سفری به جاذبه های یخی تهران

تهران جایی است که در آن، انواع و اقسام جاذبه های گردشگری و تفریحی وجود دارد. جاذبه های یخی تهران، یکی از انواع این جاذبه های گردشگری می باشد که هر فردی می تواند از آن بازدید کند. در واقع همانطور که می دانید، این استان، وسعت بسیار زیادی دارد و به همین سبب، دارای گونه های مختلفی از پدیده های طبیعی، و سازه های گردشگری متعدد می باشد. امروزه، افراد بسیار زیادی علاقه مند به فصل سرما، و برف و باران هستند. و در واقع، با فرا رسیدن فصول سرد سال، به دنبال مکانی بکر و دست نخورده، برای لذت بردن از این نعمات الهی هستند. و جالب است بدانید که شهر و استان تهران، تعداد بسیار زیادی از مکان ها و پدیده های طبیعی را درون خود قرار داده است و در نتیجه، جاهای دیدنی بسیار زیادی در آن وجود دارد.

جاذبه های یخی تهران، در گونه های متعددی وجود دارد. به بیان بهتر انواع مختلفی از پدیده های طبیعی به صورت جاذبه های دیدنی یخی در می آیند و مکان بسیار زیبا و مناسبی را برای بازدید ایجاد می کنند. اطراف شهر تهران، دارای گونه های متعدد و مختلفی از جاذبه های یخی می باشد و هر کدام از آن ها، با به نمایش گذاشتن پدیده های طبیعی به صورت ها و مناظر زیبای متفاوت، مکان مناسبی را برای گشت و گذار ایجاد کرده اند. بسیاری از این مکان ها بکر بوده و بازدید از آن ها بسیار لذت بخش می باشد.

در ادامه این مطلب، لیستی از خاص ترین و زیبا ترین جاذبه های یخی تهران تهیه کرده ایم. در واقع در این مطلب، به معرفی کامل بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان پرداخته ایم و زیبا ترین و بی نظیر ترین جاذبه های یخی تهران را معرفی کرده ایم. در نتیجه توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید و با آشنایی با جاذبه های گردشگری که در موارد زیر ذکر شده است، مقاصد بکری را برای گردشگری های روزانه خود انتخاب کنید.

لیست جاذبه های یخی تهران

جاذبه های یخی تهران، در بخش های مختلف این استان وجود دارد و در نتیجه برای بازدید از هر کدام از آن ها، باید مسافتی نه چندان زیاد را طی کنید و راهی این مناطق زیبا و دیدنی شوید. البته باید اشاره کنیم که بهتر است از قبل، با بهترین و مشهور ترین جاذبه های یخی تهران آشنا شوید تا در نهایت، بتوانید به راحتی و با آشنایی کامل، یکی از این مقاصد را برای گردشگری و تفریح انتخاب کنید و سفری یک روزه و خاطره انگیز را به این جاذبه های دیدنی داشته باشید. به همین منظور، توصیه می کنیم برای شناخت و آشنایی با این جاذبه های یخی تهران، لیست زیر را مطالعه کنید.

1.    آبشار یخی هملون

یکی از مهم ترین جاذبه های یخی تهران که با داشتن مناظر بسیار زیبا و دیدنی، همه ساله افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند، آبشار یخی هملون می باشد. آبشار یخی هملون، با داشتن چشم انداز زیبا و دیدنی، مکان مناسبی برای گشت و گذار در زمستان، و بازدید از زیباترین مناطق این شهر می باشد. به بیان بهتر، با سفر به این آبشار، می توانید در مسیر منحصر به فرد و بی نظیر این منطقه، و بر روی برف ها پیاده روی کنید و در نهایت، اقدام به بازدید از زیباترین و خاص ترین جاهای یخی تهران در زمستان کنید.

