مجتمع کوروش تهران ؛ یک بعدازظهر در مال پرطرفدار غرب تهران

اگر محله‌های غرب تهران را می‌شناسید و به آنجا رفت و آمد می‌کنید حتما نام مجتمع کوروش به گوشتان خورده است. مجتمعی بزرگ و چندین طبقه که امروز دیگر برای تمام مردم تهران نام آشنایی دارد و حتما برای استفاده از کاربری‌های مختلفش به آن سر می‌زنند. مجتمع کوروش سال ۹۳ در اتوبان ستاری افتتاح شد. در آن زمان کوروش با داشتن ۱۴ سالن سینمایی لقب بزرگ‌ترین پردیس سینمایی کشور را از آن خودش کرده بود. مجتمع کوروش علاوه بر سالن‌های سینما،‌ دو فودکورت بزرگ دارد که تعداد زیادی از برندهای نام آشنای صنعتی غذایی در آن فعالیت می‌کنند. همچنین با وجود طبقات تجاری می‌توانید به عنوان یک مرکز خرید کامل هم به آن چشم داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله شما را با تمام ویژگی‌ها و مشخصات این مجتمع بزرگ آشنا کنیم.

نمای کلی مجتمع کوروش

مجتمع کوروش در اتوبان ستاری شمال نبش خیابان پیامبر مرکزی واقع شده. این پاساژ ۱۸ طبقه دارد که نصفش روی زمین و نصفش زیر زمین است. از ۹ طبقه زیر زمین این پاساژ ۷ تایش مختص پارکینگ است. این مجتمع بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها جهت برآورده کردن نیاز مشتریان و مردمی که در آن منطقه زندگی می‌کنند طراحی و ساخته شده. می‌شه گفت مجتمع کوروش یکی از کامل‌ترین مجتمع‌های تجاری تهران به شمار میاد چون شما می‌توانید از خدماتی نظیر فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری، فودکورت و رستوران و کافه‌ها، پردیس سینمایی و شهربازی آن استفاده کنید. پس با یه بررسی کلی می‌توانیم نتیجه بگیریم که تقریبا هر چیزی که شما از یک پاساژ کامل تو ذهنتون هست را کوروش دارد. البته ناگفته نماند که پردیس سینمایی کوروش آنقدر بزرگه و تعداد سالن بالایی داره که شاید یکی از علت‌های اصلی معروفیت این پاساژ همین این پردیس سینمایی باشد.

بررسی ریز به ریز طبقات مجتمع کوروش

همانطوری که در بخش قبلی هم گفتیم مجتمع کوروش کلا ۱۸ طبقه دارد که هفت تای آن‌ها پارکینگ است. پس معمولا خیلی عجیبه که بخواهید بروید کوروش ولی پارکینگ پر باشه و نتوانید جای پارک پیدا کنید. بعد از طبقات پارکینگ که در واقع همان هفت طبقه پایینی این مجتمع هستند می‌رسیم به طبقات  B1  و B2 و بعد هم طبقه همکف یا G و بعد طبقات F1 تا F6 و در نهایت هم طبقه روف. حالا می‌خواهیم همراه هم در تک تک این طبقه‌ها چرخی بزنیم و خیلی کامل بفهمیم که در هر کدام چه ماجراهایی در جریان است.

