بوتیک هتل پهلوان رزاز کجاست؟ امکانات و عکس‌ها

اگر از آن دسته از کسانی هستید که همیشه در سفر به دنبال کسب تجربه‌های متفاوت در  موقعیت‌های خاص هستید، ما به شما هتل بوتیک پهلوان رزاز که از جذابترین بوتیک هتل های معروف تهران است را پیشنهاد می کنیم.

این اقامتگاه از آن خانه‌های قدیمی تهران است که حال‌و‌هوایش شما را به سال‌هایی می‌برد که آدم‌هایش در آن زندگی می‌کردند، خانه‌ای باصفا با معماری زیبا که محیط آرامی دارد و شما را از شلوغی مرکز شهر به یک فضای دنج و راحت دعوت می‌کند.

روی نقشه ببینید!


خانه پهلوان رزاز کجاست؟

هتل بونیک پهلوان رزاز جایی است که در پس دیوارهایش‌ راز‌ها و داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. طوری که با شنیدن هر یک از این ماجراها، مشتاق‌تر می‌شوید که درباره خانه پهلوان رزاز تهران بیشتر بدانید. باهم امروز می‌خواهیم آدرس دقیق و اطلاعات این خانه قدیمی و تماشایی را چک کنیم:

آدرس خانه پهلوان رزاز: تهران، خیابان امیرکبیر، خیابان جاویدی، نبش کوچه شجاعت، پلاک 38 تلفن

شماره تماس: 02136833892

پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به خانه پهلوان رزاز حتما با شماره فوق تماس بگیرید و با هماهنگی قبلی راهی بازدید از این خانه قدیمی قاجاری شوید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ykka 8894

بیشتر بخوانید: عمارت بهارستان تهران، کاخی بازمانده از فراز و نشیب‌های دوران


پهلوان رزاز که بود؟

قبل از اینکه به معماری و زیبایی این اقامتگاه تهران بپردازیم. بهتر است کمی در مورد سید حسن شجاعت و اینکه ایشان در دوره زندگی چه کاره بوده است بپردازیم.

سید حسن شجاعت که همه او را به اسم پهلوان رزاز می‌شناسند، یکی از کشتی‌گیران معروف دوره قاجار و پهلوی در تهران بود.

این کشتی‌گیر محبوب شغلش برنج فروشی بود و شاید به همین‌دلیل همه به اسم پهلوان رزاز او را می‌شناسند.

البته معروفیت او فقط مربوط به قدرتش نبود، بلکه به‌خاطر صداقت و جوانمردی در بین مردم محل و آشنایان محبوب شده بود.

در کتاب آخرین زنگ زمان درباره زندگی پهلوان رزاز به طور کامل صحبت شده و در این کتاب مطالبی جالب آمده مثل این داستان که پهلوان رزاز از نظر علمی هم در اجتماع موقعیت خوبی داشت، او مقدمات علوم دینی را در تهران یاد گرفت و برای کسب تحصیلات دینی‌اش راهی نجف شد تا در محضر آخوند خراسانی مختار به مرحله اجتهاد برسد. 

شاید همین آشنایی رزاز با خراسانی نقش بسیار مهمی در مشروطه داشت. چون او متعهد شد به دستور خراسانی پیام علمای نجف را به علمای ایران برساند و این رسالت را به خوبی انجام داد اما به جرم مشروطیت به زندان افتاد.

تا جایی که گفته شده که حکم اعدام برایش صادر شده بود که با وساطت یکی از درباریان این حکم لغو شد.

این شجاعت و منش پهلوان رزاز تا پایان عمرش در وجودش بود تا اینکه در اسفندماه سال 1320 درگذشت و در قبرستان ابن بابویه تهران به خاک سپرده شد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ykka 8894

بیشتر بخوانید: خانه قوام الدوله از جاذبه های گردشگری دوران قاجار


معماری خانه تاریخی پهلوان رزاز

اگر گذرتان به خیابان جاویدی تهران بیفتد در لحظه ورود به آنجا، لحظات زندگی قدیمی و سنتی ایرانیان در جلوی چشمتان ظاهر می‌شود. خانه‌هایی که هنوز هم بوی سادگی و صمیمیت در آنها موج می‌زند.

