بهترین پارک های تهران برای گشت و گذار

پارک های تهران، یکی از بهترین و عالی ترین گزینه های گردشگری در این شهر به شمار می روند. از زمان های بسیار قدیم، جاذبه های گردشگری متعددی در سر تا سر این شهر به وجود آمده اند. جاذبه هایی که با گذشت سالیان بسیار زیاد، همچنان مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار می گیرند و بهترین و عالی ترین گزینه برای گشت و گذار به شمار می روند. در بین تمامی دیدنی های شهر تهران که اعم از جاذبه های تاریخی، جاذبه های فرهنگی، جاذبه های تفریحی، و همچنین جاذبه های طبیعی وجود دارد، برخی از آن ها دارای بیشترین آمار بازدید می باشند. که طبیعتا پارک های تهران این آمار را به خود اختصاص داده اند. محیط شهر تهران، یک محیط بسیار شلوغ و پر جمعیت می باشد.

در واقع باید اشاره کنیم که به ندرت می توان مکانی را در این شهر پیدا کرد که جمعیت آن چنانی در آن وجود نداشته باشد. همانطور که می دانید، همه ما گاهی اوقات نیاز به یک مکانی برای خلوت کردن نیاز داریم. مکانی که بتوان بهترین و عالی ترین مناظر را در آن تماشا کرد، و مهم تر از همه، از آب و هوای بسیار خوبی که در آن وجود داشت، لذت برد. و خوشبختانه امروزه شهر تهران، تعداد بسیار زیادی از این مکان های گردشگری را درون خود قرار داده است. در واقع باید اشاره کنیم که بر خلاف این  که عمومی بخش های شهر تهران بسیارشلوغ و پر جمعیت است، اما اگر کمی حرفه ای باشید، می توانید بهترین و عالی ترین گزینه ها را برای خلوت کردن پیدا کنید.

پارک های تهران، که امروزه تعداد بسیار زیادی از آن ها در سطح شهر تهران وجود دارد، مکان هایی هستند که علاوه بر به نمایش گذاشتن زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر و جاذبه های گردشگری، همچنین دارای محیطی بسیار عالی و مناسب برای خلوت کردن می باشند. اما باید اشاره کنیم که در بین تمامی پارک هایی که در شهر تهران وجود دارند، برخی از آن ها، چندان هم مناسب برای خلوت کردن نیستند. به همین سبب، شناخت بهترین پارک های تهران، می توان به شما کمک کند تا بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در این شهر سپری کنید و در نهایت، از اوقات خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و بدون قرار گرفتن در محیطی شلوغ، از چشم انداز های اطراف خود لذت ببرید.

به همین سبب در ادامه این مطلب، به معرفی بهترین و عالی ترین پارک های تهران، براش گردش و تفریح و مهم تر از همه خلوت کردن پرداخته ایم. پس اگر قصد دارید تا اوقاتی خوب و به یاد ماندنی را در طول روز بگذرانید، و به دنبال بهترین گزینه برای گذراندن این اوقات هستید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با بهترین پارک های تهران آشنا شوید.

لیست بهترین پارک های تهران 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در بین تمامی پارک های تهران، برخی از ان ها دارای بیشترین جذابیت می باشند. چرا که برای ساخت آن ها زمان و همچنین هزینه های بسیار زیادی گذاشته شده است. پس اگر قصد دارید تا از زیبا ترین پارک های تهران بازدید کنید، باید به خوبی ان ها را بشناسید. در چند سال گذشته، شهر تهران، ساخت و ساز های بسیار زیادی را درون خود دید. در واقفع باید اشاره کنیم که پروژه های متعددی در خصوص ایجاد فضای سبز در بخش های مختلف این شهر شروع به فعالیت کرد.

به همین سبب امروزه، پس از گذشت چندین سال، در بخش های مختلف شهر تهران، می توان شاهد انبوهی از جاذبه های گردشگری که دارای فضای سبز وسیع هستند بود. و خوشبختانه این پارک های تهران نه تنها زیبایی های بسیار زیادی را در خیابان ها و فضای شهر ایجاد کرده اند، بلکه همچنین یکی از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای خلوت کردن به شمار می روند. با توجه به موقعیت مکانی، وسعت، دسترسی، و بسیاری از موارد دیگر، می توان تشخیص داد که این پارک فضای مناسبی برای خلوت کردن دارد یا نه. به همین سبب در لیست زیر می توانید بهترین پارک های تهران که کاملا مناسب برای خلوت کردن هستند بیان کرده و همه چیز را درباره ویژگی های آن ها ذکر کرده ایم.

