ضمن هواخوری در این بخش مرتفع و کوهستانی شهر، کالری هم بسوزانید و عضله‌ها را قوی کنید. پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای است، نه؟

رستوران‌ و رسیدن به شکم

بعضی از افراد هستند که تفریح کردن را بدون رسیدگی به شکم کاملا ناقص می‌دانند. البته تا حد زیادی حق با آنهاست. گردش و خوردن با هم پیوندی دیرینه دارند. پس اگر به پارک آبشار رفتید و دلتان خواست که دلی از عزا دربیاورید به فودکورت و کافه پارک هم سری بزنید و از منوی متنوع آن به گزینه مطلوب خود برسید. وعده‌های مختلف را می‌توانید در رستوران پارک نوش‌جان کنید و اوقات خوشی را پشت سر بگذارید. البته همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، آلاچیق‌هایی هم در پارک وجود دارد که می‌توانید غذایتان را از قبل از منزل آماده کنید و به پارک ببرید و در زیر این آلاچیق‌ها نوش‌جان کنید. مثلا در همراهی با اعضای خانواده برای خوردن شام یا عصرانه راهی پارک شوید و ضمن دیدن منظره زیبای پارک و هواخوری به شکم مبارک هم رسیدگی کنید.

امکانات مختلف پارک

پارک آبشار، مجموعه گردشگری کاملی است که گشت‌وگذار در آن برای پشت سر گذاشتن یک روز خانوادگی یا همراهی با دوستان بسیار خوشایند خواهد بود. از امکانات مختلف پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسیر کوه‌نوردی و کوه‌پیمایی با ۲۵ هزار متر طول؛
برکه‌های سنگی متنوع؛
سالن آمفی‌تئاتر؛
مسیری برای کالسکه‌سواری؛
باغ گل و گیاهان دارویی؛
۲هزار واحد پارکینیگ؛
و … .
پارک آبشار، مجموعه‌ای متنوع است و می‌تواند برای سلیقه‌های مختلف، مکانی جذاب برای گذراندن اوقاتی خوش باشد. اگر نمی‌دانید که آخر این هفته را در کجا سپری کنید، نیم‌نگاهی به پارک آبشار داشته باشید و برای رفتن به آن برنامه‌ریزی کنید. پشیمان نخواهید شد.

در آخر

احداث پارک‌های جنگلی و مراکز گردشگری متنوع در تهران باعث شده است که پایتخت زیبای ایران متنوع و جذاب باشد. برای برنامه‌ریزی کردن برای یک روز تفریحی با انتخاب‌های مختلفی در تهران روبه‌رو هستید. پارک آبشار می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد. تهرانی‌های اهل گردش حتما نام پارک آبشار را هم به فهرست برنامه‌های تفریحی‌شان اضافه کنند. البته تمامی مواردی‌ها هم بهتر است برنامه‌ای برای تهران‌گردی ترتیب بدهند و در سفری به تهران، پایتخت و جاهای دیدنی‌اش را خوب بگردند. لازم نیست، نگران اقامت در تهران هم باشند. چون تیم تهران مبله در خدمت آنهاست تا با ارائه خدمات اسکان و آپارتمان‌هایی مجهز به وسایل مختلف، مشکل اقامت در تهران برای افراد مختلف را از میان بردارد. پس به تهران سفر کنید و آن را خوب و با خیال راحت بگردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.