بازار کفاشان، پر‌ رفت‌و‌آمدترین راسته‌ بازار تهران

از آن‌جا که بازار بزرگ دقیقا مثل اسمش خیلی بزرگ است، راسته‌های مخصوص به خود مثل راسته بازار کفاشان، بازار امیر، بازار زرگرها، بازار ساعت‌فروشان، بازار چهل تن، بازار آهنگران، بازار مسگران و بازار پاچنار را در خود جای داده است. حالا ممکن است شما برای خرید کفش راهی بازار شوید و بهتر است قبل از سر زدن به آنجا این راسته بازار را بشناسید.


بازار کفاشها کجاست؟

یکی از پر رفت‌وآمدترین راسته‌های بازار بزرگ، بازار کفاشان است. بدون شک این راسته می‌تواند یک مقصد مناسب برای خریدی به‌صرفه بین تنوع زیادی از کالا باشد. در راسته کفاش های بازار تهران به‌جز کیف و کفش انواع کالاها را می‌توانید پیدا کنید. مهم‌ترین چیزهایی که اینجا به فروش می‌رسد، انواع ظروف و ملزومات آشپزخانه، منسوجات با ارزشی مثل ترمه و قلمکار و فرش و صنایع دستی است.

رو نقشه ببینید!


دسترسی به بازار کفاشان تهران چطور است؟

بازار کفاش‌ها به سبزه میدان، خیابان پانزده خرداد و تیمچه‌های اصلی بازار مثل تیمچه حاجب‌الدوله و تیمچه مهدیه خیلی نزدیک است که این باعث اهمیت بیشتر آن شده است.

همینطور مسیر رسیدن به حرم امامزاده زید هم درست از همین راسته می‌گذرد و باعث شده هرروز مردم زیادی به بهانه رد شدن از این بازار دیدن کنند.

بهترین راه رسیدن به بازار کفاش‌ها استفاده از مترو است. اگر در ایستگاه مترو پانزده خرداد پیاده شوید، بعد از حدود پنج دقیقه پیاده‌روی به‌طرف شرق سبزه میدان به بازار کفاش‌ها می‌رسید. با تاکسی‌های میدان آزادی به‌سمت چهارراه گلوبندک هم می‌توانید در پانزده خرداد یا سبزه میدان پیاده شوید که هر دو به بازار کفاش‌ها خیلی نزدیک هستند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس مجید قنبری

بیشتر بخوانید:‌ تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


پرسش‌های متداول

بازار کفاش های تهران کجاست؟
راسته یا بازار کفاش‌ها یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین راسته‌های بازار بزرگ تهران است که در نزدیکی میدان پانزده خرداد قرار دارد.
چرا راسته بازار کفاش‌ها در بازار بزرگ پراهمیت است؟
چون این راسته به جاهای دیگر بازار مثل سبزه میدان، خیابان پانزده خرداد و تیمچه‌های اصلی بازار مثل تیمچه حاجب‌الدوله و تیمچه مهدیه دسترسی راحتی دارد و به‌همین‌خاطر از نظر موقعیت اقتصادی اهمیت زیادی برای اهالی بازار دارد.
در بازار کفاشها چه کالاهایی می‌توان خرید؟
در این راسته شما می‌توانید به جز خرید کفش، از انواع ظروف و ملزومات آشپزخانه، منسوجات با ارزشی مثل ترمه و قلمکار و فرش و صنایع دستی هم که با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسند، خرید کنید.
بازار کفاش‌ها در چه دوره‌ای تاسیس شده است؟
این راسته بازار قدمتش به دوره قاجار برمی‌گردد.

Comments (0)
Add Comment