 

1.    پارک جمشیدیه

در بخش های مختلف شهر تهران می توان تنوع بسیار زیادی از پارک های تهران را مشاهده کرد. این پارک های تهران هر کدام دارای عالی ترین و بی نظیر ترین چشم انداز ها بوده و به همین سبب، می توان بهترین ساعات عمر خود را در آن ها گذراند. پارک جمشیدیه یکی از پارک هایی است که در محله های شمال تهران قرار گرفته است و به همین سبب، می توان انتظار داشت که دارای آب و هوای بسیار خوبی در آن در جریان باشد. و همینطور هم هست! همانطور که می دانید شمال شهر تهران، به واسطه رشته کوه البرز محاصره شده است. و به همین سبب، قرار داشتن یکی از پارک های شمال تهران در دامنه این کوه بسیار هیجان انگیز و جالب است.

اما پارک جمشیدیه، پارکی است که با وسعت بسیار زیاد خود، این امکان را به کاربران می دهد که تا ساعت ها به پیاده روی بپردازند. همچنین باید اشاره کنیم که در پارک جمشیدیه، می توان از عالی ترین و بی نظیر ترین امکانات و تجهیزات بهره مند شد. تجهیزاتی که هر کدام از آن ها، می توانند جذابیت بسیار زیادی را داشته باشد و به داشتن اوقات بسیار عالی و لذت بخش کمک کنند.

با بازدید از پارک جمشیدیه، می توانید نیمکتی را در یک جای دنج پیدا کرده، و ساعت ها بر روی آن بنشینید و به تماشای مناظر بسیار زیبا و بی نظیر اطراف خود بپردازید. بدون شک مناظر و چشم انداز هایی که در پارک جمشیدیه وجود دارد را نمی توان در هیچ کجای دیگر پیدا کرد. پس اگر قصد دارید که بهترین و عالی ترین اوقات خود را بگذرانید، توصیه می کنیم بازدید از پارک جمشیدیه که یکی از زیباترین پارک های تهران می باشد را از دست ندهید.

2.    بوستان نهج البلاغه

یکی دیگر از دیدنی ترین و جذاب ترین پارک های تهران، بوستان نهج البلاغه می باشد. بوستانی بسیار وسیع که در سه فاز ساخته شد و امروزه یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های تهران به شمار می رود. جالب است بدانید که بوستان نهج البلاغه، در بخش جنوبی فرحزاد تهران ساخته شده است. و به همین سبب معروف است که این بوستان در دره فرحزاد قرار دارد. همچنین باید اشاره کنیم که بوستان نهج البلاغه، به واسطه قرار داشتن در این منطقه، دارای آب و هوای نسبتا خوبی می باشد و به همین سبب، یکی از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای گشت و گذار در تابستان است.

یکی از جالب ترین نکاتی که در خصوص پارک نهج البلاغه که از جذاب ترین پارک های تهران می باشد، این است که به صورت طولی ساخته شده و در نهایت، دارای وسعت بسیار زیادی می باشد. این پارک بزرگ، دارای رودخانه، آلاچیق های متعدد، زمین های بازی کودکان، مجموعه کاربازیا، سافاری وحشت، پرش در آسمان، پل معلق، و بسیاری از امکانات و تفریحات دیگر می بباشد و به همین سبب، یکی از عالی ترین و جذاب ترین گزینه ها در خصوص گشت و گذار به شمار می رود. اما مهم ترین و جالب ترین نکته در خصوص این پارک این است که وجود وسعت بسیار زیادی که دارد، سبب شده تا یکی از پارک های کم جمعیت تهران شناخته شود.

