مزایای اجاره آپارتمان مبله؛ به صورت روزانه، ماهانه و سالانه

تا به حال این سوال برایتان پیش اومده که بپرسید مزایای اجاره آپارتمان مبله نسبت به دیگر  واحدهای اقامتی مثل هتل و بقیه جاها چیه؟
باید گفت توی شهر بزرگ و گران قیمتی مثل تهران، اجاره نشینی یک گزینه عالی برای حل مشکل مسکن، اقامت کوتاه مدت و طولانی مدت است.
شما با اجاره خانه مبله دیگر نیازی به تهیه وسایل اولیه زندگی نیست و فقط کافی است لباس‌ها و وسایل شخصی خود را به همراه ببرید.
در ضمن اگر جز افرادی باشید که مدام بین تهران و شهرهای دیگر رفت‌وآمد می‌کنید؛ بیشتر دغدغه اجاره خانه مبله در تهران را دارید. با اجاره مبله شما نیاز به جابه‌جایی اسباب منزل ندارید. تا جایی که کلی از دغدغه‌‌های جابه‌جایی برایتان راحت‌تر می‌شود.
حال اگر می‌خواهید بدانید که واقعا چرا اجاره نشینی خوش نشینی است و چه مزایایی برای اقامت در تهران دارد تا انتهای این مطلب با ما باشید.


چرا اجاره نشینی خوش نشینی است؟

حتما شما هم این را شنیده‌اید که اجاره نشینی خوش نشینی است. این اصطلاح دلایل زیادی دارد؛ ولی بیشتر به این موضوع اشاره می‌کند که دست مستاجران باز است و می‌توانند با کاهش هزینه‌ها، در یک محله خوب و جذاب زندگی کنند. خوش نشینی‌هایی که تنوع طلب هستند و دلشان نمی‌خواهد برای سالیان سال در یک محله بمانند. از طرفی، بابت خرابی ساختمان نگران نیستند و با خیال راحت از محل زندگی خود لذت می‌برند.

مزایای اجاره آپارتمان مبله در تهران

منبع عکس وب سایت تهران مبله

بیشتر بخوانید: محله های لوکس تهران برای اقامت و اجاره کجاست؟


اجاره آپارتمان مبله برای چه کسانی بهتر است؟

در همه جای ایران اجاره‌نشینی رایج است، ولی در تهران بیشتر دیده می‌شود. دلایل مختلفی برای آن وجود دارند که هزینه بالای خرید خانه یکی از آنهاست. علاوه بر این، تهران بزرگ است و معمولا محل کار افراد در نزدیکی خانه آنها نیست. همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که خانه اجاره کنند. در ادامه مهمترین دلایل و مزایای اجاره روزانه خانه در تهران را بررسی می‌کنیم:

  •  ایجاد تنوع در زندگی با اجاره خانه در تهران

زندگی در شهری شلوغ مثل تهران، می‌تواند بعد از چندین سال بدون تنوع باشد. مخصوصا اگر بخواهید تمام این سال‌ها در یک خانه آپارتمانی باشید؛ ولی اجاره‌نشینی این مشکل را حل می‌کند. با هر بودجه‌ای که دارید، محله‌های زیادی هستند که می‌توانید در آنها ساکن شوید. تهران شهری بزرگ و متنوع است و با زندگی در هر محله، تجربه‌ای جدیدی کسب می‌کنید و به زندگی خود تنوع می‌دهید.

  •  بهره مندی از امکانات ویژه با صرف هزینه کمتر

در زمان اجاره‌نشینی، شما به امکاناتی دسترسی خواهید داشت که اگر صاحب خانه بودید، باید هزینه زیادی برای آنها می‌پرداختید. امکانات لوکسی مانند خانه‌های هوشمند، درب‌های اتوماتیک پارکینگ و باشگاه مجتمع، بدون هزینه اضافی برای مستاجران به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. اگر صاحب خانه باشید و بخواهید چنین خانه‌ای را بخرید، بدون شک باید هزینه بیشتری بپردازید. در ضمن اگر همسایگان بخواهند تجهیزات را نوسازی کنند، صاحب ملک هزینه را می‌پردازد و شما به عنوان مستاجر فقط از این امکانات ویژه بدون هزینه یا با کمترین مقدار هزینه، استفاده می‌کنید.

