تهرانگردی در شب ؛ معرفی بهترین بام های تهران

پایتخت کشورمان یعنی تهران در هر زمان و ساعتی شگفتی هایی دارد که به هرکسی مطابق با سلیقه ای که دارد ارائه دهد. تهران را بیشترمان با دود و ترافیک و شلوغی هایش میشناسیم، این در حالی است که این شهر زیبایی هایی دارد که تنها کافیست کمی وقت بگذاریم و آنها را ببینیم تا عاشق این شهر شویم. بهترین را برای شناخت این شهر تهرانگردی است. تهرانگردی میتواند به طرق مختلف صورت پذیرد. میتوانید پیاده به تهرانگردی بروید یا با خودرو و یا بخواهید گاهی تهرانگردی با مترو را تجربه کنید. در هر صورت تهران جاهای دیدنی بسیاری دارد که میتوانید اوقات فراغتتان را در این مکان های زیبا بگذرانید تا متوجه شوید این شهر به جز دود و شلوغی هایش، چیزهای بهتری هم برای ارائه دادن به رهگذرانش دارد.

تهرانگردی در بهترین بام های تهران

اما یک نوع تهرانگردی در این میان هست که بسیار میان جوانان محبوب است و آن هم تهرانگردی در شب است. تهرانگردی در شب لطف خودش را دارد. شب های تهران به قدری خلوت و آرام است که انگار به یک شهر دیگر تبدیل میشود. البته این آرام بودن به این معنی نیست که نتوان جریان زندگی را در آن حس کرد. بلکه با تهرانگردی در شب میتوان بهتر از همیشه زیست شبانه در تهران را لمس کرد و از هوای خنک شب های تهران و آرامش حاصل از تاریکی و سکون نهایت لذت را برد. یکی از بهترین مقاصد برای تهرانگردی در شب بام های تهران هستند، بام های تهران محل هایی با ارتفاع زیادند که عموما یک مسیر پیاده روی نیز دارند و یکی از بهترین محل ها برای پیاده روی و تهرانگردی در شب هستند.
بام های تهران در نقاط مختلفی از تهران واقع شده اند که هرکدام زیبایی های خودشان را دارند و میتوانید با توجه به محل زندگیتان به یک کدام از این بام های تهران مراجعه کنید و تهرانگردی در شب را تجربه کنید. ایستادن بر بالای بام های تهران و نگاه کردن به کل شهر تهران که انگار در زیر پای شما قرار گرفته است لذت بخش ترین کاریست که میتوانید در تهرانگردی در شب انجام دهید. چرا که با ایستادن بر بالای بام های تهران گویی فرشی از نور و چراغ های کوچک و بزرگ در زیر پای شما پهن شده است. نور هایی که از خانه های کوچک و بزرگ شهر تهران منشا میگیرند و میتوانید با نگاه کردن به آنها قصه ی این خانه ها و ساکنینش را در ذهنتان بسازید و برای دقایقی خیال پردازی کنید و از خستگی کار و وظایف روزمره خودتان را رها سازید. در ادامه به معرفی بهترین بام های تهران که برای تهرانگردی در شب بسیار مناسبند میپردازیم.

بام توچال تهران

به نظر تمام کسانی که تهرانگردی در شب را تجربه کرده اند از بهترین بام های تهران بام توچال است. بام تهران مسیر بسیار مناسبی برای پیاده روی های شبانه است و حتی در روزهایی که هوای تهران آلوده است در این بام میتوانید از هوای مطبوع استنشاق کنیدو از تهرانگردی در شب لذت ببرید. اما اگر دوستندارید پیاده روی کنید و میخواهید هرچه زودتر به بلندترین نقطه ی این بام برسید باید به شما بگوییم که در این بام اتوبوس های برقی وجود دارد تا شما را به بالای بام برساند. بام تهران علاوه بر اینکه از بهترین بام های تهران است و از زیباترین بام ها برای تهرانگردی در شب است، امکانات تفریحی و ورزشی بسیاری همچون بانجی جامپینگ، زسپ لاین، پینت بال و باشگاه تیراندازی نیز دارد که میتواند یک شب خاطره انگیز و مهیج را برای شمار قم بزند.به علاوه در مسیر این بام کافه ها و رستورانهای خوبی وجود دارد که میتوانید غذاهایی با کیفیت بسیار خوب از آنها تهیه کرده و بر بلندای بام تهران بنشینید و در سکوت و آرامش آنهارا میل کنید.