توی این خیابان بعد از این که حسینیه سادات اخوی را رد کنید. درب چوبی خوش رنگی را می‌بیند که پلاک ساده‌ای دارد و روی آن نوشته «مهمانسرای پهلوان سید حسن رزاز»

با همین پلاک وارد خانه پهلوان رزاز می‌شوید، اولین چیزی که اینجا می‌بینید تزیینات مربوط به وسایل ورزش زوخانه‌ای مثل کباده، سنگ، میل است. درست است که در این خانه الان صاحب خانه نیست اما روح پهلوانی او در تمام این خانه باید به یادگار نگه داشته شود.

معماری هتل بوتیک پهلوان رزاز به دوره قاجاری و اواخر آن برمی‌گردد که خانواده حسن شجاعت آن را در سال 1270 می‌خرند و تا سال 1320 در آنجا زندگی می‌کنند. این خانه هم مثل دیگر خانه های قدیمی تهران چند بخش اصلی دارد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ykka 8894

بیشتر بخوانید: معرفی جاهای تاریخی تهران

بخش های مختلف خانه پهلوان رزاز

خانه تاریخی پهلوان رزاز دو بخش اندرونی و بیرونی دارد که بنا به دلایلی مشخص نیست چرا از صد سال پیش بین این دو بخش دیواره کشیده شده و قسمت اندرونی این خانه در اختیار خانواده دیگری قرار می‌گیرد.

البته قسمتی که الان در خانه پهلوان رزاز به هاستل آرین تبدیل شده همان فضای بیرونی ساختمان است.

سه ایوان هفت خوان، آینه و ایوان مریم به همراه دو آشپزخانه، رستوران، چندین سالن پذیرایی مجزا و 22 اتاق در اینجا برای میزبانی مهمانان آماده شده است.

طوری که اگر به حیاط اندرونی بروید 12 اتاق در دو طبقه و در حیاط بیرونی 10 اتاق را با چیدمان‌ها و اسم‌های خاص خود می‌بینید. 

اسم اتاق‌های خانه پهلوان رزاز به نام اتاق گوشواره، اتاق سه دری، اتاق گوشه، اتاق شاه‌نشین، اتاق بهار خواب، اتاق پردیس، اتاق چشم‌انداز، اتاق دماوند، اتاق قاجار و اتاق شمس هستند که شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود هریک را انتخاب کنید.

پنجره‌های ارسی، ایوان بلند و وسیع، زیر زمین با طرح‌های زیبای آجری و به ویژه طاق ضربی، حوض‌های بزرگ در حیاط‌های اندرونی و بیرونی، وجود تزیینات گوشواره و آینه کاری از دیگر زیبایی‌های معماری خانه پهلوان رزاز است.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Milad Tayebi

بیشتر بخوانید: هتل بیمارستان گاندی، اولین دهکده درمانی تفریحی ایران


ایوان های خانه پهلوان رزاز

در خانه پهلوان رزار از زیبایی ایوان های این خانه نمی‌توان گذشت. اینجا سه ایوان دیدنی دارد که شما می‌توانید تا جایی که می‌توانید از جذابیت اینجا عکس بگیرید و لحظات شیرینی را از سفرتان ثبت کنید. پس همراه ما باشید تا به‌صورت کامل با جزئیات ایوان‌ها آشنا شوید:  

  • ایوان آینه‌ای، جایی که همه چیز را زیباست

این ایوان در طبقه اول هتل بوتیک پهلوان رزاز قرار دارد که به‌خاطر استفاده از هنر آینه‌کاری در تزییناتس‌ به ایوان آینه معروف شده است. البته این ایوان در بنای اولیه وجود نداشت و با ابتکار مدیریت این مجموعه این بخش ساخته شده است.

  • ایوان مریم، با اتاق‌های رنگی و چیدمان منحصربه‌فرد

ایوان مریم در طبقه دوم حیاط داخلی عمارت پهلوان رزاز قرار دارد. کارگردان این مجموعه تصویری از چهره آینه کاری شده مریم بانو که همسرش است را در تزیین این ایوان استفاده کرده است.

در این بخش از مهمانخانه 6 اتاق برای گردشگران وجود دارد که هر یک از اتاق‌ها با رنگ و دکوراسیونی خاص و منحصر به فرد چیدمان شدند.