سالن خانه های مبله در تهران

منبع عکس وب سایت تهران مبله

  •  در انتخاب محل زندگی دست بازتری دارید

مستاجران می‌توانند تقریبا در هر زمان، در هر محله‌ای که می‌خواهند زندگی کنند. در حالی که مالکان خانه می‌توانند در منطقه‌ای که توان مالی آن را دارند، خانه بخرند. زندگی در شهری گران قیمتی مانند تهران ممکن است محدودیت‌هایی برای خرید خانه ایجاد کند. ولی هنگام اجاره خانه دست شما بازتر است و می‌توانید راحت‌تر یک منطقه را انتخاب کنید. از طرفی اگر پول شما کم بود، می‌توانید به مناطق مقرون به‌صرفه‌تر بروید. در ضمن اگر به هر دلیلی دلتان نخواست در این محله باشید، خانه را تمدید نخواهید کرد. ولی اگر به عنوان صاحب خانه دیگر تمایلی به زندگی در محل خود نداشته باشید، فروختن خانه و خرید دوباره آن می‌تواند بسیار مشکل باشد.

  •  مسئولیت و هزینه کمتر در اجاره نشینی

یکی از مزایای اجاره آپارتمان مبله، این است که شما مسئولیت کمتری در قبال خرابی‌ها دارید و هزینه تعمیر و نگهداری وسایل به عهده شما نیست. البته اگر خرابی از روی قصد یا اشتباه شما نبوده باشد، صاحب خانه باید آن را تعمیر کند. هنگام اجاره ملک، صاحبخانه شما مسئول کلیه تعمیرات، بهبود و نگهداری از تجهیزات است. اگر دستگاهی از کار افتاد یا سقف شما شروع به نشتی کرد، با صاحبخانه تماس می‌گیرید یا خودتان تعمیرکار می‌آورید و بعدا هزینه را از صاحب ملک دریافت می‌کنید. در ضمن، هزینه نوسازی هم نمی‌پردازید؛ این هزینه بسیار زیاد است و بدون شک هر چند سال یکبار به ناچار باید به فکر نوسازی باشید.

  •  جابجایی آسان در هنگام اجاره خانه

وقتی در سنین جوانی در یک منطقه خانه می‌خرید، به نوعی به آن منطقه وابسته می‌شوید. این مسئله خروج از آنجا را برای شما سخت می‌کند. در نتیجه، اگر فرصت‌های شغلی بهتری داشته باشید، نقل مکان به محله یا شهر دیگر، برای شما سخت‌تر خواهد بود؛ زیرا فرآیند فروش خانه فعلی و یافتن مکان جدید، بسیار دشوار و زمان‌بر است. در چنین مواردی، اجاره‌نشینی به عنوان یک مزیت در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا می‌توانید قرارداد خود را لغو کنید و در کمترین زمان ممکن، خانه جدیدی پیدا کنید. در ضمن، اگر به هر دلیلی به یک خانه بزرگ‌تر یا جدیدتر نیاز دارید، می‌توانید خیلی راحت جابه‌جا شوید.

اتاق خانه های مبله

منبع عکس وب سایت تهران مبله



  •  کاهش نگرانی برای ضرر مالی

قیمت ملک نوسانات زیادی دارد. این اتفاقات و اخبار بد اقتصادی می‌توانند صاحبان خانه را حسابی نگران کنند. در ضمن، اگر بخواهید خانه را بفروشید، مدام نگران هستید که نکند ضرر کنم! اگر قیمت خانه افزایش یابد چی، اگر خانه را ارزان‌تر از ارزش واقعیآن بفروشم و ….، تنها بخشی از نگرانی‌های صاحبان خانه محسوب می‌شوند. ولی اگر مستاجر باشید، هیچ نگرانی نخواهید داشت و در هر صورت، دچار ضرر مالی نخواهید شد.

  •  عدم نگرانی برای پرداخت مالیات و اقساط وام

همانطور که می‌دانید شما برای داشتن برخی از دارایی‌ها مثل خانه، باید مالیات بپردازید. در ضمن، ممکن است توانایی مالی شما در حدی نباشد که بخواهید خانه را به صورت یکجا و نقدی بخرید. در این صورت، باید وام بگیرید و به فکر پرداخت قسط باشید. قسط می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد و شاید ماه‌هایی پیش بیاید که بودجه کافی برای پرداخت نداشته باشید. اگر قسط شما عقب بیفتد، دردسرهای زیادی ایجاد می‌شود. ولی اگر مستاجر باشید، نه تنها قسط نمی‌دهید، بلکه از پرداخت مالیات هم معاف می‌شوید. در این صورت می‌توانید پول خود را هم پس‌انداز کنید.