  • طبقات P1 تا P7: طبقات پارکینگ

  • طبقه B2: هایپر مارکت،‌ واحدهای تجاری، بورس طلا

  • طبقه B1: واحدهای تجاری

  • طبقه G: همکف، ایرانسل، بانک پاسارگاد، واحدهای تجاری

  • طبقه F1: واحدهای تجاری، بورس موبایل

  • طبقه F2: فودکورت، شهربازی ژوپیتر و واحدهای تجاری

  • طبقه F3: بلیط فروشی سینما، بوفه سینما، واحدهای تجاری، کافی شاپ و رستوران

  • طبقه F4: پردیس سینمایی سالن‌های یک تا شش

  • طبقه F5: نمازخانه، اتاق سیگار، نشر چشمه، داروخانه

  • طبقه F6: پردیس سینمایی سالن‌های هفت تا چهارده، رستوران

  • طبقه روف: فودکورت و رستوران

طبقه B2 مجتمع کوروش

طبقه B2 اولین طبقه بعد از تمام شدن طبقات پارکینگ به شمار می‌رود. مهم‌ترین واحد تجاری این طبقه هایپر مارکته شاید خیلی‌ها قصدشون از اومدن به کوروش خرید از هایپر استار باشد. تو این طبقه چند تا واحد تجاری هم هستند که عرضه کننده انواع لوازم دکوری و تزیینی منزل و آشپزخانه به شمار می‌آیند. به عنوان مثال می‌توانیم به برندهایی مثل بیست و یک، کارال و ماهان گالری اشاره کنیم که دارند تو این زمینه فعالیت می‌کنند. اگر دنبال خرید مانتو و یا هر نوع پوشاک مردانه یا زنانه دیگه‌ای هم باشید تو این طبقه B2 چند تا واحد تجاری مثل میم گالری، بهپوش، کفش دنیلی، پنتی، تی ال اس، کلانی گالری و استرینگ لند مشغول به فعالیت هستند و به راحتی می‌توانید آن چیزی را که دنبالش هستید رو پیدا کنید. اگه بعد از خریدتان هم قصد صرف نوشیدنی و قهوه هم داشته باشید کافه ویونا مجتمع کوروش تو همین طبقه B2 قرار دارد و راحت می‌توانید ساعات خوشی را آنجا سپری کنید. یه مغازه قهوه فروشی و ادوات دم آوری هم تو این طبقه است به اسم شاران که سر زدن بهش اگر عاشق قهوه و دنیاش هستید خالی از لطف نیست. بخش بزرگی از این طبقه هم مختص فعالیت واحدهای تجاری طلا فروشی است و تعداد زیادی واحد مشغول به فعالیت هستند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد و همچین تمام سلیقه ها را به خوبی ساپورت می‌کند.

طبقه B1 مجتمع کوروش

طبقه B1 مجتمع کوروش هم جز طبقات تجاری این مجتمع به شمار میاد و پر از واحدهای تجاری هست که اگر قصد خرید داشته باشید به احتمال زیاد آن چیزی را که دنبالش هستید پیدا خواهید کرد. پوشاک بانوان، ‌پوشاک آقایان، پوشاک کودکان، کیف و کفش، لباس زیر و جوراب، لوازم التحریر، عینک فروشی و … از جمله صنف‌هایی هستند که در طبقه B1 مشغول به فعالیت هستند. از برندهای معروف هم می‌توانیم به ارثی که عرضه کننده کفش آقایان هست،‌ تک گالری عرضه کننده انواع اکسسوری، اسکچرز،‌ سواچ ساعت فروشی، زمان ایران و کفش ایران زمین اشاره کنیم که حسابی جلوه خاصی به طبقه B1 مجتمع کوروش داده‌اند.

طبقه همکف

طبقه همکف مجتمع کوروش به خیابان اصلی درب ورودی دارد. در واقع اگر با تاکسی یا مترو خودتان به کوروش برسانید درب های اصلی مجتمع کوروش شما را به این طبقه خواهند رساند. یکی از واحد‌های تجاری این طبقه ایرانسل است. در صورت قصد خرید سیم کارت و یا هر کاری مربوط به خدمات ایرانسل می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره ببرید. اگر مثل من نیز عاشق دنیای تکنولوژی و گجت‌های آنلاین باشید تکنولایف از آن دست مغازه‌هایی به شمار می‌رود که با گشت و گذار در آن و بررسی آخرین گجت‌‌ها و موبایل‌ها عرضه شده در بازار حسابی سر کیف میایید. خیلی وقت‌ها نیز شاید قصد خرید کادو برای دوستان و آشنایانتان دارید که به واحدهای تجاری طبقه همکف مانند عطر میثم، نوین چرم مشهد، ساعت فروشی کیش بهین، شال و روسری دورا می‌توانید سر بزنید و خریدتان را انجام دهید. در این طبقه علاوه بر سایر واحدهای تجاری که انواع پوشاک بانوان و آقایان را عرضه می‌کنند، ‌بانک پاسارگاد نیز یک شعبه دارد که در صورت نیاز می‌توانید کارهای بانکی خودتان را همانجا انجام دهید.

طبقه F1 مجتمع کوروش

طبقه اول مجتمع کوروش نیز جر طبقات تجاری این مجتمع به شمار می‌رود و همچنان برای خرید آن چه که به دنبالش هستید با تنوع بالایی که دارد،‌ انتخاب بسیار خوبی است. از برندهای مطرح این طبقه می‌شود به ورونیکا عرضه کننده انواع لحاف و روبالشتی، برند ایوروشه، مارال چرم،‌ ژست کفش آقایان و پرسیس عرضه کننده انواع کیف و کفش بانوان اشاره کنیم. خلاصه گشت و گذار کردن در این طبقه حال و هوای خودش را دارد و به نظر من یکی از بهترین طبقات مجتمع کوروش از نظر تعداد واحدهای تجاری فعال و خوب به شمار می‌رود. پس اگر به کوروش می‌روید و قصد خرید دارید چرخ زدن در این طبقه را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

