آشنایی با پارک جمشیدیه تهران و بخش های مختلف آن

پارک جمشیدیه تهران، یکی از پارک های قدیمی و مشهور در پایتخت می باشد. پارک جمشیدیه، با داشتن وسعت بسیار زیاد، بخش ها و جاذبه های مختلفی را درون خود جای داده است. در واقع، این پارک، از جمله محبوب ترین و پر بازدید ترین مکان های گردشگری در شهر تهران می باشد که همه روزه و در ساعات مختلفی از روز و شب، افراد بسیار زیادی اقدام به بازدید از آن می کنند تا ساعاتی را در کنار بخش های مختلف پارک جمشیدیه ، اقدام به تفریح و خوش گذرانی کنند. علاوه بر این، جالب است بدانید که پارک جمشیدیه، با داشتن امکانات بسیار زیاد و متعدد، سبب می شود تا هر فردی که به بازدید از آن می رود، ساعات متعددی را به تماشا و گذراندن اوقات خود در این پارک بگذراند.

به همین سبب، به جرات می توان گفت که پارک جمشیدیه در میان تمامی پارک های شهر تهران، دارای شهرت بیشتری بوده و همه روزه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. یکی از جذابیت های پارک جمشیدیه، خاص بودن و متفاوت بودن محیط آن، نسبت به محیط های سایر پارک ها و فضاهای سبز شهر تهران می باشد. در حقیقت، پارک جمشیدیه، با داشتن ساختار و بخش های متعدد تر و بیشتر، دارای جذابیت های بسیار زیادی بوده و به همین سبب، بودن بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و حتی ساعاتی در طول هفته می باشد. با آشنایی با این پارک، می توانید مقصدی مطمئن و مناسب را برای گشت و گذار و تفریح خود انتخاب کنید و پارک جمشیدیه را تبدیل به پاتوقی مناسب و محبوب برای خود کنید. در واقع پارک جمشیدیه، با داشتن جذابیت های بسیار زیاد، مکان مناسبی برای گشت و گذار ها و تفریحات است.

در ادامه این مطلب، همه چیز را درباره پارک جمشیدیه، و جذابیت های آن بیان کرده ایم. در نتیجه توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با خاص ترین و محبوب ترین جاذبه گردشگری در شهر تهران آشنا شوید و ساعاتی را به بهترین نحو در زیبا ترین بخش تهران بگذرانید.

درباره پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه، با داشتن وسعتی در حدود 10 هکتار از جمله وسیع ترین پارک های تفریحی در شهر تهران می باشد. در واقع پارک جمشیدیه به دلایل متعدد، جزو پر بازدید ترین و محبوب ترین پارک ها در شهر تهران بوده که از سال های گذشته تا به امروز، محلی برای جمع های گروهی، قرار های دوستانه، و گشت و گذار های خانوادگی می باشد. علاوه بر این لازم به ذکر است که پارک جمشیدیه، از جمله پارک های محبوب و دوست داشتنی، در حوزه ی تفریحی و ورزشی بوده و در این راستا نیز، امکانات متعددی در آن تعبیه شده است.

در واقع این امکانات، جذابیت های پارک جمشیدیه را دو چندان کرده و سبب شده تا میزان بازدید کنندگان این پارک، چند برابر شود. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مسائل در خصوص پارک جمشیدیه، فضای سبز و دیدنی آن می باشد. با وجود قدمت بالای پارک جمشیدیه، درختان و گیاهان متعددی در آن وجود دارد که با کمی دقت می توان قدمت بالای آن ها را دریافت. علاوه بر این، با وجود زمین ها و مسیر های پیاده روی متعدد، مکان بسیار عالی و مناسبی برای پیاده روی های طولانی در مناطقی زیبا و دیدنی است.

محبوبیت این پارک

از هر فردی که ساکن تهران باشد و یا این شهر را بشاسد بپرسید، پارک جمشیدیه را به خوبی می شناسد. در حقیقت، تمامی پایتخت نشینان و علاقه مندان به این شهر، از زمانی که در این شهر بوده اند و یا به خاطر دارند، نام پارک جمشیدیه را به وفور شنیده اند. و همین مساله نشان می دهد که پارک جمشیدیه، یک جاذبه گردشگری معمولی نیست! بلکه با کمی آشنایی با آن و مشاهده تصاویر پارک جمشیدیه، می توانید با زیبایی های این پارک آشنا شوید.

ورودی پارک جمشیدیه

برای دسترسی به پارک جمشیدیه و وارد شدن به محیط بسیار زیبا و دیدنی آن، می توانید از ورودی های متعددی که در این پارک تعبیه شده است استفاده کنید. در حقیقت این ورودی ها، در بخش ها و ضلع های مختلف پارک جمشیدیه وجود دارند و با وارد شدن از طریق هر کدام از این پارک ها، می توانید با دنیایی بی نظیر و متفاوت رو به رو شوید. البته باید اشاره کنیم که هر 4 ورودی این پارک، دارای مجسمه های سنگی بسیار زیبا می باشد و گزینه بسیار مناسبی برای عکاسی و تصویر برداری هستند. لازم به ذکر است که هزینه ورودی پارک جمشیدیه رایگان بوده و بازدید کنندگان می توانند بدون پرداخت هزینه ای اضافی، اقدام به بازدید از این فضای سبز زیبا و دیدنی کنند.

