محله تهرانپارس کجاست؟ ۱۰ نکته مهم برای زندگی و یا اجاره خانه

محله تهرانپارس، یکی از بهترین محله های تهران برای زندگی است. این محله امکانات زیادی را در اختیار ساکنین خود قرار داده است تا بتوانند در راحتی و آسایش زندگی کنند. محله تهرانپارس شرقی با داشتن آب‌هوای مطبوع و دسترسی راحت به مراکز مهم، جزو پرطرفدارترین مناطق برای خرید و اجاره خانه محسوب می‌شود. بنابراین، ما در این مطلب از وبلاگ تهران مبله قصد داریم که به شما بگوییم محله تهرانپارس کجاست و چطور به آنجا بروید و چه امکاناتی دارد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


تهرانپارس بالاشهر است یا پایین شهر؟

پیش از هر چیزی، اجازه دهید مقاله خود را با پاسخ به این سوال پرتکرار شروع کنیم. به طور کلی، محله تهرانپارس جز محله های متوسط به بالای تهران به حساب می‌آید. زیرا معمولا از هر قشر درآمدی و اقتصادی در آن ساکن هستند. بعضی هم با توجه به شرایط کاری خود یا به دلیل دسترسی آسان و خلوت بودن، تهرانپارس را انتخاب کرده‌اند. با توجه به این توضیحات، تهرانپارس نه بالاشهر است و نه پایین شهر؛ یک منطقه با امکانات و قشر درآمدی متوسط محسوب می‌شود.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Gh Alireza


دسترسی محله تهرانپارس چطور است؟

در محدوده‌ محله تهرانپارس بزرگراه‌های معروفی مثل شهید بابایی در شمال، خیابان دماوند در جنوب، بزرگراه شهید باقری در غرب و بلوار پروین در شرق توانسته از نظر دسترسی بسیار ایده‌آل باشد. در این محله خطوط بی‌ آر تی و اتوبوس و تاکسی هم برای رفت‌وآمد اهالی وجود دارد. 

 ایستگاه مترو تهرانپارس کجاست؟

ایستگاه متروی تهرانپارس، یکی از ایستگاه‌های خط دو متروی تهران است که در بزرگراه شهید سردار سلیمانی، بعد از چهارراه تیرانداز قرار دارد. اگر به نقشه تهرانپارس نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این ایستگاه در نزدیکی فلکه دوم تهرانپارس قرار دارد.

منبع عکس برشی از نقشه گوگل مپ

بیشتر بخوانید: اسم محله های تهران روی نقشه به همراه مشخصات، امکانات و قیمت


مهم ترین خیابان های تهرانپارس غربی و شرقی

تهرانپارس به دو بخش مهم تهرانپارس غربی و شرقی تقسیم می‌شود که هر کدام نیز محله‌های مختلفی را در خود جای می‌دهند. به طور کلی، مهمترین محله های تهرانپارس شامل خیابان رشید، خیابان بهار، خیابان تیرانداز، بلوار فرجام، بلوار پروین، فلکه اول، خیابان سلطانی، خیابان شبستانی و خیابان محمدی می‌شوند.


بهترین محله تهرانپارس برای اجاره آپارتمان کدام است؟                              

کلمه بهترین، برای هر فرد معنای جداگانه‌ای دارد. شاید از نظر یک نفر، بهترین محله های تهرانپارس غربی برای سکونت، جایی باشد که بتواند از امکانات آن استفاده کند. ولی شاید فرد دیگر بخواهد که فضای پر آرامش‌تری را تجربه کند. بنابراین به طور قطعی نمی‌توانیم به این سوال پاسخ بدهیم. ولی در این بخش به صورت دسته‌بندی شده به شما می‌گوییم که بهترین محله‌ها برای اجاره خانه کدامند.