طبقه F2 کوروش

به طبقه دوم که می‌رسیم توجهتان مسلما جلب دو بخش خواهد شد. یکی شهربازی ژوپیتر و دیگری فودکورت. شهربازی ژوپیتر یا سرزمین بازی از آن قسمت‌های جذاب مجتمع کوروش به حساب می‌اید که در نگاه اول شاید حس کنید مخصوص کودکان است ولی تعداد آدم سن بالایی که در آن مشغول بازی و خوشگذرانی هستند متعجبتان می‌کند! وجود این شهربازی در این طبقه یکی از خوبی‌هایی که دارد این است که می‌توانید در صورت لزوم کودک و خردسالان را حسابی سرگرم کنید تا در صورت زمان گذاشتن برای خرید همچنان حوصله همراهی شما را داشته باشند. بعد از خرید هم اگر قصد خوردن غذا را داشته باشید می‌توانید به فودکورت طبقه F2  سر بزنید. فودکورت کوروش با نمای شیشه‌ای که از سطح شهر به شما می‌دهد یکی از فودکورت‌های جذاب سرتاسر شهر به شمار می‌رود. در این فودکورت برندهای غذایی مطرحی همچون پیتزا سیب،‌ سوپر استار، پرپل سوخاری، ماندور و آناتولیا مشغول به فعالیت هستند و غذای با کیفیتی را برای شما سرو می‌کنند. همچنین در طبقه F2 یک اتاق فرار نیز طراحی شده که اگر اهلش باشید کلی از آن لذت خواهید برد و خوراک قرارهای چند نفره و اکیپی رفتن است.

طبقه F3 مجتمع کوروش

پردیس سینمایی کوروش از این طبقه شروع می‌شود و می‌توانید از همینجا بلیط فیلم مورد علاقه‌تان را تهیه کنید و به سینما بروید. کنار قسمت بلیت فروشی نیز بوفه جذاب سینما قرار دارد که مخصوص خوراکی‌های داخل سینما است و تنوع خوراکی‌های بالایی دارد. اگر از طرفدارن برگرلند هستید نیز خوش به حالتن جون در این طبقه یک شعبه بزرگ دارد که می‌توانید از غذای آن لذت ببرید. امیر شکلات یکی از کافی شاپ‌های معروف و خوب هم در این طبقه حضور دارد. با دیدن یک داروخانه در این طبقه شاید کمی شگفت زده شوید و حضور سوهان ساعدی نیا تیر آخر را به قلب عاشقان این شیرینی بی‌نظیر و خوشمزه خواهد زد. اگر بعد از تهیه بلیط سینما تا شروع سانس مدنظرتان وقت دارید می‌توانید سری به جین وست بزنید و لباس بخرید. در نهایت می‌خواهیم اشاره‌ای کنیم به خانه کودک مشارکتی بهار. اگر مشتاق ‌شکوفایی استعداد و خلاقیت فرزندان دلبندتان هستید، چند ساعتی به میهمانی بهار بفرستید شان! خانه کودک بهار برگزار کننده دوره‌های نمایش‌خلاق، زبان،آموزش‌مفاهیم، مونته‌سوری، بازی موسیقی، هنر و خلاقیت ‌و… است. سر زدن به این مجموعه و بررسی خدماتی که برای کودکان فراهم می‌کند خالی از لطف نیست.

طبقه F4 کوروش

قسمت اصلی پردیس سینمایی کوروش در همین طبقه است. گراند سینما،‌ سینما فاروس، سینما لاله زار، سینما مایاک، سینما خورشید نو، سینما نادر از جمله سالن‌های این پردیس هستند. وقتی بلیط سینما را می‌خرید روی آن نام سالن‌تان درج شده که با این راهنمایی می‌توانید متوجه شوید در طبقه درستی هستید یا نه! قسمت خوشمزه این طبقه هم با حضور رستوران ایرانی نایب تکمیل می‌شود. رستورانی که با بیش از یک و نیم قرن تجربه نام آشنایی برای تمام ما ایرانیان است و حتما همین الان که مشغول خواندن این متن هستید، به فکر این هستید که کی و با چه کسی برنامه رفتن به نایب را بچینید.

