پارک آب و آتش تهران ؛ بهترین مقصد برای شب گردی

تهران پایتختی محبوب و پر جمعیت است که درون آن، تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری و تفریحی می باشد. در واقع برای فرار از ترافیک های سنگین شهر و شلوغی آن، باید مکانی وجود داشته باشد که بتوان ساعاتی را در سکوت و آرامش سپری کرد و از طبیعت زیبا و چشم انداز منحصر به فرد محیط دیدن کرد. پارک آب و آتش از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر تهران می باشد که با نزدیکی به دومین نماد پایتخت، توجه حجم عظیمی از مسافران و بازدید کنندگان را به خود جلب می کند و همه روزه، میزبان بسیاری از پایتخت نشینان و به خصوص گردشگران است. پارک آب و آتش از بزرگ ترین فضاهای سبز تهران می باشد که دارای امکانات و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است.

در ادامه مطلب همه چیز را درباره این پارک و همچنین بخش های مختلف آن، به ویژه امکانات و جاذبه های تفریحی آن بیان کرده ایم. اگر با این بوستان آشنایی ندارید و یا تا به حال از بوستان آب و آتش دیدن نکرده اید، توصیه می کنم این مطلب را مطالعه کنید تا با یکی از بوستان های محبوب پایتخت آشنا شوید.

چرا باید از بوستان آب و آتش دیدن کنیم؟

این بوستان با دارا بودن مساحتی بسیار بزرگ، جزو پارک های بزرگ پایتخت محسوب می شود. علاوه بر این، وجود امکانات مختلف و بسیار زیاد سبب می شود تا علاوه بر اینکه از فضای سبز بهره مند شوید، از این امکانات نیز استفاده کنید و گردش خود را تکمیل کنید. اما یکی از خصوصیات این پارک که مهم ترین عامل در خصوص جذب توریست است، وجود فواره های بسیار زیاد در زمین پیاده رو می باشد. پل طبیعت نیز که از جمله نماد های شهر تهران است و به عنوان دومین نماد پایتخت شناخته می شود در مجاور پارک آب و آتش قرار داشته و افرادی که قصد گردشگری و تفریح را داشته باشند، با بازدید از این پارک می توانند با یک تیر دو نشان بزنند و از این جاذبه های گردشگری معروف دیدن کنند.

یکی از نکات جالبی که در خصوص پارک آب و آتش وجود دارد، این است که به علت داشتن فضای وسیع، تعدادی بوستان را در بر گرفته است و در واقع، این پارک بزرگ، شامل چندین پارک کوچک می شود.

امکانات این پارک

اگر به بازدید از این پارک بروید، متوجه وجود تعداد بسیار زیادی از کافه و رستوران می شوید. در واقع متنوع ترین رستوران ها و کافه ها در این پارک وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای کیفیت بسیار زیاد و محبوبیت بالایی هستند. علاوه بر این از دیگر امکانات این پارک می توان به پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، نیمکت، آلاچیق، نمایشگاه، فروشگاه های صنایع دستی، فروشگاه گل و گیاه، رمپ، و … اشاره کرد.

جاذبه های تفریحی پارک آب و آتش

اگر دوست دارید ساعاتی را به تفریح و خوش گذرانی بپردازید توصیه می کنم به پارک آب و آتش بروید و از امکانات تفریحی متعددی که در آن وجود دارد استفاده کنید. یکی از تفریحاتی که می شود در این پارک انجام داد، دوچرخه سواری است. علاوه بر این، پیستی بسیار بزرگ برای اسکیت سوار ها در این پارک وجود دارد که با سفر به آن می توانند ساعاتی را به اسکیت بازی حرفه ای بپردازند. جالب است بدانید که روزهای خاصی از سال در پارک آب و آتش نمایشگاه ها و جشنواره های مختلفی برگزار می شود و بازدید کنندگان می توانند به تماشای این برنامه ها بپردازند. از سایر جاذبه های تفریحی این پارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    سینما گیم 7 بعدی
•    آسمان نما گنبد مینا
•    سالن آمفی تئاتر
•    برج آتش
•    پرده فولادین
•    فواره های آب
•    فانوس دریایی
•    پل طبیعت
•    دریاچه مصنوعی خزر
•    میدان مشاهیر
•    رستوران و کافه
•    و…

کلام آخر

به طور کلی می توان گفت که از محبوب ترین و پر بازدید ترین جاذبه های تفریحی و گردشگری پایتخت، بوستان آب و آتش می باشد که همه ساله، افراد بسیاری برای گشت و گذار و تفریح به آن سفر می کنند و ساعاتی را در بهترین بوستان تهران می گذرانند. اگر تا به حال از این بوستان دیدن کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.