پارک جمشیدیه، یکی از پارک های خلوت تهران

امروزه با شیوع ویروس کرونا، همه ما به دنبال مکانی گردشگری و تفریحی هستیم که افراد بسیار زیادی در آن وجود نداشته باشند تا به راحتی و با خیالی آسوده، بتوانیم از آن ها بازدید کنیم. البته باید اشاره کنیم که پارک جمشیدیه، در بخش شمالی شهر تهران، و در دامنه های رشته کوه البرز قرار دارد. همین مساله سبب می شود تا افراد بسیار زیادی از بازدید از آن منصرف شوند و مکانی دیگر را برای بازدید انتخاب کنند. اما لازم به ذکر است که با کمی آشنایی با پارک جمشیدیه، در می یابید که دسترسی به پارک جمشیدیه نه تنها سخت نیست، بلکه بسیار آسان نیز هست و می توان با استفاده از گزینه های متعددی، اقدام به بازدید از آن کرد.

پارک جمشیدیه، جایی است که با وجود وسعت زیاد خود، هرچقدر هم که افراد زیادی به بازدید از آن رفته باشند، باز هم سبب شلوغی و هرج و مرج در این پارک نمی شوند و در نتیجه، گزینه بسیار مناسب و خوبی برای سفر و بازدید، به ویژه در ایام کرونا می باشد. البته باید اشاره کنیم که در این روزهای کرونایی، اخبار متعددی در خصوص باز و یا بسته بودن اماکن عمومی برای بازدید به گوشمان می رسد. اما با این وجود باید اشاره کنیم که اگر تا به حال از این پارک و بخش های مختلف آن بازدید نکرده اید، توصیه می کنیم بازدید از آن را در برنامه های خود قرار دهید و در اسرع وقت اقدام به بازدید از این پارک محبوب کنید.

پارک جمشیدیه در کرونا باز است؟

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، خبر های بسیار زیادی در خصوص بسته شدن و یا باز بودن پارک جمشیدیه به گوش همه ی ما رسیده است. در نتیجه این سوال برای همه ی ما به وجود می آید که آیا پارک جمشیدیه، در ایام کرونا باز است یا خیر، باید اشاره کنیم که این پارک جزو اماکن عمومی شهر تهران بوده و ممنوعیت های تردد مشمول پارک جمشیدیه نیز می شود. اما به طور کلی باید اشاره کنیم که پارک جمشیدیه در اکثر مواقع باز بوده و بازدید کنندگان و علاقه مندان می توانند به راحتی اقدام به بازدید از پارک جمشیدیه کنند. جالب است بدانید که بوستان جمشیدیه، یکی از پر بازدید ترین پارک ها در سطح شهر تهران بوده و هر مسافری که به این شهر بیاید، ساکنین این شهر، پس از معرفی پارک ملت، پارک جمشیدیه را برای بازدید آن ها توصیه می کنند. به همین سبب چه ساکنین این شهر و چه مسافران و میهمانان این شهر، در اولین سفر خود، اقدام به بازدید از پارک جمشیدیه می کنند.

کوهنوردی در تهران

یکی از مهم ترین و محبوب ترین ورزش ها و تفریحات در شهر تهران، کوهنوردی می باشد. همه روزه، متقاضیان بسیار زیادی برای کسب مهارت های کوهنوردی در صدد یافتن مسیر های مناسب برای کوهنوردی اقدام می کنند. همانطور که می دانید، شهر تهران، در دامنه های رشته کوه البرز واقع شده است. به همین سبب، مسیر ها و گزینه های مختلفی در خصوص انجام این کار و پیدا کردن مسیر کوهنوردی وجود دارد.

علاوه بر این، همانطور که می دانید، در شمال شهر تهران، بام ها و مجموعه های بسیاری وجود دارد که می تواند گزینه مناسبی برای کوهنوردی باشد. اما جالب است بدانید که یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه ها و مسیر های کوهنوردی، از طریق پارک جمشیدیه وجود دارد. با توجه به این که موقعیت مکانی پارک جمشیدیه در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد، دسترسی بسیار خوبی به کوه های شمال شهر تهران دارد. یکی از مهم ترین مسیر های کوهنوردی در شهر تهران، مسیری است که از طریق بوستان جمشیدیه به سمت توچال وجود دارد.