طبقه F5 مجتمع کوروش

اگر تا طبقه پنجم از همکف مجتمع کوروش بالا آمده‌اید بهتر است سری به نشر چشمه بزنید. نشر چشمه واحد تجاری نسبتا بزرگی را در این طبقه در اختیار دارد و وقت گذرانی در آن چه اهل مطالعه و کتاب خواندن باشید چه نه بسیار دلنشین است. مجموعه توی توی نیز از معروف‌ترین اسباب بازی‌ فروشی‌های سطح شهر است که در این طبقه یک شعبه دارد و بردن کودکان به آنجا می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین خاطرات زندگیش بشود. اگر وقت اذان شد و اهل خواندن نماز سر وقت هستید نمازخانه‌های مجتمع کوروش نیز در همین طبه هستند. در این طبقه یک اتاق سیگار نیز مخصوص افرادی که چند ساعتی را نمی‌توانند بدون نیکوتین سر کنند در نظر گرفته شده پس خیالتان راحت چون فکر همه جای کار شده است. رستوران ایتالیایی جنارو، کافی شاپ پارت و رستوران خاقان نیز از مجموعه‌های غذایی این طبقه هستند که در صورت تمایل می‌توانید از سرویس خوب و غذاها و نوشیدنی‌های جذاب شان لذت ببرید.

طبقه F6 کوروش

این طبقه به نوعی ادامه سالن‌های سینمایی مجتمع کوروش به حساب می‌آید. سالن‌های البرز، شهرزاد، کریستال، متروپل، رکس و ایران همه‌گی در این طبقه هستند. علاوه بر پردیس سینمایی یک رستوران ترکیه‌ای نیز در این طبقه با نام بورسا کباب فعالیت می‌کند. اگر عاشق غذاهای ترکی هستید این پیشنهاد جذاب را از دست ندهید.

طبقه روف

طبقه روف از ابتدای فعالیت پاساژ باز نبوده است و چند سالی از افتتاح این بخش می‌گذرد. به نوعی طبقه روف فودکورت دوم مجتمع کوروش به شمار می‌رود. برندهای غذایی مثل پرپروک، بامیکا، شماره ده، برزیلی، پارت گیلان، چیکن فمیلی، هات داگ شیلا در طبقه روف آماده پذیرایی از شما عزیزان هستند. همچنین اگر اهل غذاهای فست فودی و فودکورتی نیستید یک رستوران سنتی به اسم سرای آریایی نیز در این طبقه فعالیت می‌کند که وقت گذرانی در آن خالی از لطف نیست.

چگونه خودمان را به مجتمع کوروش برسانیم؟

برای رسیدن به مجتمع کوروش اگر با ماشین خودتان می‌روید از اتوبان‌های حکیم، همت،‌ آبشناسان و شیخ فضل الله می‌توانید به اتوبان ستاری شمال بیاندازید و کمی بالاتر از خروجی حکیم ساختمان بلند کوروش را خواهید دید. برای رفتن داخل پارکینگ نیز به تابلوها دقت کنید که خروجی آن را رد نکنید چون دور زدن و برگشتن حسابی وقتتان را می‌گیرد. خیالتان هم از جای پارک راحت باشد چون کوروش هفت طبقه پارکینگ برای مراجعین در نظر گرفته و همیشه پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. طراحی فضای پارکینگ هم مطابق استانداردهای لازم انجام شده و پیدا کردن جا پارک خیلی کار سختی نیست. در ضمن وقتی ماشینان را پارک کردید یادتان نره که شماره جای پارک‌تان و طبقه ای که پارک کردید را حفظ کنید تا خدای نکرده موقع برگشت سردرگرم نشوید.

 دسترسی به کوروش از طریق خطوط تاکسی هم چندان سخت نیست و از محله‌هایی همچون ونک،‌ تجریش و میدان آزادی می‌توانید برای مجتمع کوروش تاکسی سوار شوید. در تایم‌های شلوغ تهران نیز یکی از انتخاب‌های خوب برای رسیدن به کوروش مترو است. اگر در ایستگاه‌های صادقیه یا ارم سبز پیاده شوید خطی‌های کوروش را بعدش می‌توانید سوار شوید. مجتمع کوروش همه روزهای هفته از ساعت یازده صبح تا ساعت شب باز است و دست شما برای برنامه ریزی باز خواهد بود. پردیس سینمایی کوروش هم از ساعت یازده صبح تا ده شب بلیط فروشی می‌کند. در ادامه برای شما چندتا از شماره تماس‌های مجتمع کوروش را می‌نویسیم تا در صورت نیاز آن‌ها را داشته باشید.

  • شماره تماس مجتمع کوروش : 44000010

  • پردیس سینمایی کوروش: ۴۷۰۱

  • سرزمین بازی کوروش: ۴۹۷۷۸

  • واحد برگزاری همایش و سمینارها: 44971928

  • پیام صوتی بیان نظرات، شکایات و پیشنهادات: 88509647

  • با آدرس kouroshmall هم می‌توانید سری به شبکه‌های اجتماعی آن‌ها بزنید.

Comments (0)
Add Comment