گرانترین محله های تهرانپارس

از نظر قیمت خانه، می‌توان گفت که خیابان رشید، خیابان بهار، خیابان تیرانداز، بلوار فرجام، بلوار پروین و اطراف فلکه اول و چهارراه تیرانداز، در لیست گرانترین خیابان تهرانپارس قرار می‌گیرند و بدون شک قیمت خانه در آنها بالاتر است.
اگر به زندگی در شهرک علاقه دارید، شهرک فرهنگیان تهرانپارس، شهرک پارس، شهرک امید هم جزو بهترین مناطق محسوب می‌شوند. اکثر خانه‌های تهرانپارس غربی، تازه ساخت هستند. ولی با این حال، در برخی از محله‌های آن هنوز هم خانه‌های ویلایی قدیمی دیده می‌شوند.

ارزان ترین محله های تهرانپارس

شما برای خرید و اجاره خانه ارزان می‌توانید به بخش تهرانپارس شرقی بروید. این منطقه به خاطر دوری از بزرگراه‌ها و امکانات شهری، خانه‌های ارزان‌تری دارد. اما همین موضوع باعث شده است که رفت‌و‌آمد کمتر باشد.
هرچند تهرانپارس شرقی به‌دلیل قرار گرفتن در نزدیکی بوستان‌های جنگلی، محیطی پر آرامش و با آب و هوای با کیفیت‌تری را ایجاد کرده است. ضلع شرقی بلوار شاهد و میدان شاهد، خیابان سلطانی، خیابان شبستانی و خیابان محمدی، جزو بهترین مناطق تهرانپارس شرقی محسوب می‌شوند که معمولا برای اجاره خانه مبله در تهران توصیه می‌شوند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Kamal Jadidy Aval

بیشتر بخوانید: پارک جنگلی تلو؛ همزاد پارک چیتگر در شرق تهران


 فلکه های معروف محله تهرانپارس

 تهرانپارس در بین محله های شرق تهران چهار فلکه اصلی دارد که در امتداد خیابان تیرانداز، خیابان اصلی ‌این منطقه قرار دارند. البته این روزها فلکه دوم و چهارم تبدیل به چهارراه شدند، اگرچه هنوز با همان اسم قبلی‌ آن‌ها را مردم می‌شناسند.

فلکه اول تهرانپارس

فلکه اول تهرانپارس در محل تقاطع خیابان‌های تیرانداز، پروین و امیری طائمه، فلکه اول تهرانپارس قرار گرفته است. الان اسم اینجا فلکه را به میدان قمر بنی‌هاشم تغییر دادند. هرچند بیشتر با همان اسم قدیمی در بین مردم رایج است. فلکه اول تهرانپارس در منطقه ۸ تهران قرار دارد.

فلکه اول تهرانپارس منطقه چند است؟                           

این فلکه در منطقه ۸ تهران قرار گرفته و در محل تقاطع خیابان‌های تیرانداز، پروین و امیری طائمه، واقع شده است. در سال‌های اخیر، نام‌ این میدان‌ به میدان قمر بنی هاشم تغییر کرده است، ولی مردم همچنان آن را با نام فلکه اول می‌شناسند. اگر این سوال برایتان پیش آمده که فلکه دوم تهرانپارس منطقه چند است و فلکه سوم منطقه چنده، باید بگوییم در منطقه ۴ تهران قرار دارد.

فلکه دوم تهرانپارس

فلکه دوم تهرانپارس خیابان‌های دکتر جشنواره، فرجام و حجر بن عدی را به هم وصل می‌کند. این فلکه که با تغییرات شهری به وجود آمده، اکنون چهارراه اشراق نام دارد و در منطقه ۴ تهران قرار دارد.

فلکه سوم تهرانپارس

امروزه همه فلکه سوم تهرانپارس را به اسم فلکه سجادیه می‌شناسند. ‌این فلکه که خیابان‌های حجر بن عدی، ۱۹۶ غربی و شرقی‌ رو به هم وصل می‌کند در منطقه ۴ تهران است.