بسیاری از گروه های کوهنوردی و حتی افرادی که قصد دارند رشته کوهنوردی را شروع کنند، مسیر بوستان جمشیدیه به کلکچال را انتخاب می کنند و علاوه بر تماشای مناظر بی نظیر اطراف، اقدام به کوهنوردی در بین کوه های زیبای شمال شهر تهران می کنند. اگر شما نیز دوست دارید کوهنوردی را شروع کنید و برای اولین بار اقدام به کوهنوردی کنید، توصیه می کنیم خود را به پارک جمشیدیه برسانید و از طریق این بوستان، خود را به قله و پیست اسکی توچال برسانید.

دیدنی های بوستان جمشیدیه

پارک جمشیدیه، از آن دسته مکان هایی است که هر فردی می تواند برای مشاهده دیدنی ترین و زیبا ترین بخش های شهر تهران، به آن برود و ساعاتی را به تماشا و بهره مندی از مناظر زیبا و دیدنی پارک جمشیدیه بپردازد. از جمله دیدنی ها و جذاب ترین بخش های بوستان جمشیدیه، می توان به مسیر پیاده روی سنگ فرش آن اشاره کرد. در حقیقت تمامی بخش های بوستان جمشیدیه سنگ فرش شده و همین مساله، سبب شده تا تمایز بسیار زیادی بین این بوستان و سایر بوستان های شهر تهران به وجود آید. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در بخش های مختلف بوستان جمشیدیه، مجسمه های سنگی متعددی وجود دارد و با داشتن اشکال مختلف، چشم انداز این بوستان را دو چندان کرده اند.

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم، بوستان جمشیدیه دارای قدمت نسبتا زیادی می باشد. این مساله را با پیاده روی در طول مسیر پارک جمشیدیه نیز می توان دریافت. درختان سر به فلک کشیده و کهنسال، که با عظمت خود، زیبایی بی اندازه ای به پارک بخشیده اند. همچنین نیمکت هایی که در طول مسیر پیاده روی تعبیه شده اند سبب می شوند تا زیبایی های پارک جمشیدیه چند برابر شود و بازدید کنندگان بیشتری به سمت این بوستان جذب شوند.

امکانات پارک جمشیدیه

به دلیل استقبال بسیار زیادی که از پارک جمشیدیه صورت می گیرد، امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی در آن تعبیه شده است. در حقیقت، در طول سالیان متعدد، و در پی زمانی طولانی، کم کم بر امکانات این پارک افزوده شد تا به امروز که یکی از مجهز ترین و بهترین پارک ها در سطح شهر تهران شناخته می شود. امکانات پارک جمشیدیه در حدی است که همه ی افراد، چه جوان و پیر، و چه کودک و بزرگسال، می توانند تفریح و سرگرمی ای را برای خود پیدا کنند.

برای کودکان، زمین های بازی متعددی در سطح پارک در نظر گرفته شده است تا بتوانند ساعاتی را به تفریح و خوش گذرانی بپردازند. نوجوانان و جوانان می توانند در این پارک اقدام به دوچرخه سواری، اسکیت سواری، و بسیاری از ورزش ها کنند. افراد میانسال و کهنسال نیز می توانند با جمع شدن در آلاچیق ها و نیمکت ها مخصوص این پارک، اقدام به انجام دورهمی های دوستانه کنند. علاوه بر این، نیمکت های شطرنج و میز های پینگ پنگ متعددی در پارک جمشیدیه تعبیه شده است و گزینه بسیار مناسبی برای تفریح و سرگرمی می باشند. از دیگر امکانات پارک جمشیدیه می توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، بوفه، دکه، پارکینگ، و … اشاره کرد.

شکم گردی در بوستان جمشیدیه

از مهم ترین و اصلی ترین بخش های این پارک، می توان به وجود کافه ها و رستوران های متعدد اشاره کرد. در حقیقت در این بوستان، کافه ها و رستوران های متعددی وجود دارد که با داشتن محیط های متفاوت و لوکس، گزینه های مناسبی برای گشت و گذار و تفریح هستند. به ویژه که می توانید قرار های کاری، قرار های دوستانه، و سایر دیدار های خود را در این کافه ها و رستوران ها تنظیم کنید تا مدتی را در محیطی خاص و زیبا، اقدام به انجام کارهای خود کنید.

پارک جمشیدیه کجاست؟

پارک جمشیدیه، از جمله جاذبه های گردشگری شمال تهران بوده و برای دسترسی به آن نیز باید خود را به شمال این شهر برسانید. ابن بوستان از شمال با کوه های البرز و کلکچال همسایگی دارد. علاوه بر این، از جنوب، با منطقه نیاوران نیز مجاورت دارد. برای دسترسی به پارک جمشیدیه باید خود را به منطقه نیاوران، و خیابان شهید باهنر برسانید. از این نقطه نیز، مسیر خود را به خیابان امیدوار پیدا کرده و در این خیابان وسیله نقلیه خود را پارک کرده و به راحتی به این بوستان دسترسی پیدا کنید.

اگر تا به حال به پارک جمشیدیه رفته اید و تجربه گشت و کذار در آن را دارید، نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.