–    موقعیت مکانی آبشار یخی هملون

آبشار یخی هملون، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در اطراف تهران می باشد که دسترسی به آن بسیار آسان است. برای سفر به این منطقه و بازدید از مناظر زیبا و دیدنی اطراف آبشار هملون، باید خود را به شمال شرقی شهر تهران برسانید. به همین سبب، به شرق شهر تهران بروید و با استفاده از جاده تلو، مسیر خود را به سمت میگون پیدا کنید. آبشار یخی هملون، از مهم ترین جاذبه های گردشگری شمشک و میگون می باشد و با رسیدن به میگون، به راحتی و با پرس و جو، به سمت دره هملون بروید تا در نهایت، این آبشار یخی زیبا را مشاهده کنید. به طور کلی باید اشاره کنیم که برای دسترسی به این آبشار باید مسیری را در حدود 1 ساعت طی کنید. به همین سبب، می توانید سفری نیم روزی به یکی از زیبا ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری در اطراف تهران را تجربه کنید و از دیدنی ترین جاذبه های یخی تهران بازدید کنید و خاطره ای خوب و به یاد ماندنی را در این منطقه به خاطر داشته باشید.

–    مدرسه غار نوردی جذاب ترین بخش جاذبه های یخی تهران

جالب است بدانید که جاذبه های یخی تهران به ویژه آبشار یخی هملون، این امکان را برای بازدید کنندگان فراهم می کنند که علاوه بر بازدید و لذت بردن از مناظر زیبای اطراف، از امکانات تفریحی نیز بهره مند شوند و در نتیجه، سفری به یاد ماندنی و هیجان انگیزی را در این منطقه تجربه کنند. از جمله فعالیت ها و تفریحات جاذبه های یخی تهران به ویژه آبشار یخی هملون، می توان به مدرسه یخ نوردی اشاره کرد. این مدرسه یخ نوردی، فرصت بسیار خوبی را برای مبتدیان، و افرادی که قصد دارند یخ نوردی را برای اولین بار تجربه کنند می باشد و شما می توانید با پرداخت کمی هزینه، اقدام به تجربه هیجان انگیز ترین و بهترین تفریح کنید و لذت یخ نوردی در آبشار یخی هملون را تجربه کنید.

2.    آبشار سنگان

یکی دیگر از جاذبه های یخی تهران، آبشار سنگان می باشد. این آبشار، در فصول سرد سال، به ویژه در زمستان ها، یخ می زند و چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد می کند. به همین سبب، یکی از زیباترین و خاص ترین مناظر و چشم انداز ها را به نمایش می گذارد. این آبشار، که در شهر تهران، و در بخش شمالی پایتخت قرار دارد. این آبشار، تا سطح دریا 2100 متر ارتفاع دارد و در نتیجه، مکان مناسبی برای گردش در تابستان نیز می باشد. جالب است بدانید که آبشار سنگان در فصل تابستان، با آبشار سنگان در فصل زمستان، کاملا متفاوت بوده و چشم انداز بی نظیری را به نمایش می گذارد. در واقع باید اشاره کنیم که این آبشار، در فصل تابستان، مکان خنک و دلپذیری است و بهترین مکان برای فاصله گرفتن از شهر و گشت و گذار چند ساعته است. آبشار سنگان، با داشتن ارتفاعی در حدود 30 متر، یکی از زیباترین آبشار ها در اطراف تهران می باشد و با رانندگی در حدود 1 ساعت، می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

اما لازم به ذکر است که با فرا رسیدن زمستان، این آبشار به طور کلی یخ می زند و چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی ای را به وجود می آورد. در نتیجه، توصیه می کنیم بازدید از این آبشار را در فصل زمستان از دست ندهید و با سفر به آن، از دیدنی ترین و زیبا ترین مناظر و جاذبه های یخی تهران دیدن کنید. برای دسترسی به آبشار سنگان، باید خود را به روستای سنگان، که در فاصله 20 کیلومتری شمال شهر تهران قرار دار برسانید. سپس، با رفتن به سمت شمال غربی این روستا، به راحتی مسیر خود را به سمت آبشار سنگان پیدا کنید و از منظره ای بی نظیر و زیبا دیدن کنید. به یاد داشته باشید که قبل از سفر به این آبشار، لوازم و تجهیزات مناسب و کافی ای را با خود به همراه ببرید تا در طول مسیر و همچنین در هنگام پیاده روی برای دسترسی به این آبشار، با مشکل مواجه نشوید.