فلکه چهارم تهرانپارس

فلکه چهارم تهرانپارس هم در منطقه ۴ تهران قرار گرفته بود که پس از احداث بزرگراه زین الدین کامل حذف شد. با حذف همین فلکه بافت خانه‌ها و آپارتمان‌های تهرانپارس هم تحت تاثیر قرار گرفت و ‌این محله علاوه بر خانه‌های ویلایی، دارای آپارتمان‌های نوساز هم شد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ساناز دریایی

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های تهران برای دوچرخه سواری کجاست؟


آب و هوای تهرانپارس

به طور کلی، این منطقه در تابستان نسبتا گرم و خشک است. ولی زمستان سردتر می‌شود و گاهی شاهد بارش برف و باران نیز هستیم. در ضمن، بخش تهرانپارس شرقی، در نزدیکی جنگل لویزان و باغ پرندگان قرار گرفته است و آب و هوای بهتری دارد. بنابراین اگر به دنبال آب و هوای باکیفیت هستید و می‌خواهید در شرق تهران ساکن شوید، تهرانپارس شرقی برای شما مناسب است.


مراکز تفریحی، رفاهی و مراکز درمانی تهرانپارس

اگر به فکر بهترین آپارتمان مبله برای رهن و اجاره در تهران هستید، بدون شک می‌توانید با سکونت در تهرانپارس از امکانات کامل شهر تهران استفاده کنید. در ضمن، این منطقه نسبت به بخش‌های دیگر، خلوت‌تر است و سریع‌تر به مرکز مورد نظرتان دسترسی پیدا خواهید کرد. برای راحتی شما، در این بخش مراکز تهرانپارس را به صورت دسته‌بندی شده، معرفی می‌کنیم:

جاهای دیدنی و تفریحی تهرانپارس

  •       پارک جنگلی شیان
  •       فرهنگسرای اشراق
  •       بوستان پلیس تهرانپارس
  •       سینما ماندانا تهرانپارس
  •       باغ پرندگان تهرانپارس
  •       شهربازی ستاره شرق
  •       پارک جنگلی سرخه‌حصار
  •       بوستان جنگلی یاس
  •       زمین تنیس شهرک امید
  •       موزه گرافیک
  •       سرزمین لیلی پوت

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Asadzadeh

بیشتر بخوانید: بیمارستان کودکان بهرامی؛ بهترین بیمارستان فوق‌تخصصی شرق تهران


مراکز درمانی تهرانپارس

  •       رادیولوژی ماموگرافی و سونوگرافی گلبرگ
  •       کلینیک ایرانیان
  •       مرکز جراحی گلبرگ
  •       رادیولوژی و سونوگرافی مرکزی تهرانپارس


سایر مراکز مهم و رفاهی تهرانپارس

  •       دبیرستان غیر دولتی مهرنامی برتر
  •       مهد کودک باغ زرین
  •       دبستان دخترانه بنت الهدی
  •       مدرسه شهید سید عبدالکریم
  •       دبیرستان دخترانه غیر دولتی مهر
  •       دبیرستان دخترانه فروغ دین
  •       مدرسه هیات امنایی فروغ دین
  •       مدرسه راضیه شاهد
  •       بوستان پروین
  •       بوستان مرجان
  •       پارک آنالیا
  •       بوستان رایحه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Eh San

بیشتر بخوانید: رستوران برادران تهرانپارس؛ شلوغ اما پرطرفدار


بهترین کافه و رستوران های تهرانپارس

  •       روف لانژ
  •       رستوران ۱۳۳
  •       هات داگ مسعود
  •       رستوران سنسومی
  •       فست فود کندیک
  •       برگرلند تهرانپارس
  •       کافه ورنال
  •       کافه رستوران صدف

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamid Rz

بیشتر بخوانید: کافه های صبحانه دار تهران همراه با آدرس و تصاویر و منو


مراکز خرید معروف محله تهرانپارس

این منطقه از تهران، مراکز خرید زیادی را در خود جای می‌دهد و شما می‌توانید انواع محصولات و کالاها را در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه کنید. با اینکه انتخاب چند مورد کار سختی است، با این حال در ادامه معروفترین مراکز خرید تهرانپارس را معرفی می‌کنیم:

  •       مجتمع تجاری سپید
  •       مجتمع تجاری و اداری پارسیان
  •       مجتمع یاس شرق
  •       مجتمع تجاری نارسیس
  •       مجتمع اداری تجاری تندیس

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Asadzadeh

منبع عکس گوگل مپ، عکاس سون سنتر هفت حوض؛ مرکز خرید مورد علاقه شرقی‌ها


۱۰ نکته مهم برای زندگی در محله تهرانپارس

اگر بخواهیم یک جمع‌بندی از نکات مهم برای زندگی در تهرانپارس داشته باشیم، می‌توانیم موارد زیر را عنوان کنیم:

۱. اگر به دنبال آرامش و آب و هوای خوب هستید، منطقه تهرانپارس شرقی بهترین گزینه برای زندگی است.