بام ولنجک

یکی از دنج ترین جاها برای تهرانگردی در شب بام ولنجک است. این بام همانطور که از اسمش پیداست در محله ولنجک و در خیابان بوستان سوم واقع شده و درواقع ورودی آن در کوچه پس کوچه های ولنج است و به همین دلیل چندان شناخته شده نیست. اما از زیباترین بام های تهران همین بام ولنجک است که برای کسانی که از شلوغی شهر بیزارند و  میخواهند ساعاتی را در آرامش و سکون بگذرانند بهترین مکان است. در این بام صندلی هایی برای نشستن تعبیه شده که میتوانید بر روی آنها بنشینید و از تصویر نورانی تهران که در زیر پاهایتان قرار گرفته نهایت لذت را ببرید.

بام تونل رسالت

درست است که بسیاری از کسانی که به تهرانگردی در شب علاقمندند به دنبال سکوت و آرامش اند اما بسیاری نیز از تماشای هیاهو های زندگی شهری و تردد های متعدد در سطح شهر لذت میبرند. بام تونل رسالت یکی از بهترین بام های تهران است که میتوانید در آن تردد ماشین هایی که از زیر تونل رسالت میگذرند را تماشا کنید بام تونل رسالت است. منظره ی این بام با همه ی بام های دیگر فرق میکند و با نگاه کردن به آن حس و حال شهر تهران و تکاپو های موجود در دل آن را لمس خواهید کرد. تماشای منظره این بام به قدری هیجان انگیز است که رفتن به آن را حتما برای یک بار هم که شده در لیست تهرانگردی های شبانه‌تان قرار دهید.برای رفتن به این بام باید وارد منطقه توانیر شوید و از آنجا خودتان را به پارک نظامی گنجوی برسانید.

بام نیاوران

یکی دیگر از بهترین بام های تهران در محله ی جماران قرار دارد. در ارتفاعات جماران و نیاوران محلی هست که به بام نیاوران معروف شده. این بام که در گذشته محل بسیار دنج و ناشناخه ای بود امروزه به یکی از جاهای پر تردد تهران در بین جوانان تبدیل گشته است. بام نیاوران بهترین محل برای تهرانگردی در شب است چرا که از ساعت 12 شب به بعد این بام به یکی از خلوت ترین بام های تهران تبدیل میشود که شما میتوانید از شلوغی شهر تهران برای دقایقی هم که شده به این بام پناه ببرید.

بام محک

یکی دیگر از بام های تهران که بسیار دنج است بام محک نام دارد این بام در تهران، بزرگراه ارتش غرب، انتهای بلوار اوشان، بلوار جنت و بالاتر از بیمارستان محک واقع شده است و به همین دلیل به بام محک معرف شده. بر خلاف بام های دیگر اطراف این بام خبری از هیچ رستوران و فروشگاهی نیست و تنها یک مسیر ماشین رو ویک پیاده رو در این بام قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا این بام در مقایسه با بام های دیگر تهران بسیار ساکت تر و خلوت تر باشد. منظره ی این بام هم مانند دیگر بام های تهران بسیاری دیدنی است و از بالای آن میتوانید کل تهران و برج میلاد را تماشا کنید.

بام آرژانتین

حتی اگر شما اهل تهرانگردی در شب باشید و به بسیاری از بام های تهران سری زده باشید بعید است نام بام آرژانتین به گوشتان خورده باشد. بام آرژانتین از ناشناخته شده ترین بام های تهران است و به همین سبب بسیار خلوت و دنج است. این بام به نسبت باقی بام های که در حاشیه تهران قرار گرفته اند، در قلب تهران واقع شده است بهترین منظره را در اختیار بیننده هایش قرار میدهد چرا که به هر سوی تهران دسترسی دارد.برای رسیدن به این بام باید به آرژانتین رفته و از آنجا به انتهای خیابان الوند بروید.

بام محلاتی

اگر اهل پیاده روی های سنگین و کوه نوردی هستید، بام محلاتی میتواند بهترین بام تهران برای شما باشد. چرا که این بام در دامنه کوه های سوهانک و داراباد قرار گرفته و تپه های طویل و پر شیبی دارد که میتواند برای یک پیاده روی طولانی و حتی مهتاب نوردی و تهرانگردی در شب بهترین بام باشد. از آنجایی که این بام در شهرک شهید محلاتی قرار دارد ممکن است طی بررسی هایی به شما اجازه عبور داده شود، بنابراین اگر با خانواده خود به این بام بروید احتمال اینکه از ورود شما جلوگیری شود بسیار کم است. بام محلاتی از خلوت ترین بام های تهران است که به دلیل درختان انبوهی که در نزدیکی اش قرار گرفته از های معتدل و مطبوعی نیز برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.