3.    آبشار یخی خور

برای بازدید از زیباترین و بی نظیر ترین جاذبه های یخی تهران، می توانید به بازدید از آبشار یخی خور نیز بروید و به راحتی اقدام به بازدید از این آبشار یخی بی نظیر کنید. آبشار یخی خور، با دو جاذبه های یخی تهران که در موارد بالا ذکر کردیم، تفاوت های بسیار زیادی دارد. این آبشار یخی، با داشتن ارتفاع بیش از 50 متر، یکی از بلند ترین آبشار ها در اطراف تهران به شمار می رود که با سفر به آن، می توانید، با زیباترین و خاص ترین منظره ی یخی رو به رو شوید. همچنین باید اشاره کنیم که مسیر دسترسی به این آبشار نیز با داشتن چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی، محیط بسیار مناسبی را برای فاصله گرفتن از شهر ایجاد کرده است و به قدری زیبا و دیدنی می باشد که با سفر به آن، می توانید تمامی مشغله های فکری خود را فراموش کنید و از چشم انداز بی نظیر اطراف خود نهایت لذت را ببرید.

لازم به ذکر است که این آبشار، یکی از جاذبه های یخی تهران، که در نزدیکی این شهر قرار دارد می باشد و برای بازدید از آن، باید سفری یک روزه را به زیباترین بخش های اطراف شهر تهران داشته باشید. این آبشار یخی، که جزو زیباترین جاذبه های یخی تهران به شمار می رود، در مسیر جاده چالوس قرار دارد و در فاصله 17 کیلومتری این جاده، منظره ی بی نظیری را به نمایش گذاشته است. نا گفته نماند که فاصله این آبشار تا سطح دریا حدود 2800 متر می باشد و به همین خاطر، در فصول سرد سال به ویژه فصول زمستان، چشم انداز بسیار زیبایی از یخ ها و قندیل های آویزان از بدنه ی این آبشار به وجود می آید. از تفریحات این جاذبه های یخی تهران، می توان به یخ نوردی اشاره کرد و شما می توانید با داشتن لوازم و تجهیزاتی کافی، اقدام به یخ نوردی کرده و یکی از لذت بخش ترین تفریحات را در این منطقه تجربه کنید.

4.    آبشار چال مگس

آبشار چال مگس، از دیگر جاذبه های یخی تهران در زمستان می باشد که با قرار داشتن در محیطی کوهستانی، نسبت به مواردی که در بالا ذکر شد، تفاوت های بسیار زیادی دارد. این آبشار با به نمایش گذاشتن چشم انداز های بی نظیر و زیبا، یکی از خاص ترین و دیدنی ترین جاذبه های یخی تهران بوده و همه ساله با فرا رسیدن فصل زمستان، منظره بی نظیری را به نمایش می گذارد. همچنین باید اشاره کنیم که این آبشار، در بخش شمالی شهر تهران، و در محدوده ی دار آباد واقع شده است و در نتیجه، دسترسی به آن نیز بسیار آسان است. البته نا گفته نماند که آبشار یخی چال مگس، با وجود قرار داشتن در داخل شهر تهران، مکان مناسبی برای بازدید افراد ناتوان نیست. نکته جالبی که در خصوص این آبشار وجود دارد، این است که کلمه ی چال، به معنای زنبور عسل می باشد. این کلمه، در گویش های محلی استفاده می شود و معنای بسیار جالبی دارد.