۲. تهرانپارس غربی امکانات زیادی دارد و با اینکه شلوغ‌تر از بخش شرقی است، شما می‌توانید از مراکز خدماتی و رفاهی بیشتری استفاده کنید.

۳. قیمت اجاره ملک در تهرانپارس نسبتا پایین‌تر از دیگر محله های تهران است و شما می‌توانید با هزینه کمتر، از یک زندگی شهری مدرن لذت ببرید.

۴. جنوبی ترین بخش تهرانپارس، به سه‌راه تهرانپارس می‌رسد که در تقاطع خیابان تیرانداز واقع شده است و به راحتی می‌توانید در این منطقه به خطوط تندرو تهران دسترسی داشته باشید.

۵. بیشتر آپارتمان‌ها و مجتمع های مسکونی در تهرانپارس، تازه‌ساز هستند و در برخی از خیابان‌ها، ویلاهایی با بافت قدیمی نیز دیده می‌شوند.

۶. تهرانپارس شرقی جزو مناطقی از تهران محسوب می‌شود که آلودگی آب و هوایی و آلودگی صوتی کمتری دارد.

۷. فلکه اول، در تقاطع خیابان‌های اصلی و بلوارهای مهم این منطقه واقع شده است و بهترین فلکه تهرانپارس محسوب می‌شود.

۸. اگر به فکر اجاره خانه مدرن‌تر هستید و بودجه بیشتری دارید، تهرانپارس غربی گزینه بهتری است.

۹. فلکه های مهم تهرانپارس، فلکه اول، دوم، سوم و چهارم هستند. البته لازم است بدانید که امروزه فلکه دوم و چهارم به چهارراه تبدیل شده‌اند؛ ولی هنوز با همان نام قبلی خود شناخته می‌شوند.

۱۰. دسترسی به خط ۲ مترو تهران و وجود سه ‌ایستگاه مترو شهید باقری، تهرانپارس و فرهنگسرا‌ در این منطقه، رفت و آمد را برای ساکنین آسان کرده است. خطوط بی آر تی، اتوبوس و تاکسی هم به شما کمک می‌کنند تا راحت بین مراکز شهر جابه‌جا شوید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amir N.

بیشتر بخوانید: مزایای زندگی در تهران چیست؟


اجاره خانه مبله در تهرانپارس با تهران مبله

برای اجاره خانه مبله در تهرانپارس و مناطق دیگر تهران، کافیست وارد سایت تهران مبله شوید. ما شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا شما با توجه به نیازتان بتوانید سوئیت و آپارتمان‌ها را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه اجاره کنید. بنابراین، در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود و بدون نیاز به بازدید حضوری، می‌توانید هر خانه‌ای که دوست داشتید را اجاره کنید. 


 سوالات متداول

تهرانپارس منطقه چنده؟
تهرانپارس در محدوده منطقه ۴ و منطقه ۸ تهران قرار دارد.
کدام محله‌ تهرانپارس برای خرید خانه و یا اجاره خانه بهتر است؟
تهرانپارس به خاطر وسعت زیادی که دارد، به دو بخش تهرانپارس غربی و تهرانپارس شرقی تقسیم شده است. هر کدوم از این بخش‌ها، ویژگی‌هایی دارند که برای سکونت مناسب هستند. هر چند که بخش غربی محله تهرانپارس تهران مدرن‌تر بوده و مراکز تجاری بیشتری دارد. پس این محله پرطرفدارتر از تهرانپارس شرقی است.
آیا منطقه تهرانپارس در محدودیت طرح ترافیک تهران است؟
این محله بدون طرح بوده و شما برای رفتن به محله تهرانپارس نیاز به طرح ترافیک یا طرح زوج و فرد ندارید.

Comments (0)
Add Comment