آپارتمان مبله در تهران

منبع عکس وب سایت تهران مبله

  •  رهایی از دردسرهای فروش خانه از مرایای اجاره آپارتمان مبله

افرادی که به ویژه در رکود سال‌های اخیر قصد فروش ملک خود را دارند، مطمئنا با روند طاقت‌فرسای یافتن خریدار آشنا هستند. بسیاری از مردم چندین سال است که املاک خود را برای فروش گذاشته‌اند، اما هنوز هم نمی‌توانند مشتریان مورد نظرشان را پیدا کنند.

تجربه نشان داده است که در این شرایط اگر صاحب ملک مشتری برای فروش پیدا نمی‌کند، ممکن است ملک او همچنان بدون خریدار باقی بماند یا حتی مستاجری هم برای آن پیدا نشود. در نتیجه، سال‌ها یک خانه خالی خواهید داشت که هیچ پولی از آن دریافت نمی‌کنید. ولی اگر مستاجر باشد دیگر این مشکلات را نخواهید داشت و هر زمان که خواستید، به منطقه دیگری برای زندگی می‌روید. بدون اینکه مجبور باشید یک خریدار پیدا کنید و خانه را بفروشید.

  •  به کار گیری سرمایه خود در عرصه های دیگر اقتصادی

یکی دیگر از مزایای اجاره آپارتمان مبله نسبت به خرید خانه، امکان سرمایه‌گذاری در عرصه‌های دیگر است. خرید خانه نیز نوعی سرمایه‌گذاری است، اما اگر بازار کساد باشد، ممکن است نتوانید در کوتاه مدت سودی به دست آورید. اگر روحیه کارآفرینی دارید یا اطلاعات مالی شما خوب است، می‌توانید وارد بازار طلا و سکه شوید یا حتی یک کسب و کار کوچک راه‌اندازی کنید. شاید در مدتی کوتاه بتوانید سود خوبی به دست آورید؛ سودی که با چند سال نگهداری از خانه ممکن است هیچ‌وقت نصیب شما نشود.

  •  اجاره برای مدت زمان محدود

با خرید خانه برای همیشه یا حداقل تا زمانی که ملک را نفروخته‌اید، باید در آن خانه زندگی کنید. ولی شاید شما برای ماموریت کاری، مهاجرت تحصیلی یا موارد دیگر، به مدت 6 ماه یا یک سال بخواهید در یک شهر اقامت داشته باشید. در این صورت، خرید خانه خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. شاید به صورت دائم هم ساکن یک شهر باشید، ولی به هر دلیلی بخواهید سریعا از آن منطقه جابه‌جا شوید؛ در این شرایط با اجاره روزانه خانه در تهران، مزایای بیشتری خواهید داشت تا اینکه بخواهید یک خانه بخرید. این مخصوصا برای افرادی که مدام در حال تغییر مکان شغلی هستند، یک ویژگی مهم محسوب می‌شود.

واحدهای مبله در شمال تهران

منبع عکس وب سایت تهران مبله


 مزایای اجاره نشینی در مقایسه با خرید خانه در کشورهای پیشرفته

حتی در کشورهای پیشرفته هم اجاره‌نشینی وجود دارد و همه مردم نمی‌توانند خانه داشته باشند. زیرا قیمت مسکن در همه جای دنیا زیاد است و مردم کشورهای پیشرفته هم ترجیح می‌دهند که اجاره‌نشین باشند. در برخی از کشورها مثل آلمان، هزینه اجاره نسبتا مناسب است و افراد بیشتری به سمت اجاره‌نشینی می‌روند. از طرفی در کشوری مثل آمریکا، اجاره کردن خانه یکی از اجزای اساسی بازار مسکن است.

بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند تحصیل، شغل یا تغییرات اقتصادی، تصمیم به اجاره می‌گیرند؛ زیرا مزایای اجاره آپارتمان مبله برای آنها بیشتر است. در این کشورها، اپلیکیشن‌هایی ارائه می‌شوند که امکان اجاره خانه به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه را فراهم می‌کنند. یکی از مزایای اجاره آپارتمان مبله در آمریکا، انعطاف‌پذیری بالای آن است و مستاجران می‌توانند در هر زمانی نقل مکان کنند. در ضمن، هزینه پول پیش در بسیاری از کشورها پایین است و همین باعث می‌شود که آنها فقط به فکر اجاره‌بها باشند.



شناخت معایب اجاره نشینی

تا به اینجای متن درباره مزایای اجاره نشینی نسبت به خرید خانه گفتیم، ولی باید بدانید که معایبی هم دارد. نبود ثبات قیمت در بازار مسکن و به دنبال آن تورم، باعث شده است که حتی مستاجران هم تحت تاثیر قرار بگیرند. اگر قصد دارید برای مدت طولانی خانه نخرید و مستاجر باشید، حتما بهتر است کمی به معایب اجاره‌نشینی هم فکر کنید. همه افراد شرایط یکسانی ندارند و شما باید بر اساس زندگی خود، یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید. برخی از افراد به وسایل زندگی و آزادی خود اهمیت می‌دهند و می‌خواهند که مالک خانه باشند؛ در مقابل، برخی هم دلشان تنوع می‌خواهد و دوست دارند سرمایه‌هایشان را به سمت چیزهای دیگری ببرند. پس در کنار مزایا، به معایب هم توجه کنید.

دغدغه های اجاره نشینی

برخی از مهمترین معایب اجاره نشینی که باعث ایجاد نگرانی و دغدغه برای افراد می‌شوند، عبارت‌اند از:

  •  استرس و آشفتگی روحی خانواده‌ مستاجر

این روزها بسیاری از مستاجران نگران قیمت ناگهانی اجاره‌بها هستند. بسیاری از مالکان و دلالان هم از فرصت آشفته بازار استفاده می‌کنند و مدام اجاره را بالا می‌برند. بنابراین، خانواده‌ها از سال دیگر خود خبر ندارند و ممکن است حتی نتوانند چند میلیون تومان بر روی پول پیش خود بگذارند؛ اجاره ماهانه که جای خود را دارد! بنابراین با هر بار تغییر در بازار مسکن، این افراد حسابی استرس می‌گیرند و این نگرانی همیشه گوشه ذهن آنهاست.

  •  افزایش قیمت مسکن

شاید اجاره نشینی، معادل با خوش‌نشینی باشد، ولی باید به افزایش قیمت مسکن هم فکر کنید. همیشه مستاجران جوان نیستند و توان جابه‌جایی بین محله‌های مختلف را ندارند. شاید آنها بخواهند که در سال‌های بعد، یک خانه مناسب بخرند. ولی متاسفانه قیمت مسکن به شدت متغیر است و با سرعت زیادی افزایش می‌یابد. بنابراین اگر مدام خانه اجاره کنند، ممکن است هیچ وقت نتوانند صاحب یک خانه شوند.

مزایای اجاره آپارتمان مبله

منبع عکس وب سایت تهران مبله

  •  هزینه های سرسام آور جابجایی

در نگاه اول شاید اینطور به نظر برسد که با اجاره‌نشینی افراد می‌توانند هر سال در یک خانه جدید ساکن باشند، ولی باید به هزینه‌ها هم توجه زیادی داشت. هزینه گرفتن کارگر برای جابه‌جایی وسایل، کرایه کردن وسیله حمل و نقل و تمیز کردن خانه قبلی و جدید، همگی هزینه دارند. همیشه از قدیم گفته‌اند که زمان مثل چشم به هم زدن می‌گذرد! دقیقا همینطور است و خیلی سریع موعد جابه‌جایی می‌شود. بنابراین باید هزینه زیاد آن را از قبل کنار بگذارید.

  •  آسیب به وسایل مورد استفاده

بدون اغراق می‌توانیم بگوییم که امکان ندارد شما خانه‌ای را جابه‌جا کنید و وسیله‌ای از شما خراب نشود. هر چه قدر هم که شما و کارگران مراقب باشید، باز هم ممکن است وسایل به جایی برخورد کنند یا در ماشین به آن‌ها فشار آید و دچار آسیب شوند. گاهی یک آسیب کوچک می‌تواند هزینه زیادی برای تعمیر ایجاد کند یا آن وسیله برای همیشه خراب شود.