اتاق زیتونی با دکوراسیون سبز زیتونی، اتاق فیروزه ای با دکوراسیون آبی فیروزه‌ای، اتاق لوکس شمس با دکوراسیون لوکس طلایی، اتاق خواب دنج با دکوراسیون یاسی، اتاق نارنگی با تخت دونفره و دکوراسیون نارنجی و در نهایت اتاق خواب ترمه با دکوراسیون سبز روشن

  • اتاق آینه، چیزی مشابه تالار آینه کاخ‌های ایرانی

یکی از قسمت‌های دوستداشتنی و منحصر به فرد هتل بوتیک پهلوان رزاز تهران تالار آینه آنجاست. این بخش با شروع از یک ایده ناب ساخته شده، اتاقی که کاملا با هنر آینه‌ای تزیین شده است.

تا جایی این تزیینات پیش رفته که نتیجه کار شبیه تالار آینه کاخ های باشکوه ایرانی شده است. خوب بدون شک اقامت در چنین اتاقی برای هر کسی در تهران می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی باشد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Milad Tayebi

بیشتر بخوانید: کاخ های تهران، قصه‌گویی از دریچه تاریخ


خدمات و امکانات بوتیک هتل پهلوان رزاز 

از معماری جذاب و دیدنی خانه تاریخی پهلوان رزاز که بگذریم، باید بگوییم که این بوتیک هتل تهران امکانات خوبی نسبت به بقیه اقامتگاه‌های سنتی دارد.

مثلا این اقامتگاه حیاط باصفا و حوض نسبتا بزرگی در میانه دارد که نه تنها برای گردهمایی‌ها، مهمانی‌ها و دورهمی‌های تولد جذاب خواهد بود بلکه سوژه خاصی هم برای عکس‌هایتان می‌شود.

از معماری و شیشه‌های رنگی عمارت هم چیزی نمی‌گوییم چرا که این نوع از زیبایی را نمی‌توان توصیف کرد و باید رفت تا به چشم دید.

اتاق سیگار، خدمات خانه‌داری و پذیرش ۲۴ ساعته از دیگر خدمات و امکاناتی است که هتل بوتیک سنتی پهلوان رزاز به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

 علاوه بر دسترسی به لابی، صندوق امانات، خدمات بیدار باش، ترانسفر رفت و برگشت را با هزینه جدای از اقامت اینجا می‌توانید داشته باشید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ykka 8894

بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای


امکانات اتاق‌های بوتیک هتل پهلوان رزاز

همه اتاق‌های خانه پهلوان رزاز مجهز به سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، میز تحریر، رخت آویز و دمپایی هستند.

اینجا خدمات صبحانه برای تمامی اتاق‌ها ارائه شده و مهمانان امکان دسترسی و اتصال به اینترنت اقامتگاه را خواهند داشت.

با اینکه هتل بوتیک رزاز یک خانه‌ تاریخی است اما مطابق با بازسازی‌ها و زیرساخت‌های انجام گرفته در عمارت، سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن مثل اسپیلت و شوفاژ جهت راحتی مهمانان نصب شده تا مشکلی از این جهت در اقامتگاه نباشد.

اینجا در تمامی اتاق‌ها دوش حمام، صابون، شامپو، حوله و سرویس بهداشتی فرنگی وجود دارد تا شما با خیال راحت اقامت کنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Milad Tayebi

بیشتر بخوانید: 5 نکته مهم در خصوص انتخاب محله برای اقامت در تهران


رستوران هتل بوتیک خانه پهلوان رزاز چگونه است؟

در طبقه زیرزمین اقامتگاه علاوه بر آشپزخانه عمارت، سالن غذاخوری هتل بوتیک هم اینجاست تا مهمانان به ویژه مهمانان خارجی غذاهای سنتی ایرانی را اینجا نوش‌جان کنند. منو رستوران با غذاهای خاص و سنتی ایرانی قرار است لحظات خوشی را اینجا برایتان بسازد.

البته در این بخش شما نمی‌توانید از شربت‌خانه عمارت بگذرید، اینجا با انواع دسرها و نوشیدنی های گوارا از مهمانان عمارت پذیرایی می‌شود.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ykka 8894

بیشتر بخوانید: رستوران شرف الاسلامی با کباب‌های لذیذ در تهران


دلایل محبوبیت بوتیک هتل پهلوان رزاز

دلیل اول محبوبیت به این موضوع برمی‌گردد که بوتیک هتل رزاز در مرکز شهر تهران و در بافت قدیمی پایتخت قرار دارد، به کسانی که در این مجموعه اقامت کرده‌اند این فرصت را می‌دهد تا در کمترین زمان به جاهای دیدنی تهران و موزه‌های معروف تهران و جاذبه‌هایی مثل بازار تهران، موزه ملی و کاخ گلستان دسترسی خوبی داشته باشند.

