دریاچه چیتگر تهران ؛ محبوب‌ترین تفریحات امروزه تهرانیان

دریاچه‌ شهدای خلیج فارس یا چیتگر، دریاچه‌ای مصنوعی است که شهرداری تهران به منظور تلطیف و کاهش آلودگی هوا آن را ساخته است. در این دریاچه که در شمال غرب تهران واقع است، امکانات مختلف تفریحی و رفاهی نیز وجود دارد. همچنین از آن‌جا‌که در نزدیکی بسیاری از مکان‌های دیدنی و گردشگری تهران واقع شده، روزانه افراد زیادی به آن‌جا می‌روند.

معرفی و آشنایی با محیط دریاچه چیتگر

پارک چیتگر با مساحت بسیار زیادش از دیرباز مرکز جذب جمعیت جهت گذراندن اوقات فراغت ساکنان شهر تهران بوده اند ولی به دلایل عدم استقرار کاربریهای تفریحی مناسب و امنیت استفاده ، بهره‌برداری دائمی از آنها میسر نبوده است . به علاوه پیش بینی دریاچه مرکزی در طرح جامع و طرح تفصیلی مصوب منطقه 22 ، به عنوان یک گستره آبی تغذیه کننده سفره های زیرزمینی و منبع لطیف هوا در حوزه غرب تـــهران از یــک طرف و در ترکیب با پارک جنگلی چیتگر با عملکرد گردشگری در سطح فرا منطقه ای شهر تهران از طرف دیگر پتانسیلهای قابل بررسی در بازگشت سرمایه را دارا خواهد بود.
این گستره آبی پر اهمیت در صورت وجود ضمانت اجرایی زمینه تجربی تازه ای را در مقابل کمبود رطوبت لازم در شهر تهران ارائه خواهد نمود و با توجه به جهت بادهای موسمی تهران که عموماً غرب به شرق هستند ترکیب پارک چیتگر و دریاچه اثرات بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوای تهران خواهد داشت. علاوه بر این، نمای بسیار زیبایی به شهر تهران داده است و باعث افزایش بازدیدکنندگان به این شهر می شود.

ویژگی ها و تفریحات دریاچه چیتگر

موقعیت دریاچه در منطقه 22 چنان است که فضای شهری منطقه کاملاً آن را احاطه نموده. بطوریکه دریاچه از شمال و شرق به محور چهار باغ و از جنوب و جنوب غربی به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه محدود می باشد.
علاوه بر این، در اطراف این دریاچه مراکز تفریحی زیادی افتتاح شده است. اگر به این دریاچه سفر کنید، وسیله های بازی زیادی را از قبیل چرخ و فلک، تاب، سرسره یو را مشاهده خواهید کرد. اما این وسیله ها تنها جاذبه های تفریحی این دریاچه نیستند. در این دریاچه امکان قایق سواری، ماهی گیری، لنج سواری و کشتی سواری نیز وجود دارد.

باملند

این روز ها مرکز خرید باملند شهرت زیادی در میان مردم پیدا کرده است. این مجموعه نه تنها یک مرکز خرید است و تمامی برند های ایرانی و خارجی در این مرکز خرید شعبه دارند، بلکه در آن کافه ها و رستوران های زیادی نیز وجود دارد. البته لازم به ذکر است که با وجود رستوران ها، کافه ها و کافی شاپ های بسیاری که در این مجموعه وجود دارد، اما هر زمان که به این مجموعه بروید، متوجه می شوید که ظرفیت اکثر کافه ها و رستوران ها پر است. همین مساله نشان می دهد که این مجموعه تفریحی گردشگری، محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم تهران و سایر شهرستان ها دارد. اگر تا به جال به دیدن این مجموعه نرفته اید، پیشنهاد می کنم بازدید از آن را در برنامه های خود قرار دهید.

دسترسی به دریاچه چیتگر

مسیر شماره یک : همت غرب،شهید خرازی،خروجی دریاچه شهدای چیتگر
مسیر شماره دو: اتوبان آزادگان شمالی،خروجی شهید خرازی،خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس
مسیر شماره سه:جاده مخصوص کرج ،خروجی ایران خودرو شمالی

Comments (0)
Add Comment