  •  محدودیت قوانین صاحب خانه

همیشه هم اجاره‌نشینی خوش‌نشینی نیست! زیرا برخی از صاحبان خانه بسیار سخت‌گیر هستند و ممکن است قوانین سختی داشته باشند. حتی بعضی از آنها استفاده از امکانات را محدود می‌کنند و شاید وسواس هم داشته باشند. مثلا ممکن است اجازه ندهند داخل خانه تابلو بزنید یا مورادی مشابه آن را ممنوع کنند.

مزایای اجاره خانه مبله در تهران

منبع عکس وب سایت تهران مبله

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی مربوط به قوانین اجاره روزانه ملک تهران


مزیت های اجاره نشینی از نظر مردم

پیش‌تر درباره مزایای اجاره آپارتمان مبله نسبت به خرید خانه گفتیم، ولی از نظر مردم برخی اهمیت بیشتری دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  •       ایجاد تنوع در محل زندگی
  •       انتخاب محل زندگی مخصوصا برای شاغلین و جوان‌ترها
  •       به کارگیری سرمایه در عرصه‌های دیگر اقتصادی مخصوصا برای افراد کارآفرین
  •       نداشتن هزینه مالیات و قسط برای افراد با درآمد کمتر

قانون روابط مالک و مستاجر چیست؟

قوانین زیادی برای روابط مستاجر و مالک وجود دارند ولی به طور کلی، موارد زیر مهم‌ترین آنها هستند که هنگام اجاره کردن خانه باید مد نظر قرار دهید:

  •       تحویل به موقع خانه از سمت مستاجر
  •       برگرداندن پول پیش مستاجر در زمان تخلیه از سمت مالک
  •       انجام تعمیرات کلی و مخارج اساسی توسط مالک
  •       عدم اعمال تغییرات در اجاره‌بها پس از عقد قرارداد
  •       پرداخت به موقع اجاره بها توسط مستاجر
  •       تخلیه فوری محل اجاره در پایان قرارداد
  •       انجام تعمیرات غیر اساسی فقط با اجازه مالک
  •       پرداخت بهای آب، برق، گاز، تلفن و حق شارژ
  •       خودداری از ورود خسارت به محل اجاره

مزایای اجاره آپارتمان مبله

منبع عکس وب سایت تهران مبله

بیشتر بخوانید: امکانات و خدمات هتلینگ آپارتمان در برج های زنجیره ای تهران مبله


با تهران مبله، از اجاره نشینی لذت ببرید

ما در این مطلب به طور کامل درباره مزایای اجاره نشینی نسبت به خرید خانه صحبت کردیم و گفتیم به دلایل تنوع، امکانات ویژه، زمان محدود برای اجاره، کاهش مسئولیت و دوری از دردسرهای فروش، مردم اجاره نشینی را ترجیح می‌دهند. نهایتا شما باید با توجه به شرایط و علایق خود، یک مورد را انتخاب کنید. در ضمن، اگر به فکر اجاره خانه در تهران هستید، تهران مبله در خدمت شماست. ما انواع آپارتمان‌ها با امکانات کامل را برای اجاره فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید از اقامتی عالی در تهران لذت ببرید. البته، امکان اجاره روزانه هم برای شما وجود دارد. کافیست وارد سایت شوید و بعد از انتخاب منطقه مورد نظر، خانه‌ها و قیمت‌ها را مشاهده کنید و در صورت تمایل، یکی از آنها را رزرو کنید.

 

سوالات متداول

آیا امکان اجاره روزانه آپارتمان در تهران وجود دارد؟
بله؛ شما می‌توانید با استفاده سایت تهران مبله، به انواع آپارتمان‌ها دسترسی داشته باشید و آنها را به صورت روزانه اجاره کنید.
مزایای اجاره آپارتمان مبله چیست؟
دور بودن از دردسرهای فروش خانه، امکان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی دیگر، تنوع در محل زندگی، عدم نگرانی بابت ضررهای مالی و جابه‌جایی آسان، جزو مهمترین مزایای اجاره نشینی محسوب می‌شوند.
اجاره نشینی در تهران چه معایبی دارد؟
استرس از بابت افزایش اجاره، هزینه جابه‌جایی، آسیب رسیدن به وسایل در اسباب‌کشی  و قوانین سخت صاحب‌خانه، برخی از معایب اجاره‌نشینی در تهران به شمار می‌روند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.