در واقع اگر شما وارد یکی از پارکینگ های این بوستان که یکی از وسیع ترین پارک های تهران به شمار می رود بشوید، شاید با حجم بسیار زیادی از ماشین ها رو به رو شوید و تصور کنید که به یکی از شلوغ ترین پارک های تهران آمده اید. اما با وجود وسعت بسیار زیادی که این پارک دارد، می توانید شاهد خلوت ترین و جذاب ترین پارک های تهران باشید. پس با خیالی آسوده و راحت، به بازدید از بوستان نهج البلاغه بروید و در نهایت، یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در زیباترین پارک های تهران سپری کنید.

3.    پارک ملت، زیباترین پارک های تهران

پارک ملت، یکی از قدیمی ترین پارک های تهران می باشد که در بین تمامی پارک های این شهر، دارای بیشترین محبوبیت است. در واقع با وجود اینکه امروزه، پارک های تهران دارای بیشترین تعداد هستند و می توان در هر بخش از پایتخت یک فضای سبز مشاده کرد، اما باز هم، بسیاری از افراد، رفتن به پارک ملت و گذراندن وقت خود در آن را ترجیح می دهند. این پاسک نیز یکی از وسیع ترین پارک های تهران می باشد که حتی اگر جمعیت زیادی به بازدید از آن بروند، باز هم نمی توان گفت که این پارک شلوغ است. وجود جذابیت های بسیار زیاد در پارک مل، سبب شده تا همه روزه، افراد بسیار زیادی به بازدید از آن اقدام کنند و در نهایت یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن سپری کنند.

لازم به ذکر است که در پارک ملت می توان از امکانات بسیار زیادی مانند سرویس بهداشتی، نماز خانه، فضای سبز متعدد، دریاچه با امکانات تفریحی، رستوران ها و کافه ها، باغ وحش، و بسیاری از موارد دیگر بهره مند شد. پس اگر قصد دارید تا از یکی از متفاوت ترین پارک های تهران بازدید کنید و بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را سپری کنید، بازدید از پارک ملت را از دست ندهید. پارک ملت، یکی از جذاب ترین و خاص ترین پارک های تهران می باشد که می توانید با نشستن بر روی یکی از نیمکت های این پارک، از مناظر اطراف خود لذت ببرید. یکی از جذاب ترین بخش های پارک ملت، وجود تپه های بسیار زیاد درون آن است.

تپه هایی سرپوشیده از چمن که منظره بی نظیری را ایجاد کرده اند و یکی از بهترین و عالی ترین گزینه های گشت و گذار برای افراد به شمار می رود. اگر قصد دارید تا این پارک که یکی از زیباترین پارک های تهران می باشد، در بهترین و عالی ترین حالت خود ببینید، توصیه می کنیم فصل پاییز را برای گشت و گذار خود انتخاب کنید. در این فصل، درختان به 1000 رنگ در می آیند و بی نظیر ترین و هاص ترین چشم انداز ها را به نمایش خواهد گذاشت. پس اگر قصد دارید تا به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در یکی از بی نظیرترین پارک های تهران بگذرانید، توصیه می کنیم بازدید از پارک ملت را از دست ندهید.

4.    پارک طالقانی از بزرگ ترین پارک های تهران

یکی دیگر از زیبا ترین پارک های تهران که بازدید از آن برای همگان واجب است، پارک طالقانی می باشد. پارکی بسیار بزرگ و وسیع که می توانید بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن سپری کنید. در بین انبوهی از پارک های تهران که هر کدام دارای مناظر و چشم انداز های مخصوص به خوب هستند، به جرات می توان گفت که پارک طالقانی، زیبا ترین و جذاب ترین آن ها می باشد. این پارک با داشتن بهترین و عالی ترین چشم انداز ها، توانست در کوتاه ترین مدت، توجه افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند و در نهایت، یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین اوقات را برای بازدید کنندگان خود فراهم سازد.

