مکان های ترسناک تهران، حس واقعی وحشت و دلهره

بعضی از آدم‌ها همیشه به دنبال هیجان هستند و ترجیح می‌دهند به جای رفتن به یک مکان عادی به مکانی عجیب و ترسناک بروند. این افراد معمولا به داستان‌ها و فیلم‌های ترسناک هم علاقه دارند. اگر در تهران هستید و روحیه کنجکاو و ماجراجو دارید، برای تجربه یک روز هیجان‌انگیز در مکان های ترسناک تهران نیازی به سفر طولانی ندارید. در تهران و اطراف آن جاذبه‌هایی وجود دارند که با ورود به آن‌ها ترس و دلهره واقعی را تجربه خواهید کرد.


 از ترسناک‌ترین یا عجیب‌ترین مکان های تهران

هر شهری در ایران مکان‌های ترسناک یا عجیبی دارد، عجیب از آن نظر که بعد از دیدن‌شان تا مدت‌ها از فکر آدم بیرون نمی‌روند. در این لیست چند مکان در تهران و نزدیکی‌اش  معرفی شده‌است.

  • روستا وردیج، شهر ارواح سنگی

با گذر از جاده ای پر پیچ و خم در نزدیکی تهران، به  روستا ارواح سنگی وردیج  می‌رسد. 

در این روستا منطقه‌ای به نام دامنه‌ی ارواح سنگی وجود دارد؛ که در آن سنگ‌ها و صخره‌هایی به صورت طبیعی شکل جالبی گرفته‌اند، شکلی مانند جمجمه‌ی انسان و حیوانات وحشی!

آدرس روستای ارواح سنگی

این روستا در کیلومتر ۹ اتوبان شهید خرازی به سمت غرب،خروجی دو روستای  وردیج و واریش قرار گرفته‌است.

روستای وزدیج

منبع عکس گوگل مپ، عکاس danial derakhshan

بیشتر بخوانید: معرفی روستاهای وردیج و واریش تهران

  • موزه عبرت، از مخوف‌ترین مکان های ترسناک تهران

این موزه از مکان‌های عجیب و ترسناکی است که در مرکز تهران قرار گرفته‌است . 

موزه‌ای که در قدیم زندان و‌ محلی برای بازداشت و بازجویی و شکنجه‌ از آن استفاده می‌شد. موزه عبرت با با دیوار‌های بلند و راهروهایی باریک  فضایی بسیار خوفناک دارد.

جالب اینکه موزه عبرت طوری ساخته شده‌است که هیچ صدایی از آن بیرون نمی‌آید و صدا در درون زندان هم انعکاس پیدا می‌کرد برای ترساندن زندانی‌ها! در این مکان مجسمه‌ای از زندانیان و‌شکنجه‌گران هم ساخته شده‌است.

آدرس موزه عبرت

به میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی جنوبی، خیابان کوشک مصری، خیابان شهید یارجانی بروید. در پلاک یازده موزه عبرت قرار گرفته‌است.

موزه عبرت ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس behnam samadi

  • خانه اجنه دربند، از جاهای ترسناک تهران

خانه‌ای متر‌وکه در دربند که سال‌های زیادی است؛ کسی در آن زندگی نمی‌کند. داستان‌های عجیب و غریبی از خانه اجنه شنیده می‌شود و اهالی دربند معتقد هستند که این مکان پر از ارواح و جن است به همین خاطر آن را خانه اجنه نامیده‌اند.

گفته شده در لحظه‌ ورود به این خانه شیشه‌هایش شکسته می‌شوند و جملاتی روی دیوارها نوشته‌هایی دیده شده است. اینجا هر از گاهی صدای وزش باد به گوش می‌رسد و برگ درختان تکان نمی‌خورد یا صدای گربه به گوش می‌رسد اما گربه‌ای در آن نیست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید وقتی کسی در آنجا نیست، صدای خنده از خانه به‌گوش می‌رسد، حتی صدای پا و سایه کسانی شنیده و دیده می‌شود که خودشان حضور ندارند.

آدرس خانه اجنه

دربند

بیشتر بخوانید: سفری خاطره انگیز به دربند تهران

  • غار گل زرد، هزار توی زیرزمینی ترسناک تهران

غاری رودخانه‌ای در منطقه پلور که سطح درونی‌ آن پوشیده از کربنات کلسیم است.  این غار قدمتی چند هزار ساله دارد.  ورودی این غار دهانه بسیار تنگ و باریکی دارد و باید مسیری را سینه‌خیر حرکت کرد.

پس از عبور از این دهانه به دهلیزی می‌رسید که می‌توان در آن ایستاد و ادامه مسیر غار را طی کرد. مسیر غار گل زرد مشخص است و نیازی به نشانه‌گذاری ندارد. البته در طول مسیر گودال‌ها و

آبروهای کوچکی وجود دارد که باید از ورود به آن‌ها خودداری کرد، چون مخوف و ترسناک است و ممکن است در جا سکته بزنید.

آدرس غار گل زرد

به شهر پلور واقع در جاده هراز رفته و از جاده خاکی گل زرد به این غار می‌رسید.

غار گل زرد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Reza Mohajer sheikhi

بیشتر بخوانید: کاخ های تهران، قصه‌گویی از دریچه تاریخ

  • گورستان متفقین، آرامستانی مرموز در بین مکان های ترسناک تهران

گورستان متفقین از جاذبه‌های تاریخی و مرموز و ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران است که در ضلع جنوبی باغ قلهک، محل سفارت انگلیس و در خیابان دولت تهران واقع شده است.

گورستان متفقین به نام‌های گورستان جنگی یا گورستان دولت نیز معروف است که ۵۰۰ سرباز و متفق کشته‌شده در جنگ‌­های جهانی اول و دوم در آن دفن شده‌اند. گورستانی بزرگ و زیبا با سنگ‌هایی یک‌دست و منظم که روی هریک از آن‌ها مشخصات افراد را نگاشته‌اند.

آدرس: تهران، قلهک، خیابان شریعتی، ابتدای خیابان دولت

گورستان متفقین تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amin Mojudi

بیشتر بخوانید: پیشنهادهای متنوع برای تفریحات کم‌هزینه در تهران


تا اینجای مقاله شما را با معروف‌ترین مکان های ترسناک تهران آشنا کردیم. آیا شما تجربه حضور در این جاهای ترسناک تهران را داشته‌اید؟ آیا واقعا آن‌طور که می‌گویند ترسناک است؟ یا افسانه‌ای بیش نیست؟ اگر پاسختان مثبت است برای ما از حس خود بگویید. اگر هم جای ترسناک دیگری را در تهران می‌شناسید به ما معرفی کنید تا در این لیست آنها را جا دهیم.


سوالات متداول

ترسناک‌ترین جاذبه گردشگری تهران کجاست؟
خانه اجنه دربند
آیا بازدید از موزه عبرت شرط سنی دارد؟
بازدید از این موزه برای گروه سنی کمتر از ۱۵ سال ممنوع است.

نام دیگر روستای وردیج چیست؟
روستای ارواح سنگی و روستای آدمک جنیان هم به آنجا می‌گویند.

آیا از گورستان متفقین می‌توان بازدید کرد؟

این گورستان برای بازدید عمومی بسته است و باید با هماهنگی به بازدید از آنجا رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.