دلیل دیگر محبوبیت این خانه مربوط به توجه و دقت بالایی است که برای بازسازی و طراحی مجدد خانه پهلوان رزاز وجود داشته است، این موضوع تا جایی پیش رفته که اینجا به محل محبوبی برای عکاسان جهت انجام پروژه‌های عکاسی شده، طوری که خیلی از برندهای معروف برای عکاسی از محصولات‌شان به این خانه می‌آیند.

خوب بدون شک در و پنجره‌های قدیمی، حوض پر‌آب وسط حیاط و دیوارهای آجری خانه جلوه خاصی به عکس‌ها می‌بخشند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس sogol gh

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بازار تهران


راه های دسترسی به خانه پهلوان رزاز

این عمارت قدیمی تهران در میدان بهارستان، خیابان امام خمینی، خیابان جاویدی و نبش کوچه شجاعت قرار دارد. 

مسیر اول دسترسی با مترو:‌ اگر با مترو قصد رفتن به این خانه را دارید باید در ایستگاه بهارستان پیاده شوید و با  اتوبوس های بهارستان به شوش را سوار شوید.
در ایستگاه دوم از اتوبوس پیاده شوید، کوچه افشار را پیدا کنید، در انتهای کوچه افشار کوچه شجاعت را می‌بینید که سر نبش کوچه خانه پهلوان رزاز قرار دارد.

مسیر دوم با خودرو شخصی: از آنجایی که این خانه در موقعیت محدودیت ترافیک تهران قرار دارد شما می‌توانید با خودرو شخصی خود از طرح‌های خاص ترافیکی استفاده کنید و خودتان را به خیابان مصطفی خمینی، پایین تر از چهارراه سرچشمه برسانید.
اینجا در سمت چپ دومین پل عابر پیاده در انتهای کوچه افشار و در خیابان جاویدی باید به دنبال پلاک 38 بگردید تا به این اقامتگاه برسید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس SΛDEH

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


زمان بازدید از مهمان‌خانه‌ پهلوان رزاز چه روزهایی است؟

اینجا فقط روزهای جمعه‌ از ساعت 10 صبح تا 17 عصر برای بازدید عموم آزاد است.


ساعت کاری بوتیک هتل پهلوان رزاز 

با توجه به اینکه خانه پهلوان رزاز محلی برای پذیرایی و اقامت مهمانانی از نقاط مختلف دنیا و ایران است، ساعت کاری خانه به صورت شبانه‌روزی و هفت روز هفته است و شما قبل از رفتن به مجموعه حتما تماس بگیرید تا ا شرایط حضور باخبر شوید.

بوتیک‌ هتل های تهران کم نیستند ولی اینکه کدامشان جذاب است یکی از سوال‌های همیشگی افرادی است که دوست دارند در جاهای متفاوت بمانند یا دورهمی و مراسم خود آنجا بگیرند.

آیا شما تا به‌حال به بازدید از خانه پهلوان رزاز رفته‌اید؟ یا در این مجموعه اقامت داشتید؟ اگر پاسخ مثبت است نظرات و تجربیات خود را برای ما بنویسید. چون نظرات ارزشمند شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان خواهد بود.


سوالات متداول

خانه پهلوان رزاز کجاست؟

این خانه در بافت قدیمی تهران و در محله سرچشمه است که در حال حاضر در میدان بهارستان، خیابان امام خمینی، خیابان جاویدی و نبش کوچه شجاعت قرار دارد. 

خانه پهلوان رزاز در حال حاضر چه کاربری دارد؟

اینجا یک بوتیک هتل سنتی تهران است که برای گردشگران خارجی و داخلی ساخته شده تا آنجا استراحت کنند.

مالک عمارت سنتی پهلوان رزاز کیست؟

این خانه توسط علی جعفرنژاد از بازماندگان پهلوان رزاز گرفته شد و مورد بازسازی قرار گرفت.

پهلوان رزاز کیست؟

سید حسن شجاعت از پهلوان‌های خوشنام عصر قاجار و پهلوی است که بیشتر به‌خاطر شغلش که برنج فروشی بود به رزاز معروف شد.

زمان بازدید از هتل بوتیک پهلوان رزاز چه روزهایی است؟

این عمارت دیدنی فقط روزهای جمعه‌ از ساعت 10 صبح تا 17 عصر برای بازدید عموم آزاد است. البته قبل از رفتن باید با مجموعه هماهنگ باشید.

Comments (0)
Add Comment