در واقع این آبشار، از شمال با دامنه های توچال همسایگی دارد و ز محلی که باید وسیله نقلیه خود را پارک کنید، تا خود آبشار، مسیری در حدود 5 کیلومتر وجود دارد که باید آن را بپیمایید. اما در نهایت، با طی کردن و رسیدن به مقصد، با چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی مواجه خواهید شد که می توانید تا ساعت ها، به تماشای آن بنشینید و از منظره اطراف لذت ببرید. همچنین باید اشاره کنیم که در فصل زمستان، این آبشار با داشتن ارتفاع بسیار زیاد و وجود مسیر های آب، از بالای صخره ها تا پایین، به صورت جالب و دیدنی ای یخ می زند و چشم اندازی منحصر به فرد و دیدنی ای را ایجاد می کند. اگر تا به حال به بازدید از این آبشار یخی نرفته اید، توصیه می کنیم بازدید از آن را به تعویق نیاندازید و در اسرع وقت، اقدام به بازدید از آن کنید.

5.    غار یخ مراد

از دیگر جاذبه های یخی تهران، می توان به غار یخ مراد اشاره کرد. این جاذبه گردشگری که در اطراف تهران قرار دارد، مکان مناسبی برای سفر یک روزه به ویژه در ماه های اسفند و فروردین می باشد. این غار یخی، در این ماه ها، دارای بیشترین میزان یخ بوده و ارتفاع یخ هایی که از سفر این غار آویزان هستند نیز، به بیشترین مقدار می رسد. جالب است بدانید که غار یخ مراد، یکی از زیباترین غار های ایران می باشد اما به خاطر داشته باشید که برای بازدید از آن، باید لوازم و تجهیزاتی کافی به همراه داشته باشید و با لوازم ایمنی، به بازدید از چشم انداز های زیبایی که در داخل آن وجود دارد بروید. به خاطر داشته باشید که برای بازدید از این غار زیبا، حتما با خود چراغ (هد لامپ) به همراه ببرید.

جاذبه های یخی تهران، دارای داستان ها و افسانه های بسیار جالبی می باشند که غار یخ مراد نیز از این قائده مستثنی نیست. در زمان های گذشته، مردم اعتقاد داشتند که اگر از یخ های موجود در این غار بخورند، در زمانی کوتاه، به خواسته خود می رسند. به همین سبب، نام این غار را یخ مراد انتخاب کردند. توصیه می کنیم بازدید از این غار را از دست ندهید و یک روز خود را به بازدید از بی نظیر ترین و زیبا ترین مناظر اطراف تهران اختصاص دهید.

کلام آخر

جاذبه های یخی تهران یکی از خاص ترین و دیدنی ترین جاذبه ها در ایران می باشد. در فصول سرد سال، پدیده های طبیعی مانند آبشار ها و دریاچه ها، یخ می زنند و چشم اندازی بسیار زیبا را به وجود می آورند. در نتیجه این منطقه، با داشتن مکان های دیدنی متعدد، یکی از بهترین و جالب ترین گزینه ها برای گردشگری می باشند و برای سفر های نیم روزه یا یک روزه زمستانه، بهترین گزینه هستند. فراموش نکنید که برای بازدید از این جاذبه های گردشگری حتما لوازم و تجهیزات کاملی را با خود به همراه ببرید تا در هنگام دسترسی به این مکان ها، و همچنین بازدید از آن ها، با مشکل مواجه نشوید و با خیالی آسوده، بهترین سفر های کوتاه مدت را در شهر تهران و اطراف آن تجربه کنید.

اگر تا به حال از مکان های و جاذبه های یخی تهران که در موارد بالا ذکر شدند دیدن کرده اید و یا مکان های دیدنی دیگری می شناسید که برای سفر در زمستان مناسب اند، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و ما را در راستای ارائه بهترین مناطق دیدنی در زمستان راهنمایی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.