این پارک که یکی از وسیع ترین پارک های تهران می باشد، به قدری جذاب و دیدنی است که حتی از سایر کشور های خارجی نیز، توریستان و گردشگران متعددی را به سمت خود جذب کرده است. همچنین باید اشاره کنیم که در بین انبوهی از درختان و گونه های گیاهی، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در آن تعبیه شده است. به همین سبب همیشه، می توان از بهترین و کامل ترین امکاناتی که در آن وجود دارد، بهره مند شد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در پارک طالقانی، دومین نماد شهر تهران قرار دارد. نمادی که در خاورمیانه بیشترین شهرت داشته و به همین سبب، حزو اولین مکان هایی است که توسط توریستان خارجی در این شهر مورد بازدید قرار می گیرد. پل طبیعت، یزرگ ترین پل غیر خودرویی در خاورمیانه می باشد که با عظمت بسیار زیاد خود، چشم انداز بی نظیری را در شهر تهران ایجاد کرده است.

به طور کلی باید اشاره کنیم که در پل طبیعت، زیبا ترین و عالی ترین چشم انداز ها از شهر تهران به نمایش گذاشته شده است. به طوری که این بوستان از شمال کوه های البرز و از جنوب، شهر وسیع تهران را نشان می دهد. وجود سه طبقه که این پل را ساخته اند بر جذابیت های آن می افزاید و می تواند یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین گزینه ها برای گشت و گذار افراد باشد. لازم به ذکر است که پارک طالقانی مجموعه ای از پارک های متعددی را در کنار خود قرار داده است که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. همچنین باید اشاره کنیم که در پارک طالقانی می توان از وجود رستوران ها و امکانات رفاهی متعددی که وجود دارد نیز بهره مند شد.

اگر تا به حال از پارک طالقانی که یکی از محبوب ترین پارک های تهران می باشد بازدید نکرده اید توصیه می کنیم در اولین فرصت، برای بازدید از آن اقدام کرده و بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن سپری کنید. نا گفته نماند که وجود وسعت بسیار زیادی که این پارک را تشکیل داده است، سبب شده تا این پارک یکی از خلوت ترین پارک های تهران شناخته شود.

 

5.    پارک قیطریه، از سرسبز ترین پارک های تهران

اما در نهایت، آخرین و بی نظیر ترین پارک های تهران که بازدید از آن خالی از لطف نیست و می توان بهترین اوقات را در آن سپری کرد، پارک قیطریه می باشد. پارکی بسیار جذاب و زیبا که با داشتن بی نظیر ترین چشم انداز ها، جزو دیدنی ترین و عالی ترین گزینه های گردشگری به شمار می رود. در پارک قیطریه می توان از دیدنی ترین و خاص ترین مناظر بازدید کرد. ووجود درختانی کهنسال و سر به فلک کشیده، یکی از مهم ترین و اصلی ترین جذابیت های این پارک می باشد. همچنین باید اشاره کنیم که در بین انبوهی از پارک های تهران، این پارک دارای قدمت بسیار زیادی است. و به همین سبب اگر به بازدید از آن بروید، بدون شک، تعداد بسیار زیادی از سالمندان را مشاهده خواهید کرد که به یاد قدیم ها در این پارک قدم می زنند و از مناظر اطراف لذت می برند.

علاوه بر این باید اشاره کنیم که در پارک قیطریه، آب و هوای بسیار عالی و مناسبی برقرار است. پس حتی اگر در گرم ترین روز های سال هستیم و گرمای هوا شما را آزار می دهد، می توانید به پارک قیطریه بروید و در نهایت، بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن سپری کنید. لازم به ذکر است که در پارک قیطریه، می توانید با امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی رو به رو شوید. امکاناتی که می توانند گشت و گذار شما را لذت بخش کنند و بهترین اوقات را برای شما رقم بزنند. اگر به دنبال مکانی خلوت می گردید تا از سکوت و صدای طبیعت در آن لذت ببرید، بدون شک، پارک قیطریه مناسب ترین و بهترین انتخاب برای شما است.

بازدید از بهترین پارک های تهران را از دست ندهید!

در بین تعداد بسیار زیادی از پارک های تهران، برخی از آن ها دارای بهترین و عالی ترین شرایط هستند و همه روزه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کنند. اگر قصد دارید تا یکی از بی نظیر ترین و عالی ترین اوقات خود را در شهر تهران سپری کنید، توصیه می کنیم بازدید از برخی از پارک های تهران که در مطالب بالا آن ها را معرفی کردیم از دست ندهید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.